تاثیر خانواده در شغل فرزندان | نقش غیرمستقیم خانواده در انتخاب شغل

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تاثیر خانواده در شغل فرزندان بسیار بارز است. مادر و پدر الگوی فرزندان خود هستند. احتمالا شما نیز متوجه این موضوع شده اید که اغلب فرزندان کار والدین شان را ادامه داده اند و در همان زمینه فعال هستند. این الگوبرداری از والدین می‌تواند اثرات مثبت و منفی فراوانی به همراه داشته باشد. انتخاب شغل، رشته، کار و فعالیت اغلب با نظارت والدین آغاز می‌شود. همین امر موجب می‌شود که 50درصد امور خود را بر اساس رضایت والدین انجام دهید.

حال این موضوع نقش خانواده در شغل فرزندان به دو شیوه مستقیم و غیرمستقیم اثرگذاری خواهد کرد. حضور مثبت والدین می‌تواند فرزندان را در راه مثبتی قرار دهد. اما حضور منفی و عدم حضور مانع پیشرفت فرزندان می‌شود. اگر به عنوان والدین قصد دارید تا فرزندتان در راه مفید جامعه قرار بگیرد؛ حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. با کمک روانشناس می‌توانید مسیر درست را بر اساس توانایی های فرزند خود به او نشان دهید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه موفقیت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تاثیر خانواده در شغل فرزندان چیست؟

تاثیر خانواده در شغل فرزندان چیست؟

شغل هویت هر فرد را نشان می‌دهد. شغل و رشته از اصلی ترین نیاز های هر انسانی است. انسان ها با کمک رشته کاری خود به درآمد می‌رسند. بنابراین اگر شغل آنها بر اساس علاقه باشد؛ ادامه دار خواهد شد. اما اگر این علاقه در کار وجود نداشته باشد؛ فرد هرگز انگیزه ای برای کار نخواهد داشت. بنابراین موضوع تاثیر خانواده در شغل فرزندان بسیار حائز اهمیت است.

نقش خانواده در شغل فرزندان به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم صورت می‌گیرد. پدر و مادر ها نیز می‌توانند با راهنمایی های درست، شناخت علایق، استعدادیابی فرزندان، آشنایی با مهارت ها، نگرش به کار و … مسیر درست و مناسب را به فرزند خود نشان دهند. در این مقاله راجع به نقش خانواده در شغل فرزندان به طور کل صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

تاثیر خانواده در شغل فرزندان به صورت مستقیم

به طور کلی، خانواده به عنوان یک سازمان اجتماعی با تاثیرات قوی بر رفتار و تصمیمات فرزندان، می‌تواند در انتخاب شغل آن‌ها نقش مهم و تاثیرگذاری داشته باشد. خانواده ها می‌توانند در نگرش فرزندان خود به صورت مستقیم نقش داشته باشند. اما این نقش مستقیم به عواملی بستگی دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم. 

🟡 الگوبرداری از والدین

تاثیر خانواده در شغل فرزندان به صورت مستقیم به الگوبرداری از خانواده بستگی دارد. الگوی شغلی والدین برای فرزندان می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. اگر والدین در حوزه خاصی موفق بوده و از شغلی خوب و پر درآمد برخوردار باشند، احتمالا فرزندان نیز تمایل زیادی به دنبال کردن همین مسیر خواهند داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شکل گیری هویت در نوجوان کلیک کنید.

🟡 تحولات خانواده | تاثیر خانواده در شغل فرزندان

تحولات خانواده نقش مستقیمی در تاثیر شغل فرزندان دارد. تحولات و رویداد های خانوادگی مانند ازدواج، جدایی، مرگ یکی از والدین و … می‌تواند تاثیر مستقیم بر انتخاب شغل فرزندان داشته باشد. 

🟡 انتظار والدین

تاثیر خانواده در انتخاب شغل خانواده به انتظار والدین نیز باز می‌گردد. انتظارات خانواده نسبت به شغل، رشته و کار فرزندان می‌تواند تاثیر گذار باشد. اگر خانواده انتظار دارد فرزندشان در یک حرفه خاص موفق شود، این ممکن است تاثیر منفی یا مثبتی بر روی انتخاب شغل فرزند داشته باشد. بنابراین باید به انتظارات خود دقت کنید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بی علاقگی به شغل کلیک کنید.

🟡 پشتیبانی والدین | تاثیر خانواده در شغل فرزندان

نقش خانواده در انتخاب شغل فرزندان به پشتیبانی آنها نیز بستگی دارد. حضور خانواده در زمان‌های سخت و پشتیبانی آن‌ها از تصمیمات فرزند می‌تواند اعتماد به نفس و انگیزه لازم را برای پیگیری شغل دلخواه فراهم کند.

تاثیر خانواده در انتخاب شغل فرزندان به صورت غیر مستقیم

تاثیر خانواده در انتخاب شغل فرزندان به صورت غیر مستقیم

تاثیر خانواده در انتخاب شغل فرزندان به صورت مستقیم نیز بارز است. برای آشنایی و آگاهی شما عزیزان؛ این بخش مقاله را به نقش غیر مستقیم اختصاص داده ایم.

🔴 تجربه های گذشته

نقش خانواده در شغل فرزندان به صورت غیر مستقیم به تجربه های گذشته نیز بستگی دارد. برای مثال، اگر یکی از والدین یا اعضای خانواده در یک حرفه خاص موفق بوده باشد، فرزند شاید تحت تاثیر این تجربه قرار گیرد و به دنبال پیگیری همین حرفه باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کودک با مادر کارمند کلیک کنید.

🔴 باور های والدین

تاثیر خانواده در شغل فرزندان به صورت غیر مستقیم به باور های والدین نیز بستگی دارد. ارزش‌ ها و باور های خانوادگی می‌توانند به عنوان یک راهنمای مهم برای انتخاب شغل فرزندان عمل کنند. اگر خانواده اهمیت بالایی به تحصیلات دانشگاهی و شغل‌ های مرتبط با آن بدهند، فرزندان به احتمال زیاد در جستجوی حرفه‌هایی با درجه تحصیلات بالا می‌روند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بردن کودک سر کار کلیک کنید.

🔴 همسالان | تاثیر خانواده در شغل فرزندان

تاثیر خانواده در شغل فرزندان به صورت غیر مستقیم به همسالان بر می‌گردد. اطلاعات و تجربیات کسب شده از هم‌ سن‌ها و اطلاعات جامعه در مورد شغل‌ها و حرفه‌ ها می‌توانند به عنوان یک منبع الهام برای فرزندان عمل کنند. مخصوصا زمانی که والدین به این باور ها پر و بال بدهند. 

🔴 شرایط مالی و اجتماعی

شرایط مالی و اجتماعی به تاثیر خانواده در شغل فرزندان به صورت غیر مستقیم مرتبط است. اگر خانواده در شرایط مالی خوب قرار دارند، فرزندان ممکن است به دنبال حرفه‌ های با درآمد بالا بروند. بنابراین با دقت بیشتری باید به این موضوع توجه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاثیر اشتغال زن بر فرزند کلیک کنید. 

کلام آخر

در این مقاله راجع به تاثیر خانواده در شغل فرزندان به صورت مستقیم و غیر مستقیم صحبت کرده ایم. برای اینکه فرزندان خود را در مسیر درست قرار دهید؛ باید به عوامل مستقیم دقت بالایی داشته باشید و عوامل غیر مستقیم را نیز در نظر بگیرید. محیط خانه و بیرون از خانه نقش بسیار مهمی را در انتخاب شغل فرزند ایفا می‌کند. توصیه می‌کنیم که از روانشناس در این باره راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه موفقیت می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره