شغل های سخت دنیا

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شغل های سخت دنیا حرفه های زیادی را در بر می‌گیرد. در واقع هر شغلی سختی های خود را دارد و هیچ کاری کاملا آسان نیست. اما نمی‌توان گفت که همه شغل ها به یک اندازه مهم و راهبردی هستند. از طرفی سختی یک شغل به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از آنها تنها به دلیل حقوق کم و یا فعالیت فیزیکی زیاد و… سخت شمرده می‌شوند. اما به طور کلی هیچ شغلی کامل نیست و همه افراد نیز قادر به انجام آنها نیستند. برای حضور در یک شغل افراد باید تخصص و آمادگی و داشته و آموزش ببینند. در غیر این صورت ادامه دادن در این شغل برای آنان بسیار سخت خواهد شد. به طور کلی بهتر است افراد، قبل از ورود به هر شغلی به خوبی در مورد آنها فکر کرده و اطلاعات کسب کنند و سپس فعالیت خود را آغاز نمایند. برای دریافت مشاوره شغلی تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شغل های سخت دنیا می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

شغل های سخت دنیا

وقتی از شغل های سخت دنیا صحبت می‌کنیم؛ اکثر افراد تنها به کارکردن در معدن فکر می‌کنند. با اینکه این شغل واقعا سخت و طاقت فرسات؛ اما تنها شغل سخت دنیا نیست. برخی از حرفه های دیگر از نظر استرس و فشار روانی و یا حتی میزان خطر، در رتبه بالاتری از کار در معدن قرار میگیرند. همه مشاغل چالش هایی دارند؛ اما نوع و میزان آنها با یکدیگر متفاوت است.

قطعا بعد از مدتی افراد کار را به خوبی آموخته و می‌توانند وظایف خود را با سختی کمتری انجام دهند. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشند که خطر همیشه همراه آنان است و باید احتیاط را رعایت کنند. بسیاری از افراد به دلیل اهمال کاری و بی دقتی در مشاغل سخت خود، جانشان را از دست داده اند؛ به همین دلیل این موضوع بسیار اهمیت دارد. برای آشنایی بیشتر با برخی از مشاغل پردرآمد کلیک نمایید.

چگونگی تعیین شغل های سخت دنیا

تعیین شغل های سخت دنیا

اما واقعا چه ملاک هایی تعیین کننده میزان سختی کارهای مختلف هستند. به طور کلی شغل های سخت دنیا با میزان فشار جسمی و روانی که به افراد وارد می‌کنند؛ مشخص می‌گردند. موارد دیگری که باید آنها را در نظر گرفت؛ شامل بدی آب و هوا، دوری از خانواده به دلیل کار، طولانی بودن ساعت کاری، اضطراب زیاد و از طرفی کم بودن حقوق می‌شوند. چنانکه می‌بینیم؛ در اکثر مشاغل سخت، میزان دستمزد با فشار کاری اصلا همخوانی ندارد. با در نظر گرفتن این ملاک ها در این مقاله به بررسی سخت ترین شغل های دنیا می‌پردازیم.

فروشگاه آرامیس

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

انواع شغل های سخت دنیا

برخی از شغل های سخت دنیا

این موضوع را در نظر داشته باشید که این مشاغل در همه جای دنیا، شغل های سخت محسوب می‌شوند. در واقع شاید تنها تفاوت آنها در میزان حقوق باشد. اما به طور کلی شرایط یکسانی داشته و شغل های سخت دنیا محسوب می‌شود. در این قسمت به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم. برای اطلاع از برخی از مشکلات محل کار کلیک نمایید.

?خدمت ارتش

حضور در ارتش و به طور کلی کارکردن در نیروهای مسلح از شغل های سخت دنیا محسوب می‌شود که همه افراد در این مورد توافق دارند. با اینکه کار کردن در ارتش، سطوح مختلفی داشته و افراد در جایگاه های مختلفی قرار دارند؛ اما به طور کلی همه آنها شرایط سختی را تحمل کرده و به نوعی به کشور خود خدمت می‌کنند. چنین افرادی باید از هر ساعت شبانه روز آماده باشه و همچنین بیشتر زمان خود را دور از خانه و خانواده هستند. احتمال بروز آسیب های فیزیکی نیز در این شغل بسیار زیاد است.

?کادر درمان

یکی دیگر از شغل های سخت دنیا، کار کردن در مشاغل پزشکی و کادر درمان است. این حوزه تقریبا در دومین رتبه از شغل های سخت محسوب می‌شود. در شغل های درمان از لحاظ سختی، هیچ تفاوتی میان پرستار، جراح، هوشبری و… وجود ندارد. چرا که همه این افراد باید همواره آماده بوده و همچنین زمان زیادی را سرکار بگذرانند. همچنین از آنجایی که شغل این افراد مربوط به جان افراد می‌شود نیز از حساسیت زیادی برخوردار است.

?کارگران دکل های نفتی

کارگران دکل های نفتی نیز سختی های زیادی را در شغل خود متحمل می‌شوند. این افراد معمولا در شهرهای گرمسیر کارکرده و همچنین مجبور به دوری از خانواده خود هستند. با اینکه افراد درآمد زیادی از این شغل دارند؛ اما باید خطرات زیادی را نیز تحمل کنند. در این حوزه موارد ایمنی زیادی باید رعایت گردد که در بیشتر موارد نادیده گرفته می‌شود.

?نصب کابل های برق

کارگرانی که مجبور که نصب کابل های برق هستند نیز خطر و استرس زیادی را تحمل می‌کنند. این افراد باید در ارتفاعات کارکرده و همچنین مراقب سقوط اشیا نیز باشند. این شغل علاوه بر شغل های سخت دنیا یکی از مرگبارترین ها نیز هست. از طرفی درآمد چندانی نیز ندارد. رعد و برق، کارنکردن و خرابی تجهیزات ایمنی و… همگی از این خطرات محسوب می‌شوند.

?جوشکاری

بسیاری از افراد تصور می‌کنند جوشکاری یک شغل مستقل محسوب نمی‌شود و یا حتی شغل سختی نیست. اما این باور اشتباه بوده و این افراد تخصص و مهارت زیادی در این مورد دارند. حتی گاهی برای سازه های زیرآب نیز نیاز به جوشکاری وجود دارد. تمام اعضای بدن این افراد در مدت جوشکاری درگیر شده و همچنین مدت زمان زیادی را باید در یک موقعیت خاص قرار گیرند. اینکار نیاز به دقت زیادی نیز دارد.

?آتش نشانی

همه ما از حساسیت و همچنین خطر شغل آتش نشانی آگاه هستیم. با اینکه این افراد همواره در حال کارکردن نیستند و تنها در صورت بروز حریق، از مهارت خود استفاده می‌کنند. اما شغل آنها شیفتی بوده و همچنین برای بحران های دیگر نیز باید آماده باشند. این افراد همچنین باید از آمادگی بدنی و روانی بالایی نیز برخوردار باشند. انجام تمریناتی به صورت مداوم و همچنین آماده باش، این شغل را تبدیل به شغل های سخت دنیا کرده است.

⚫️چوب بری

یکی دیگر از مشاغلی که زیاد به آن اهمیت داده نمی‌شود؛ چوب بری است. با اینکه از شغل های سخت دنیا محسوب شده و همچنین با خطرات زیادی همراه است. اینکار نیاز به قدرت بدنی زیادی داشته و همچنین افراد باید مدت زمان زیادی را در طبیعت بگذرانند. از طرفی همواره خطر آسیب با درخت و تجهیزات مربوطه برای آنان وجود دارد.

⚪️خلبان

خلبان ها نیز هم برای ورود به این عرصه و همچنین کارکردن در این حوزه، سختی های زیادی را تحمل می‌کنند. این افراد همواره در رفت و آمد بوده و همچنین باید مسئولیت پذیری زیادی در قبال مسافرین خود داشته باشند. تمرینات طاقت فرسا، اختلال در خواب و حتی بروز بیماری های مفصلی و مربوط به استخوان، از مشکلات رایج این شغل محسوب می‌شود.

?مامورین جستجو و نجات

در حوزه امنیت نیز مامورین جستجو و نجات یکی از شغل های سخت دنیا را تجربه می‌کنند. این افراد باید توانایی تفکر بالایی داشته، به جزئیات توجه کنند و همچنین بسیار شجاع و آماده باشند. همچنین از لحاظ بدنی نیز، شرایط آنان بسیار اهمیت دارد. تمرکز و جسارت آنان، این کار تبدیل به یکی از شغل های دشوار کرده است.

?کارگر معدن

یکی از شغل های سخت دنیا که همه افراد بر سر آن توافق دارند نیز، کارکردن در معدن است. این افراد باید ساعات طولانی را در معدن و شرایط سخت این مکان گذرانده و همچنین فعالیت بدنی زیادی داشته باشند. میزان آسیب های ناشی از این شغل بسیار بالاست و افراد زودتر از موعد بازنشست می‌شوند.

?روانشناسی

قطعا روانشناسی نیز از شغل های سخت دنیا محسوب می‌شود. چرا که در این حرفه افراد باید تمام احساسات و مشکلات مراجع خود را شنیده و بدون ذره ای قضاوت و تاثیر پذیری به آنها کمک نمایند. بسیاری از افراد بعد از پایان تحصیلات اصلا وارد حوزه درمان نمی‌شوند. چرا که توان و تحمل شنیدن سخت ترین قسمت ها زندگی دیگران را ندارند. از طرفی در بیشتر موارد حقوق آنها با سختی کارشان هماهنگی ندارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه شغل های سخت دنیا می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره