درمان روان پویشی | تکنیک های درمان روانپویشی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

درمان روان پویشی یکی از رویکردهای رواندرمانی است. این روش درمانی باعث تسهیل درک عمیق تر احساسات، هیجانات و فرایندهای ذهنی دیگر فرد می‌شود. این روش درمانی بینش بیشتر و عمیق تری به فرد می‌دهد تا به خود، تفکر و احساساتش دید بازتری داشته باشد. و زمانی که فرد دید بهتری به زندگی داشته باشد؛ در انتخاب‌های خود دقت بالاتری خواهد داشت.

درمان روان پویشی به فرد کمک می‌کند تا از مشکلات و احساسات منفی خود دور شود و به تدریج به درمان برسد. این روند درمان فرایندهای متفاوتی مانند مصاحبه فردی، جلسه گروهی، تمرینات تفریحی، ذهن آرامی و … دارد. این روش درمانی توسط روان شناس، روانپزشک و متخصصان روان‌پویشی صورت می‌گیرد. اگر به دنبال چنین درمانی هستید؛ حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رویکردهای درمانی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

درمان روان پویشی چیست؟

درمان روان پویشی چیست؟

درمان روان پویشی بر اساس اصول علمی تعبیه شده است. و این نوع درمان، نوعی صحبت درمانی است. مراجعه در رابطه با مشکلات خود صحبت می‌کند و درمانگر با استفاده از راهکارها و تکنک ها او را راهنمایی می‌کند. حالات روحی و روانی در این روش درمان می‌شود. و به تقویت روابط اجتماعی نیز می‌پردازد.

درمان روان‌پویشی برای اضطراب، اختلالات مصرف مواد، اختلال اضطراب اجتماعی، اختلال استرس پس از سانحه، اختلال شخصیت، افسردگی و … استفاده می‌شود. که در نهایت موجب بهبود زندگی می‌شود. با این روش درمانی بینش بهتری به مسائل پیدا می‌کنید. حتی تکنیک های مناسبی نیز به شما بر اساس شرایط و چالش ارائه می‌شود. در این مقاله تمامی جوانب درمان روان‌پویشی را سنجیده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

کاربرد های درمان روان پویشی چیست؟

درمان روان پویشی در بسیاری لحاظ با روان درمانی تحلیلی مشابه است. از نظر مدت زمان این روش درمانی کوتاه تر است و جلسات کمتری نیز دارد. در این بخش مقاله نیز راجع به کاربردهای درمان روان‌پویشی اشاره کرده ایم.

✔️ اضطراب

✔️ اختلال استرس پس از سانحه

✔️ مشکلات بین فردی

✔️ اختلال مصرف مواد

✔️ اختلال شخصیت

✔️ افسردگی

✔️ اختلال اضطراب اجتماعی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طول دوره افسردگی کلیک کنید.

روش های درمان روان‌ پویشی چگونه است؟

اغلب ما انسان ها گاهی اوقات رفتارهایی از خود بروز می‌دهیم که دلیل آنها را به خوبی نمی‌دانیم. درمان روان پویشی به افراد کمک می‌کند تا هیجانات و احساسات سرکوب شده بر رفتار های خود را شناسایی کند. رفتارهای خود را به رسمیت بشمارد و به روش های سازگارانه تر و بهتری از خود واکنش و هیجان نشان دهد.

ویژگی های درمان روان پویشی چیست؟

درمان روان پویشی از 3 جنبه مهم تشکیل شده است. که در این بخش مقاله به این جوانب اشاره کرده ایم.

✅ درک هیجانات

درک هیجانات از روش های درمان روان پویشی که به کشف و درک کاربردی رفتار می‌پردازد. در واقع فرد بینش کافی در رابطه با هیجانات و تجربیات خود کسب می‌کند. تا بتواند الگو هایی که نقش دارند را شناسایی کند. در نهایت تغییرات لازم برای رفتار را ایجاد کند.

✅ شناسایی الگو ها

یکی از روش های درمان روان پویشی، شناسایی الگو ها است. این روش به فرد آموزش می‌دهد که الگو های تکرار شونده رفتار خود را شناسایی کند. زمانی که این الگو ها شناسایی شود؛ رویکرد ها و راه حل های متفاوتی برای مقابله و مدیریت مشکلات شکل می‌گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان اختلال شخصیت پارانوئید کلیک کنید.

✅ بهبود روابط

بهبود روابط از دیگر روش های درمان روان پویشی است. در این جلسات می‌توانید راهی برای برقراری ارتباط با دیگران را آموزش ببینید. و این کار خود را به خوبی بروز دهید.

انواع درمان روان پویشی

انواع درمان روان پویشی

درمان روان پویشی به 2 نوع سبک اجرا می‌شود. در ادامه به سبک کوتاه مدت و بلند مدت اشاره کرده ایم.

⬅️ روان درمانی ‌پویشی کوتاه مدت

یکی از روش های درمان روان پویشی؛ کوتاه مدت است. این سبک از روش های روانکاوی است. به دلیل طولانی بودن روش روانکاوی به وجود آمده است و برخی از اختلالات را طی دوره کوتاهی درمان می‌کند.

⬅️ روان درمانی پویشی بلند مدت

از دیگر روش های درمان روان‌پویشی، بلند مدت است. این روش از روانکاوی طولانی تر است و میزان اثر بخشی مانند روانکاوی دارد. از این روش را برای برخی مشکلات سطحی تر با جلسات کمتر استفاده می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلال گریز تجزیه ای کلیک کنید.

در مقایسه با رویکردهای درمانی دیگر، درمان روان‌ پویشی تا چه اندازه ای موثر است؟

بر اساس پژوهش ها، درمان روان پویشی برای بهبود مشکلات روانشناختی بسیار کارآمد است. ارزیابی و سنجش در این روش درمانی سخت است. و یکی از دلایل سختی در ارزیابی و سنجش، اندازه گیری تغییراتی را به وجود می‌آورد که در قالب اعداد و ارقام برای اندازه گیری نیست. البته که تغییرات را می‌توان با پرسشنامه اندازه گیری و بررسی کرد. اما توجه داشته باشید که این اندازه گیری ها دقیق نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان وسواس فکری کلیک کنید.

جلسه درمان روان پویشی چگونه است؟

جلسات درمان روان پویشی معمولا بین 45 تا 60 دقیقه است. و تا چند ماه ادامه خواهد داشت. حتی در برخی موارد جلسات به صورت سالیانه ادامه داشته است. در طی جلسه از مراجعه کننده می‌خواهند؛ هرچیزی که در ذهن آنها وجود دارد با به زبان بیاورند. چه اتفاقاتی که در گذشته رخ داده و چه اتفاقات حال در جلسه درمان باید توضیح داده شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانکاوی کلیک کنید.

کلام آخر

درمان روان‌پویشی از رویکرد های درمانی پر طرفدار است. در این روش درمانی فرد را نسبت به احساسات و هیجانات آگاه می‌کنند تا رفتارهای مناسبی را در تغییرات اعمال کند تا در آینده واکنش مناسبی داشته باشد. اگر شما نیز متوجه دلیل رفتارهای خود نمی‌شوید؛ حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رویکردهای درمانی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره