خواستگاری از همکلاسی | چطور با هم دانشگاهیم ازدواج کنم

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

خواستگاری از همکلاسی یکی از موقعیت هایی است که احتمالا در دانشگاه و یا مکان های آموزشی دیگر ایجاد می‌شود. از آنجایی که دانشگاه اولین مکان آموزش تکمیلی است؛ که تفکیک جنسیتی ندارد، به همین دلیل دختران و پسران به دلایل مختلفی به یکدیگر علاقمند شده و حتی گاها ازدواج می‌کنند. معمولا در دانشگاه های ایران از این موضوع حمایت شده و از پسران و دختران به روش های مختلفی حمایت می‌شود. با اینکه احتمالا ازدواج به محض ورود به دانشگاه، احتمالا مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند. افراد باید نکات زیادی را در نظر بگیرند و در این مورد حتما با خانواده ها نیز مشورت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه خواستگاری از همکلاسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

خواستگاری از همکلاسی

طبیعی است که به دلیل بروز هیجانات و همچنین قرارگیری طولانی مدت دختران و پسران در یک مکان، آنها را به یکدیگر جذب می‌کند. اما نباید نقش علاقه را در این زمینه نادیده گرفت. افراد در کلاس های درسی، تا حد زیادی نحوه رفتارهای خود، میزان هوش و ذکاوت و حتی روابط اجتماعی خود را نشان می‌دهند.

حتی ظاهر و لباس های افراد نیز بیانگر بسیاری از مسائل است. اما در وهله اول، هدف از ورود به دانشگاه، ازدواج نیست و افراد باید بر ادامه تحصیل خود تمرکز کنند. در این مقاله به بررسی جنبه های مختلف خواستگاری از همکلاسی، خواهیم پرداخت. برای اطلاع از آداب خواستگاری کلیک کنید.

گام های مهم در خواستگاری از همکلاسی

گامهای خواستگاری از همکلاسی

به طور کلی خواستگاری و بیان احساسات برای شروع یک رابطه، آدابی دارد. همچنین از آنجایی که خواستگاری از همکلاسی در محیط دانشگاه صورت می‌گیرد؛ بهتر است بیشتر در این مورد احتیاط کرد. برخی حتی رابطه خود را در دانشگاه علنی نیز نمی‌کنند. که اینکار مزایا و معایب خودش را دارد. برخی از مواردی که در این مورد باید رعایت کنید؛ شامل موارد زیر می‌شود. برای اطلاع از مزایا و معایب خواستگاری دختر از پسر کلیک کنید.

⭕عواقب این درخواست را در نظر بگیرید

در قدم اول بهتر است به آینده نیز فکر کنید. برای مثال این موضوع را در نظر داشته باشید که خواستگاری از همکلاسی آیا منجر به ازدواج می‌شود؟ بدین معنی که آیا شما از نظر روانی و حتی مالی آمادگی شروع زندگی مشترک را دارید یا خیر. همچنین اگر این فرد به شما جواب منفی بدهد؛ پذیرش روحی آن برای شما چگونه است. بهتر است تمام احتمالات را در نظر گرفته و سپس در این زمینه اقدام کنید. آینده نگری در ازدواج امری مهم است که افراد باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند.

⭕از احساسات خود مطمئن شوید

برای خواستگاری از همکلاسی بهتر است از علاقه خودتان و او مطمئن شوید. گاهی افراد تنها از روی هیجانات در این مورد تصمیم گیری می‌کنند. این مورد مخصوصا در مورد افرادی که به تازگی وارد دانشگاه می‌شوند؛ بیشتر دیده می‌شود. در چنین شرایطی باید از طرف مقابل خود و حتی خودتان شناخت بیشتری حاصل کرده وعجولانه تصمیم گیری نکنید. ازدواج را نمی‌توان به راحتی فسخ کرد و به سراغ فرد دیگری رفت. از طرفی احساسات در آن نقش موثری ایفا می‌کنند.

⭕مودبانه در خواست کنید

اگر تصمیم شما در مورد خواستگاری از همکلاسی قطعی است؛ بهتر است آن را به صورت مودبانه و محترمانه مطرح کنید. همچنین بیان کردن چنین درخواستی در جمع کار درستی نیست و بهتر است به صورت خصوصی آن را با طرف مقابل مطرح کنید. با اینکار نه تنها از جواب او شوکه نمی‌شوید؛ بلکه از بروز اتفاقات دیگر نیز جلوگیری می‌شود. سعی کنید که خودتان باشید و برای گرفتن توجه، دست به هر کاری نزنید. ادب و احترام یکی از اصول اساسی در درخواست ازدواج و حتی زندگی مشترک است.

⭕حفظ خونسردی

در مورد خواستگاری از همکلاسی و همچنین مطرح کردن علاقه با او سعی کنید خونسردی خود را تا حد امکان حفظ کنید. وقتی افراد می‌بینند که شما با وجود تمام سختی های دانشگاه و همچنین مشکلات دیگر می‌توانید خونسردی خود را حفظ کنید؛ احتمالا علاقه بیشتری به شما پیدا می‌کنند. همچنین این ویژگی در آینده زندگی مشترک نیز به کمک شما می‌آید. مطرح کردن این موضوع نیاز به آرامش و دوری از تنش دارد. افراد باید احساسات خود را مدیریت کرده و عاقلانه تصمیم بگیرند.

⭕اهمیت به ظاهر و زبان بدن

قبل از مطرح کردن خواستگاری از همکلاسی، باید او را آماده کنید. در واقع اینکار نیاز به مقدمه چینی دارد. به همین دلیل باید ظاهر مرتب و آراسته داشته و حتی به زبان بدن خود نیز توجه کنید. بهداشت شخصی را برای حضور در دانشگاه رعایت کرده و لبخند بزنید. آرام و متین رفتار کنیدو هول نشوید.

آرام و شمرده حرف های خود را بیان کنید و همچنین صبور باشید. برخی از افراد بعد از یکبار رد شدن دیگر تلاشی نکرده و ناامید می‌شود. اما بهتر است رفتار دوستانه ای با همه داشته و مثبت نگر باشید. برای اطلاع از تاثیر ظاهر در ازدواج کلیک کنید.

معایب و مزایای خواستگاری از همکلاسی

معایب و مزایای خواستگاری از همکلاسی

فراموش نکنید که ازدواج در دوران دانشجویی و همچنین خواستگاری از همکلاسی، مزایا و معایب خود را دارد. بهتر است قبل از هرچیز در این مورد اطلاعات کافی را کسب کرده و بعد از آن برای پاسخ نهایی تصمیم گیری کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

?معایب خواستگاری از همکلاسی

فراموش نکنید در دوران دانشجویی افراد شغل مشخصی نداشته و در نتیجه درآمد بالایی نیز ندارند. به همین دلیل اگر وضع اقتصادی یکی از ملاک های مهم برای شما محسوب می‌شود؛ بهتر است در خواستگاری از همکلاسی، تجدید نظر کنید. این رابطه احتمالا تازمانیکه به ازدواج منجر شود؛ احتمالا مدت زمان زیادی طول می‌کشد.

باید در این دوران صبور بوده و مشکلات زیادی را تحمل کنید. از طرفی با ازدواج مشکلات و درگیری های شما در زندگی مشترک افزایش می‌یابد؛ به همین دلیل احتمالا از ادامه تحصیل نیز باز می‌مانید. و یا نمی‌توانید به قدر کافی برای درس خواندن، زمان بگذارید. یکی دیگر از معایب این موضوع، ایجاد حواشی در محیط دانشگاه برای افراد است.

?مزایای خواستگاری از همکلاسی

از آنجایی که در محیط دانشگاه و کلاس های درس می‌توان شناخت خوبی از افراد پیدا کرد؛ در این مورد افراد می‌توانند زمان کمتری صرف کنند. همچنین افراد می‌توانند فردی را پیدا کنند که از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با آنها شباهت داشته باشد. به طور کلی پیدا کردن فردی مناسب برای ازدواج کار ساده ای نیست و نمی‌توان به همه اعتماد کرد. اما دانشگاه یکی از مکان هایی است که به دلیل جو فرهنگی و آموزشی افراد در آن رفتار مناسب تری داشته و همچنین به دنبال پیشرفت و ترقی هستند.

سخن پایانی

اینکه شما فردی را برای ازدواج در نظر گرفته اید و قصد خواستگاری از همکلاسی را دارید؛ بسیار خوب است. اما نباید این موضوع را با همه همکلاسی های دیگر و حتی استادان درمیان بگذارید. چراکه در صورت رد شدن این درخواست؛ هم شما و هم طرف مقابلتان در محیط دانشگاه، دچار دردسر می‌شوید. اگر در این مورد احساس سردرگمی میکنید؛ بهتر است با یک روانشناس مشورت کرده و از تجربیات دیگران نیز استفاده کنید. شما به فردی نیاز دارید که دید منطقی تری داشته باشد و بتواند بینش دقیق تری به شما بدهد. مشاوره ازدواج در این شرایط بهترین گزینه خواهد بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه خواستگاری از همکلاسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره