مشکلات جنسی زنان را نادیده نگیرید

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مشکلات جنسی زنان یکی از علل مهم نارضایتی‌های زناشویی است. این اختلالات سبب سردی روابط و گسترش طلاق می‌شود. بسیاری از خانم‌ها به دلیل شرم و حیا برای مشکلات جنسی شان به متخصص مراجعه نمی‌کنند و در عین حال از رابطه لذت نمی‌برند. چنین سیکلی در رابطه جنسی موجب پایین آمدن کیفیت رابطه زناشویی و حتی ناکامی همسرانشان نیز می‌شود. چرا که عدم ارضای خانم، به همسرشان این باور را می‌دهد که در رابطه خوب نیستند. بنابراین مشکلات جنسی خانم تنها به خودش آسیب نزده بلکه بر روی رابطه جنسی و خودانگاره همسرش نیز تاثیر منفی دارد. بنابراین حتما باید برای درمان به موقع اقدام نماید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکلات جنسی زنان می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید. 

مشکلات جنسی زنان

مشکلات جنسی زنان از جمله مسائل مهمی هستند که کیفیت روابط زناشویی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. آمارها نشان داده که ریشه بسیاری از مشکلاتی که در زندگی زوجین وجود دارد از عدم برقراری رابطه جنسی درست است.

لازم است به این نکته اشاره کنیم که بسیاری از زنان از بیان مشکلات جنسی شان خجالت می‌کشند. این زنان بیان کردند که مشکلات جنسی خود را برخلاف حجب و حیایی می‌دانند که سالیان دراز به آن امر شده‌اند. پس در ارتباط با مشکلات جنسی زنان بهتر است اول از هر چیز این دیدگاه کنار گذاشته شود.

اگر زنان احساس می‌کنند با مشکلاتی رو به رو هستند حتما باید به سکس تراپیست ها مراجعه کنند. توجه داشته باشید که تشخیص بسیاری از مشکلات جنسی زنان توسط متخصصین انجام می‌شود، چرا که نشانه‌ها به راحتی قابل شناسایی نبوده و ممکن است به نظر خود خانم عادی باشد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

مشکلات جنسی زنان چند نوع است؟

1️⃣ بی میلی یا سردمزاجی در زنان

بی میلی جنسی در برهه‌های مختلف می‌تواند به سراغ زنان بیاید. به عنوان مثال برخی زنان در طول دوران بارداری دچار بی میلی جنسی می‌شوند. همچنین در زمان‌هایی که استرس و فشار به روی زنان بیشتر است، بی میلی جنسی در آنها بیشتر می‌شود. به طور کلی بی میلی جنسی از عوامل مختلف روانی و فیزیولوژیکی ناشی می‌شود. برای آشنایی با درمان و نشانه های بی میلی جنسی زنان کلیک کنید.

2️⃣ مشکلات جنسی زنان | اختلال بیزاری یا تنفر جنسی

اگر بی‌میلی جنسی شدت پیدا کند به طوری که خانم به طرق مختلف از رابطه امتناع کند و حتی هیچ لذتی از رابطه نبرد، می گوییم دچار اختلال بیزاری یا تنفر جنسی شده است. همسران خانم‌هایی که دچار بیزاری جنسی شده‌اند، متوجه علت این رفتارها نمی‌شوند و ممکن است خود را مقصر بدانند. این اختلال ممکن است قبل از اولین رابطه حتی وجود داشته باشد و یا بعد از مدت‌ها از اولین رابطه با همسر ایجاد شود. در چنین شرایطی سکستراپیست علت را بررسی کرده و در صدد رفع آن خواهد بود.

3️⃣ مشکلات جنسی زنان | اختلال در برانگیختگی جنسی

در این اختلال خانم تمایل به برقراری رابطه جنسی دارد، اما علارغم تمام تلاش‌ها هیچ گونه تحریک و برانگیختگی به وجود نمی‌آید. مصرف برخی داروها، استرس، عدم باور به خود، تابوهای جنسی و… از علل رایج این نوع اختلال هستند.

4️⃣ هراس از آلت

هراس از آلت موجب ترس و اضطراب شدید و حتی گرفتگی عضلات شکم، راه و دست در خانم می‌شود. معمولا این اختلال دراثر یک حادثه و یا همبودی محرکی مشابه ایجاد می‌شود. اگر مشکل جنسی تنها محدود به هراس از آلت باشد در دسته انواع فوبیاها قرار گرفته و درمانگر از روش‌های درمان استرس و اضطراب استفاده خواهد کرد.

5️⃣ مشکلات جنسی زنان | واژینیسموس

یکی از اختلالات رایج در میان کشورهایی است که در آن رابطه جنسی برای زنان تابو بوده و جامعه تاکید زیادی بر پاک دامنی خانم‌ها دارد. در این اختلال عضلات ورودی واژن هنگام دخول دچار انقباض شدید می‌شود. این اختلال از جمله مشکلات شایع زنان در رابطه جنسی است.

اختلال واژینیسموس منجر به نگرانی و پریشان حالی زیادی در زنان می شود. از جمله دیگر دلایل بروز واژینیسموس می توان به مشکلات در رابطه با همسر، ترس از بارداری یا تجربه رابطه جنسی قبلی دردناک اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با نشانه ها و درمان واژینیسموس کلیک کنید.

6️⃣ آمیزش دردناک

برخی خانم ها با وجود تحریک مناسب و برانگیختگی بالا در برقراری رابطه جنسی، پس از دخول دچار درد شده و لذتی از رابطه نمی‌برند. این درد می‌تواند به دلیل مشکلات جسمانی باشد و یا به عوامل ذهنی ارتباط داشته باشد. برای بهبود ابتدا متخصصان زنان معاینات اولیه را انجام می‌دهند، در صورتی که مساله جسمانی وجود نداشت برای درمان حتما باید مشاوره جنسی دریافت شود. برای پی بردن به علل خشکی واژن و سوزش واژن هنگام نزدیکی کلیک کنید.

7️⃣ مشکلات جنسی زنان | اختلال نرسیدن به ارگاسم

این مشکل در زنان به دو صورت اولیه و ثانویه بروز پیدا می‌کند. در حالت اولیه، زن تا به حال ارگاسم را تجربه نکرده است. در حالت ثانویه خانم قبلا ارگاسم را تجربه کرده، اما حالا در آن به مشکل می‌خورد. برخی زنان بدون رسیدن به ارگاسم نیز از رابطه جنسی لذت می‌برند و در واقع طبیعی است.

اما برای برخی دیگر نرسیدن به ارگاسم مشکل بزرگی است که شریک جنسی آنها را نیز درگیر می‌کند. بنابراین اگر با وجود تمام تغییرات در حین رابطه هرگز به ارگاسم نرسیده‌اید، ممکن است جزء خانم‌هایی باشید که به طور طبیعی ارگاسم را با نشانه‌های مربوطه تجربه نمی‌کنند، اما از رابطه لذت می‌برند.

 8️⃣اختلال سردرد پس از آمیزش

برخی خانم‌ها بعد از آمیزش دچار سردرد، سرگیجه و تهوع می‌شوند، این حالات می‌تواند موجب سردمزاجی و یا تنفر از رابطه شود، بنابراین حتما برای درمان و رفع آن اقدام نمایید.

9️⃣ مشکلات جنسی زنان | اختلال ملال پس از آمیزش

برخی خانم‌ها با وجود اینکه از رابطه لذت برده‌اند و به ارگاسم رسیده‌اند، بعد از آمیزش دچار غم و اندوه شدید می‌شود و ممکن است گریه کنند. این وضعیت به احتمال زیاد به وضعیت روحی خانم ارتباط دارد و برای درمان باید به متخصصان روانشناسی برای دریافت مشاوره فردی مراجعه نماید.

کدام یک از مشکلات جنسی زنان حادتر است؟

بیزاری جنسی از همه مشکلات جنسی زنان حادتر است و درمان آن از همه سخت‌تر می‌باشد. در این اختلال فرد نه تنها تمایلی به نزدیکی ندارد، بلکه از آن بیزار و متنفر است. ممکن است خانم در کودکی مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته باشد و در بزرگسالی این اختلال در او بروز پیدا کند. تجاور و کودک آزاری حتی توسط محارم، یا فرهنگ و تربیت سخت و متعصبانه در خانواده می‎‌تواند منجر به بروز این اختلال شود.

بعضی مواقع آموزش‌هایی که منجر به خشم زن نسبت به رابطه جنسی می‌شوند نیز می‌توانند علت این اختلال باشند. مثلا ممکن است یک زن مقاربت را نشانه بیچارگی، تسلیم بودن و ستم پذیری‌اش بداند. این باورها به خشم و بیزاری جنسی منجر می‌شود.

درمان مشکلات جنسی در زنان

سکس تراپی به درمان مشکلات جنسی در زنان کمک شایانی می‌کند. اولین قدم این است که خجالت خود را کنار بگذارید و با همسر خود درباره مشکل جنسی که درگیر آن هستید صحبت کنید. می‌توانید همراه همسر خود به یک مشاوره جنسی مراجعه کنید تا در برطرف کردن مشکل‌تان به شما کمک کند.

از جمله عواملی که منجر می شود فرد تصمیم به درمان خود نگیرد این است که او فکر می‌کند تنها اوست که به این مشکل دچار شده است. در حالی که باید بدانید تقریبا 40 درصد از زنان در زندگی خود یک یا چند نوع اختلال جنسی را تجربه کرده‌اند.

بهتر است هر چه سریع‌تر روند درمان خود را آغاز کنید. در این راستا می‌توانید از کمک روانشناس، سکس تراپیست و یا مشاوره جنسی بهره بگیرید. دارودرمانی نیز در بعضی مواقع روش مناسبی در مواجهه با مشکلات جنسی زنان است.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکلات جنسی زنان می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

روش های مقابله با مشکلات جنسی زنان بپردازیم؟

روش های مختلفی در جهت درمان این مشکلات وجود دارند. روانشناس و سکس تراپیست می تواند در بهبود مشکلات جنسی زنان کمک شایانی بکند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره