بی توجهی مرد به زن | عواقب ، عوارض و نشانه های شوهر بی توجه

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

بی توجهی مرد به زن یکی از مشکلاتی است که می‌تواند آسیب‌های بسیاری را در زندگی مشترک شما ایجاد کند. بسیاری از مردان نمی‌توانند احساسات خود را به‌صورت کلامی و با آن ادبیاتی که زنان تمایل دارند ابراز نمایند اما برخی دیگر نیز لزومی به توجه به زن نمی‌بینند و یا مشغله‌های کاری فرصتی برای این قبیل مسائل به آن‌ها نمی‌دهد. بااین‌حال دریافت توجه و محبت از سوی شریک عاطفی یکی از مسائلی است که همه ما به آن احتیاج داریم و در نظر نگرفتن آن می‌تواند پیامدهای منفی بسیاری را در رابطه شما ایجاد کند. درصورتی‌که احساس می‌کنید همسرتان چندان‌که باید به شما توجه ندارد با او دراین‌باره صحبت کنید و سعی کنید مشکلات موجود در رابطه عاطفی خود را برطرف نمایید اما اگر احساس می‌کنید به‌تنهایی در این تلاش به موفقیت چندانی دست پیدا نکرده‌اید حتما از مشاوره خانواده دریافت کنید.

علائم و نشانه های بی توجهی در مردان

بی توجهی به تغییرات

یکی از رایج‌ترین نشانه‌های بی توجهی آقایان به زندگی مشترک این است که آن‌ها واکنشی نسبت به تغییرات نشان نمی‌دهند. بسیاری از خانم‌هایی که به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند معتقدند تغییرات ظاهری آن‌ها یا حتی تغییرات دکوراسیون منزل چندان که باید به چشم همسرشان نمی‌آید. برخی از آنها حتی بیان می‌کنند که اگر برای مدتی ناراحت یا مضطرب باشند نیز همسرشان متوجه این موضوع نخواهد شد. مردان بی توجه نسبت به تغییرات معمولاً از نظردادن درباره مسائل مختلف نیز اجتناب می‌کنند. برای آنها مهم نیست که شما چه لباسی را انتخاب می‌کنید و یا دغدغه‌های ذهنی خود را چگونه برطرف می‌کنید.

سردی عاطفی

ابراز محبت یا توجه به خواسته‌ها و نیازهای زنان یکی از موضوعاتی است که مردان بی توجه اهمیتی به آن نمی‌دهند. این موضوع می‌تواند تا به اینجا پیش برود که در صورت بروز دلخوری یا قهر نیز مردان علاقه‌ای به تغییر شرایط و دلجویی از همسرشان نداشته باشند. با توجه به اینکه این شیوه برخورد می‌تواند مشکلات بسیاری را در رابطه شما ایجاد کند بهتر است در این زمینه از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. پیشنهاد می‌شود مقاله خانواده سالم را نیز بخوانید.

تلاش نکردن برای رابطه

یکی دیگر از نشانه‌های بی توجهی در مردان این است که آنها برای حفظ رابطه تلاش چندانی انجام نمی‌دهند و رابطه با آن‌ها معمولاً تبدیل به ارتباط یک طرفه‌ای می‌شود که صرفاً طرف مقابل برای نگه داشتن آن تلاش می‌کند.

برای آشنایی با علل کم حرفی مردان کلیک کنید.

علت ها و دلایل بی توجهی مرد به زن

بی توجهی مرد به زن در هر رابطه عاطفی با توجه به شرایط موجود در رابطه و نوع شخصیت هریک از طرفین دلایل بسیاری خواهد داشت اما برخی از این دلایل رایج‌تر از سایرین هستند که در ادامه آن‌ها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

فروشگاه آرامیس

شخصیت‌های بی‌توجه

بعضی افراد به‌صورت کلی نسبت به مسائل مختلف توجه کمتری دارند. درگیری‌های شخصی و مشغله‌های ذهنی این افراد معمولاً آن‌ها را از توجه به سایر مسائل بازمی‌دارد. این قبیل افراد نه صرفاً در مقابل همسر که در ارتباط با اکثر موضوعات و انسان‌های اطرافشان توجه چندانی نشان نمی‌دهند. اگرچه این شخصیت‌ها سوءنیتی از بی‌توجهی خود ندارند؛ بااین‌حال خواسته یا ناخواسته زندگی مشترک خود را در معرض مشکلات بسیاری قرار می‌دهند. اگر همسر شما نیز ازجمله افرادی است که به‌طورکلی نسبت به محیط پیرامون خود توجه چندانی ندارد بهتر است راجع به احساسات و دلخوری‌های خود با او صحبت کنید و در صورت لزوم از او بخواهید از یک مشاور نکاتی را در ارتباط با شیوه تعامل با همسر یا توجه به محیط اطراف آموزش ببیند. برای آشنایی بیشتر درباره نحوه برخورد صحیح با مردان بد اخلاق کلیک کنید.

دلخوری‌های موجود در رابطه

دلخوری و سردی در رابطه یکی از اصلی‌ترین دلایل برای بی توجهی مرد به زن محسوب می‌شود. بسیاری از مردان به دلیل قهر یا به‌عنوان ابزاری برای تنبیه همسرشان در هنگام بروز دلخوری‌ها توجه خود را به او کم می‌کنند. اما یکی از مسائل نگران‌کننده در این میان این است که گاهی طولانی شدن دلخوری‌ها باعث بروز سردی و بی‌تفاوتی در رابطه می‌شود و به عبارتی طلاق عاطفی یا سردی و بی‌توجهی دائم میان زوجین دلیل بی توجهی مرد به زن است. در چنین شرایطی بهتر است با کمک گرفتن از مشاورین خانواده سعی کنید تا اختلافات پیش‌آمده را برطرف کرده و رابطه عاطفی خود را به شرایط قبل از دلخوری بازگردانید.

بی توجهی مرد به زن | احساس بی‌فایده بودن

بی توجهی به نظرات شوهر گاهی مردان را به این باور می‌رساند که آن‌ها چه نظراتشان را بیان کنند و چه نکنند تأثیری در رفتار همسرشان نخواهد داشت. این موضوع باعث خواهدشد تا مرد به‌تدریج از بیان نظرات یا بروز توجه خسته شده و از این کار دست بکشد.

تفاوت در شیوه ابراز توجه

گاهی اوقات بی توجهی مرد به زن یک برداشت اشتباه است که به دلیل تفاوت در شیوه ابراز محبت یا توجه خود را نشان می‌دهد. برای مثال ممکن است مردی تلاش برای تأمین آسایش اعضای خانواده را نشانه توجه بداند اما همسرش ترجیح بدهد که توجه را به‌صورت کلامی و در رفتار محبت‌آمیز او ببیند. این موضوع بیش از آنکه به معنای بی توجهی مرد به زن باشد نشان‌دهنده نبود زبان مشترک میان زوجین است که البته می‌تواند آسیب‌های بسیاری را نیز در رابطه برجای بگذارد و بهتر است برای رفع آن اقدام نمایید.

خیانت مرد به زن

در برخی موارد بی توجهی شوهر می‌تواند یکی از پیامدهای خیانت مرد به زن باشد. به عبارتی همسر شما توجه و محبت خود را به هر دلیلی با فردی دیگر قسمت می‌کند و بی توجهی مرد به زن به‌خصوص درزمینهٔ مسائل زیبایی ظاهری یا جنسی دلیلی برای این موضوع است. برای آشنایی با نشانه های خیانت مردان کلیک کنید.

عوارض و عواقب بی توجهی مرد به زن

بی توجهی مرد به زن می‌تواند آسیب‌های بسیاری را در یک رابطه ایجاد کند و یا حتی آن را از بین ببرد. پس اگر خانواده شما هم درگیر این مشکل است، حتما برای دریافت خدمات مشاوره اقدام کنید. متخصص به شما برای جلوگیری از یک بحران کمک می‌کند. عدم توجه به رفع چنین مسائلی شما را در آینده با مشکلات جدی‌تری مواجه می‌کند. در ادامه برخی از پیامدهای بی توجهی مرد به زن را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

پایین آمدن کیفیت رابطه

تعامل عاطفی یکی از نیازهای اساسی همه انسان‌هاست. همه ما نیاز داریم تا به فرد یا افرادی محبت کرده و همین‌طور از آن‌ها محبت یا توجه دریافت نماییم. به میزانی که این تعامل عاطفی در یک رابطه بیشتر اتفاق بیفتد سلامت روانی افراد و کیفیت ارتباط آن‌ها با یکدیگر نیز بهتر خواهد بود و درنتیجه به میزانی که بی‌توجهی در یک رابطه شدت پیدا کند کیفیت ارتباط عاطفی و میزان محبت طرفین به یکدیگر نیز کاهش پیدا می‌کند.

افزایش احتمال خیانت یا جدایی

تحقیقات نشان می‌دهد زنان معمولاً در شرایطی دست به خیانت می‌زنند که نیازهای عاطفی آن‌ها در رابطه با همسر خود تأمین نباشد. به عبارتی می‌توان گفت هدف زنان از خیانت پیدا کردن یک پایگاه عاطفی مطمئن است. درنتیجه بی توجهی مرد به زن می‌تواند احتمال بروز خیانت یا حتی تصمیم زن برای جدایی از همسرش را افزایش دهد.

بی توجهی مرد به زن | آسیب دیدن فرزندان

هنگامی‌که میان زوجین توجه و محبت کافی وجود نداشته باشد فرزندان آن‌ها نیز به لحاظ روحی آسیب خواهند دید. آن‌ها در شرایطی رشد خواهند کرد که توجه و محبت چندانی را میان والدین خود تجربه نکرده‌اند و این فضای عاطفی سرد علاوه بر آسیب زدن به روحیه فرزندان می‌تواند تبدیل به الگویی برای برخورد آن‌ها با شریک زندگی‌شان نیز باشد.

راهکارهایی برای پایان دادن به بی توجهی مرد به زن

دلایل بی توجهی را پیدا کنید

سعی کنید با بررسی دقیق و بی‌طرفانه رفتار خود و همسرتان دلایل بی توجهی شوهر تان را پیدا کنید. هنگامی‌که شما دلایل این رفتار را پیدا کرده باشید می‌توانید برای برطرف کردن آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. اگر احساس می‌کنید در این زمینه نیاز به کمک دارید می‌توانید از روانشناسان خانواده کمک بگیرید.

بی توجهی مرد به زن | با همسرتان صحبت کنید

صحبت کردن با همسر یکی از مهم‌ترین راهکارهایی است که به شما برای رفع بی‌توجهی‌ها کمک خواهد کرد. سعی کنید احساسات خود را صادقانه و صریح با همسرتان در میان بگذارید و دلایل و نظرات او را نیز بشنوید. گاهی ممکن است در حین صحبت با همسرتان متوجه این موضوع شوید که او ناخواسته این‌گونه رفتار کرده و یا متوجه دلخوری‌های او از زندگی مشترکتان شوید. هردوی این مسائل به شما در بهبود شرایط نسبت به آنچه اکنون وجود دارد کمک خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با نحوه برخورد با مردان بی توجه کلیک کنید.

زبان مشترک پیدا کنید

همان‌طور که گفته شد یکی از دلایل بی توجهی مرد به زن فقدان یک زبان مشترک میان آن‌هاست و هر یک از زوجین توجه را به معنای رفتاری می‌داند که ازنظر دیگری توجه محسوب نمی‌شود. در چنین شرایطی بهتر است برای پیدا کردن یک زبان مشترک با همسرتان تلاش کنید. برای مثال بهتر است شما تا حدودی به تلاش‌های وی برای نشان دادن توجه خود اهمیت بدهید و او نیز تا حدی به خواسته‌های شما توجه نشان دهد. گاهی برخی از آقایان رفتارهای محبت‌آمیز را بلد نیستند و این موضوع باعث ناراحتی همسرشان می‌شود. در چنین شرایط بهتر است از یک روانشناس مطمئن برای آموزش این رفتارها کمک بگیرید.

در رابطه غرق نشوید

یکنواختی ازجمله مسائلی است که باعث بروز بی توجهی مرد به زن می‌شود. هنگامی‌که یک رفتار را بیش‌ازحد تکرار کنید، برای مثال همیشه در حال گلایه کردن باشید و یا حتی همیشه همسرتان را ببخشید و از خواسته‌هایتان برای خوشحالی او بگذرید به‌تدریج این باور در وی ایجاد می‌شود که دلیلی برای توجه وجود ندارد و او هرزمان که اراده کند شما را در دسترس خواهد داشت. اگر می‌خواهید با بی توجهی شوهر تان مبارزه کنید، سعی کنید به هویت و عزت‌نفس خود احترام گذاشته و خود را تماماً در زندگی مشترکتان غرق نکنید. برای آشنایی با بایدها و نبایدهای رفتار با همسر کلیک کنید.

کمک بگیرید

استفاده از مشاوره خانواده به شما کمک می‌کند تا دلایل بی توجهی شوهر تان را پیدا کرده و برای رفع آن‌ها اقدام نمایید. علاوه بر این بی توجهی مرد به زن به‌طورقطع آسیب‌های روحی و پیامدهای منفی بسیاری را در زندگی شما ایجاد کرده؛ یکی از اقدامات روانشناسان این است که به شما کمک می‌کنند تا این پیامدها را از زندگی خود پاک کرده و برخلاف بی‌توجهی‌ها عزت‌نفس خود را حفظ کنید. حتی درصورتی‌که تصمیم گرفته‌اید از این رابطه خارج شوید روانشناسان می‌توانند به شما کمک کنند تا فشار روانی کمتری را در این شرایط تجربه کنید. به همین خاطر بهتر است مشاوره‌های روانشناسی را جدی بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی توجهی مرد به زن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

بی توجهی مرد به زن چه پیامدهایی دارد؟

پایین آمدن کیفیت رابطه، افزایش احتمال خیانت یا جدایی و همین‌طور آسیب دیدن روحی فرزندان ازجمله پیامدهای این موضوع هستند.

چه دلایلی برای بی توجهی مرد به زن وجود دارد؟

وجود اختلاف و دلخوری در زندگی مشترک، ناتوانی در ابراز محبت یا احساس بی‌نتیجه بودن بیان نظرات، از دلایل بی توجهی مرد به زن هستند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره