گوش دادن به موسیقی قبل خواب | 8 مزایای شنیدن موسیقی قبل از خواب

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

گوش دادن به موسیقی قبل خواب در برخی از افراد به عادت تبدیل شده است. اما این عادت دو دسته دارد؛ دسته اول کسانی که قبل از خوابیدن بیرون از تخت خواب به مدت 1 ساعت موسیقی می‌شنوند و دسته دوم کسانی که موقع خواب از هندزفری برای آهنگ گوش دادن استفاده می‌کنند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید؛ باید نگران گوش های خود باشید. زیرا شنیدن موسیقی به همراه هندزفری هنگام خواب آسیب های زیادی به گوش های شما وارد می‌کند.

جدا از مساله آسیب گوش ها، گوش دادن به آهنگ قبل خواب فوایدی نیز به همراه دارد. استرس، اضطراب، افکار منفی و احساسات شما را بهبود می‌بخشد و به آرام شدن بدن قبل از خواب کمک می‌کند. در نهایت خواب عمیق تر با آرامش بیشتری را تجربه خواهید کرد. اما برای کاهش استرس و اضطراب تنها به گوش دادن موسیقی اکتفا نکنید و از روانشناس برای درمان قطعی و کاهش نشانه ها راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

گوش دادن به موسیقی قبل خواب

گوش دادن به موسیقی قبل خواب چه مزایایی دارد؟

گوش دادن به آهنگ قبل خواب علاوه بر اینکه همراه با مزایا است؛ معایبی نیز به همراه دارد. خواب کافی و با کیفیت زمان مشخص و بهداشت نیاز دارد. و بهترین زمان خواب ساعت 11 شب تا 7 صبح است. خواب کافی باعث کاهش درد ها و افزایش عملکرد مغز می‌شود. بنابراین برای گوش‌ دادن به آهنگ قبل خواب باید برخی از قوانین را انجام دهید تا بهداشت خواب به خوبی رعایت شود.

در این مقاله راجع به فواید و معایب گوش دادن به موسیقی قبل خواب صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

مزایای گوش دادن به موسیقی قبل خواب

گوش دادن به آهنگ قبل خواب مزایای بسیاری به همراه دارد. و همین مزایا باعث عادت افراد به این رفتار می‌شود. در این بخش به مزایای آهنگ که قبل از خواب گوش می‌دهید؛ اشاره کرده ایم.

✅ بهبود کیفیت خواب

بهبود کیفیت خواب یکی از مزایای مهم گوش دادن به موسیقی قبل خواب است. موسیقی به شما کمک می‌کند که تنش ها و چالش هایی که دارید بهبود یابد؛ آرامش کسب کنید و به شیوه بهتری به خواب بروید.

✅ بهبود هیجانات

از مزایای گوش دادن به موسیقی قبل خواب می‌توان به بهبود هیجانات اشاره کرد. موسیقی به راحتی هیجانات شما را بهبود می‌بخشد و کمک می‌کند که با احساسات خالی از حس بد خواب خوبی را تجربه کنید.

✅ کاهش استرس | گوش دادن به موسیقی قبل خواب

یکی از مزایای گوش دادن به آهنگ قبل خواب، کاهش استرس است. موسیقی آرام قبل خواب به شما کمک می‌کند تا استرس هایی که در طول روز تجربه کرده اید کاهش دهید؛ سپس با آرامش تمام به خواب خوبی فرو بروید.

✅ تسکین دهنده درد

گوش دادن به موسیقی قبل خواب هورمون دوپامین را ترشح می‌کند و باعث  کاهش درد و افزایش حس خوشی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ریلکسیشن کلیک کنید.

✅ بهبود حافظه و تمرکز

بهبود حافظه و تمرکز از فواید گوش دادن به موسیقی قبل خواب می‌باشد. موسیقی شما را آماده می‌کند که ذهن مثبتی داشته باشید و با آرامش کامل به خواب آرام فرو بروید. حتی به شما کمک می‌کند که خستگی خود را بهتر رفع کنید.

✅ کاهش درد و ترشح هورمون

یکی از مزایای گوش دادن به موسیقی قبل خواب، کاهش درد و ترشح هورمون است. زمانی که آهنگ گوش می‌دهید؛ اضطراب و استرس شما کاهش می‌یابد و پیش از خواب درد های مزمن شما کمتر می‌شود.

✅ بهبود سلامت قلب | گوش ‌دادن به موسیقی قبل خواب

از مزایای گوش دادن به موسیقی قبل خواب می‌توان به بهبود سلامت قلب اشاره کرد. موسیقی قلب شما را آرام می‌کند؛ ضربان قلب و فشار خون را نیز کاهش می‌دهد. این موضوع باعث بهبود سلامت قلب و عروق خواهد شد.

✅ رفع افسردگی

گوش دادن به آهنگ قبل خواب به شما کمک می‌کند که احساس خوبی را تجربه کنید. همین تجربه احساس خوب باعث کاهش افسردگی می‌شود و میزان نشانه های افسردگی را کاهش می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خواب کافی کلیک کنید.

معایب گوش دادن به موسیقی قبل خواب

معایب گوش دادن به موسیقی قبل خواب

گوش دادن به موسیقی قبل خواب سرشار از مزایا نیست! گاهی برخی از افراد معایب بیشتری را در این زمینه تجربه می‌کنند که باعث آسیب های روحی و روانی در آن ها می‌شود. در ادامه به معایب گوش ‌دادن به موسیقی قبل خواب اشاره کرده ایم.

⭕ در خواب شما تاخیر ایجاد می‌کند. (مخصوصا آهنگ هایی که باعث درگیری ذهنی شما می‌شود و یا توضیحات آهنگ را برای شما در خاطرات تداعی می‌کند)

⭕ شنیدن آهنگ قبل خواب باعث بیدار شدن شما در وسط خواب می‌شود.

⭕برخی از افراد با موسیقی دچار اضطراب و استرس می‌شوند.

⭕ گاهی موسیقی به جای کمک به خواب آرام، شما را از خواب بیدار می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خواب راحت کلیک کنید.

کلام آخر

با توجه به معایب و مزایای گوش دادن به موسیقی قبل خواب، خودتان باید تصمیم بگیرید که آیا موسیقی خوب است یا خیر! موسیقی باعث بهبود کیفیت خواب و خلاقیت می‌شود؛ به همین جهت افرادی که به موسیقی علاقه دارند؛ از شرایط بهتری در زمینه خلاقیت برخوردارند. اما برای اینکه بهداشت خواب داشته باشید باید ساعت موسیقی مشخصی داشته باشید و با هندزفری به خواب نروید.

زیرا ممکن است به صورت رندم آهنگی پخش شود که شما را از خواب بیدار کند. برای اینکه بهداشت خواب داشته باشید؛ حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید تا تکنیک های مناسب در این زمینه را به شما آموزش دهد. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خواب می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره