مشاوره شغلی تلفنی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مشاوره شغلی تلفنی یکی از خدمات بسیار مفید در مراکز مشاوره و روانشناسی است که به شما کمک می‌کند از هر کجای کشور با متخصصین تماس گرفته و در مورد دغدغه‌های شغلی خود از آن‌ها کمک بگیرید. برگزار شدن جلسات به صورت تلفنی این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد که در وقت و هزینه صرفه جویی بیشتری نمایید و در عین حال بتوانید به یک تصمیم آگاهانه در مورد کار خود برسید. ما در ادامه این مقاله به توضیحات بیشتری در مورد مشاوره شغلی پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره شغلی تلفنی یا حضوری در حوزه های مختلف می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی کلیک کنید.

 

مشاوره شغلی چیست؟

مشاوره شغلی

مشاوره شغلی یکی از انواع خدمات مشاوره و روانشناسی است که به افراد کمک می‌کند تا بتوانند مسائلی نظیر ناتوانی در انتخاب یک شغل یا بحران‌های مرتبط با موضوعات کاری را راحت‌تر پشت سر بگذارند و تصمیمات آگاهانه‌تری در این باره بگیرند. علاوه بر این، مشاوره شغلی تلفنی به شما کمک می‌کند تا بتوانید استعدادهای خود را بیشتر بشناسید و به این بینش دست یابید که بیشتر برای انجام چه کاری ساخته شده‌اید. برای آشنایی با نحوه انتخاب شغل مناسب کلیک کنید.

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره شغلی تلفنی یا حضوری

شغل یکی از عوامل بسیار مهم در احساس رضایت از زندگی است. افرادی که شغل خود را دوست ندارند یا به خاطر آن مجبور به تحمل فشارهای زیادی هستند اغلب در سایر ابعاد زندگی نیز دچار مشکل می‌شوند و همواره سطحی از تنش و ناراحتی را تجربه می‌کنند.

فروشگاه آرامیس

از همین رو بسیار اهمیت دارد که در برهه‌های حساس زندگی مثل زمانی که می‌خواهید در زمینه خاصی آموزش ببینید از یک مشاور کمک بگیرید و در مورد ویژگی‌های خود به آگاهی بیشتری دست یابید. البته مشاوره شغلی فقط به تصمیم گیری برای انتخاب یک حرفه اختصاص ندارد و اگر رضایتمندی شما از کارتان پایین باشد یا تعارضات زیادی را در محیط شغلی تجربه می‌کنید بازهم می‌توانید از خدمات مشاوره شغلی تلفنی استفاده نمایید.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

مشاوره شغلی تلفنی

مشاوره شغلی تلفنی یکی از خدمات جدیدی است که امروزه مراجعین بیش از هر زمان دیگری از آن استقبال می‌کنند. وجود مسائلی مثل شیوع ویروس کرونا، مشغله‌های بسیار زیاد روزمره و عدم دسترسی نزدیک به مراکز روانشناسی معتبر باعث شده است که بسیاری از افراد به دنبال روش‌هایی برای دریافت مشاوره غیرحضوری باشند. در این شرایط مشاوره شغلی تلفنی به شما این امکان را می‌دهد تا از هر جای کشور با مراکز مشاوره تماس گرفته و با تعیین کردن مشکل خود از یک متخصص در حوزه مربوطه کمک بگیرید.

مزیت‌های استفاده از مشاوره شغلی تلفنی

همان طور که گفته شد خدمات مشاوره تلفنی امروزه محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و بسیاری از افراد آن را به مراجعه حضوری ترجیح می‌دهند. از جمله مزیت‌های مشاوره شغلی تلفنی نسبت به مشاوره حضوری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅ صرفه جویی در وقت و هزینه

رفت و آمد به مرکز مشاوره آن هم در شهرهای بزرگ یکی از موانع مهمی است که وقت و هزینه بسیاری را به افراد تحمیل می‌کند. همین امر باعث می‌شود که آن‌ها در بسیاری از موارد مراجعه به مشاور و روانشناس را دائماً پشت گوش بیاندازند و آن را به زمان دورتری موکول کنند؛ اما مشاوره شغلی تلفنی این امکان را فراهم می‌نماید تا بتوانید بر محدودیت‌های زمانی و مکانی غلبه کرده و تنها با یک تماس از خدمات دلخواه خود بهره‌مند شوید. به این ترتیب با بیشترین صرفه جویی در وقت و هزینه می‌توانید جلسات مشاوره روانشناسی را نیز تجربه کنید.

✅ دسترسی آسان‌تر از مزایای مشاوره شغلی تلفنی

در مراجعه حضوری شما همواره از نظر دسترسی با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستید. برای مثال مشاور یا روانشناس در هر ساعتی نمی‌تواند در دفتر خود حاضر شود و شما باید زمان خود را با او تنظیم نمایید؛ اما در مشاوره تلفنی شما آزادی عمل بیشتری دارید چراکه در مراکز مشاوره تلفنی درمانگران زیادی به طور هم زمان آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

✅ آزادی بیشتر در بیان مسائل

مراجعه کردن به یک مشاور و کمک گرفتن از او برای همه افراد کار آسانی نیست. برای مثال یک مرد کارمند میان‌سال را در نظر بگیرید که شخصیت مغروری دارد، کم صحبت است و در عین حال با گذشت این همه سال احساس می‌کند رضایت شغلی چندانی ندارد و از این بابت آشفته است.

صحبت کردن در جلسات حضوری و گفت‌وگو در مورد نقاط ضعف و قوت ممکن است برای این فرد بسیار دشوار باشد و او در حضور مشاور کمتر بتواند نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود را ابراز کند؛ اما در مشاوره تلفنی به دلیل قابل مشاهده نبودن، بسیاری از افراد احساس آزادی بیشتری می‌کنند و راحت‌تر می‌توانند مشکلات خود را با درمانگر در میان بگذارند.

برای آشنایی با انواع راه های موفقیت در زندگی کلیک کنید.

انواع خدمات مرتبط با مشاوره شغلی

در مشاوره شغلی متخصصین از روش‌های مختلفی کمک می‌گیرند تا بتوانند در اتخاذ بهترین تصمیم به مراجعین خودیاری برسانند. از جمله خدماتی که آن‌ها در این جلسات ارائه می‌دهند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– گرفتن تست‌های شخصیت شناسی و سایر آزمون‌های روانشناسی برای کشف بهتر ویژگی‌ها و علاقه‌مندی‌های فرد (برای اطلاع از روش های خودشناسی کلیک کنید)

– گرفتن تست‌های استعدادیابی شغلی برای فهم بهتر اینکه فرد در چه کاری می‌تواند بیشترین بازدهی را داشته باشد.

– برگزاری جلسات روان درمانی فردی برای کسانی که می‌خواهند شغل خود را عوض کنند و کمک به حل بحران‌ها و تعارض‌های مرتبط با آن

– بررسی سوابق آموزشی و تحصیلی مراجع برای کمک به هدف گزینی‌های بهتر در آینده

– آموزش برخی مهارت‌های شغلی نظیر برقراری ارتباط مؤثر، تمرین مصاحبه موفقیت آمیز و تقویت سخنرانی یا زبان بدن

-حل مشکلات و مسائل مربوط به کار و همکاران (آموزش نحوه رفتار در محیط کار)

برای دریافت مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی به چه کسی مراجعه کنم؟

برای اینکه بتوانید در زمینه شغل و حرفه خود از یک فرد مورد اطمینان کمک بگیرید لازم است به افرادی مراجعه نمایید که در این زمینه دارای تحصیلات حرفه‌ای بوده و در این حوزه سابقه فعالیت دارند. داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در گرایش مشاوره یا روانشناسی برای ارائه خدمات مشاوره الزامی است. جهت دسترسی به بهترین متخصصین لازم است که به مراکز مشاوره‌ای مراجعه نمایید که از سازمان نظام روانشناسی یا بهزیستی دارای مجوز هستند.

مشاوره شغلی حضوری و غیرحضوری

امروزه با گسترش خدمات غیرحضوری افراد راحت‌تر می‌توانند از جلسات مشاوره کمک بگیرند چراکه از این طریق مراجعان بر بعد زمان و مکان غلبه کرده و می‌توانند در هر زمان و از هرجای کشور با بهترین متخصصین در تماس باشند. از همین رو امروزه بسیاری از مراکز روانشناسی علاوه بر جلسات حضوری امکان مراجعه تلفنی و آنلاین را نیز در انواع زمینه‌ها از جمله مشاوره شغلی برای مراجعین فراهم کرده‌اند. شما متناسب با شرایط و نیازهای خود می‌توانید جلسات حضوری یا غیرحضوری را انتخاب کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

سخن آخر

در دنیای پیشرفته امروزی و پیچیده شدن مشاغل، یافتن شغلی متناسب با شرایط هر فرد دشوار شده است. در این مسیر مهم‌ترین عامل باورهای هر فرد است. حال با توجه به اینکه شما خواسته شما از شغل تان چه باشد، مسیرهای پیشرو تغییر خواهد کرد. مشاوره شغلی تلفنی و یا حضوری به شما چه برای شروع کار و چه برای ادامه مسیر حرکت تان راهنمایی های لازم را ارائه می‌دهد.

برای دریافت مشاوره شغلی تلفنی یا حضوری در حوزه های مختلف می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی کلیک کنید.

 

 

سؤالات متداول

آیا برای انتخاب رشته در دوران تحصیل نیز می‌توان مشاوره شغلی دریافت کرد؟

بله. مشاوره شغلی و مشاوره تحصیلی تا حد زیادی به یکدیگر مرتبط هستند. شما می‌توانید به کمک یک روانشناس یا مشاور استعدادهای کودکتان را شناسایی کرده و متناسب با شخصیت و توانمندی‌هایش او را در مسیری هدایت کنید که در آینده بیشترین بازدهی شغلی را برای او به همراه داشته باشد.

آیا ممکن است در مشاوره شغلی روانشناس بخواهد که حتماً مراجعه حضوری داشته باشیم؟

در برخی موارد مراجعه حضوری ضرورت پیدا می‌کند. برای مثال زمانی که شما می‌خواهید ارزیابی کاملی از استعدادهای خود یا فرزندتان به عمل بیاورید روانشناسان پیشنهاد می‌دهند که به صورت حضوری مراجعه کرده و آزمون‌هایی نظیر تست شخصیت، هوش یا استعداد را انجام دهید.

چه زمانی باید به مشاوره شغلی تلفنی یا حضوری مراجعه نماییم؟

مشاوره شغلی در موقعیت‌های مختلفی می‌تواند به کمک شما بیاید، برای مثال زمانی که به تازگی به دنبال کار می‌گردید یا وقتی می‌خواهید یک شغل را کنار بگذارید و مسیر جدیدی را آغاز کنید و هم‌چنین زمانی که می‌خواهید استعدادهای خود را در زمینه‌های مختلف کشف کنید استفاده از خدمات مشاوره تا حد زیادی می‌تواند در افزایش کیفیت تصمیم گیری‌های شما مؤثر باشد.

همه می‌گویند گرفتن مدرک دکترا خیلی بهتر از نداشتن آن است. آیا می‌صرفد این‌همه زمان برای گرفتن مدرک صرف کنم؟

هرگز یک راه حل یا یک سبک زندگی مناسب حال همه افراد نیست. ممکن است گرفتن مدرک دکتری در زندگی یک فرد تأثیر بسزایی بگذارد اما برای دیگری ضرورتی نداشته باشد. مشاور شغلی می‌تواند به شما کمک کند که نیازهای منحصر به فرد زندگی خود را بسنجید و متناسب با توانمندی‌های خاصی که دارید در این زمینه بهترین تصمیم را بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره