آرامش دادن به شوهر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

چطور یک خانم می‌تواند راهی همیشگی برای آرامش دادن به شوهر خود پیدا کند؟ پیوند ازدواج زن و مرد یعنی شروع شریک شدن در تمام غم‌ها و شادی‌ها. زوجین در مسیر زندگی همچون دو بخش مکمل و جدایی‌ناپذیر از هم باید به یکدیگر کمک کنند. به‌طور معمول وظیفه مردان به‌صورت تأمین نیازهای خانواده و فراهم کردن امکانات رفاهی مناسب برای اعضا تعریف می‌شود. بااین‌حال، باوجود مشکلات اقتصادی و سختی‌های محیط کار و درآمدزایی، مردان همواره در معرض آشفتگی‌های روانی فراوانی قرار دارند. ناراحتی‌هایی که می‌تواند روی زندگی مشترک آن‌ها نیز تأثیرگذار باشد. لذا زن می‌تواند به‌عنوان حامی و شریک زندگی مرد، با حمایت‌های عاطفی و سایر روش‌ها به او کمک کند. در صورتی که در این زمینه با مسئله‌ای مواجه شده‌اید، حتما از مشاوره خانواده استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آرامش دادن به شوهر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

راه‌های آرامش دادن به شوهر

راه‌های متنوعی برای آرامش بخشی به همسر وجود دارد. میزان اثرگذاری برخی از این روش‌ها به ویژگی‌های شخصیتی زوجین و میزان صمیمیت عاطفی بین آن‌ها بستگی دارد. برخی از روش‌های مؤثر در آرامش دادن به شوهر به شرح زیر است. برای آشنایی با بهترین روش و نحوه برخورد با همسر کلیک کنید.

🔸حمایت عاطفی

از مهم ترین رفتارهایی که می‌توان در مورد آرامش دادن به شوهر انجام داد؛ حمایت عاطفی از اوست. در واقع حمایت کردن باید هم به صورت کلامی و هم عملی باشد. بهتر است با او در مورد کارهایی که می‌توانید انجام دهید صحبت کرده در صورت امکان آنها را عملی کرده. حتی اگر در زمینه مالی نیز به حمایت نیاز دارد؛ بهتر است کمی از سرمایه خود را به او بدهید.

🔸به او اجازه تنهایی دهید

گاهی تنها راه آرامش دادن به شوهر ، تنها گذاشتن اوست. در واقع هر فردی زمانی نیاز به تنهایی داشت و در چنین شرایطی می‌تواند بهتر فکر کند. به همین دلیل بهتر است اجازه دهید تا او فضای خودش را داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های خانواده سالم کلیک کنید.

🔸گوش کردن به حرف های او

برای آرامش دادن به شوهر ، به حرف های او گوش دهید. مردان نیاز دارند تا شنیده شوند. شاید هیچ کاری در مورد موضوع پیش آمده از دست تان برنیاید. اما با گوش دادن به شکل موثر می‌توانید تا حد زیادی به همسر خود کمک کنید.

🔸یادآوری نقاط قوت او

برای آرامش دادن به شوهر همچنین می‌توانید نقاط قوتش را به او یادآوری نمایید. گاهی مردان به قدر آسیب پذیر و حساس شده که حتی در مورد دستاوردها و توانایی های خود نیز دچار شک و تردید می‌شوند. اما در این شرایط می‌توانید به او نشان دهید که او بازهم می‌تواند با مشکلات و بحران ها مقابله کند.

🔸فرستادن پیام های عاشقانه

در شرایط افراد بیشتر از هر زمانی نیاز به محبت و توجه دارند. از این رو حتی اگر قادر به صحبت کردن با همسر نیستند؛ برای آرامش دادن به شوهر ، برای او پیام هایی ارسال کرده و به او یادآوری کنید که به فکرش هستید.

🔸کمک گرفتن از روانشناس

اگر هیچ راهی برای آرامش دادن به شوهر به ذهن تان نمی‌رسد؛ بهتر است در این مورد از روانشناس کمک بگیرید. در واقع مشاور به شما می‌آموزد تا این کار را به روش اصولی انجام داده و اوضاع را بدتر نکنید.

🔸تماس بدنی و گرفتن دست

طبق بررسی محققان، تماس‌های بدنی محبت‌آمیز ازجمله گرفتن دست، نوازش سر و در آغوش کشیدن فرد توسط همسر او باعث ترشح هورمون‌های آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده (مثل سروتونین و اکسی توسین) در مغز می‌شود. در این حالت، فرد از حالت هیجانی و برانگیخته، به وضعیتی آرام‌تر و متعادل‌تر می‌رسد. بنا به فرضیه‌ای از طرف پژوهشگران ممکن است آرامش دادن به شوهر با این روش یادآوری کننده دوران کودکی و آرامش و امنیتی باشد که از لمس دست مادر، در آن سنین کودکی، به آن‌ها دست می‌داده است. برای اطلاع از راه های مراقبت از همسر کلیک کنید.

چنین تماس‌هایی به شوهر کمک می‌کند تا بتواند استرس و برانگیختگی‌های منفی خود را بهتر کنترل کند. به‌علاوه، فرد حضور آرامش‌بخش و حمایت گر همسر خود را نیز به یاد می‌آورد، درنتیجه با عملکرد بهتری می‌توانند با شرایط استرس‌زا مقابله کند.

🔸آرامش دادن به شوهر با افزایش صمیمیت

روانشناسان همواره تأثیرات مثبت متنوعی برای آرامش دادن به شوهر بیان می‌کنند و یکی از این تأثیرات مفید نیز می‌تواند روی سلامت روانی زوجین در مواجهه با استرس‌های کار و زندگی جلوه کند. طبق گفته پژوهشگران، کسانی که زندگی زناشویی خود را رضایت‌بخش و گرم اعلام کرده‌اند، به‌طورکلی فشارخون پایین‌تری دارند و کمتر از بقیه در معرض مشکلات عروقی مانند بیماری‌های قلبی هستند.

به‌علاوه، دیگر بررسی‌ها نشان داده است که ازدواج موفق و داشتن رابطه عاطفی گرم و صمیمی با همسر می‌تواند خطر ابتلا به مشکلاتی همچون اختلالات اضطرابی و افسردگی را بسیار کم کند.

🔸رابطه جنسی رضایت‌بخش

طبق بررسی‌های انجام‌شده، رابطه متقابلی بین رضایت در زندگی جنسی و کار وجود دارد. این به این معنی است که هر دو عامل بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند. اکثر مردان کار را محل فراری از استرس و مشکلات در نظر می‌گیرند. آن‌ها اغلب سرخوردگی و احساس کمبود رابطه زناشویی را نیز با زیاد کردن کارشان انکار می‌کنند. به‌علاوه، استرس‌های محیط شغلی و تنش‌های موجود به هنگام کار کردن روی عملکرد هورمون‌های جنسی در بدن تأثیر سوء گذاشته و باعث افزایش هر چه بیشتر سردی عاطفی و جنسی در اشخاص می‌گردد. این روال به‌صورت یک چرخه مداوم و مخرب ادامه می‌یابد؛ تا جایی که حتی منجر به از هم پاشیدن نظام خانواده و طلاق می‌گردد.

متخصصان سلامت جنسی باور دارند که یک رابطه زناشویی مثبت و سالم آرامش دادن به شوهر با این روش، نه‌تنها برای تداوم زندگی زناشویی و محکم کردن بنیان خانواده اهمیت دارد، بلکه برای سلامت زوجین نیز بسیار مفید است. می‌تواند نتیجه گرفت که داشتن رابطه عاطفی و حمایت‌گرانه بین زوجین، نیازمند رابطه زناشویی موفق است و این مهم هرگز نباید مورد غفلت قرار گیرد.

🔸آرامش دادن به شوهر با دوست بودن با او

یکی از بهترین راه‌ها برای آرامش دادن به شوهر این است که سعی کنید یکی از دوستان صمیمی او شوید. منظور از دوست، کسی است که به هنگام رخ دادن مشکلات، بدون قضاوت در کنار شما باقی می‌ماند و بدون هیچ منت و چشم‌داشتی در رفع مشکل یاری‌رسانی می‌کند.

درصورتی‌که زن بتواند با همدلی و محبت، دوستی و قابل‌اعتماد بودن خود را به شوهرش نشان دهد، نه‌تنها کمک می‌کند تا مرد از پس مشکلات استرس‌زا خلاص شود، بلکه تأثیر بسیار زیادی روی افزایش رضایت از زندگی بین آن‌ها نیز خواهد گذاشت.

🔸افزایش ظرفیت تحمل

در شرایطی که مرد با مشکلاتی در حوزه شغلی و محیط کار دست‌وپنجه نرم می‌کند، مهم‌ترین وظیفه همسر برای آرامش دادن به شوهر، حمایت از او و صبور بودن در برابر شرایط به وجود آمده است. گاهی برخی از مشکلات روی درآمد خانواده و وضعیت اقتصادی آن اثر می‌گذارد. در این حالت، اعتراض و ابراز ناراحتی‌های زن فقط موجب احساس تنهایی بیشتر در شوهر و افزایش تنش در او می‌گردد.

لازم است در این مواقع، به شوهر خود اعتماد کنید و بیان کنید که او را با همه داشته‌ها و نداشته‌هایش دوست دارید. این کار باعث می‌شود مرد برای بهبود هر چه سریع‌تر اوضاع، از نهایت توان خود استفاده کند. برای آشنایی با نحوه برخورد با مردان بداخلاق کلیک کنید.

🔸آرامش دادن به شوهر با حفظ احترام

جایگاه مرد همیشه جزو مهم‌ترین و مورد احترام‌ترین جایگاه‌های هر خانواده‌ای به‌حساب می‌آید. حتی درصورتی‌که اشتباهات و کوتاهی‌های مرد باعث بروز یک سری از مشکلات شده باشد نیز، نباید خدشه‌ای به ارزش و احترام او در میان سایر اعضای خانواده ایجاد شود. این موضوع به‌خصوص در نحوه تربیت درست فرزندان نقش بسیار بالایی دارد. از این رو باید برای آرامش دادن به شوهر در هر حالتی در ابتدا احترام او را حفظ نمود.

تاثیرات آرامش دادن به شوهر در زندگی زناشویی

تاثیر آرامش دادن به شوهر

زمانی که برای آرامش دادن به شوهر اقدام می‌کنید؛ صمیمیت شما و همسر به شکل چشک گیری افزایش می‌یابد. در واقع اینکار شاید در ابتدا ساده و بی اهمیت به نظر برسد؛ اما بعد از مدتی تاثیر خود را گذاشته و افراد را به یکدیگر نزدیک تر می‌کند. در واقع همسر نیز تلاش می‌کند تا اینکار را برای جبران کرده و بیشتر به شما خوبی می‌کند. از این رو با انجام یک قدم کوچک زن و شوهر بسیار بیشتر به یکدیگر نزدیک می‌شوند.

سخن پایانی

آرامش دادن به شوهر یکی از رفتارهای مهم و تاثیرگذار با همسر است. بسیاری از زنان لزومی برای انجام کار ندیده و تصور می‌کنند همواره همسرشان باید اینکار را برایشان انجام دهد. اما اینطور نیست و زوجین به طور کلی وظیفه دارند تا در هنگام سختی در کنار یکدیگر باشند. برخی از زنان نیز نحوه انجام آن را بلد نیستند که می‌توانند در این مورد از یک روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه آرامش دادن به شوهر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره