شوهرم زن دوم گرفته

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شوهرم زن دوم گرفته ، چه کار کنم؟ در سال‌های بسیار دور چندهمسری در میان مردان رواج داشت و اکثر فرهنگ‌ها هم با این موضوع مشکلی نداشتند. البته زنانی که هم که مخالف ازدواج مجدد همسرشان بودند، به دلیل فرهنگ غلط آن زمان، نمی‌توانستند اعتراض کنند و در نهایت شرایط ایجاد شده را می‌پذیرفتند. در زندگی امروزه داشتن چندین همسر چه از نظر فرهنگی و چه از نظر اخلاقی چندان پسندیده نیست. در واقع اگر مردی بخواهد بی‌اطلاع همسر دوم بگیرد، اینکار او به منزله خیانت بوده و از طرفی بر اساس قانون کشور همسر اول می‌تواند مخالف ازدواج دوم همسرش شود. در ادامه قصد داریم مطالبی جهت کمک به خانم‌هایی که شوهر شان زن دوم گرفته ، ارائه دهیم تا با برخورد درست را با همسرشان پیش بگیرند. در صورت پیچیده شدن مساله حتما از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

چرا شوهرم زن دوم گرفته | دلایل

بسیاری از مذاهب و فرهنگ‌ها اجازه چندهمسری را به مردان داده است، همین موضوع باعث شده تا بسیاری از زنان نیز با این موضوع مشکلی نداشته باشند؛ اما خانم‌هایی هم هستند که به هیچ عنوان چنین مساله‌ای را نمی‌توانند بپذیرند اما مورد بی مهری همسرشان قرار می‌گیرند. با آگاهی از علل زن دوم گرفتن شوهر تان می‌توانید از بروز آن پیشگیری کنید. برای آشنایی بیشتر با فواید و پیامدهای چند همسری کلیک کنید.

1. ازدواج به علت بچه‌دار نشدن

بسیاری از زوجین به دلایل مختلفی نمی‌توانند بچه‌دار شوند و در این میان برخی از زنان به همسر خود این اجازه را می‌دهند که برای بچه‌دار شدن، مجدد زن بگیرند. البته زنانی که اینکار را می‌کنند، ممکن است آسیب‌های عاطفی و روانی زیادی را در زندگی متحمل شوند و یا بعدا از این تصمیم‌شان پشیمان شوند. در صورتی که به این نتیجه رسیدید حتما برای حفظ سلامت خود و خانواده‌تان از خدمات مشاوره استفاده نمایید. برای آشنایی بیشتر با خانواده ترکیبی کلیک کنید.

2. شوهرم زن دوم گرفته به علت پسردار نشدن

متاسفانه در پی باورهای غلط بسیاری از افراد هنوز علاقه بیشتری به فرزند پسر دارند. بیشتر این افراد پسردار شدن را سبب ادامه‌دار شدن نسل‌شان می‌دانند و فکر می‌کنند فرزند پسر توانایی بیشتری در حفظ و پشتیبانی از خانواده دارد. هنوز هم مردانی هستند که دلیل دختردار شدن خود را همسرشان می‌دانند و برای پسردار شدن، زن دوم می‌گیرند.

3. تحریک پدر و مادر

گاهی نیز دلیل ازدواج مجدد مردان، تحریک پدر و مادر است. این اتفاق زمانی می‌افتد که مردی بسیار وابسته و بی‌اراده باشد و علیرغم علاقه به همسر خود، تنها به خاطر حرف والدین اقدام به ازدواج مجدد نماید. معمولا همسران اول این مردان به دلیل داشتن بچه، زندگی با این افراد را ادامه می‌دهند. اما سوالی هیچ وقت برایشان حل نمی‌شود این است که چرا شوهرم زن دوم گرفته ؟

4. شوهرم زن دوم گرفته به علت ثروتمند بودن

گاهی هم داشتن ثروت زیادی مردان را دچار خود بزرگ بینی می‌کند و سبب می‌شود آن‌ها زن دوم بگیرند. این مردان معمولا دارای شخصیت خودشیفته هستند و به آسیبی که رفتارهایشان به اطرافیان می‌زند توجهی نمی‌کنند.

5. سرد مزاجی زنان

رابطه جنسی بخش مهمی از یک زندگی زناشویی است. این موضوع برای بسیاری از مردان دارای اهمیت زیادی است؛ به طوری که که اگر همسرشان با مشکل سرد مزاجی مواجه باشد، نمی‌توانند تحمل کنند.

زنانی که دچار سرد مزاجی هستند، در صورتی که به دنبال درمان خود نباشند، این مشکل در زندگی زناشویی آن‌ها دیر یا زود پیش خواهد آمد. سردی در رابطه زوجین گاهی سبب می‌شود مردان رو به ازدواج مجدد بیاورند. بنابراین قبل از اینکه شکایت کنید و بگویید شوهرم زن دوم گرفته ، پیش خود کیفیت رابطه زناشویی‌تان را بسنجید.

6. عدم برآورده شدن نیازها

مردان نیز همانند زنان دارای برخی نیازهای عاطفی، جسمی، جنسی و اجتماعی هستند. آن‌ها انتظار دارند که این دسته از نیازهای‌شان در زندگی زناشویی برطرف گردد. گاهی زنان به هیچ کدام از نیازهای همسر خود توجهی ندارند و سبب می‌شوند که همسرشان برای برطرف کردن نیازهای خود به سمت زن دیگری کشیده شود.

7. شوهرم زن دوم گرفته چون اختلال شخصیت دارد

وجود یک اختلال شخصیتی به نام دون ژوانیسم در مردان نیز سبب گرایش آنان به چند همسری می‌شود. در واقع مردانی که دچار این اختلال هستند، هویت خود را در تعداد همسرانشان می‌بینند و هدف‌شان در زندگی این است که ازدواج کنند.

در واقع دلیل این موضوع این است که این دسته از مردان احساس حقارت درونی را تجربه می‌کنند و به همین دلیل تمایل دارند زنان به آن‌ها توجه کنند. هر چه توجه زنان به این دسته از مردان بیشتر باشد، آن‌ها خود را موجودی محترم‌تر و متشخص‌تر می‌پندارند.

8. اختلال دو قطبی – بیماری مانیک

از دیگر علت‌های ازدواج مجدد مردان، ابتلا به برخی بیماری‌ها همچون اختلال دوقطبی و یا بیماری مانیک می‌باشد. این اختلال نیز سبب گرایش مردان به چند همسری می‌گردد.

در واقع کسانی که مبتلا به اختلال دوقطبی و یا همان شیدایی هستند، سعی می‌کنند برای رهایی از افسردگی شدید با فرد دیگری وارد یک رابطه جدید شوند.

شوهرم زن دوم گرفته | مشکلات و پیامدها

ازدواج مجدد مردان متاهل دارای پیامدهای مهمی است. از مهم‌ترین مشکلات و پیامدهای ازدواج دوم مردان متاهل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. پیشنهاد می‌شود حتما مقاله ملاک های خانواده سالم را نیز بخوانید.

  • مختل شدن فعالیت‌های روزانه
  • شروع پنهان کاری‌ها و دروغگویی در زندگی
  • ایجاد شک، تردید و سوءظن در همسر و فرزندان فرد
  • از دست دادن جایگاه و ارزش به عنوان پدر خانواده
  • اختلال در خواب
  • کاهش کیفیت و شادی در زندگی
  • از بین رفتن اعتبار و آبروی مرد در میان دوستان و آشنایان
  • زمینه ابتلا به برخی بیماری‌های روانی و جسمانی

شوهرم می‌خواهد زن دوم بگیرد چه کار کنم؟

برخی زنان در تماس با مشاوران مرکز مشاوره ذهن نو از مشاوران و روانشناسان این مرکز سوال می‌کنند که شوهرم می‌خواهد زن دوم بگیرد یا گرفته ، چه کاری باید انجام دهم؟ در ادامه قصد داریم به مواردی بپردازیم که این دسته از خانم‌ها می‌توانند با قرار گرفتن در چنین شرایطی آن‌ها را به کار بگیرند.

1. شناسایی علت

در اولین قدم سعی کنید به روش‌های مختلفی همچون حرف زدن با همسرتان، متوجه شوید که چرا همسرتان تمایل دارد مجدد ازدواج کرده و همسر دوم داشته باشد.

آیا دلیل تمایل او به ازدواج مجدد سردی رابطه شما می‌باشد؟ آیا او مردی تنوع طلب است و یا دارای مشکلات روانی است؟ آیا ازدواج مجدد در خانواده آن‌ها امری طبیعی است؟ سعی کنید ابتدا دلیل را شناسایی کنید تا بتوانید متناسب با آن راهکار مناسب را نیز پیدا کنید.

2. حل مشکلات رابطه‌

در زندگی و رابطه زناشویی بسیاری از زوجین مشکلاتی وجود دارد. مهم این است که زن و مرد سعی کنند این مشکلات را با یکدیگر حل کنند و آن‌ها را پشت گوش نیندازند.

بنابراین اگر همسرتان قصد دارد زن دوم بگیرد، ابتدا سعی کنید مشکلات را شناسایی و حل کنید. در صورتی که احساس می‌کنید شما از پس حل مشکلات‌تان برنمی‌آیید، حتما در این زمینه از مشاوره زوج درمانگر استفاده کنید؛ مشکلات خود را به او توضیح دهید و راه حل مناسب را دریافت کنید.

3. ایجاد تنوع و هیجان در رابطه

اگر احساس می‌کنید رابطه شما و همسرتان سرد شده است و همسرتان همانند گذشته به شما تمایل ندارد، سعی کنید با کمک یک روانشناس و با استفاده از تکنیک‌های علمی، رابطه خود را گرم و صمیمی کنید. یادگیری این تکنیک‌ها از طریق شرکت در دوره‌های آموزشی مرتبط با خانواده، مطالعه کتاب و … نیز امکان‌پذیر می‌باشد.

4. رسیدن به خود

سعی کنید همواره در زندگی خودتان را دوست داشته باشید و به عبارتی به خودتان برسید. از نظر روانی و جسمانی برای خود ارزش و احترام قائل شوید و همواره شادی و سرزندگی خود را در زندگی حفظ کنید.

5. با همسرتان صحبت کنید

سعی کنید به دور از دعوا و در عین خونسردی با همسرتان صحبت کنید و از او بخواهید که دلیل این تصمیم خود را به شما بگوید. می‌توانید از طریق حرف زدن با همسرتان از این تصمیم او جلوگیری کنید.

در عین آرامش به او بگویید که از تصمیمی که گرفته است، رضایت ندارید و اینکار او تاثیرات منفی بر روی زندگی شما و فرزندان‌تان می‌گذارد. شاید اگر او از پیامدهای تصمیم خود مطلع شود، منصرف گردد.

6. کمک به افزایش اعتماد به نفس همسر

گاهی دلیل ازدواج مجدد مردان این است که آن‌ها در بحران میانسالی هستند و همین موضوع سبب شده است که احساس ضعف و حقارت داشته باشند و به واسطه ازدواج مجدد جذابیت و قوی بودن خود را اثبات کنند.

سعی کنید در چنین شرایطی به همسرتان کمک کنید تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهد و برای جبران این خلاء در زندگی به زن دیگری متوسل نشود.

7. داشتن رابطه جنسی سالم

به نیازهای جنسی همسرتان توجه داشته باشید. بهتر است همواره همانند اوایل ازدواج به او توجه کنید و برای برقراری رابطه جنسی تنوع و هیجان لازم را ایجاد نمایید. در صورتی که احساس می‌کنید در زمینه برقراری رابطه جنسی با همسرتان مشکل دارید؛ می‌توانید از سکس تراپیست کمک بگیرید.

سخن پایانی

با تمامی دید منفی که به ازدواج مجدد مردان متاهل وجود دارد، بازهم دسته‌ای از افراد به دلایل مختلفی تصمیم به اینکار می‌گیرند. هر کسی ممکن است برای این کار خود دلایل و انگیزه‌های متفاوتی نیز داشته باشد.

اما لازم است بدانید که یک مرد از نظر قانونی، زمانی می‌تواند اقدام به گرفتن زن دوم کند که همسر اولش راضی باشد؛ در غیر اینصورت خانم می‌تواند شکایت کند و حق و حقوق خود را طلب نماید.

به طور کلی چند همسری پیچیدگی‌های زیادی در زندگی مشترک‌تان ایجاد می‌کند که عدم مدیریت صحیح آن پیامدهای منفی زیادی را به دنبال دارد. در صورتی که شوهر تان تصمیم دارد زن دوم بگیرد و یا زن دوم گرفته است، با دریافت مشاوره از روانشناسان مرکز ذهن نو بهترین راهکار را در پیش بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج دوم همسر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره