چرا مردان شنونده خوبی نیستند | ویژگی های شنونده خوب چیست؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شنونده نبودن مردان یکی از خصلت های ذاتی آنان است. گرچه برخی از آنان در این مهارت بسیار خوب عمل می‌کنند؛ اما به طور کلی نمی‌توان از آنها انتظار زیادی داشت. از طرفی دیگر یکی از نیازهای اساسی زنان نیاز به شنیده شدن از طرف همسرشان است. زنان نیاز دارند تا در مورد مسائل مختلفی صحبت کرده و دیگری بدون قطع کردن حرف های آنان و یا حتی نصیحت کردن به حرف های آنان گوش دهد. همین موضوع ساده دلیل اختلاف بسیاری از زوج هاست. در ادامه به دو مهارت بیان نیازها و شنونده بودن پرداخته ایم. در این خصوص می توانید از خدمات زوج درمانی نیز استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شنونده نبودن مردان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ویژگی های شنونده خوب چیست؟

شنونده خوب بودن مستلزم داشتن مهارت در این زمینه است. در واقع افراد بیشتر از اینکه نیاز به صحبت کردن داشته باشند؛ باید بتوانند خوب گوش کنند. همه افراد به طور ذاتی این مهارت را دارند اما این مورد در مردان در رابطه با زنان کمی ضعیف تر است. در واقع آنها به دلایل مختلفی تمرکز حواس نداشته، در حین صحبت کردن با همسر دچار حواسپرتی می‌شوند. اما زنان کاملا برعکس بوده به جزئیات در حرف های دیگری بسیار اهمیت می‌دهند. به همین دلیل بهتر است در این مورد زوجین با یکدیگر تعامل کرده و تلاش کنند. برای یادگیری مهارت گوش دادن کلیک کنید.

چرا زنان به شنونده های خوب جذب می شوند؟

علت اینکه شنونده نبودن مردان برای زنان بسیار مهم است؛ به این دلیل بوده که هوش کلامی در آنان قوی تر بوده و نیاز دارند تا بیشتر صحبت کنند. در واقع ویژگی های برونگرایی در آنان قوی تر بوده و بیشتر نیاز به بیان کردن خواسته های خود دارند. در واقع زنان بیشتر جذب مردانی می‌شوند که بتوانند به حرف های آنان گوش داده و همچنین این موضوعات را به یاد آورند. برخی از مردان در ظاهر وانمود می‌کنند در حال گوش کردن هستند اما در واقع به مسائل خود فکر می‌کنند. برای اطلاع از دلایل بی توجهی مرد به زن کلیک کنید.

دلیل شنونده نبودن مردان

علت شنونده نبودن مردان

اینکه چرا مردان به طور کلی نمی‌توانند شنونده خوبی باشند؛ تا حدودی به ویژگی های ذاتی آنان برمی‌گردد. اما بخشی دیگر آن اکتسابی است. در واقع مردان می‌توانند این ویژگی را در خود تقویت کنند. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شوند.

تفکر منطقی

تفکر منطقی در مردان پر رنگ تر از زنان است. در واقع آنان همه چیز را از دید منطق نگاه می‌کنند. اما این حالت در زنان برعکس است. زنان بیشتر احساساتی بوده و کمتر به جنبه منطقی مسائل توجه می‌کنند. این به معنی منطقی نبودن زنان نیست بلکه آنان تنها در این مورد با مردان به مشکل می‌خورند. چرا که آنان بر حسب هیجانات و احساسات خود می‌خواهند همه چیز را در میان گذاشته و در این مورد صحبت کنند اما مردان اینطور نیستند.

فعال نبودن احساسات

فراموش نکنید که مردان اصلا بی احساس نیستند. اما همانطور که گفته شد بیشتر نگاه منطقی نسبت به مسائل دارند. به همین دلیل بهتر است برای اینکه آنها ترغیب کنید تا به حرف های شما گوش دهند؛ احساسات آنها را تحریک کنید. آنها در این شرایط نسبت به حرف های شما حساس تر شده و با دقت بیشتری گوش می‌دهند.

زبان بدن

استفاده از زبان نیز در مورد صحبت کردن با مردان بسیار مهم است. باید با آنان تماس چشمی برقرار کرده تا حرف های شما تاثیر بیشتری داشته باشد. زمانی که به صورت رو در رو با یک مرد صحبت می‌کنید؛ او دیگر نمی‌تواند به حرف های شما گوش ندهد. به همین دلیل بهتر است در هنگام صحبت کردن او مورد را نیز به کار ببرید.

استقلال

یکی از مواردی که همواره زنان را ناراحت را عصبانی می‌کند؛ بی توجهی به خواسته هایشان است که توسط مردان انجام می‌گیرد. اما اگر زنان استقلال داشته و بتوانند به تنهایی کارهای خود را انجام دهند؛ دیگر از این بابت با همسر خود دچار درگیری نمی‌شوند. البته این به معنی صحبت کردن در مورد مسائل مختلف و دوری از همسر نیست. اما افراد باید باید تا حدی از همسر خود مستقل باشند.

مطرح کردن درخواست

یکی دیگر از مواردی که باید در مورد صحبت کردن با مردان بدانید؛ این است که آنان از حاشیه رفتن خوششان نمی‌آید. در واقع آنها از طرف مقابل خود توقع دارند که بدون مطلعی به سراغ اصل مطلب برود. خود نیز در مکالماتشان به صورت مستقیم درخواست شان را مطرح می‌کنند. در واقع آنها در صورت مواجهه با چنین چیزی دچار حواسپرتی می‌شوند. جهت اطلاع از موانع خوب گوش دادن کلیک کنید.

برای مقابله با شنونده نبودن مردان چه کنیم؟

مقابله با شنونده نبودن مردان

برای اینکه با این شرایط کنار بیایید در قدم اول باید به این پذیرش برسید که مردان نمی‌توانند به اندازه زنان شنونده خوبی باشند. در مرحله بعدی اقداماتی دیگری انجام دهید و حتی در این زمینه از یک مشاور نیز کمک بگیرید. برای آشنایی بیشتر با نیازهای همسر کلیک کنید.

🔴صحبت با همسر

در ابتدا در این مورد با خود او صحبت کرده و به طور واضح به او بگویید که نیازدارید تا شنیده شوید. برخی از زنان این موضوع را با همسر بیان نکرده وانتظار دارند او به صورت خودکار اینکار را برای آنان انجام دهد. همچنین خود نیز روش درست صحبت کردن و برقراری ارتباط با دیگران را نمی‌دانند. به همین دلیل حتما درباره راه های برخورد با بی توجهی شوهر بخوانید.

🔴کمک گرفتن از مشاور

در این مورد همچنین می‌توانید از یک مشاور نیز کمک بگیرید. به هر حال این یکی از مسائل مهم در رابطه است و زوجین باید هر دو در این زمینه اقدام کنند. مشاور می‌تواند علت این موضوع را شناسایی کرده و در قدم بعدی به طرفین کمک کند تا به طور موثر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

🔴پیدا کردن زمان و مکان مناسب

برای صحبت کردن با مردان، باید زمان و مکان مناسب را پیدا کنید. در واقع مردان نیز گاهی در شرایطی قرار می‌گیرند که نیاز به تنهایی داشته و نمی‌توانند به حرف های دیگری گوش دهند. از طرفی گاهی به قدری مشغول هستند که زمانی برای اینکار ندارند. به همین دلیل برای صحبت کردن با آنان در مورد مسائل مختلف باید وقت و زمان مناسب را در نظر گرفت. و حتما درباره رفتار صحیح با همسر بخوانید.

سخن پایانی

شنونده نبودن مردان یکی از مشکلاتی است که همواره زنان از آنها شکایت می‌کنند. در این شرایط هیچ‌کس مقصر نیست. تنها افراد باید بتوانند نحوه برقراری ارتباط موثر را با یکدیگر بیاموزند. این موضوع نیاز به تمرین و تلاش داشته و یک شبه حاصل نمی‌شود. افراد همچنین می‌توانند در این مورد با مشاور نیز صحبت کرده و از او کمک بگیرند. تقویت این مهارت با برخی از تمرین‌ها امکانپذیر است. حتی زنان نیز باید در این مورد کمی تلاش کرده و این موضوع را بپذیرند. در این حالت از بسیاری از مشکلات زوجین نیز جلوگیری می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه شنونده نبودن مردان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره