دوری از همسر چه پیامدهایی دارد؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

دوری از همسر یا دور بودن زن و شوهر از هم چالشی است که در زندگی بسیاری از زوجین پیش می‌آید. دلایلی مثل مأموریت‌های شغلی، تحصیل در شهری دیگر یا سربازی برای آقایان از جمله شرایطی هستند که باعث می‌شوند شما و همسرتان برای مدتی از هم دور باشید. اگرچه این دوری در ابتدا به نظرتان بسیار تلخ می‌آید اما فواید بسیاری هم خواهد داشت. بااین‌حال اگر نتوانید شرایط را به‌خوبی مدیریت کنید ممکن است درگیر مشکلاتی بشوید. به همین خاطر مشاورین خانواده معتقدند نمی‌توانیم بگوییم دوری از همسر به‌خودی‌خود خوب یا بد است. اینکه فاصله مکانی بین شما و همسرتان چه پیامدهایی داشته باشد تنها به این بستگی دارد که خودتان چطور شرایط را مدیریت کنید. برای اینکه از بروز مشکلات در رابطه‌تان جلوگیری کنید بهترین گزینه این است که از شروع دوری مشاوره خانواده بگیرید.

اهمیت توافق ابتدایی درباره دوری از همسر

قبل از هر چیز یادتان باشد که زندگی مشترک به هر دو نفر شما تعلق دارد. به همین خاطر هر تصمیمی در این زندگی باید با توافق هر دو نفر گرفته شود. اگر شما یا همسرتان به هر دلیلی می‌بایست زمانی را دور از دیگری باشید این موضوع باید از قبل در خانواده مطرح شود و هر دو برای آن تصمیم بگیرید. در حقیقت دوری باید با توافق اتفاق بیفتد و هر دوی شما برای آن آمادگی پیدا کنید. در غیر این صورت احتمال بروز مشکلات روحی افزایش پیدا می‌کند. برای حل اختلافات خانوادگی کلیک کنید.

پیامدهای دوری از همسر

همان‌طور که گفتیم نمی‌توان تصمیم گرفت که دوری از همسر به‌تنهایی خوب است یا بد. اینکه شما از این موضوع چه نتیجه‌ای می‌گیرید تنها به خودتان دو نفر بستگی دارد. دور بودن زن و شوهر از یکدیگر در کنار تمامی پیامدهای مثبتی که می‌تواند داشته باشد پیامدهای منفی نیز خواهد داشت. در ادامه به این پیامدها اشاره خواهیم کرد:

پیامدهای مثبت دوری از همسر

عمق و کیفیت رابطه شما چقدر است؟

دور بودن زن و شوهر از هم یک آزمایش جدی برای زندگی شما است. در حقیقت با استفاده از این دوری می‌توانید متوجه عمق رابطه‌تان بشوید. این دوری مسائل بسیاری را برای‌تان روشن می‌کند. آیا همسرتان هم به‌اندازه شما دلتنگ می‌شود؟ آیا خود شما به‌اندازه‌ای که فکر می‌کنید به زندگی مشترک وابسته بودید؟ این سؤالات و بسیاری از سؤالات دیگر کیفیت زندگی شما را مشخص خواهد کرد.

احساس دلتنگی و افزایش صمیمیت

در یک رابطه عاطفی سالم دور بودن زن و شوهر آن‌ها را برای بودن در کنار یکدیگر مشتاق‌تر می‌کند. یک ضرب‌المثل قدیمی در این شرایط می‌گوید “وقتی عزیزی از ما دور است قدر او را بیشتر می‌دانیم!” به همین خاطر مشاورین خانواده معتقدند دوری از همسر می‌تواند میزان علاقه را افزایش دهد.

پیامدهای منفی دوری از همسر

کم‌رنگ‌شدن رابطه عاطفی

اگر مشکلات حل نشده‌ای در رابطه عاطفی‌تان وجود دارد بهتر است قبل از دوری آن‌ها را حل کنید. بسیاری از مواقع دیده شده که رابطه‌های ناسالم با دوری از هم مشکلات بیشتری را تجربه می‌کنند. در حقیقت وقتی سردی در یک رابطه وجود داشته باشد دوری و ندیدن یکدیگر تبدیل به مشکلی مضاعف می‌شود. این شرایط می‌تواند صدمه‌های جدی را به رابطه عاطفی زوجین وارد کند.

فروشگاه آرامیس

افزایش احتمال خیانت

کم‌رنگ‌شدن رابطه عاطفی و همین‌طور فشارهای جنسی از جمله دلایلی هستند که بسیاری از مواقع باعث خیانت در زوجینی می‌شوند که برای مدت طولانی از هم دور هستند. به همین خاطر مشاورین خانواده همیشه توصیه می‌کنند اگر به لحاظ مکانی در کنار همسر خود نیستید سعی کنید با استفاده از روش‌های مختلف مثل استفاده از اینترنت در کنار او حضور داشته باشید.

عادت به تنهایی

یکی دیگر از پیامدهای منفی دور بودن زن و شوهر این است که آن‌ها به تنها بودن عادت کنند. در حقیقت وقتی رابطه مشترک برای زوجین جذابیتی نداشته باشد یا کارهای دیگری داشته باشند که برایشان اهمیت بیشتری دارد دوری می‌تواند تبدیل به وسیله‌ای شود که آن‌ها را به شرایط جدید آموخته می‌کند. این موضوع می‌تواند یک تهدید جدی برای ادامه زندگی مشترک باشد. درصورتی‌که با چنین مشکلی مواجه شدید حتماً از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید : مشکل با شغل همسر

چطور فاصله را با همسرم از بین ببریم؟

قرار نیست درگیر همه پیامدهای منفی دوری شوید. اگر بتوانید به‌خوبی از رابطه خود مراقبت کنید احتمالاً با هیچ‌کدام از این مشکلات مواجه نخواهید شد. به‌خصوص که این روزها فضای مجازی امکانات بسیاری را برای شما فراهم کرده است. از جمله روش‌هایی که می‌توانید استفاده کنید به شرح زیر است. برای آشنایی با راه‌های جلوگیری از دعوای زن و شوهر کلیک کنید.

در تماس باشید

اولین راهکاری که باید از آن استفاده کنید این است که هر روز با همسرتان در ارتباط باشید. این ارتباط‌ها می‌تواند به‌صورت تماس تلفنی، چت کردن، فرستادن عکس از فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف زندگی‌تان باشد. در کنار این‌ها سعی کنید هر از چند گاهی برای همسرتان هدیه بفرستید یا نامه بنویسید. همه این کارها باعث می‌شوند که شما اگرچه از هم دور هستید اما در جریان تمام فعالیت‌های روزمره یکدیگر باشید و این به حفظ صمیمیت میان‌تان بسیار کمک خواهد کرد.

قرار ملاقات بگذارید

اینکه از هم دور هستید نباید باعث شود که به‌طورکلی دیدن یکدیگر را کنار بگذارید. زمان‌های مشخصی را برای دیدن یکدیگر برنامه‌ریزی کنید و حتماً به این زمان‌ها پایبند باشید. حتی اگر برای همسرتان سخت است که به دیدن شما بیاید می‌توانید برای دیدن او بروید. یادتان باشد حتی اگر امکان دیدن همدیگر را فقط برای یک روز یا چند ساعت دارید باز هم از این شرایط استفاده کنید و یا اگر به‌هیچ‌عنوان امکان دیدن یکدیگر را ندارید از تماس‌های تصویری بیشتر استفاده کنید.

کارهای مشترک انجام دهید

یکی از کارهایی که می‌تواند احساس نزدیکی را بین شما ایجاد کند این است که برای انجام کارهای مشترک برنامه‌ریزی کنید. این کارها می‌تواند باتوجه‌به برنامه و علائق هر دو نفر شما موضوعاتی مثل کتاب خواندن، فیلم دیدن، آشپزی کردن و حتی قدم‌زدن را شامل بشود. زمان‌هایی را با هم تنظیم کنید و هر دو به انجام این فعالیت‌ها بپردازید.

از احساسات خود صحبت کنید

هیچ‌چیز جای بیان احساس را نمی‌گیرد! در زمان‌هایی که از همسرتان دور هستید با او صحبت کنید و بگویید که دلتنگش هستید. بیان نکردن این احساسات گاهی اوقات این شبهه را به وجود می‌آورد که شاید خیلی هم دلتنگ همسرتان نشده‌اید. پس سعی کنید تا جای ممکن راجع به احساسات خود با همسرتان صحبت کنید.

دوری از همسر و اهمیت مشاوره

دوری از همسر می‌تواند مشکلات بسیاری برای زندگی شما به همراه داشته باشد. توافق کردن بر سر این مسئله و همین‌طور دورماندن از پیامدهای منفی آن نیاز به مراقبت بسیار زیادی از رابطه دارد. به همین خاطر بهتر است در طول زمانی که از همسرتان دور هستید هر دوی شما همیشه از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد که چطور با چالش‌های موجود کنار بیایید و رابطه را به‌گونه‌ای مدیریت کنید که سلامت آن حفظ بشود.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسرداری می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

دور شدن از همسرم چه پیامدهایی می‌تواند داشته باشد؟

دوری همسران از یکدیگر می‌تواند پیامدهای مثبت و منفی داشته باشد. اینکه رابطه شما به کدام سمت حرکت کند به عمق رابطه و همین‌طور مراقبت شما از آن بستگی دارد. عادت کردن به دوری و ازبین‌رفتن احساسات از پیامدهای منفی این موضوع هستند. در مقابل افزایش صمیمیت یکی از پیامدهای مثبت دوری است.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره