اضطراب جنسی | 5 روش درمانی برای اضطراب جنسی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

اضطراب جنسی یکی از شایع ترین انواع اختلالات است. این اختلال به جنسیت افراد ربط ندارد. به دلایل مختلفی این اضطراب رخ می‌دهد. شایع ترین دلیل بروز اضطراب جنسی، توقعات بیش از اندازه و نگرانی های شخصی بی مورد از شریک جنسی است. زمانی که تصمیم به رابطه جنسی لذت بخش است، باید همه شرایط را در آرامش قرار دهید. بدون استرس شغلی، خانوادگی و عاطفی رابطه خود را پیش ببرید. برای آرام سازی محیط و کنترل استرس، حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس به زوجین راهکارهای آرام سازی و مدیریت استرس را آموزش می‌دهد. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اضطراب جنسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

اضطراب جنسی

اضطراب جنسی چیست

جنسیت در بروز این اختلال فرقی نمی‌کند. زمانی که با مشکلات جنسی روبرو باشید، اضطراب جنسی را نیز تجربه خواهید کرد. اضطراب جنسی دلایل مختلفی دارد. علت این استرس مشکات ناشی از مسائل جنسی، عاطفی، اجتماعی و خانوادگی است. که باعث ترشح هورمون های اپی نفرین و نور اپی نفرین می‌شود. که این هورمون ها تاثیر زیادی را در استرس رابطه جنسی می‌گذارد. رابطه جنسی در صورت استرس علاوه بر اینکه لذت بخش نیست، سرشار از درد و دشواری است. برای درمان این اختلال حتما باید روان درمانی صورت بگیرد. تا به شیوه های نوین هر دو زوجین تحت درمان قرار بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه واژینیسموس کلیک کنید.

علائم اضطراب جنسی

اضطراب جنسی نشانه های زیادی دارد. افراد بسیاری که دچار این اختلال هستید با علائم متفاوتی از خود، اضطراب جنسی را نشان می‌دهند. در این بخش از مقاله راجع به علائم اضطراب جنسی توضیح داده ایم.

برای آشنایی با انواع کژکاری جنسی کلیک کنید.

? تنگ شدن رگ های خونی

? عدم نعوظ مردان

?انزال زودرس

? عدم علاقه به برقراری رابطه جنسی

? ناتوانی در ارگاسم

?بد شکل دانستن بدن

? ترغیب به رابطه های جنسی با شریک های متعدد

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت کم شدن میل جنسی زنان و مردان کلیک کنید.

دلیل اضطراب جنسی

اضطراب جنسی به دلیل شرایط مختلف یا ویژگی هایی که فرد دارد اتفاق می‌افتد. بنابراین هر فردی معمولا دلایل مختلفی را به اضطراب جنسی مرتبط می‌کند. که در ادامه راجع به آن اشاره کرده ایم.

✔ مشکلات مالی

✔مسائل و مشکلات خانوادگی

✔ مشکلات و چالش های شغلی

✔عادت به مشاهده فیلم های پورن

✔ اضطراب ناشی از عدم ارگاسم

✔عدم لذت از رابطه جنسی

✔ نگران در رابطه با زود انزالی

✔نگران طولانی شدن زمان رسیدن به ارگاسم

✔ نگرانی از اندازه آلت مردانه

✔ اختلافات در رابطه

✔اختلال بد شکل انگاری

✔ نگرانی در رابطه با اندام

✔ افکار منفی از رابطه جنسی

✔اضطراب در رابطه با ناتوانی جهت ارضا شریک جنسی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات جنسی مردان کلیک کنید.

انواع اضطراب جنسی

اضطراب جنسی انواع گوناگونی دارد. که هریک از این اضطراب های جنسی در وضعیت روانی و میزان لذت فرد اختلال ایجاد می‌کند. در این بخش از مقاله انواع اضطراب جنسی را توضیح داده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

? اختلال نعوظ | اضطراب جنسی

یکی از انواع اضطراب جنسی، اختلال نعوظ است. در این اختلال، آلت تناسلی آقایان توانایی قائم ماندن ندارد. و رابطه جنسی برای او کاملا غیر ممکن می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلال نعوظ کلیک کنید.

? سلامت روان و ED

یکی از انواع اضطراب جنسی، سلامت روان و ED است. این عارضه تنها مشکل جسمی نیست و به راحتی بر روابط اجتماعی فرد تاثیر می‌گذارد. این افراد با مشکلاتی از قبیل افسردگی، فشار روانی، مشکلات جنسی و اختلالات خواب روبرو هستند. که در نهایت باعث اضطراب جنسی می‌شود. این عارضه به دلایلی که در زیر اشاره کرده ایم به وجود می‌آیند.

? گردش خون

? تعادل هورمونی

?عوامل روانشناختی

? بی اشتیاقی

?افسردگی

? سطح پایین تستوسترون

? سیگار

?مصرف الکل یا مواد مخدر

? بیماری مزمن

?جراحی

? سکته

?عوارض پرتو درمانی

? اختلالات کلیوی

? آسیب عصبی ناشی از دیابت

داروهای ایجاد کننده ED

برخی از داروها نشانه های عارضه ED را افزایش می‌دهد. این داروها اگر بر هورمون ها تاثیر بگذارد، اثرگذاری بیشتری نیز دارد. در این بخش از مقاله راجع به داروهای ایجاد کننده اضطراب جنسی نوع ED توضیح داده ایم.

? داورهای موثر بر پروستات

?شیمی درمانی

? هورمون درمانی

? دارو ضد التهاب عضلانی

?داروی ضربان قلب نامنظم

? داروهای ضد افسردگی

?داروی فشار خون بالا

? داروی ضد التهابی

? انزال زودرس

انزال زودرس نوع دیگر اضطراب جنسی است. در این اختلال، شروع رابطه به خوبی است، اما پس از شروع رابطه انزال زودتر اتفاق می‌افتد و باعث پریشانی شخص می‌گردد. در برخی از مواقع بدن شخص از ایجاد رابطه جنسی فراری است. و باعث ایجاد این اختلال می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زود انزالی چیست بخوانید.

? اضطراب جنسی همراه با سوء مصرف مواد و الکل

در این نوع از اضطراب جنسی، فرد برای رهایی و کنترل استرس ناشی از رابطه جنسی، به مصرف الکل و مواد مخدر روی می‌آورد. با این روش فرد تلاش می‌کند تا خودش را از این اضطراب دور کند تا آرامش نسبی داشته باشد.

? اختلال بد شکل انگاری

اختلال بد شکل انگاری یکی از انواع اضطراب جنسی است. در این شرایط فرد به دلیل حس بدی که به اندان خود دارد، سعی می‌کند تا رابطه جنسی در تاریکی مطلق رخ دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلال بد ریخت انگاری کلیک کنید.

درمان اضطراب جنسی

درمان اضطراب جنسی

درمان اضطراب جنسی باید به شیوه های مراقبتی و کنترل استرس انجام شود. زمانی که فردی دچار این اضطراب باشد، به ندرت توانایی برقراری رابطه جنسی خواهد داشت. این اختلال به دلایل گوناگونی رخ می‌دهد که در بندهای قبلی توضیح داده ایم. درمان اضطراب جنسی با کمک روانشناس و شیوه های مختلف انجام می‌شود که در این بخش از مقاله توضیح داده ایم.

? زوج درمانی

یکی از روش های درمانی اضطراب جنسی، زوج درمانی است. زوج درمانی به صورت حرفه ای توسط روانشناس انجام می‌شود. در این شیوه درمانی روانشناس به زوجین کمک می‌کند تا در موارد زیر پیشرفت داشته باشند.

? کاهش بدبینی

?کیفیت عملکرد جنسی

? راهکارهای میل جنسی

?کمک به رفع علائم

? کنترل اضطراب

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات جنسی زنان کلیک کنید.

? تمرکز بر حواس

روش درمانی تمرکز روی حواس یکی از روش های درمانی جهت کنترل اضطراب جنسی است. در این روش به زوجین آموزش داده می‌شود تا در لحظه رابطه جنسی بر روی احساسات و لمس بدن تمرکز کنند. در این روش به بیماران کمک می‌شود تا ذهن خود را تنظیم کنند و نگرانی های بی مورد را از بین ببرند.

? دارو درمانی

گاهی اوقات افراد به دلیل اینکه از طریق شیوه های روان درمانی پاسخ نگرفته اند، به کمک دارو درمانی تحت مراقبت قرار می‌گیرند. این روش درمانی طولانی مدت است و یا به صورت موقتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. دارو درمانی برای درمان زود انزالی و اختلال نعوظ تا به امروز به صورت موفقیت آمیز عمل کرده اند.

? خود مراقبتی

یکی از روش های مهم درمان اضطراب جنسی، خود مراقبتی است. در این روش درمانی محرک استرس زا را کاهش می‌دهند. و فعالیت هایی مانند ورزش، رژیم غذایی سالم، ترک سیگار و روتین سالم زندگی به جریان می‌افتد.

? درمان هورمونی

درمان های هرمونی جهت درمان اضطراب جنسی، به دلیل خشکی واژن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش درمانی معمولا داروها به تنهایی قدرت بهبود ندارد و باید روان درمانی نیز در کنار این روش انجام شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر حتما درباره تاثیر مواد بر رابطه کلیک کنید.

کلام آخر

اضطراب جنسی یکی از شایع ترین نوع اختلالات است. که به دلایل مختلفی به وجود می‌آید. روش های درمانی زیادی برای این اختلال وجود دارد. اما روان درمانی و درمان توسط روانشناس، تا به امروز بهترین پاسخگویی را داشته است. بنابراین اگر مبتلا به چنین عارضه ای هستید، حتما از روانشناس و مشاورین جنسی کمک بگیرید. شاید مطرح کردن چنین مسائلی برای شما و همسرتان کار آسانی نباشد.

اما باید بدانید که خیلی از زوج های دیگر نیز با مشکلی شبیه به شما مواجه هستند. عدم درمان اضطراب و استرس جنسی موجب تزلزل رابطه شما خواهد شد. پس هر چه زودتر برای از بین بردن این اضطراب از کمک های تخصصی روانشناسان استفاده نمایید.

دریافت خدمات مشاوره جنسی از متخصصان با تجربه اهمیت زیادی در تسریع روند بهبودی شما دارد. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی، آنلاین و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. برای دریافت خدمات از این مجموعه کافی است تا با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اضطراب جنسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

علت اضطراب جنسی چیست؟

استرس جنسی در هر مرد و زنی می تواند رخ دهد. این نوع اضطراب در اثر عوامل متعددی مثل مشکلات مالی، مشکلات خانوادگی، کمبود اعتماد به نفس، تجربه های ناگوار در ارتباط با مسائل جنسی، باورهای منفی نسبت به رابطه، بی علاقگی به همسر و…

عدم درمان اضطراب جنسی چه پیامدهایی دارد؟

یکی از نیازهای هر زوجی برقراری ارتباط جنسی است. رابطه زناشویی برای پایداری و سلامت جسمی و روانی زن و مرد ضروری است. عدم لذت از رابطه و یا ممانعت از برقراری رابطه موجب نارضایتی زناشویی و در نتیجه دور شدن همسر از یکدیگر می شود. بنابراین شما باید هر چه زودتر برای از بین بردن این اضطراب اقدام نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره