زن بداخلاق | خصوصیات و نحوه برخورد با زنان بد اخلاق

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

زن بداخلاق می‌تواند زندگی مشترک را برایتان غیرقابل‌تحمل کند! همه ما از ازدواج به دنبال یک رابطه عاطفی سالم و پایدار هستیم. درحالی‌که بداخلاقی‌های همسر همه چیز را خراب می‌کند. به‌خصوص در فرهنگ کشور ما زنان نقش بسیار مهمی در آرامش خانواده دارند. به همین خاطر زن بداخلاق می‌تواند مشکلات بسیاری را در خانواده‌تان به وجود بیاورد. بداخلاقی معمولاً زمینه را برای بسیاری از مشکلات دیگر به‌خصوص خیانت یا طلاق ایجاد می‌کند.

اما پیش از آنکه به خودتان برای انجام‌دادن هرکدام از این کارها حق بدهید بهتر است بدانید که به‌راحتی و با استفاده از راهکارهای ساده می‌توانید بداخلاقی‌های همسرتان را کنترل کنید. به‌علاوه اگر احساس می‌کنید این راهکارها نمی‌توانند به شما کمک کنند بهتر است پیش از هر تصمیم دیگری ابتدا مشاوره خانواده دریافت کنید.

دلایل بداخلاق بودن زنان

چیزی در زندگی شما سر جایش نیست

گاهی اوقات انتظارات همسرتان را برآورده نکرده‌اید یا ممکن است او احساس کند به‌اندازه کافی برای شما دوست‌داشتنی نیست. به‌هرحال یک چیزی در زندگی و رابطه شما خراب است و همسرتان را به‌هم‌ریخته است. این موضوع برای بسیاری از خانم‌ها باعث آشفتگی روانی می‌شود و آن‌ها ناراحتی خود را با پرخاشگری نشان می‌دهند. پس اولین کاری که باید برای مقابله با زن بداخلاق تان انجام بدهید این است که ببینید چه چیزی در رابطه‌تان او را ناراحت می‌کند. برای آشنایی بیشتر با نحوه برخورد با زنان غرغرو کلیک کنید.

بیماری‌های روحی زن بداخلاق

گاهی اوقات بیماری‌های روحی مانند انواع اضطراب، اختلال خشم انفجاری، سوءمصرف مواد مخدر یا هر بیماری روانی دیگری ممکن است خود را به شکل پرخاشگری نشان بدهد. اگر شما در کنار پرخاش تغییرات رفتاری دیگری را هم در همسرتان مشاهده می‌کنید بهتر است راجع به این موضوع با یک روان‌شناس صحبت کنید.

عزت‌نفس پایین در زن بداخلاق

یکی از رایج‌ترین دلایل بداخلاقی و پرخاشگری داشتن عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس پایین است. افرادی که به توانایی‌های خود باور ندارند معمولاً سعی می‌کنند خودشان را پشت نقابی از یک شخصیت بداخلاق پنهان کنند. در واقع آنها برای پنهان کردن ضعف‌ها و ترس‌هایشان به بدرفتاری پناه می‌برند. در این صورت دیگران باور می‌کنند که آنها شخصیت‌های مقتدری هستند؛ و متوجه اضطراب درونی‌شان نمی‌شوند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

خصوصیات زن های بداخلاق

? احساس می‌کنید راهی برای سازگاری وجود ندارد

یکی از ویژگی‌های زنان بداخلاق این است که راه هر توافقی را به روی شما می‌بندند. در واقع ناسازگاری عادت اصلی این زنان است. به همین خاطر شما هرچقدر هم که سعی کنید با آن‌ها از در دوستی وارد شوید بالاخره چیزی پیدا می‌شود که رابطه شما را به سمت قهر و دلخوری پیش ببرد. برای آشنایی با ویژگی‌های خانواده سالم کلیک کنید.

? طعنه‌های کلامی و حرف‌های نامناسب

اگر همسرتان با نیش و کنایه با شما صحبت می‌کند باید بگوییم که شما یک زن بداخلاق دارید. زنان بداخلاق معمولاً به این توجه نمی‌کنند که حرف‌های‌شان چقدر ممکن است دیگران را ناراحت کند. به همین خاطر بد دهانی یکی از خصوصیات آن‌ها است. این رفتار می‌تواند صرفاً در ارتباط با شما یا در رابطه با هرکس دیگری نیز اتفاق بیفتد.

? بی‌توجهی در زن بداخلاق

زنان بداخلاق معمولاً همسر خود را نادیده می‌گیرند. آن‌ها سعی می‌کنند با این کار عصبانیت خود را آرام کنند. به همین خاطر بسیاری از مواقع ممکن است ببینید همسرتان به مسائل خانه یا حتی احساسات شما بی‌توجه است. برای آشنایی بیشتر با علت بی توجهی زن به مرد و زندگی کلیک کنید.

نحوه برخورد با زن بداخلاق

✅ به رفتارهای خودتان دقت کنید

گاهی اوقات و به‌خصوص در سال‌های اول زندگی دلیل بداخلاقی زوجین با یکدیگر این است که درک درستی از نیازهای هم ندارند. به همین خاطر ممکن است این رفتارهای شما باشند که همسرتان را عصبانی کرده باشد. بهتر است یکبار به‌خوبی به این موضوع فکر کنید که چه چیزی در رفتار شما همسرتان را ناراحت می‌کند. آیا نسبت به خواسته‌های او بی‌توجه هستید؟ آیا به حرف‌های همسرتان گوش نمی‌دهید؟ پاسخ شما به این سؤالات می‌تواند تا حد زیادی مشکلات رابطه‌تان را برطرف کند. برای آشنایی با نحوه صحیح رفتار با همسر کلیک کنید.

✅ با همسرتان صحبت کنید

همان‌طور که گفتیم بسیاری از مواقع دلیل بداخلاقی‌ها و ناراحتی‌ها این است که چیزی در رابطه شما و همسرتان سرجای خودش نیست. به همین خاطر بهتر است با همسرتان صحبت کنید. ببینید چه چیزی او را ناراحت کرده است؟ دلیل بدرفتاری‌های او چیست و چه انتظاراتی از شما دارد؟ سعی کنید در این گفت‌وگو با کمک هم به یک نتیجه مشترک برسید.

✅ روش‌های کنترل خشم

بهتر است با همسرتان قرارهایی را برای کنترل خشم بگذارید. برای مثال از همسرتان بخواهید وقتی احساس می‌کند عصبانیتش در حال گذشتن از حد است چند نفس عمیق بکشد. یا یک علامت بین خودتان بگذارید. وقتی شرایط در حال خارج‌شدن از کنترل است با نشان‌دادن این علامت بحث را متوقف کنید و ادامه صحبت‌های‌تان را برای زمانی بگذارید که کمی آرام‌تر شده باشید.

✅ ابراز محبت به زن بدخلاق

ابراز محبت یکی از روش‌هایی است که همیشه روی خانم‌ها جواب خواهد داد. سعی کنید با زبان محبت‌آمیز با همسرتان صحبت کنید. در حقیقت اگر می‌خواهید شکلی از رفتار را به همسرتان آموزش بدهید اول باید آن را در رفتار خودتان ایجاد کنید. یادتان باشد رفتارهای شما هزاران بار بیشتر از صحبت‌کردن در همسرتان اثر خواهد گذاشت. به همین خاطر اگر می‌خواهید اخلاق همسرتان را تغییر بدهید ابراز محبت را جدی بگیرید.

✅ برای زن بداخلاق خود زمان بگذارید

یکی از نیازهای جدی زنان این است که شما زمان‌هایی را به او اختصاص بدهید. در واقع وقتی در طول روز زمانی را برای همسرتان کنار نمی‌گذارید باعث می‌شوید او احساس کند دیده نمی‌شود یا برای شما مهم نیست. چنین شرایطی به‌تدریج احساس بی‌اهمیتی را در همسرتان زنده می‌کند. بعضی از خانم‌ها ناراحتی‌شان از این موضوع را با پرخاش نشان می‌دهند. به همین خاطر اگر می‌خواهید این شرایط را تغییر بدهید زمان‌هایی از برنامه روزانه خود را به همسرتان اختصاص بدهید. با او صحبت کنید و اجازه بدهید از برنامه‌های روزانه‌اش برای شما تعریف کند.

✅ از روش‌های دیگران استفاده نکنید

یکی از اشتباهات بسیاری از خانم‌ها و آقایان این است که از روش‌های دیگران در زندگی خود استفاده می‌کنند. اگر یکی از دوستان یا اطرافیان شما از روشی استفاده کرده و موفق شده دلیل نمی‌شود که شما هم از این روش استفاده کنید. یادتان باشد که شرایط زندگی شما و دیگران و همین‌طور شخصیت همسرتان و دیگران یکسان نیستند. اگر احساس می‌کنید نمی‌توانید مساله را حل کنید از مشاور خانواده درخواست مشورت داشته باشید.

✅ از تغییرات کوچک شروع کنید

یادتان باشد که نمی‌توانید یک‌شبه همسرتان را به کل تغییر بدهید. کسانی که به دنبال چنین اهدافی هستند دیر یا زود خسته می‌شوند. این خستگی‌ها باعث می‌شود که پرخاش و نارضایتی در زندگی‌تان افزایش پیدا کند. به همین خاطر بهتر است برای تغییرات کوچک برنامه‌ریزی کنید. به‌تدریج می‌توانید موفقیت‌هایتان را بیشتر و بیشتر کنید. برای مثال در ابتدا سعی کنید یک روز در هفته و آن هم نیم ساعت یا حتی کمتر با همسرتان وقت بگذرانید؛ سعی کنید در این مدت‌زمان هیچ صحبتی که فضا را متشنج کند وجود نداشته باشد. به‌تدریج سعی کنید این برنامه‌ها و وقت‌گذاشتن برای همسرتان را بیشتر کنید.

برای آشنایی با نحوه برخورد با لجبازی زنان کلیک کنید.

زن بداخلاق و اهمیت مشاوره

ازدواج و زندگی مشترک یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی مشترک برای همه ما است. داشتن همسر بداخلاق می‌تواند به‌طورکلی شما را از این بخش زندگی ناامید کند یا مشکلات بسیاری را برای‌تان به همراه داشته باشد. در این شرایط بسیاری از ما به‌طورکلی سکوت می‌کنیم؛ و همان‌طور که گفتیم کاملاً از زندگی ناامید می‌شویم؛ یا حتی دست به رفتارهایی مانند خیانت می‌زنیم. بعضی‌های دیگر هم با صحبت‌کردن با اطرافیان به دنبال راه چاره می‌گردیم.

اما متأسفانه راهکار گرفتن از اطرافیان بسیاری از مواقع مشکلی را حل نمی‌کند. کمک‌های اطرافیان بسیاری از اوقات جانب‌دارانه است؛ به همین خاطر نمی‌تواند دردی از زندگی شما دوا کند. پس نیاز به دریافت کمک از سوی متخصصی دارید که علاوه بر داشتن تخصص و تجربه با جانب‌داری نیز به شما کمک نکند. از جمله خدمات مشاورین در این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشاوره فردی درباره زن بداخلاق

در این جلسات مشاور به شما کمک می‌کند که چطور با شرایط و رفتارهای زن بداخلاق خود کنار بیایید؛ سازگاری بیشتری داشته باشید؛ و همین‌طور از درگیرشدن شما با بیماری‌های روحی یا ازدست‌دادن اعتماد‌به‌نفس‌تان جلوگیری می‌کند.

مشاوره با همسر

درصورتی‌که زن بداخلاق تان حاضر شود در جلسات مشاوره شرکت کند مشاورین دلایل بداخلاقی وی را بررسی کرده و راه‌های سازگاری بهتر با زندگی زناشویی را به وی آموزش می‌دهند.

جلسات زوج‌درمانی با زن بداخلاق

بداخلاقی از طرف هرکدام از زوجین که اتفاق بیفتد مشکلات بسیاری را در زندگی مشترک آن‌ها ایجاد می‌کند. مشاورین با برگزاری جلسات دونفره به شما کمک می‌کنند این مشکلات را از بین ببرید و همین‌طور راه‌های حل مسئله در زندگی مشترک و گفت‌وگو با یکدیگر را یاد بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زن بداخلاق می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چطور می‌توانم با زن بداخلاق خود گفتگو کنم؟

در یک شرایط آرام از همسرتان بخواهید که با هم صحبت کنید. یادتان باشد تا زمانی که شما فقط به احساسات خودتان توجه کنید و همدلی نداشته باشید صحبتی پیش نخواهد رفت. در شروع صحبت و برای ایجاد ارتباط به همسرتان نشان بدهید که متوجه احساسات او هستید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام و احترام.تجربه شخصی خودمو صادقانه میگم.لطفا وقت و انرژی و پول خودتون رو نه صرف روانشناس کنید نه خودتون رو با این حرف های قشنگ فریب بدین و خسته کنید.اینجور افراد کاملا میفهمند چه میکنند و خیلی هم حالیشونه.بهتون پیشنهاد میکنم عین خودشون بیرحم و بی مرز و قلدر باشید.جوری که اشک طرف دربیاد.اگه بهتون یا وسایلتون اسیب زد بلافاصله متقابلاً به خودش یا وسایلش آسیب بزنید.میدونم به ظاهر غیرمنطقی میاد اما تنها راه چاره تون اینه که حالیش کنید باهاش تعارف ندارید و پاش بیفته از خودش بی اعصاب تر و بدجنس ترین.اونقدر ادامه بدید تا خسته بشن و جایگاه و حد و حدودشون رو یاد بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره