بهترین سن یادگیری زبان دوم

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

بهترین سن یادگیری زبان دوم مثل انگلیسی چه زمانی است؟ نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که شروع زبان دوم از سنین پایین برای کودک بسیار مفید است. درعین‌حال تحقیقات دیگری خبر از بروز برخی مشکلات مثل قاطی شدن زبان‌های مختلف با هم و سردرگمی کودکان می‌دهد. به همین خاطر برای بسیاری از پدر و مادرها دچار تردیدهایی در این زمینه هستند. به‌طورکلی می‌توان گفت که اکثر متخصصین معتقدند بهترین زمان برای شروع آموزش زبان دوم قبل از ده‌سالگی است. بااین‌حال شما در آموزش زبان دوم به فرزندتان می‌بایست موضوعات مختلفی مثل شرایط کودک را نیز در نظر داشته باشید. به همین خاطر شاید بهتر باشد پیش از اینکه آموزش زبان دیگری به کودک را شروع کنید، مشاوره کودک دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین سن یادگیری زبان دوم می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

بهترین سن یادگیری زبان دوم

بهترین سن یادگیری زبان دوم

بهترین سن یادگیری زبان دوم برای اغلب خانواده ها تبدیل به چالش شده است. همیشه بر سر این موضوع پدر و مادر ها با یکدیگر درگیر هستند. برخی اعتقاد دارند که بهترین سن 6 تا 7 سالگی است اما تعداد دیگر با این نظر موافق نیستند. اما بر اساس نظر روانشناسان باید توانایی های کودک را بررسی کنید و بهترین سن را بر اساس هوش او در نظر بگیرید. در این مقاله راجع به بهترین سن یادگیری زبان دوم صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

بهترین سن برای یادگیری و کلاس زبان

اولین سؤالی که می‌خواهیم به آن جواب بدهیم این است که بهترین سن یادگیری زبان دوم به کودک چه زمانی است؟ برای پاسخ به این سؤال تحقیقات بسیاری صورت گرفته است. این تحقیقات به دو گروه سنی برای شروع آموزش اشاره کرده‌اند. برای درک بهتر این نتایج حتما مقاله روانشناسی کودک را بخوانید.

📌 قبل از ده‌سالگی

بسیاری از تحقیقات متخصصین نشان‌دهنده این موضوع است که قبل از ده‌سالگی زمان و بهترین سن یادگیری زبان دوم است. این تحقیقات نشان می‌دهد که 3 یا 4 سالگی بهترین زمانی است که شما می‌توانید آموزش زبان جدید به کودک را شروع کنید. در این سن دانش کودک راجع به زبان مادری به حد مناسبی رسیده است و ذهن او کاملاً آماده شروع زبان دوم است. به‌علاوه به دلیل انعطاف‌پذیری که کودکان در این سنین دارند آموزش آن‌ها به‌مراتب کار راحت‌تری خواهد بود؛

اما اگر این سال‌ها را برای شروع آموزش به فرزندتان از دست داده‌اید نگران نباشید. 6 یا 7 سالگی و هم‌زمان با شروع آموزش رسمی نیز یکی دیگر از بهترین سن یادگیری زبان دوم است. در حقیقت نظر متخصصین این است که از سن 3-4 سالگی و تا قبل از رسیدن به ده‌سالگی سال‌های طلایی برای یادگیری زبان هستند که شما می‌توانید آموزش فرزندتان را شروع کنید. در این بازه سنی هرچه سریع‌تر آموزش را شروع کنید توانایی کودک شما برای پیشرفت در زبان دوم نیز بیشتر خواهد بود.

📌 سنین نوجوانی برای یادگیری زبان

بهترین سن یادگیری زبان دوم چه زمانی است؟ یکی از موضوعاتی که آموزش به کودکان را راحت می‌کند انعطاف‌پذیری و همین‌طور آمادگی ذهنی آن‌هاست. این انعطاف‌پذیری با بالا رفتن سن کمتر می‌شود؛ اما درعین‌حال با ورود به سنین نوجوانی آگاهی و پشتکار فرزند شما نیز بیشتر می‌شود. در سنین نوجوان به‌خوبی متوجه اهمیت آموزش می‌شود و آن را جدی می‌گیرد. به همین خاطر است که متخصصین معتقدند شروع آموزش زبان در نوجوانی و به‌خصوص سنین 11 یا 12 سالگی نیز تا حد زیادی مفید است.

📌 آموزش زبان قبل از 18 سالگی

بهترین سن یادگیری زبان دوم برای هر فرد متفاوت است. اما پیشنهاد می‌کنیم که تحت هر شرایطی قبل از 18 سالگی زبان جدید را بیاموزید. زیرا تا قبل از 18 سالگی مغز توانایی بیشتری برای یادگیری دارد و دردسر های کمتری را تجربه خواهد کرد. 

اهمیت سن یادگیری و شروع زبان جدید برای کودک

بسیاری از ما به دنبال بهترین سن یادگیری زبان دوم فرزندمان هستیم. بااین‌حال شاید این سؤال پیش می‌آید که آموزش یک زبان دیگر به کودک چه اهمیتی دارد؟ درواقع خیلی از پدر و مادرها فکر می‌کنند که هیچ‌وقت برای یادگیری زبان جدید دیر نیست. به همین خاطر تصمیم می‌گیرند یادگیری را برای زمانی بگذارند که فرزندشان بزرگ‌تر شده و یا خودش تصمیم می‌گیرد که می‌خواهد در این دوره‌ها شرکت کند یا خیر؛ به همین خاطر در این قسمت سعی می‌کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که یادگیری زبان در کودکی چه اهمیتی دارد.

➰ یادگیری بهتر

گاهی بهترین سن یادگیری زبان دوم برای هر فردی متفاوت است. اینکه فکر می‌کنیم فرزند ما در هر سنی می‌تواند یادگیری زبان را شروع کند کاملاً درست است. به اعتقاد تمامی متخصصین هیچ زمانی برای شروع یادگیری دیر نیست و شما می‌توانید از هر زمانی آموزش زبان را شروع کنید؛ اما این موضوع را به‌خاطر داشته باشید که شروع آموزش در سنین پایین مساوی است با کیفیت بهتر! تقریباً تمامی متخصصین معتقدند که اگر آموزش زبان دوم از سنین پایین‌تر شروع شود یادگیری سریع‌تر و با کیفیت بیشتری اتفاق می‌افتد.

➰ بالارفتن توانایی‌های ذهنی

بهترین سن یادگیری زبان دوم را در بخش های قبلی ذکر کردیم. اما آموزش زبان می‌تواند سایر مهارت‌های ذهنی کودک شما را نیز افزایش دهد. در حقیقت یادگیری زبان جدید یک تمرین بسیار مهم برای مغز است و آمادگی ذهنی فرزند شما را افزایش می‌دهد. این موضوع در بسیاری از تحقیقات نیز مشخص شده است. نتایج این تحقیقات نشان داده مهارت‌هایی مثل تفکر انتقادی یا حل مسئله در کودکانی که زبان دوم را یاد می‌گیرند از همسالانشان بیشتر است.

➰ افزایش اعتماد به‌ نفس

جدا از تعیین بهترین سن یادگیری زبان دوم، باید به شرایط روحی هر فرد توجه داشته باشیم. توانایی‌ها و مهارت‌های هرکدام از ما تأثیر مستقیمی روی میزان اعتماد‌به‌نفس‌مان دارد. به‌خصوص در دنیای امروزی که برای انجام بسیاری از کارها نیاز به دانستن زبان انگلیسی داریم یادگیری این مهارت می‌تواند باور به توانمندی را در فرزند شما ایجاد کند.

ارتباط اختلاط کد و سن یادگیری زبان دوم

در این مقاله به طور کل راجع به بهترین سن یادگیری زبان دوم صحبت کرده ایم. اما واژه ای به نام اختلاط کد وجود دارد که مختص کودکان دو زبانه است. کودکانی که دو زبان را آموزش دیده اند، اغلب حروف زبان ها را با یکدیگر مخلوط می‌کنند. البته که این موضوع نگران کننده نیست و در همه افراد دوزبانه وجود دارد. اگر قصد دارید که فرزند شما با چنین مشکلی روبرو نشود؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید تا زمان مناسب آموزش به شما ارائه شود.

مزیت های دو زبانه بودن

مزیت های دو زبانه بودن

همانطور که گفته شد، بهترین سن یادگیری زبان دوم را مطالعه کردید. برخی افراد دلیل آموزش زبان دوم را نمی‌دانند. در این بخش مقاله راجع به مزیت های دو زبانه بودن اشاره کرده ایم. 

💠 مهارت های ارتباطی بهتر

💠 تفکر خلاقانه

💠فرصت شغلی بیشتر 

💠 تفکر انتقادی بهتر

نحوه آموزش زبان دوم به کودک

جدا از موضوع بهترین سن یادگیری زبان دوم، نحوه آموزش زبان نیز مهم است. یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که باید به آن جواب بدهیم این است که نحوه صحیح آموزش زبان به کودک چیست؟ روش‌های مختلفی برای این موضوع وجود دارد؛ اما مهم‌ترین نکته این است که آموزش زبان باید از راه بازی و سرگرمی باشد. در واقع بهترین روش این است که کودک هیچ‌گونه اضطراب و نگرانی و یا اجباری را برای یادگیری احساس نکند. در غیر این صورت این موضوع می‌تواند آسیب‌های روحی بسیاری را برای فرزندتان ایجاد کند.

کمک متخصصین کودک برای یادگیری زبان دوم

اگرچه تحقیقات از آموزش زبان به کودکان حمایت می‌کند اما بهتر است قبل از شروع آموزش راجع به این موضوع از یک مشاور کمک بگیرید. اگر شما توانایی ذهنی و آمادگی فرزندتان را پیش از شروع آموزش بررسی نکنید این موضوع می‌تواند مشکلات بسیاری را برایتان به همراه داشته باشد. بنابراین بهترین سن یادگیری زبان دوم را باید با کمک روانشناس تعیین کنید. به والدین توصیه می‌شود حتما مقاله آموزش پدر و مادر را بخوانند.

کلام آخر

در این مقاله راجع به بهترین سن یادگیری زبان دوم صحبت کرده ایم. کودکانی که در یادگیری و به‌ خصوص یادگیری زبان ضعیف‌تر هستند ممکن است در این شرایط احساس سرخوردگی بکنند؛ و این موضوع می‌تواند اعتماد به‌ نفس آن‌ها برای ادامه تحصیل حتی در زبان مادری را از بین ببرد. به همین خاطر بهتر است قبل از ثبت‌نام فرزندتان در کلاس‌های آموزشی راجع به این موضوع با یک روان‌شناس متخصص مشورت کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین سن یادگیری زبان دوم می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

آیا شروع آموزش زبان از سن پایین می‌تواند باعث شود که کودک با زبان مادری هم مشکل پیدا کند؟

در بعضی از موارد دیده شده که کودکان کلمات دو زبان را با هم قاطی می‌کنند. به این پدیده اختلاط کدها گفته می‌شود؛ اما این موضوع جای نگرانی ندارد و دیریازود فرزندتان روی هر دو زبان تسلط پیدا خواهد کرد.

بهترین سن برای شروع آموزش زبان به کودک چه سنی است؟

قبل از ده‌سالگی و به‌خصوص از 3 یا 4 سالگی زمانی است که می‌توانید آموزش زبان دوم به کودک را شروع کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره