شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت | 6 راه جایگزین

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت نوعی اعتراض و تخلیه بار هیجانی منفی است. همه آدم ها با هر جنسیت و نژادی عصبانی می‌شوند. این عصبانیت سن و سال ندارد؛ کوچک و بزرگ به دلایل مختلفی عصبانی می‌شوند. اما کنترل و بروز خشم نیز در هر فردی متفاوت است. معمولا روش های کنترل خشم را والدین باید به فرزندان خود آموزش دهند تا در آینده از روش های بهتری برای مدیریت هیجانات به جای شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت استفاده کند.

به طور کلی اگر فردی شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت را به عنوان راهی برای بروز هیجان انتخاب کرد، حتما باید با مشاور و روانشناس در ارتباط باشد. این رفتار ضرر مالی و جانی به همراه دارد. که معمولا فرد پس از فروکش شدن خشم متوجه عصبانت خود می‌شود. در این مقاله راجع به روش های مدیریت عصبانیت نیز صبحت کرده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت

دلایل شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت

عده ای از افراد مخصوصا آقایان، برای تخلیه خشم و عصبانیت خود شروع به شکستن وسایل می‌کنند. همه افراد به شیوه های متفاوتی خشم خود را کنترل می‌کنند. همانطور که عده ای به شکستن وسایل می‌پردازند. حتی پس از تخلیه عصبانیت خود ناراحت هم می‌شوند. که چرا بدون کنترل هیجانات شان شروع به پرخاش و شکستن وسایل کرده است. به جای شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت راهکارهای دیگری وجود دارد که باعث تخلیه خشم می‌شود. در ابتدا و اقدام اول حتما از روانشناس کمک بگیرید. پس همین حالا برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

دلیل شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت

عصبانیت به شیوه های مختلفی در هر فردی بروز می‌کند. اما اینکه این شیوه بروز باعث آسیب و صدمه به دیگران نشود موضوع مهمی است. برخی از افراد به دلایل گوناگون و شاید غیر منطقی برای کنترل خشم خود به شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت روی می‌آورند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های کنترل خشم کلیک کنید.

به نظرتان اگر از این افراد بپرسید که دلیل شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت چیست، چه پاسخی خواهید گرفت؟ عده ای از افراد در پاسخ به این سوال می‌گویند که در لحظه عصبانیت نیازمند تخلیه انرژی بودند. و به جای دعوای فیزیکی با دیگران، هیجان خود را با شکستن تخلیه می‌کند. برای پیشگیری از این اتفاق این افراد باید راه های کنترل خشم را آموزش ببیند تا در آینده با مشکلات بزرگ تری روبرو نشود.

احتمالا افرادی که به شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت عادت کرده اند. در دعواهای خیابانی با قفل فرمان و پدال به دعوا بروند. که بسیار خطرناک است. بنابراین حتی اگر در اطراف خود افرادی با این رفتار مشاهده می‌کنید. او را به روانشناس ارجاع دهید. در ادامه به دلایل شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت اشاره کرده ایم.

✅ ژنتیک

✅ یادگیری از خانواده

✅مشاهده سرپرست

✅ تربیت اشتباه

✅ عدم کنترل خشم

✅نحوه بروز اشتباه عصبانیت

✅ شخصیت و خلقیات عصبی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلال خشم انفجاری کلیک کنید.

راه های جایگزین شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت

شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت تنها راه تخلیه بار هیجانی منفی نیست. برای بروز عصبانیت راهکارها زیادی وجود دارد که می‌توانید جایگزین این رفتار کنید. در این بخش مقاله به راهکارهای جایگزین اشاره کرده ایم.

? کمک از روانشناس | شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت

از بهترین روش های جایگزین شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت، کمک از روانشناس است. زمانی که به روانشناس مراجعه کنید تکنیک های کنترل خشم را آموزش خواهید دید. در نهایت با آموزش های لازم روش های بهتری را جایگزین شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت خواهید کرد.

? استفاده از اتاق شکستن وسایل

یکی از روش های جایگزین شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت، استفاده از اتاق های مخصوص شکستن وسایل است. در این اتاق ها که امروز در کشور ایران نیز تاسیس شده است، افراد با پرداخت هزینه وارد اتاق های سرشار از وسایل چینی و شکستنی می‌شوند. که با کمک ابزارهایی مانند چوب به شکستن وسایل می‌پردازند.

? استفاده از تکنیک تنفس

تکنیک تنفس راهکار بسیار کاربردی و جایگزین شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت است. زمانی که افراد با عصبانیت و خشم روبرو می‌شوند، باید با تمرکز مناسب از تکنیک تنفس استفاده کنند. در تکنیک تنفس از روش تنفس دیافراگمی استفاده می‌کنند. با 3 شماره نفس خود را به داخل فرو ببرید و با 3 شماره نفس خود را خارج کنید. این فرایند باید به آرامی صورت بگیرد تا آرامش پیدا کنید.

? شمارش معکوس

شمارش معکوس یکی از روش های جایگزین شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت است. در این روش باید از شماره یک تا صد و از صد تا یک بشمارید. این کار باعث فرصت به مغز شما می‌شود تا موقعیت خشم خود را کنترل کنید. و واکنش فوری از خود نشان ندهید. و این عمل باعث خونرسانی به مغز می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل عصبانیت کلیک کنید.

? ریلکسیشن | شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت

تکنیک های ریلکسیشن و تن آرامی به راحتی جایگزین شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت می‌شود. در این روش باید یاد بگیرید که هنگام خشم و عصبانیت چه کارهایی باید انجام دهید. این کار به کاهش انقباض عضلات و تنش کمک می‌کند. و باعث آرامش شما می‌شود. در نهایت می‌توانید این فرایند را با موسیقی آرام و بی کلام طی کنید.

? دوری از موقعیت تنش زا

فاصله و دوری از موقعیت استرس زا بسیار در کاهش استرس کمک کننده است. حتی توانایی جایگزینی روش شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت نیز می‌باشد. فاصله از شخص یا موقعیتی که باعث عصبانیت شما شده است به تفکر بهتر و عملکرد مناسب تر کمک می‌کند. که در نهایت با منطق بهتری می‌توانید تصمیم بگیرید.

برای موفقیت در این زمینه حتما درباره چگونگی تشخیص انواع احساسات بخوانید.

راه برخورد با فردی که هنگام عصبانیت به شکستن وسایل خانه می‌پردازد

راه برخورد با فردی که هنگام عصبانیت به شکستن وسایل خانه می‌پردازد

احتمالا خانم های زیادی را مشاهده کرده اید که از رفتار شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت همسر گله مند هستند. افرادی که با چنین شخصیت هایی در ارتباط هستند حتما باید از روش های برخورد با آنها آگاه باشند. که در این بخش مقاله روش های برخورد با چنین اشخاصی را توضیح داده ایم.

? صبور باشید | شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت

یکی از روش های برخورد با شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت همسر، صبر و حوصله است. زمانی که همسرتان عصبانی می‌شود، حتما آرامش داشته باشید و در رفتار او دخالت نکنید. و با آرامش خودتان به او نیز آرامش را منتقل کنید. برای موفقیت در این تمرین ابتدا خودتان باید جلوی زود عصبی شدن را بگیرید.

? به همسرتان آرامش بدهید

برخورد با شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت همسر، باید همراه با آرامش باشد. با کارهای کوچک و بزرگ به همسر خود آرامش را انتقال دهید. آرامش از طریق توجه، احترام، محبت و … منتقل می‌شود. یادتان باشد که هرگز از توهین، تحقیر و سرزنش استفاده نکنید. زیرا این رفتارها آرامش را از شما و همسرتان سلب می‌کند.

? به شیوه اصولی انتقاد کنید

یکی از مهارت هایی که خانم ها باید در مقابل شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت توسط همسر به کار ببرند، انتقاد است. زمانی که انقاد به شیوه اصولی باشد همسرتان آن را قبول می‌کند. اما انتقاد تند و عصبی باعث خشم بیشتر می‌شود و تبهات بیشتری نیز به دنبال دارد.

? تصمیم احساسی نگیرید | شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت

برای برخورد با شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت همسر، نباید تصمیم احساسی بگیرید. دعوا و بحث در هر خانه ای وجود دارد. اما فردی موفق است که با آرامش و منطق بالا برای زندگی خود تصمیم بگیرد. در واقع رفتارهای اشتباه همسر خود را به شیوه اصولی تری اصلاح کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عصبانیت بی دلیل مردان و زنان کلیک کنید.

?از روانشناس کمک بگیرید

برای شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت همسر بهترین انتخاب کمک از روانشناس است. زمانی که برای برخودر با چنین رفتار همسر از روانشناس و مشاور کمک می‌گیرید. قطعا برخورد مناسب تر و بهتری خواهید داشت. حتی به اصلاح همسرتان نیز کمک خواهید کرد. بنابراین یاری از روانشناس را جدی بگیرید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله راجع به شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت توضیح دادیم. علل زیادی در بروز این مشکل وجود دارد. اما نحوه برخورد با این رفتار خارج از توانایی های هر فردی است. معمولا برای برخورد باید صبورانه و با آرامش رفتار کنید. تا زندگی سرشار از صبح داشته باشید. اگر در جست و جوی کمک به اطرافیان خود در این زمینه هستید. حتما از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شکستن وسایل خانه موقع عصبانیت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره