مشاوره خانواده تلفنی ، حضوری و آنلاین

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مشاوره خانواده تلفنی ، حضوری و آنلاین به شما در داشتن زندگی شاد کمک می کند. خانواده یکی از مهمترین نهاد های است که در جوامع وجود دارد که بر اساس ازدواج دو فرد با یکدیگر تشکل می شود و حفظ تداوم خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است. خانواده به عنوان یک کانون برای رشد و تکامل فرزندان و والدین ، التیام و شفا دهی آسیب ها ناشی از محیط اطراف شناخته می شود. اما خانواده همواره با مشکلاتی برخورد می کند که سلامت این کانون را بر هم می زند. در چنین شرایطی مراجعه به یک فرد متخصص در زمینه مشاوره خانواده تلفنی و حضوری برای حل مشکلات خانواده بسیار ضروری است. 

فهرست مطالب

در شرایطی که خانواده دچار بحران می شود، تاثیر مخربی را بر روی تک تک اعضا می گذارد و به همین دلیل حل این مشکلات از اهمیت زیادی برخوردار است. بهترین راه برای حل مشکلات خانوادگی مراجعه به مراکز مشاوره خانواده تلفنی و حضوری  است. 

 

مشاوره خانواده

مشاوره خانواده تلفنی و آنلاین

 

مشاوره خانواده که در روانشناسی تحت عنوان درمان سیستمی شناخته می‌شود رویکردی است که در آن درمانگر اعضای خانواده را تشویق می‌نماید تا در طول جلسات با یکدیگر حرف زده و ارتباط برقرار کردن به شیوه سالم را بیاموزند. در جریان این گفتگوها خانواده درمانگر به افراد کمک می‌کند تا راه حل مشکلات خود را با دید بازتری ببینند و بتوانند الگوهای رفتاری جدید را به مرور تمرین نمایند. جهت دریافت مشاوره خانواده تلفنی و حضوری از برترین متخصصان می توانید به مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو مراجعه نمایید.

برای آشنایی با معیارهای یک خانواده سالم کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

امروزه به طور کلی خدمات حضوری جای خود را به خدمات تلفنی و آنلاین داده‌اند. به تبع این موضوع جلسات مشاوره خانواده نیز در بسیاری از مراکز به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. در جلسات مشاوره خانواده تلفنی شما این شانس را دارید که از هر جای کشور با بهترین متخصصان در تماس باشید و با از بین بردن محدودیت‌های مکانی در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

هم چنین بسیاری از افراد ممکن است نسبت به رفتن نزد مشاور و روانشناس احساس خوبی نداشته باشند یا در حضور درمانگر احساس معذب بودن بکنند. مشاوره خانواده تلفنی به این افراد کمک می‌کند تا آزادانه‌تر رفتار کرده و با آسودگی بیشتری مسائل خود را مطرح نمایند. در نتیجه اگر مشکلاتی در خانواده‌تان وجود دارد که آرامش اعضا را به هم زده و در عین حال به هر دلیلی امکان مراجعه حضوری نزد روانشناس نیز برای شما وجود ندارد می‌توانید به صورت تلفنی با مراکزی که به طور تخصصی در زمینه زوج و خانواده خدمات مشاوره ارائه می‌دهند تماس بگیرید و موضوعات خود را با یک درمانگر حرفه‌ای درمیان بگذارید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

چه زمانی باید از مشاوره خانواده استفاده کرد ؟

برخی از مشکلات خانوادگی بسیار پیچیده است که تنها راه حل آن مشاوره خانواده تلفنی و حضوری و خانواده درمانی است. چرا که ممکن است این مشکلات هر روز در خانواده بزرگتر شود و در نهایت به فروپاشی بنیان خانواده منتهی گردد. البته باید بدانید که به وجود آمدن تنش و بخث در هر خانواده ای طبیعی است به عبارتی هر کسی در زندگی خود با مشکلات خانوادگی روبرو می شود.

این اختلالافات ممکن است بین زوجین یا در ارتباط با والدین باشد. حل این مشکلات نیازمند آشنایی با مهارت هایی خاص است. مشاوره خانواده تلفنی و حضوری می تواند برای بسیاری از مسائل از جمله مرگ یکی از عزیزان، خیانت، طلاق عاطفی، مشکلات فرزندان و … مفید باشد. 

مرکز مشاوره روانشناسی خانواده ذهن نو با دارا بودن متخصصین با تجربه در زمینه مشاوره خانواده تلفنی و حضوری می تواند به شما در بهبود روابط میان اعضای خانواده کمک کند که در ادامه به معرفی برخی از خدمات این مرکز می پردازیم :

خانواده درمانی | مشاوره خانواده تلفنی

خانواده درمانی در زمان مواجه شدن با مشکلات بزرگ در خانواده نقش بزرگی را در درمان مشکلات رفتاری و روانی اعضای خانواده ایفا می کند. حتی به حل مشاجرات خانوادگی کمک می کند. 

مشاوره ازدواج | مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره ازدواج به شما در داشتن رابطه ای سالم کمک می کند. ازدواج و انتخاب همسر یک نقطه عطف و مهمترین تصمیمی است که هر هر فرد در زندگی خود انتخاذ می کند. چرا که بعد از ازدواج اهداف زندگی، روابط اجتماعی، خانوادگی، شغل و … شما دستخوش تغییر خواهد شد. به همین دلیل تصمیم برای ازدواج نیاز به پختگی کافی دارد. اما متاستفانه بیشتر مردم، زمان و هزینه زیادی را برای برگزاری مراسم عروسی عالی خرج می کنند تا یک ازدواج عالی ! اگر قصد ازدواج دارید توصیه می کنیم مقاله مشاوره ازدواج را بخوانید.

زوج درمانی

زوج درمانی شاخه‌ای از روانشناسی است که به دنبال اصلاح رابطه میان دو نفر است. درنتیجه برخلاف باور عموم زوج درمانی راهکاری نیست که تنها برای زن و شوهرها مناسب باشد و تمامی افرادی که در رابطه خود مشکلاتی را احساس می‌کنند می‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند. برای مثال اگر شما با دوست یا هم‌اتاقی خود دچار مشکل شده‌اید نیز می‌توانید از زوج درمانی استفاده کنید.

سکس تراپی | مشاوره خانواده تلفنی

حرف زدن در مورد مسائل جنسی برای همه کار آسانی نیست. در واقع عواملی نظیر احساس شرم و خجالت باعث می‌شود افراد در مورد مشکلات جنسی با دیگران مشورت نکنند. با این حال یک مشاور حرفه‌ای با رعایت کردن اصول کاری نظیر رازداری و عدم قضاوت به شما کمک می‌کند تا بتوانید راحت تر در این باره صحبت کنید. دریافت مشاوره جنسی به شما در مورد روش‌های درمان اختلالات جنسی، افزایش رضایت جنسی و نحوه آموزش مسائل جنسی به کودکان و نوجوانان یاری می‌رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مشاوره جنسی را مطالعه نمایید. 

روانشناسی کودک

روانشناسی کودک به شاخه‌ای از روانشناسی گفته می‌شود که به طور خاص در ارتباط با کودکان و نیازهای رشدی آن‌ها صحبت می‌کند. در حقیقت روانشناسان کودک معتقدند که نیازهای روحی و توانایی‌های ذهنی کودکان کاملاً متفاوت از بزرگسالان است و به همین خاطر آن‌ها به متخصصینی نیاز دارند که با توانایی‌ها و نیازهایشان آشنایی کامل داشته باشند. با این حال روانشناسی کودک صرفاً راجع به مشکلات و نیازهای روحی کودکان صحبت نمی‌کند. بخش مهمی از این حیطه روانشناسی به چگونگی پرورش هرچه بهتر توانایی‌های کودکان و تبدیل آن‌ها به بزرگسالانی توانمند می‌پردازد.

مشاوره نوجوان | مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره نوجوان طیف وسیعی از مشکلات را در برمی‌گیرد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مدیریت خشم، مشکلات تحصیلی، اختلالات اضطرابی، مشکلات رفتاری، موضوعات مرتبط با خودانگاره نوجوان در مورد بدن، مواجه شدن با قلدری همسالان، افسردگی، پرداختن به رفتارهای پرخطر نظیر مصرف مواد یا الکل، اختلالات خوردن، تعارضات خانوادگی، مشکلات ارتباطی، نحوه برخورد با جنس مخالف، مسائل مرتبط با عزت نفس، درگیری با استرس، انزوای اجتماعی، کنار آمدن با هویت جنسی و … اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مشاوره نوجوان را مطالعه نمایید. 

خیانت همسر

مشکل بسیاری از آنهایی که در شرایط خیانت همسر از مشاوره کمک نمی‌گیرند این است که با این خدمات آشنایی ندارند. به همین خاطر بهتر است در ابتدا کمی بیشتر راجع به مشاوره‌خیانت صحبت کنیم. مشاوره خیانت یکی از انواع مشاوره‌های تخصصی است که توسط یک زوج درمانگر یا مشاور متخصص در زمینه خانواده انجام می‌شود. شما در شرایط زیر می‌توانید از این مشاوره استفاده کنید. توصیه می کنیم مقاله مشاوره خیانت را مطالعه نمایید. 

مشاوره طلاق | مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره طلاق نوعی از خدمات روانشناسی است که توسط متخصصان آموزش دیده در حوزه‌های زوج و خانواده ارائه می‌شود. برخلاف باور عمومی مشاوره طلاق نوعی روش اقناع سازی زوجین برای بازگشت بی چون و چرا به زندگی مشترک نیست بلکه روانشناس به شما کمک می‌کند تا بتوانید پیش از هرچیز هیجانات منفی خود نظیر خشم را مدیریت کنید و با دید وسیع‌تری به نقاط قوت و ضعف زندگیتان نگاهی بیاندازید.

در واقع یک مشاور حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا بتوانید هزینه‌های طلاق گرفتن و در مقابل برگشتن به زندگی مشترک را در دو کفه ترازو قرار دهید. او در نهایت به شما اجازه می‌دهد که خود انتخاب کنید کدام کفه سنگین‌تر است و رفتن در کدام مسیر می‌تواند برای هردوی شما هموارتر باشد.

 

اهمیت مراجعه به مشاوره خانواده تلفنی ، حضوری و آنلاین

خانواده یکی از مهم‌ترین منابع دریافت حمایت، عشق و امنیت است. با این حال در بسیاری از مواقع اعضای خانواده به دلایل مختلف می‌توانند تحت فشار قرار بگیرند. برای مثال درگیری با مشکلات مالی، عدم تفاهم بر سر تربیت فرزند یا ناتوانی در برآورده کردن نیازهای عاطفی از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانند یک خانواده را درگیر اختلاف و تعارض کنند.

در این شرایط مشاوره خانواده تلفنی، حضوری و آنلاین یکی از ابزارهایی است که به شما کمک می‌کند بتوانید از این مشکلات عبور کرده و روابط سالم‌تری را با یکدیگر تجربه کنید. البته همواره این مسئله مهم را به خاطر بسپارید که درمانگر یا مشاور قرار نیست معجزه کرده و همه مشکلاتتان را حل کند بلکه در بسیاری از مواقع به شما می‌آموزد چگونه بتوانید با شرایط خود سازگار شوید و به درستی با آن‌ها کنار بیایید.

انواع مسائلی که در مشاوره خانواده تلفنی و حضوری مطرح می‌شوند

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره خانواده سبکی از خدمات روان درمانی است که بسیار انعطاف پذیر بوده و می‌تواند به گستره گوناگونی از مشکلات بپردازد. از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که در مشاوره خانواده تلفنی و حضوری مطرح می‌شوند می‌توان به موضوعات زیر اشاره کرد.

1- تصمیم‌گیری برای طلاق و جدایی | مشاوره خانواده تلفنی

تصمیم‌گیری برای طلاق همیشه کار آسانی نیست به خصوص اگر پای بچه‌ها وسط باشد. برای مثال کودکان کوچک‌تر کمتر می‌توانند جدایی پدر و مادر خود را درک کنند و ممکن است از این موضوع آسیب زیادی ببینند. در این شرایط مشاوره خانواده تلفنی و حضوری به شما کمک می‌کند تا بتوانید تصمیم خود را به درستی بررسی کرده و در صورت رسیدن به گزینه طلاق، سایر اعضا یعنی فرزندان را نیز برای این رویداد آماده کنید.

پیشنهاد می‌شود مقاله تصمیم برای طلاق را بخوانید.

2- اختلافات و مشکلات مالی از مسائل مطرح شده در مشاوره خانواده تلفنی و حضوری

اختلاف بر سر موضوعات مالی یکی از مشکلاتی است که برای بسیاری از خانواده‌ها اتفاق می‌افتد. برای مثال ممکن است زن و مرد بر سر مخارج خانواده با یکدیگر تفاهم نداشته باشند و همین مسئله به مرور به اختلافات آن‌ها دامن بزند. مشاور خانواده با استفاده از رویکردهایی نظیر رویکرد حل مسئله به شما کمک می‌کند تا به گزینه‌های مشترکی برای رفع مشکلات خود دست یابید و با تنش کمتری این موضوعات را پشت سر بگذارید.

3- بروز تغییراتی در ساختار خانواده | مشاوره خانواده تلفنی

مسائلی نظیر مرگ، جدایی یا بیمار شدن یکی از اعضای خانواده می‌تواند ساختار کلی را به هم ریخته و باعث شود زندگی افراد از حالت روتین خارج گردد. در این شرایط اغلب مسئولیت‌ها جا به جا شده و ممکن است افراد تحت فشار بسیار زیادی قرار بگیرند. مشاور خانواده برای حل این مشکل به اعضا کمک می‌کند تا راهکارهای مقابله‌ای مناسب در برابر مشکلات را تمرین نمایند و مجدداً تعادل زندگی را به حالت نرمال برگردانند.

برای آشنایی با مسائل مربوط به خانواده ترکیبی کلیک کنید.

4- درگیری با نوجوان | مشاوره  تلفنی خانواده

داشتن برخورد مناسب با نوجوان یکی از دغدغه‌های مشترک بسیاری از خانواده‌هاست. چراکه در دوران نوجوانی کودکان دیروز به یک باره از حالت اطاعت و تسلیم خارج شده و دائماً تلاش می‌کنند هویت مستقل خود را به رخ خانواده بکشند. آن‌ها ممکن است تلاش کنند سبک زندگی متفاوتی را در پیش بگیرند و همین کار آن‌ها باعث نگرانی پدر و مادر شود.

در این شرایط احتمال دارد کنترل اوضاع از دست پدر و مادر خارج شده و همین باعث شود آن‌ها از راه‌حل‌های ناسالمی نظیر محدود کردن، انتقادگری بیش از حد و بالعکس آزادی بخشی بی حد و حصر استفاده کنند. در جلسات مشاوره خانواده درمانگر تلاش می‌کند تعامل‌های موجود بین والدین و فرزند نوجوان را مشاهده کرده و به آن‌ها کمک کنند تا الگوهای غلط میان خود را اصلاح نمایند.

برای آشنایی با راه های حل اختلاف با پدر و مادر کلیک کنید.

5- حل مشکلات بین خواهر و برادرها | مشاوره خانواده تلفنی

بروز اختلاف و تنش بین فرزندان یکی از مسائل طبیعی و اجتناب ناپذیر در همه خانواده‌هاست. با این حال برخی مواقع ممکن است این اختلاف‌ها آن‌قدر جدی شده که سلامت روان همه اعضا را تحت تأثیر قرار دهد. این مسئله به خصوص بین فرزندان نوجوان یا پس از به دنیا آمدن فرزند دوم بین بچه‌های کوچک‌تر بیشتر دیده می‌شود. مشاوره خانواده در این موقعیت‌ها می‌تواند نگرانی‌های موجود را کاوش کرده و به اصلاح روابط کمک بسیاری نماید.

6- کنار آمدن با مسئله آشیانه خالی | مشاوره خانواده تلفنی

آشیانه خالی یکی از مسائلی است که اغلب پدر و مادرها در سنین میانسالی و با رفتن فرزندان از خانه آن را تجربه می‌کنند. در واقع با ازدواج بچه‌ها یا رفتن برای ادامه تحصیل، زن و مرد احساس تنهایی و انزوا می‌کنند و ممکن است نتوانند به سادگی با این مسئله کنار بیایند. در این شرایط حتی ممکن است اختلافات کهنه سر باز کنند و کیفیت زندگی مشترک را پایین بیاورند. مراجعه به یک روانشناس به شما کمک می‌کند تا بتوانید این مرحله از زندگی خود را با تنش کمتری پشت سر بگذارید و این زمان را به فرصتی برای غنی‌تر کردن ارتباطات زناشویی خود تبدیل کنید.

7- درگیری یکی از اعضا با مشکلات روانشناختی

درگیر شدن یکی از اعضای خانواده با مشکلاتی نظیر اضطراب، افسردگی، اعتیاد و… می‌تواند ریشه در تعاملات ناسازگار خانوادگی داشته باشد. همچنین درمان این مشکلات در صورت آموزش دیدن و درگیر شدن سایر اعضای خانواده با سهولت بیشتری انجام می‌شود. در نتیجه در بسیاری از مواقع هنگام بروز این مشکلات درمانگر تلاش می‌کند به جای برگزاری جلسات با فرد اصلی که درگیر مشکلات روانشناختی شده؛ جلسات درمانی را با حضور کل خانواده برگزار کند.

برای آشنایی با ریشه های اختلافات خانوادگی کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی | آنچه برای انتخاب متخصصین باید در نظر بگیرید

متخصص مشاوره خانواده

متأسفانه امروزه بسیاری از افراد غیر متخصص اقدام به ارائه خدمات روانشناسی می‌کنند و به این ترتیب ممکن است سرنوشت یک خانواده را نیز تحت تأثیر خود قرار دهند. از همین رو بسیار اهمیت دارد که با مراکزی تماس بگیرید که دارای مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی یا بهزیستی بوده و دارای کادر تحصیل کرده و حرفه‌ای در این زمینه هستند. توجه داشته باشید که افراد برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی یا مشاوره برخوردار باشند. همچنین داشتن سوابق کاری در زمینه خانواده یا زوج علاوه بر تحصیلات مربوطه از جمله مسائلی است که در انتخاب یک مشاور خوب باید به آن توجه کنید. 

مزیت‌ها و محدودیت‌های مشاوره خانواده تلفنی

بر اساس تحقیقات انجام شده در مورد تفاوت مشاوره تلفنی و حضوری خانواده یکی از محدودیت‌های مشاوره خانواده تلفنی این است که امکان برگزاری جلسات به صورت هم زمان با همه اعضا وجود ندارد و درمانگر نمی‌تواند تعاملات میان افراد را مشاهده نماید. با این حال درمانگران تلاش می‌کنند تا به صورت فردی جلسات را برگزار کرده و به حل مشکلات مرتبط با خانواده بپردازند. آن‌ها ممکن است در کنار مشاوره تلفنی برگزاری خدمات مشاوره تحت وب و آنلاین را نیز به شما پیشنهاد دهند تا کیفیت جلسات را بالاتر ببرند.

با این حال دریافت مشاوره خانواده به صورت تلفنی مزایای خودش را نیز دارد برای مثال در این روش شما از هرجای کشور می‌توانید با معتبرترین مراکز تماس بگیرید و در هزینه‌های رفت و آمد خود صرفه جویی نمایید. هم‌چنین اگر یکی از اعضا نسبت به مراجعه نزد مشاور مقاومت داشته باشد مشاوره تلفنی می‌تواند این مقاومت‌ها را کم کرده و باعث شود افراد استقبال بیشتری از این جلسات به عمل بیاورند. می‌توانید در هر ساعت از روز با شماره‌های مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس گرفته و مشاوره دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره خانواده تلفنی می توانید از طریق تلفن یا موبایل با شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول در مورد مشاوره خانواده تلفنی ، حضوری و آنلاین

برای دریافت مشاوره خانواده باید به چه متخصصی مراجعه کنم؟

مشاوران و روانشناسانی که در حوزه زوج و خانواده آموزش‌های حرفه‌ای دیده‌اند بهترین گزینه‌ها برای دریافت مشاوره خانواده هستند. متخصصان مرکز مشاوره ذهن نو آماده پاسخگویی به سوالات و مسائل شما در هر جایی که هستید می باشند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫15 دیدگاه ها

    1. بله با شماره های درج شده تماس گرفته و برای جلسه حضوری مشاوره خانواده هماهنگی لازم را بفرمایید.

  1. من از خدمات مشاوره خانواده ذهن نو استفاده کردم واقعا راضیربودم ممنون

    1. ممنون از انرژی مثبت شما هانیه عزیز تلاش میکنیم روزبروز خدمات مشاوره روانشناسی مون رو ارتقا بدیم

  2. اولش واقعا می ترسیدم پولمو بخورد ولی بعد که با خانم دکتر صحبت کردم واقعا راضی از مشاوره خانواده ای که دریافت کردم ایشالله ادامه می دم جلساتم رو بازم ممنون از ذهن نو

  3. بهترین مرکز مشاوره خانواده که تا حالا دیدم ذهن نو هست. ممنون از خدمات خوب ذهن نو

  4. بهترین مرکز مشاوره خانواده که تا حالا دیدم ذهن نو هست. ممنون از خدمات خوب ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره