زودانزالی چیست

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

زودانزالی یکی از شایع‌ترین مشکلات جنسی در میان مردان است که به دلایل متعدد جسمانی و روانشناختی اتفاق می‌افتد. خیلی از مردان از اینکه هنگام رابطه جنسی زودتر از زمانی که انتظارش را دارند دچار انزال می‌­شوند ناراضی هستند. زودانزالی می‌تواند تاثیر منفی بر رابطه جنسی و رضایت فرد از عملکرد خودش داشته باشد و در نتیجه باعث کاهش اعتماد به نفس شود. با آگاهی از دلایل زودانزالی و راه‌های درمان آن وهمچنین کمک گرفتن از یک متخصص می‌توانید این مساله را برطرف سازید و کیفیت رابطه جنسی خود را افزایش دهید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید. 

زودانزالی چیست؟

زودانزالی به این معناست که مرد زودتر از به اوج رسیدن تحریکات یا قبل از اینکه شریک زندگی‌اش ارضا شود، دچار انزال شده و نمی‌­تواند خروج منی از آلت خود را کنترل کند. زودانزالی یکی از مشکلات رایج در روابط جنسی است و از هر 3 مرد، یک نفر از این مشکل شکایت دارد اما به ندرت اختلالی جنسی محسوب می‌­شود. اما انزال زودرس دائمی که دلیل مشخصی نداشته و با راه‌های مختلف درمان نشود، مشکلی جدی است که باعث ایجاد مشکلات جدی در رابطه می‌شود.

زودانزالی به دو دسته مادام العمر (اولیه) و اکتسابی (ثانویه) تقسیم می‌­شود. زودانزالی اولیه یعنی تقریبا در تمام موارد، انزال بسیار سریع و با تماس محدود اتفاق می‌­افتد. زودانزالی ثانویه یعنی بعد از برخی تجربه‌های جنسی یا روحی مشکل زا، زودانزالی اتفاق می‌­افتد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان اختلالات جنسی کلیک کنید.

چه مدت زمانی تا انزال را زودانزالی می­‌گوییم؟

تشخیص زودانزالی

بسیاری از مواردی که زودانزالی محسوب می­‌شود، اساسا یک انزال طبیعی است و به دلیل توقعات و حساسیت‌های طرفین زودانزالی تلقی می‌گردد. اکثر مردان دارای دوره‌های متغیر طبیعی انزال زودرس و انزال طبیعی هستند و فقط نگاه آن‌ها یا شریک زندگیشان به این مسئله، می‌تواند دوره‌های زودانزالی را طولانی‌تر کند. به طور متوسط مدت زمان طبیعی انزال از زمان آغاز تحرک، 5 الی 10 دقیقه است.

هرچند مردان مدت زمان طولانی تر دخول را به عنوان مزیت می­‌دانند، اما باید بدانند کیفیت یک رابطه جنسی بسیار مهم‌تر از زمان آن است. گاهی امکان دارد یک دخول حتی به 5 دقیقه هم نرسد اما دو طرف به نهایت لذت برسند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انزال خوب، همزمانی ارگاسم در دوطرف است و به این منظور مردان باید همسرانشان را پیش از دخول کاملا تحریک و آماده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد به اوج لذت جنسی رساندن زنان کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

علائم انزال زودرس چیست؟

دو عامل روانشناختی و بیولوژیکی می­‌توانند در انزال زودرس نقش داشته باشند. اگرچه برای بسیاری از مردان گفتن از زودانزالی شرم آور است و از آن خجالت می­‌کشند اما باید گفت زودانزالی یک مشکل بسیار رایج و البته قابل درمان است. داروها، مشاوره جنسی، ورزش‌های خاص و تکنیک‌های رابطه‌ای می‌­تواند این مسئله را برطرف سازد. برخی از نشانه‌های رایج زودانزالی به شرح زیر هستند:

_همیشه یا در اکثر موارد فرد در کمتر از یک دقیقه از زمان دخول، دچار انزال شود.

_فرد تقریبا هیچوقت در به تاخیر انداختن انزال خود موفق نیست.

_شدیدا احساس پریشانی، ناراحتی و ناامیدی کرده و باعث کاهش صمیمیت جنسی در فرد می‌­شود.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

علل زودانزالی چیست؟

علت زودانزالی

علت زودانزالی دقیقا مشخص نیست اما در گذشته اکثر متخصصان این مسئله را فقط روانشناختی در نظر می­‌گرفتند اما امروزه مشخص شده  که زود انزالی ترکیب پیچیده‌ای از عوامل روانی و جسمی است.

1. علل روانشناختی

برخی از مسائل نظیر تجارب اولیه رابطه جنسی، سواستفاده جنسی، احساس بد نسبت به اندام و آلت تناسلی، افسردگی و احساس گناه از رابطه جنسی یا نارضایتی همسر از دلایل روانی انزال زودرس است.

برخی از مردان که دچار اختلال نعوظ هستند، به دلیل نگرانی از اینکه بتوانند نعوظ آلت خود را حفظ کنند، ناخوداگاه باعث زودانزالی خود می‌­شوند. عجله کردن در رابطه جنسی یکی از دلایل عمده زودانزالی است.

یکی دیگر از دلایل مهم انزال زودرس، عجله مردان برای دخول و عدم آماده کردن شریک جنسیشان برای رابطه است. زنان زمان بیشتری از مردان برای آمادگی پیش از سکس نیاز دارند. این مسئله باعث  می‌شود که تا وقتی زن به مرز تحریک و رسیدن به ارگاسم نزدیک می­‌شود، مرد ارضا شده و این مسئله نارضایتی طرفین را به دنبال دارد. مقایسه کردن خود با دیگران و همچنین فشار شریک جنسی می‌تواند باعث بالارفتن میزان اضطراب و کاهش اعتماد به نفس در مردان شده و زودانزالی را تشدید کند.

2. علل جسمانی

برخی از عوامل جسمی که در زودانزالی دخیل هستند عبارتند از:

_سطح غیرطبیعی هورمون‌ها

_سطح غیرطبیعی انتقال دهنده‌های عصبی مغز به ویژه سروتونین

_التهاب و عفونت پروستات یا مجاری ادرار

_صفات ارثی و ژنتیکی

راهکارهای برطرف کردن انزال زودرس

اگر دوطرف به طور همزمان به ارگاسم برسند، یعنی سکس موفقی داشته‌اند و مدت زمان نزدیکی اصلا مهم نیست. موضوع معاشقه پیش از نزدیکی، مهم‌ترین موضوع برای برطرف کردن زودانزالی و تنش‌های ناشی از آن است. مقدمه برای نزدیکی مثل صحبت، نوازش، لمس تحریک آمیز و ماساژ دادن شریک جنسی باعث آرامش دو طرف شده و این آرامش نه تنها می­‌تواند زود انزالی را برطرف کند، بلکه مدت زمان و کیفیت آن را هم افزایش می‌­دهد.

زنان به مدت 20 تا 30 دقیقه برای تحریک شدن زمان نیاز دارند. با تمرین عشقبازی پیش از دخول، مردان یاد می­‌گیرند که هیجان خود را کنترل کرده و این تمرکز و آرامش مهم‌ترین راهکار برطرف کردن زودانزالی است. برخی دیگر از راهکارها عبارتند از:

1. راهکارهای دارویی

برخی از داروهای گروه ضدافسردگی و ضداضطراب، تنها در صورت تشخیص پزشک می­‌تواند به حل این مشکل کمک کند اما در برخی از موارد نیز برعکس عمل کرده و باعث تهوع، افزایش فشار خون و تپش قلب می‌­شود. بنابراین باید در مصرف آن‌ها احتیاط کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قرص تاخیری کلیک کنید.

2. تاثیر ورزش بر زودانزالی

تمرینات روزانه ورزشی مخصوصا تمرینات ناحیه لگن، کمر و شکم، می‌­تواند به درمان زودانزالی کمک کند. دقت کنید که اگر حرکات ورزشی زیر نظر متخصص نباشد و اشتباه انجام شود، بجای فایده می­‌تواند به شما آسیب برساند. 

3. روش مسترز و جانسون

در این روش زن سر آلت تناسلی مرد را به مدت چند ثانیه فشار می‌دهد و طی این حرکت جریان خونی که باعث تحریک آلت می‌­شود آرام شده، از نعوظ آلت کاسته و تحریک انزال موقتا کاهش پیدا می‌­کند. در صورتی که این کار چندمرتبه تکرار شود، می‌­تواند موجب طولانی شدن حالت هیجانی شده و مرد را به انزال طبیعی عادت دهد.

4. سایر روش‌های درمان انزال زودرس

_برخی از ابزارها مانند ژل، کرم، اسپری و کاندوم تاخیری می­‌توانند به برطرف کردن زودانزالی کمک کنند.

_معمولا انزال دوم در مردان بیشتر از انزال اول طول می­‌کشد. مردان می‌­توانند به هرطریقی پیش از دخول، انزال را تجربه کرده و برای کم شدن فاصله بین انزال اول و نعوظ مجدد، از خوراکی‌های مقوی و تحریک کننده استفاده کنند.

_تمرین روش منقطع نیز یکی از راهکارهاست. به این صورت که مرد کمی پیش از انزال بتواند هیجان خود را کنترل کرده و آلت را خارج کند. مدتی صبر کرده و در این مدت، به تحریک شریک خود بپردازد. این حرکت در طول هر نزدیکی 3 بار تکرار شود و اگر چندهفته تمرین شود، می­‌تواند به افزایش زمان رابطه کمک کند.

برای آشنایی بیشتر با روش های درمان زود انزالی کلیک کنید.

سخن آخر

رابطه جنسی یکی از مهم ترین عوامل در رضایت زناشویی است. لذت جنسی در مردان و زنان متفاوت است. اما چیزی که در کنار لذت جنسی برای مردان اهمیت دارد، برتری جنسی است. عملکرد جنسی بالا به آن‌ها احساس قدرت و برتری می‌دهد. پس اگر مردان نسبت به توانایی جنسی شان دچار ضعف شوند و باور کنند که در این زمینه نقصی دارند، دچار سرخوردگی و کمبود اعتماد به نفس خواهند شد. اما تشخیص زودانزالی تنها توسط متخصص باید صورت بگیرد. جدا از مصرف هر نوع دارویی برای زودانزالی پرهیز کنید. و  برای درمان حتما با شماره های درج شده جهت دریافت خدمات مشاوره جنسی تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

آیا برای زودانزالی راهکاری وجود دارد؟

بله با استفاده از کمک یک فرد متخصص و آموزش تکنیک‌های موثر، می‌توانید این مساله را برطرف سازید. در صورتی که زودانزالی ناشی از مشکلات جسمانی باشد، به وسیله دارودرمانی بهبود می‌یابد. 

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام میبخشید یه سوال داشتم من تو رابطه با زنم یهو نمیتونم سفت نگه دارم آلتمو ، همه چیز خوبه ها ولی نمیدونم چرا قبل از اینکه حتی اب منی بیاد میخوابه. خیلی این موضوع داره من و زنمو ازار میده لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام اگر از نظر جسمی اطمنیان دارید که مشکلی وجود نداره و متخصص اورولوژیست سلامت جسمی شما رو تایید کردن حتما باید برای رفع موضوع مشاوره جنسی بگیرید. علت این وضعیت میتونه ناشی از استرس ، کمبود اعتماد به نفس ، عدم صمیمیت بین زوجین ، تعدد روابط و…. باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره