جلوگیری از دعوا با مشتری | 8 روش جلوگیری از دعوا با مشتری

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

جلوگیری از دعوا با مشتری را تمامی صاحبین کسب و کار باید آموزش ببینند. زمانی که روش‌های برخورد با مشتری را بشناسید، به راحتی می‌توانید از روش های جلوگیری با دعوا نیز آگاه شوید. همزمان با راه اندازی یک کسب و کار باید با روش های برخورد با مشتری نیز آگاه باشید. هر چه مشتری مداری بیشتری داشته باشید، فروش و سود بیشتری نیز خواهید کرد. هر چه مشتریان بیشتری از شما راضی باشند، به واسطه آن‌ها مشتریان بیشتری به محل کسب تان خواهند آمد. همچنین می‌توانید برای جلوگیری از دعوا با مشتری از روانشناس سازمانی کمک بگیرید.

جلوگیری از دعوا با مشتری چگونه است؟

جلوگیری از دعوا با مشتری چگونه است؟

برخورد و جلوگیری از دعوا با مشتری لازمه صاحبین هر کسب و کاری است. مشتری گاه عصبانی می‌شود. گاه برخورد نامناسبی خواهد داشت و به کل شاید محصولات شما را نپسندد. به همین جهت باید تک تک پرسنل روش های جلوگیری از دعوا با مشتری را آموزش ببینند تا به خوبی مشتریان ثابتی جذب کنند.

بازنگشتن مشتری شاید برای شما آنقدرها هم بد نباشد. اما اینکه مشتری عصبانی بشود و شما با او دعوا کنید؛ دهان به دهان به اطلاع دیگران می‌رسد و این دست خبرها برای کسب و کار شما بد تمام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهارت های ارتباطی و اجتماعی کلیک کنید.

به همین جهت زمانی که روش های جلوگیری از دعوا با مشتری را آموزش ببینید، می‌توانید آرامش خود را حفظ کنید و به مشتری عصبانی نیز آموزش دهید. برای اطلاع از روش های جلوگیری از دعوا با مشتری حتما از روانشناس کمک بگیرید. و بهتر است که قبل از آغاز کسب و کار، روش های برخورد با مشتری را آموزش ببینید.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

روش های جلوگیری از دعوا با مشتری چیست؟

روش های جلوگیری از دعوا با مشتری چیست؟

جهت جلوگیری از دعوا با مشتری روش هایی وجود دارد. که تمامی افراد در برخورد با مشتری باید آموزش ببینند. همیشه به خاطر داشته باشید که افزایش روزی با مشتری مداری است. در این بخش مقاله راجع به روش های جلوگیری از دعوا با مشتری صحبت کرده ایم.

? در وهله اول باید خونسردی خود را حفظ کنید

یکی از روش های جلوگیری از دعوا با مشتری در اقدام اول، حفظ خونسردی است. زمانی که مشتری عصبانی است و از محصول رضایت کافی ندارد. احتمال بروز عصبایت و برخورد نامناسب افزایش می‌یابد. حتی با خشونت کار به جاهای باریک کشیده می‌شود و خصومت شدید تر می‌شود. بنابراین باید روش های کنترل خشم را آموزش ببینید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات محل کار کلیک کنید.

? موضوع را شخصی سازی نکنید | جلوگیری از دعوا با مشتری

زمانی که مشتری عصبانی است، با احتمال بسیار بالایی از نحوه خدمات دهی و کیفیت شما ناراضی است. به همین دلیل نباید موضوع را شخصی سازی کنید. پس احساسات شخصی خود را وارد این زمینه نکنید. بهتر است که برای جلوگیری از دعوا با مشتری، راجع به کیفیت کار و محصول صحبت داشته باشید. البته که این صحبت باید با آرامش باشد.

? حتما به صحبت های مشتری گوش دهید، شاید قانع شدید

یکی از راه های جلوگیری از دعوا با مشتری، گوش دادن به صحبت های مشتری است. زمانی که به صحبت های مشتری گوش می‌دهید؛ باید خود را جای مشتری بگذارید و به تمامی صحبت های او با دقت گوش دهید. شاید اگر این اتفاق برای شما نیز می‌افتاد عصبانی می‌شدید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح در محیط کار کلیک کنید.

? مراقب لحظه اوج باشید

نشانه های عصبانیت خود را شناسایی کنید. زمانی که این نشانه ها شناسایی شد، از نقطه اوج خود اطلاع دارید. در این شرایط حتما باید از محل حادثه دور شوید و تنها بمانید. در این صورت جلوگیری از دعوا با مشتری رخ می‌دهد و مشتری مداری نیز رخ می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه برخورد با مشتریان کلیک کنید.

? موقعیت خود را در نظر بگیرید | جلوگیری از دعوا با مشتری

جهت جلوگیری از دعوا با مشتری باید موقعیت خود را در نظر بگیرید. زمانی که خشمگین شدید به این موضوع فکر کنید که چه اتفاقی برای مغازه و کسب و کار شما می‌افتد اگر با مشتری دعوا کنید. اگر موقعیت شغلی خود را در نظر بگیرید؛ برای حفظ آبرو هم که شده دعوا نخواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل احساسات و هیجانات کلیک کنید.

? اعتراض خود را با حفظ آرامش نشان دهید

برای جلوگیری از دعوا با مشتری باید زمان اعتراض نیز خونسر باشید. دعوا، داد و بیداد با مشتری چاره را حل نخواهد کرد. بنابراین باید حتما اعتراض خود را با آرامش بیان کنید و حتی از مشتری بخواهید که آرامش خود را حفظ کند. تا با کمال خونسردی اعتراض یکدیگر را بشنوید. با این کار هم مشتری مداری اتفاق افتاده و هم مهارت های ارتباطی بهتری برقرار کرده اید.

? محترمانه به صحبت با مشتری بپردازید | جلوگیری از دعوا با مشتری

حتی زمانی که مشتری به شدت عصبانی است، باید محترمانه برخورد کنید. برخورد محترمانه باعث جلوگیری از دعوا با مشتری می‌شود. در روش های برخورد و جلوگیری از دعوا با مشتری حتما باید نحوه آرام سازی و احترام به مشتری را آموزش ببینید. تنها آرامش شما مهم نیست، آرامش مشتری را نیز باید در نظر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاثیر مشکلات اقتصادی بر خانواده کلیک کنید.

? از روانشناس سازمانی کمک بگیرید

اگر شما فردی هستید که توانایی برقراری ارتباط با مشتری را ندارید، حتما باید از روانشناس سازمانی کمک بگیرید. جلوگیری از دعوا با مشتری، برخورد مناسب با مشتری، پیشگیری از مشتری عصبانی، مشتری مداری و … از راهکارهایی برای رشد کسب و کار می‌باشد. حتما برای رشد از روانشناس کمک بگیرید تا روش های کنترل خشم و حفظ آرامش را آموزش ببینید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره شغلی کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله راجع به روش های جلوگیری از دعوا با مشتری صحبت کردیم، لزوم هر کسب و کاری آموزش روش های نوین در حفظ آرامش و کنترل خشم است. برای کسب و کار بهتر حتما باید زمان آغاز کار از روانشناس سازمانی کمک بگیرید. تا هم روش های آرام سازی و هم مشتری مداری را آموزش ببینید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جلوگیری از دعوا با مشتری می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره