ظاهر در ازدواج چقدر مهم است

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ظاهر در ازدواج چقدر اهمیت دارد؟ آیا ارزش قائل شدن برای زیبایی ظاهری به عنوان یک ملاک برای انتخاب همسر کار اشتباهی است؟ روانشناسان بر این باورند که توجه به ظاهر یکی از ملاک‌های مهم برای ازدواج است و نباید آن را نادیده گرفت. این مسئله تنها زمانی می‌تواند به یک انتخاب غلط بیانجامد که شما به جز ظاهر به هیچ نکته دیگری دقت نکنید و به خاطر آن چشم خود را بر روی تمامی نکات منفی و مثبت ببندید. در ادامه به تشریح میزان اهمیت ملاک قیافه ، ظاهر و هیکل برای ازدواج پرداخته‌ایم.

ظاهر در ازدواج

ظاهر در ازدواج

 

ظاهر در ازدواج جزو اولین ویژگی هایی است که دختران و پسران به آن توجه می‌کنند. در واقع ظاهر اولین چیزی است که اگر مورد پسند باشد، رابطه ادامه پیدا می‌کند. اما اگر باب میل نباشد، هرگز بیش از سلام معمولی ادامه نخواهد داشت. بنابراین از هر طریقی که به ظاهر در ازدواج می‌نگریم؛ پر اهمیت است.

احتمالا بارها این جمله را شنیده اید که می‌گویند ظاهر در ازدواج مهم نیست. اطلاعی ندارم که چقدر با این جمله موافق هستید، اما تا زمانی که فردی به دل شما ننشیند می‌توانید زیر یک سقف با او زندگی کنید؟ شاید بار اول و دوم این کار را انجام دهید اما پس از مدتی خسته می‌شوید. بنابراین به ظاهر در ازدواج اهمیت دهید. و شخصی را انتخاب کنید که از لحاظ ظاهری نیز باب میل شما باشد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

منظور از ویژگی های ظاهری در ازدواج چیست؟

بسیاری از افراد هنگام تصمیم گیری برای ازدواج شیفته ویژگی‌های ظاهری فرد مقابل می‌شوند. عواملی نظیر زیبایی چهره، جذابیت بدنی، آهنگ صدا و لحن گفتار از جمله مواردی هستند که به عنوان ویژگی‌های ظاهر در ازدواج تعریف می‌شوند. همه این موارد در اینکه ما جذب جنس مخالف شویم تاثیر بسزایی می‌گذارند، اما این‌ها تنها ملاک‌های اولیه برای انتخاب همسر هستند.

در واقع زندگی مشترک پیچیدگی‌های بسیاری دارد، بنابراین ازدواج ذاتا می‌طلبد که برای انتخاب خود عوامل دیگری را نیز لحاظ کنید. عواملی نظیر ویژگی‌های شخصیتی، عقاید و باورها، تربیت خانوادگی، زمینه فرهنگی و سطح تحصیلات از جمله فاکتورهای ثانویه‌ای هستند که حتما باید بررسی شوند.

نکته بسیار مهم اینجاست که اگر کسی ملاک‌های ثانویه شما برای انتخاب همسر را برآورده نکند به مرور زمان جذابیت ظاهری‌اش برای شما از بین می‌رود، از همین رو بسیار اهمیت دارد که در دوران آشنایی با همسر آینده‌تان، ملاک‌های ازدواج و ظاهر در ازدواج را بیشتر در نظر بگیرید. برای آشنایی بیشتر با معیار های انتخاب همسر کلیک کنید.

داستان انتخاب بر اساس ظاهر

در این بخش مقاله راجع به ظاهر در ازدواج داستانی را توضیح داده ایم.

پیمان برای خواستگاری دختر خانمی اقدام می‌کند. در مراسم خواستگاری پدر دختر از پیمان سوال می‌کند که دلیلت برای انتخاب دختر من چی بود؟ پیمان با غرور تمام گفت: من به دلیل اینکه دختر شما چادری است به خواستگاری او آمده ام. پدر دختر با ازدواج آنها مخالفت کرد. پیمان متعجب از اینکه چرا پدر دختر قبول نکرد؛ سوال پرسید دلیل اینکه پاسخ رد به بنده دادید چه بود؟

پدر دختر پاسخ داد به دلیل اینکه گفتی به خاطر چادر به خواستگاری دختر شما آمده ام. پیمان پرسید اگر می‌گفتم به خاطر مانتویی بودن دخترتون اومدن جواب مثبت می‌دادید؟ پدر دختر گفت خیر. تا زمانی که به دلیل ظاهر دختر من را انتخاب کنید، همیشه جواب منفی خواهم داد.

اهمیت ویژگی های ظاهری در ازدواج

متخصصان هرگز اهمیت ویژگی‌های ظاهر در ازدواج را انکار نمی‌کنند. آن‌ها بر این باورند که شما قبل از همسرگزینی ابتدا باید به یک شناخت جامع در مورد خود برسید و ملاک‌های ظاهری و رفتاری که از همسر آینده‌تان انتظار دارید را از قبل تعیین کنید.

نکته مهم اینجاست که ملاک‌های ظاهری و رفتاری در کنار هم سنجیده شوند و هیچ کدام را به طور کل نادیده نگیرید. متاسفانه برخی افراد غیر متخصص به طور کل در نظر داشتن ملاک‌های ظاهر در ازدواج را نهی می‌کنند و صرفا به زوجین توصیه می‌کنند که به صفات اخلاقی توجه کنند. این در حالی است که عدم جذابیت ظاهری زوجین برای یکدیگر می‌تواند کیفیت رابطه آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد و در آینده منجر به بروز مشکلات جدی در زندگی شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج با ترنس کلیک کنید.

چند توصیه مهم هنگام بررسی ویژگی های ظاهری در ازدواج

بررسی ویژگی های ظاهری در ازدواج

 

همان طور که گفتیم اینکه شریک زندگی تان بتواند ملاک های ظاهر در ازدواج شما را برآورده کند از اهمیت بسزایی برخوردار است به شرطی که از سایر عوامل غافل نشوید. هنگام بررسی این ویژگی‌ها حتما نکات زیر را در نظر بگیرید:

? ملاک های هر فرد برای تعیین زیبایی منحصر به فرد است

امروزه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با نشان دادن مدل‌ها و چهره‌های جذابی که همگی در اکثر ویژگی‌ها شبیه به هم هستند تلاش می‌کنند ذائقه عمومی را به سمت و سویی خاص هدایت کنند. اما حقیقت این است که زیبایی مفهوم مطلقی نیست، ظاهر در ازدواج و ملاک‌های ظاهری افراد برای انتخاب همسر آینده می‌تواند تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر داشته باشد.

تا جایی که شاید آن کسی که از نظر شما چهره‌ای جذاب و گیرا دارد، برای کس دیگر اصلا جاذبه نداشته باشد. در نتیجه هنگام انتخاب همسر و بررسی ویژگی‌های ظاهر در ازدواج، باید بیش از هرچیز به سلیقه خود توجه کنید و ملاک های درونی‌تان را بشناسید.

? ویژگی های ظاهری چند درصد در تصمیم شما اثر گذاشته اند

برخی افراد ممکن است این موضوع را انکار کنند که تحت تاثیر ظاهر فرد تصمیم به ازدواج با او گرفته‌اند. برای اینکه با خود صادق باشید باید به این سوال جواب دهید که ظاهر در ازدواج چند درصد در تصمیم شما اثرگذاشته؟ اگر این ویژگی‌ها نباشند آیا فرد مقابل آنقدر از صفات مثبت برخوردار است که او را برای ازدواج انتخاب کنید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلاف قد و هیکل در ازدواج کلیک کنید.

? هیچ کس کامل نیست!

همواره این موضوع را در پس ذهن خود نگاه دارید که هیچ کس کامل نیست و شما نمی‌توانید با کسی که تمام ویژگی‌های ظاهری و اخلاقی مورد نظرتان را دارد، ازدواج کنید. در نتیجه از مقایسه دست بردارید و یک نگاه نسبی به این مسئله داشته باشید. در غیر این صورت همیشه با کسانی مواجه خواهید شد که در برخی جنبه‌ها از همسر شما بهتر هستند و این موضوع می‌تواند کیفیت رابطه با همسرتان را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین در سنجش ظاهر در ازدواج هیچ فردی را بی نقص نبینید.

? نگاه انسان به مقوله زیبایی متغیر است

نگاه انسان به مقوله زیبایی متغیر است. یعنی ممکن است چیزی که امروز برای‌تان جذاب به نظر می‌رسد با گذشت چند سال دیگر آن گیرایی را نداشته باشد. از همین رو تاکید می‌شود که نباید تنها براساس ظاهر، همسر خود را انتخاب کنید. در واقع تکیه بر خصوصیاتی مثل قیافه و هیکل باعث می‌شود که بنیان رابطه‌تان بسیار آسیب پذیر و متزلزل باشد. در نتیجه برای ظاهر در ازدواج دلایل محکم‌تر و باثبات‌تری برای انتخاب‌تان نیاز دارید. برای آشنایی با میزان اهمیت زیبایی در ازدواج کلیک کنید.

? مشاوره پیش از ازدواج را فراموش نشود

فهمیدن این مساله که تا چه حد تحت تاثیر خصوصیات ظاهری در انتخابمان هستیم، همیشه کار آسانی نیست. به خصوص زمانی که بحث عشق و علاقه نیز در میان باشد. وقتی عاشق کسی می‌شوید ممکن است فکر کنید او از تمامی صفات خوب برخوردار است و زیبایی‌های درونی و بیرونی را در کنار هم دارد. در این شرایط برای اینکه قضاوت‌تان بر پایه احساسات نباشد، حتما از یک شخص بی طرف کمک بگیرید.

استفاده از خدمات مشاوره پیش از ازدواج به کمک یک روانشناس کمک می‌کند تا بی طرفانه به بررسی ویژگی‌های مختلف خواستگار یا نامزدتان بپردازید و بتوانید با نگاهی دقیق‌تر و آگاهانه‌تر برای آینده و ظاهر در ازدواج خود تصمیم بگیرید. برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

کلام آخر

ظاهر در ازدواج برای عده ای از افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. گاهی اوقات افراد به دلیل زیبایی یک شخصی با او ازدواج می‌کنند و حتی معیار ازدواج برای آنها زیبایی است. برای انتخاب همسر جدا از اینکه به ظاهر او نگاه کنید، باید معیارهای اخلاقی و رفتاری شخص مقابل را بررسی کنید. جهت انتخاب همسر دقت بالا لازم است.

هرچه انتخاب مناسب تری داشته باشید؛ زندگی بهتری نیز خواهید داشت. برای سنجش همسر بر اساس معیارهای خود حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ظاهر در ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا توجه به ویژگی های ظاهری برای ازدواج کار اشتباهی است؟

خیر، ملاک های ظاهری بخشی از معیارهای همه افراد برای انتخاب همسر هستند. مهم این است که از سایر ملاک‌ها غافل نشوید و به خاطر جذابیت ظاهری چشمتان را روی سایر مسائل نبندید.

آیا ظاهر در ازدواج را باید نادیده گرفت؟

ظاهر برای همسرگزینی اهمیت دارد. اما شاخص قرار دادن این ملاک می تواند برای زن و مرد پیامدهای ناگواری به همراه داشته باشد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

یک دیدگاه

  1. من زنم خیلی قیافش معمولیه ولی چون اخلاق خوبی داره واقعا ازش راضیم ولی گاهی ته دلم میگم کاش خوشگل بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره