لباس مناسب برای کنکور | برای کنکور پی بپوشیم؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

لباس مناسب برای کنکور و داشتن شرایطی مناسب در جلسه آزمون از اهمیت زیادی برخوردار است. جلسه آزمون زمانی تقریبا چهار ساعته و طاقت فرسا دارد. اگر دانش‌آموز از چیزی دچار ناراحتی شود؛ می‌تواند تمرکز آنها را مختل کند. حتی گاهی باید در خانه نیز با لباس های بیرون و رسمی نشستن و تست زدن را تمرین نمایند. شما باید با توجه به شرایط خود و همچنین شرایط آب و هوایی لباس مناسبی را انتخاب کرده و آزمون را شروع کنید. فراموش نکنید که هرگونه اشتباه در این زمینه می‌تواند شما را تقریبا شش ماه عقب بیاندازد. از این رو بهتر است در این مورد اطلاعات لازم را کسب کرده و همه احتمالات را در نظر بگیرید. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه لباس مناسب برای کنکور توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

لباس مناسب برای کنکور

برخی تصور می‌کنند که مجاز به پوشیدن هر لباسی در سرجلسه کنکور هستند و یا اصلا پوشیدن لباس مناسب برای کنکور تاثیری در روند این آزمون ندارد. اما اینطور نیست. در واقع چنین افرادی سر جلسه متوجه می‌شوند که چه اشتباهی مرتکب شده اند. با اینکه در حال حاظر دوبار در سال کنکور برگزار می‌شود و افراد فرصت دوباره ای در هر سال دارند. اما به هر حال نباید سهل انگاری کنند. گزینه‌های زیادی را می‌توان در جلسه کنکور پوشید که هم راحت و هم بر اساس قوانین باشند. در این مقاله به بررسی انواع آنها و به طور کلی لوازم لازم برای این امتحان می‌پردازیم. برای اطلاع از راه های موفقیت در کنکور کلیک کنید.

لباس گرم برای کنکور دی ماه

یکی از نوبت های کنکور در دی ماه برگزار می‌شود. در این ماه هوا سرد بوده و متقاضیان باید برای انتخاب لباس مناسب برای کنکور این موضوع را در نظر داشته باشند. با اینکه حوزه ها گرم هستند و به طور کلی هوای مطبوعی دارند؛ اما به هر حال کلاس ها خالی بوده و شاید دیرتر گرم شوند. می‌توانید در این شرایط زیر کاپشن یا پالتوی خود نیز لباس گرمی بپوشید که در صورتی که گرمتان شد؛ تنها لباس رو را دربیاورید.

همچنین توجه باشید که در حین درآوردن لباس و یا پوشیدن آن ممکن است تمرکز اطرافیان بهم بخورد. از این رو باید مراعات دیگران را نیز بکنید. برای اطلاع از راه های مقابله با استرس کنکور کلیک کنید.

لباس خنک برای کنکور تیرماه

اگر قصد شرکت در نوبت تیرماه کنکور را دارید؛ باید از لباس های خنک و تقریبا گشاد استفاده نمایید. لباس های رنگ روشن می‌توانند کمک بزرگی در این زمینه به شما بکنند. خود گرما معمولا تمرکز افراد را کم کرده و آنها را دچار آشفتگی می‌کند؛ از این رو باید برای لباس مناسب برای کنکور در این زمان باید گزینه هایی را انتخاب کنید؛ که آنها مزید بر علت نشوند.

نکات مرتبط با لباس مناسب برای کنکور

نکات مرتبط با لباس مناسب برای کنکور

در مورد انتخاب لباس مناسب برای کنکور نکاتی وجود دارد؛ که کمک بزرگی به شما خواهد کرد. در این قسمت به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم. ‌برای اطلاع از راه های کاهش ترس از کنکور کلیک کنید.

🔸لباس تنگ نپوشید

در هر فصلی از سال که کنکور دارید؛ از لباس های تنگ استفاده نکنید. لباس های تنگ در مدت زمان طولانی فشار زیادی به بدنتان وارد کرده و تمرکزتان را از بین می‌برد. حتی می‌تواند مانع از گردش خون مناسب در بدن تان نیز بشود.

🔸مطابق با عرف لباس بپوشید

یکی از اصلی ترین نکات در مورد انتخاب لباس مناسب برای کنکور، پوشیدن لباس هایی مطابق با عرف و قانون است. آقایان باید از پیراهن آسین بلند و شلوار و خانم ها نیز باید از مانتو و شلوار و مقنعه استفاده نمایند. البته گاهی حضور در جلسه کنکور با لباس های دیگر نیز مجاز است اما اینکار تنها تمرکز خودتان را از بین می‌برد.

🔸پوشیدن کفش مناسب

در انتخاب لباس مناسب برای کنکور باید به کفش خود نیز توجه داشته باشید. شما قرار است چندین ساعت در یک جای مشخص بنشینید؛ به همین دلیل بهتر است از کفش مناسب برای راحتی بیشتر استفاده نمایید.

🔸استفاده از ساعت

حتما سر جلسه کنکور ساعت مچی نیز با خود به همراه داشته باشید. برخی از کلاس ها و حوزه ها ساعت ندارند و یا ساعت از شما دور است. از این رو برای مدیریت زمان خودتان حتما ساعت شخصی خود را به همراه داشته تا دچار استرس نشوید.

🔸لباس های خود را از شب قبل آماده کنید

برای اینکه در روز کنکور زمان خود را از دست ندهید؛ لباس های خود را از شب قبل آماده کرده و یا حتی آنها را در روز قبل بپوشید تا از راحتی انها اطمینان حاصل کنید.

🔸لایه لایه لباس بپوشید

لایه لایه لباس پوشیدن نیز می‌تواند در انتخاب لباس مناسب برای کنکور به شما کمک کند. چرا که در این شرایط هرجا که احساس گرما و یا سرما کردید می‌توانید لایه ای از لباس خود را درآورده و یا دوباره آن را بپوشید.

🔸لباس مناسب برای کنکور و جلوگیری از انتقال بیماری

در سالهای اخیر با شیوع کرونا یکی دیگر از مسائلی که در مورد انتخاب لباس مناسب برای کنکور اهمیت پیدا کرده است؛ جلوگیری از شیوع بیماری است. در صورتی که فرد از ابتلا به بیماری خود در حین آزمون مطلع باشد؛ از او در مکانی جدا از بقیه افراد آزمون می‌گیرند. اما در غیر این صورت افراد باید در آزمون همراه خود ماسک، ژل ضدعفونی کننده یا الکل، دستمال کاغذی کافی، شیلدهای محافظتی برای صورت و حتی دستکش همراه داشته باشند.

همراه داشتن خوراکی در کنکور

یکی از عواملی که تمرکز افراد را مختل می‌کند؛ افت فشار است. از این رو افراد باید در سر جلسه با خود خوراکی هایی به همراه داشته باشند که علاوه بر مقوی بودن، خوردن شان نیز آسان باشد. خوردن نیز می‌تواند تمرکز افراد را از بین ببرد. از این رو بهتر است به آرامی اینکار را انجام دهید.

وسایل مورد نیاز برای جلسه کنکور

برخی از وسایلی که سر جلسه به آنها نیاز دارید و همچنین همراه داشتن آنها نیز مجاز است؛ شامل موارد زیر می‌شود.

  • کارت ورود به جسله
  • سنجاق برای وصل کردن کارت ورود به جلسه
  • اصل کارت ملی و یا شناسامه عکس دار
  • داشتن تعدادی مداد نرم
  • پاک کن
  • تراش
  • دستمال کاغذی
  • خوراکی های شیرین و مقوی

وسایل غیرمجاز برای شرکت در کنکور

انواع لباس مناسب برای شرکت در کنکور

اما مسئولین حوزه اجازه ورود برخی از وسایل را به افراد نمی‌دهند. افراد بهتر است به طور کلی این وسایل را با خود همراه نداشته باشند. در غیر این صورت آنها را باید به کسی تحویل داده و یا حتی دور بریزند. کیف دستی، ساک، پیجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین حساب و هرگونه نوت و یادداشت از این موارد هستند.

سخن پایانی

آزمون کنکور یکی از مهم ترین آزمون ها در زندگی دانش آموزان و افراد است. از این رو بهتر است افراد هرگونه عاملی را منجر به از بین رفتن تمرکزشان می‌شود را از خود دور کنند. لباس نیز از این موارد است که می‌تواند در نتیجه کنکور تغییر ایجاد کند. به همین دلیل داوطلبین باید با توجه به شرایط آب و هوایی و حتی جسمانی خودشان در این مورد برنامه ریزی کرده و حتی از یک مشاور تحصیلی نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه لباس مناسب برای کنکور توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره