تعبیر خواب تجاوز

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تعبیر خواب تجاوز زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

تعبیر خواب تجاوز از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از تجاوز در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر خواب تجاوز را بر اساس موضوع ارائه کرده ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب تجاوز

برخی از افراد خواب تجاوز را مکررا می‌بینند. دیدن خواب تجاوز به صورت تکراری می‌تواند اشاره به این موضوع داشته باشد که فرد در زندگی واقعی احساس خوبی ندارد و گمان می‌کند مورد ظلم واقع می‌شود. احساس قربانی بودن و مورد بی عدالتی قرار گرفتن سبب می‌شود، فرد به طور مداوم خواب مورد تجاوز واقع شدن را ببیند.

به عقیده معبران مورد تجاوز واقع شدن اشاره به شکنندگی و آسیب پذیری فرد بیننده خواب نیز دارد.

معنی‌خواب دارو خواستن پس از تجاوز

اگر فردی در خواب ببیند که به او تجاوز شده است و او از آشفتگی زیاد به دنبال دارو می‌گردد، به این معناست که او در زندگی واقعی نیاز دارد تا از دست افکار مزاحم خلاص شود.

در تعابیری دیگر این خواب به معنای دوست داشتن بی‌قید و شرط شریک عاطفی نیز می‌باشد؛ به طوری که بیننده خواب تمایل دارد تمام روح و جان خود را فدای او کند.

فروشگاه آرامیس

معنی‌خواب ربوده شدن و مورد تجاوز قرار گرفتن

اگر فردی در خواب ببیند که توسط کسی و یا کسانی دزدیده می‌شود و سپس مورد تجاوز قرار می‌گیرد؛ به این معنی است که زندگی بیننده خواب وارد مراحله جدیدی در زندگی خواهد شد.

معنی‌خواب خشنود بودن از مورد تجاوز قرار گرفتن

اگر فردی در خواب ببیند که مورد تجاوز قرار گرفته است اما ناراحت نیست، به این معنی است که در زندگی واقعی دچار نارضایتی جنسی است.

معنی‌خواب تجاوز به حیوانات

اگر فردی در خواب ببیند که در حال تجاوز به حیوانات است و یا شاهد تجاوز فرد دیگری به حیوانات می‌‌باشد، خواب او به این معنی است که بهتر است در عالم بیداری و زندگی واقعی مسئولیت کارهای خودش را بر عهده بگیرد.

معنی خواب تجاوز در دوران بارداری

دیدت خواب مورد تجاوز واقع شدن در دوران بارداری، می‌تواند ناشی از استرس‌های بارداری باشد که طبیعی است. در واقع تغییرات و فعالیت‌های هورمون‌ها در این دوره سبب می‌شود که فرد در خواب خود چنین صحنه‌هایی را مشاهده کنند.

معنی خواب تجاوز یکی از اعضای خانواده به شما

اگر فردی در خواب ببیند که توسط یکی از اعضای خانواده‌اش مورد تجاوز قرار می‌گیرد، باید خود را برای تجربه یک اتفاق وحشتناک آماده کند. این دسته از خواب‌ها در تلاش هستند تا مفهومی را به بیننده خواب برسانند. معبران بر این عقیده می‌باشند، فردی که چنین خوابی را می‌بیند در مرحله‌ای از زندگی گیر کرده است.

معنی خواب شاهد تجاوز به کودکی بودن

دیدن تصویرهایی از تجاوز به یک کودک در خواب، نشان دهنده احساسات و افکار منفی بیننده خواب همچون احساس شکست، ناکامی و یا ناامیدی است.

تعبیر خواب تجاوز از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب تجاوز ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب تجاوز به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که دیدن خواب تجاوز نمادی از اعتماد به نفس پایین، احساس ضعف و حقارت می‌باشد.

البته در تعابیر دیگری یونگ معتقد است که دیدن خواب تجاوز به اشتیاق بیننده خواب به مسائل جنسی نیز اشاره دارد.

یونگ می‌گوید : اگر فردی در خواب ببیند که مورد تجاوز دیگران قرار می‌گیرد، این خواب به دخالت‌های بی‌مورد دیگران در زندگی او اشاره دارد. دخالت‌هایی که سبب می‌شود بیننده خواب در موضع ضعف قرار بگیرد و نتواند برای خود تصمیم‌گیری کند.

دیدن تجاور اجباری در خواب نیز به معنای این است که بیننده خواب کنترلی بر روی کارهای خود ندارد.

معنی خواب مورد تجاوز قرار گرفتن

به عقیده یونگ اگر فردی در خواب ببیند که مورد تجاوز دیگران قرار می‌گیرد، به این معنی است که او در زندگی واقعی احساس می‌کند یک قربانی است و مورد ظلم واقع شده است.

تعبیرخواب تجاوز مرتبط با تجربه شخصی

ممکن است افرادی که خواب تجاوز را می‌بینند، در زندگی واقعی خود چنین تجربه‌ای داشته باشند. در واقع خواب تجاوز مرتبط به تجربه تلخ در گذشته آن‌ها است. مشکلات روحی و یادآوری آن خاطرات تلخ سبب می‌شود که صحنه‌های این اتفاق ناگوار در خواب تداعی شود.

تعبیرخواب تجاوز به شخص دیگری

اگر فردی در خواب ببیند که خود در حال تجاوز به شخص دیگری می‌باشد، به این معنی است که بیننده خواب در زندگی واقعی و عالم بیداری در روابط جنسی خود دچار مشکل است. البته یونگ می‌گوید کمبود اعتماد به نفس در افراد نیز می‌تواند باعث دیدن چنین خوابی شود؛ به این معنی که فرد به خود و توانایی‌هایش، باور ندارد.

تعبیر خواب تجاوز چندین نفر به یک نفر

اگر فردی در خواب ببیند که شاهد تجاوز چندین نفر به یک نفر می‌باشد، به این معنی است که او در زندگی در موقعیتی قرار دارد که هیچ کس پشتیبان او نیست. این خواب به معنای طرد شدن از سوی اطرافیان نیز تعبیر می‌شود.

دیدن خواب تجاوز به فرزند

اگر مردی در خواب ببیند که به دختر کوچک او در خواب تجاوز شده است، خواب او به دلیل نگرانی‌هایی است که او در مورد دخترش دارد.

تعبیر خواب تجاوز از نظر زیگموند فروید

زیگموند فروید برای دیدن خواب تجاوز برای زنان و مردان، تعابیر متفاوتی ارائه کرده است. فروید می‌گوید : اگر مردی در خواب ببیند که به شخص دیگری تجاوز می‌کند و یا مورد تجاوز واقع شده است؛ به این معنی است که او در زندگی واقعی دچار احساسات سادیسمی و یا همان دیگر آزاری جنسی است. البته این موضوع با بررسی رفتارهای بیننده خواب مشخص می‌شود.

در تعبیری دیگر از خواب تجاوز، فروید می‌گوید : اگر زنی در خواب ببیند که مورد تجاوز قرار می‌گیرد، به این معنی می‌باشد که بیننده خواب در زندگی واقعی از برقراری رابطه جنسی می‌ترسد. البته فروید می‌گوید ممکن است این خواب به موقعیتی در زندگی بیننده خواب نیز اشاره داشته باشد که مورد تجاوز و یا سوء استفاده قرار گرفته است.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره