جلب رضایت پدر و مادر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

جلب رضایت پدر و مادر سبب می‌شود که آن‌ها به فرزندان خود راحت‌تر اعتماد کنند و مسئولیت انجام برخی کارها را به آن‌ها بسپارند. البته گاهی ممکن است فرزندان مرتکب کار اشتباهی شوند که ارتکاب آن کار اشتباه، سبب شود والدین نتوانند به راحتی به فرزند خود اعتماد داشته باشند. در این حالت فرزندان باید تلاش کنند تا با برخی راهکارها صداقت و محبت خود را نشان دهند و اعتماد پدر و مادرشان را مجدد به دست آورند. در ادامه به روش‌های جلب رضایت والدین توسط فرزندان پرداخته‌ایم. در صورتی که نمی‌توانید به این روش‌ها عمل کنید حتما از خدمات مشاوره خانواده استفاده بفرمایید.

جلب رضایت پدر و مادر از نظر بزرگان

اطاعت و تکریم پدر و مادر توسط بسیاری از بزرگان ذکر شده است. از نظر جامعه نیز رعایت حق پدر و مادر از بزرگ‌ترین حقوق می‌باشد و مقدم بر هر چیزی است. جهت جلب رضایت والدین و احترام به آن‌ها نیز توصیه‌هایی شده است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم :

  • همواره در خدمت پدر و مادرتان باشید.
  • رعایت حرمت پدر و مادر را اولویت قرار دهید.
  • تا جایی که دستورات پدر و مادرتان خلاف دین و شرع نباشد، از آن‌ها پیروی نمایید.
  • در مقابشان به نشانه احترام بلند شوید.
  • با مهربانی به پدر و مادر خود نگاه کنید و با نرمی با آن‌ها صحبت کنید.
  • سعی کنید برای جلب رضایت پدر و مادرتان در امور خانه به آن‌‌ها کمک کنید و مسئولیت پذیری خود را نشان دهید.
  • نیازهای‌شان را بدون اینکه به زبان بیاورند، برای آن‌ها فراهم کنید.
  • در هر زمان تشکر از پدر و مادر را فراموش نکنید.
  • در زمان صحبت با پدر و مادرتان سعی کنید، ادب را رعایت کنید.
  • در شادی‌ها و غم‌های پدر و مادرتان شریک باشید.
  • از پدر و مادرتان به خوبی یاد کنید و از آن‌ها نیز بخواهید که از شما هم به نیکی یاد کنند.
  • برای انجام کارهایتان از والدین مشورت بخواهید.
  • سعی کنید با رسیدن به موفقیت باعث خشنودی و جلب رضایت پدر و مادرتان شوید.

بیشتر بخوانید : خانواده سالم

راهکارهایی برای جلب رضایت پدر و مادر

آرزو و خواسته بسیاری از فرزندان خشنودی و جلب رضایت پدر و مادر شان می‌باشد. برخی از افراد در زندگی خود مرتکب خطاها و اشتباهاتی می‌شوند که سعی می‌کنند والدینشان بخاطر این خطاها و اشتباهات آن‌ها را ببخشند.

در ادامه این مقاله قصد داریم راهکارهایی را ارائه کنیم که می‌توانید با عمل به آن‌ها، رضایت و اعتماد پدر و مادر خود را جلب کنید.

◀️رعایت احترام

احترام گذاشتن به پدر و مادر سبب ایجاد یک ارتباط خوب میان فرزندان و والدین می‌شود. شاید برای بسیاری از افراد که دید متفاوتی با پدر و یا مادر خود دارند، احترام گذاشتن کاری سخت به نظر برسد؛ اما فرزندان در هر شرایطی موظف به رعایت احترام در مقابل پدر و مادر خود هستند. البته که این احترام سبب می‌شود والدین نیز احترام متقابل را به جا آورند.

فروشگاه آرامیس

برای جلب رضایت پدر و مادر حتما مقاله نحوه حفظ احترام به پدر و احترام به مادر را بخوانید.

◀️جلب رضایت پدر و مادر با صداقت و راستگویی

صداقت از اصلی‌ترین فاکتور‌هایی است که سبب جلب رضایت والدین می‌گردد. حتی اگر کار اشتباهی مرتکب شده‌اید، سعی نکنید با دروغ گفتن کار خود را توجیه کنید.

در نظر داشته باشید شما با صادق بودن در مقابل پدر و مادرتان و داشتن صداقت، به آن‌ها نشان می‌دهید که حتی توانایی پذیرش کارهای اشتباه خود را دارید و این یعنی شما فردی مسئولیت‌پذیر می‌باشید. مسئولیت پذیر بودن تا حد زیادی می‌تواند سبب شود پدر و مادرتان به شما اعتماد داشته باشند.

◀️گوش دادن به صحبت های پدر و مادر

ممکن است فرزندان دارای دیدگاه متفاوتی از دیدگاه پدر و مادرشان داشته باشند؛ که این موضوع با افزایش فاصله سنی میان فرزندان و والدین پررنگ‌تر نیز می‌شود؛ اما آنچه که اهمیت دارد این است که شما باید بتوانید در این میان به یک تعادل برسید و نظرات و صحبت‌های والدین خود را نادیده نگیرید حتی اگر بر خلاف عقایدی که دارید، باشد.

در نظر داشته باشید که پدر و مادرتان زمان بیشتری را در این دنیا زندگی کرده‌اند و حتما دارای تجربیات بیشتری نسبت به شما هستند. بنابراین سعی کنید حدالامکان برای جلب رضایت پدر و مادر در انجام کارهای مختلف از آن ها مشورت بگیرید و به نظراتشان اهمیت بدهید.

◀️جلب رضایت با توضیح دلایل خود برای پدر و مادر

خیلی اوقات ممکن است شما کاری را انجام دهید که برای پدر و یا مادرتان بی معنی باشد. سعی کنید برای جلب رضایت و اعتماد آن‌ها، دلایل خود را برای‌شان توضیح دهید تا کارهای شما را درک کنند و بفهمند.

◀️تعهد نسبت به خانواده

یکی از راه‌هایی که به کمک آن می‌توانید به پدر و مادر خود نشان دهید که فرد مسئولیت پذیری هستید؛ داشتن تعهد نسبت به خانواده است. سعی کنید در اموری که مربوط به خانه و خانواده می‌باشد، مسئولیت بیشتری به خرج دهید؛ اینگونه در جلب رضایت پدر و مادر موفق تر خواهید بود.

◀️جلب رضایت با کمک به پدر و مادر

از دیگر اقداماتی که می‌تواند سبب جلب رضایت والدین شود، کمک کردن به آن‌ها می‌باشد. کمک کردن به پدر و مادر می‌تواند کارهای کوچکی مثل کمک در انجام کارهای خانه، خرید کردن و … باشد. زمانی این موضوع می‌تواند سبب جلب رضایت والدین شود که شما بدون اینکه پدر و مادرتان بخواهند به آن‌ها کمک کنید و از بار کارهایی که باید انجام دهند، کمتر کنید.

برای آشنایی با نحوه کمک به پدر و مادر کلیک کنید.

◀️برقراری ارتباط خوب

برقراری ارتباط خوب با پدر و مادر باعث جلب رضایت و اعتماد آن‌ها می‌شود. سعی کنید با پدر و مادر خود یک ارتباط دوستانه برقرار کنید؛ با آن‌ها صحبت کنید، نظراتتان را با یکدیگر در میان بگذارید و نظراتشان را بشنوید. حتی اگر اختلاف نظری میان شما وجود دارد، سعی کنید در یک ارتباط صمیمی و مودبانه راجب آن‌ها صحبت کنید.

زمانی که یک ارتباط خوب میان فرزندان و پدر و مادر شکل بگیرد، حتی در زمان ناراحتی‌ها نیز می‌توان به راحتی و با صحبت کردن مشکلات را حل کرد.

◀️سکوت در برابر والدین

اگر پدر و مادرتان در زمینه‌ای با شما مخالف هستند، می‌توانید به جای بحث کردن و اثبات حرفتان، سکوت کنید. سکوت کردن در برخی مواقع می‌تواند نشان دهنده بلوغ و بزرگ شدن باشد.

◀️ابراز محبت

محبت درونی و عشقتان را به پدر و مادر خود نشان دهید. سعی کنید اختلافات سطحی خانوادگی را به دست فراموشی بسپارید و همواره به والدین خود ابراز محبت کنید.

◀️رسیدن به موفقیت

آنچه که بیش از هر چیزی سبب جلب رضایت پدر و مادر می‌شود، دیدن موفقیت فرزندشان است. سعی کنید در زمینه درسی و یا دیگر زمینه‌هایی که در آن فعالیت می‌کنید، تلاش کرده و به موفقیت برسید. همین موضوع سبب می‌شود والدینتان همیشه از شما راضی باشند. پیشنهاد می‌شود مقاله نشانه های خانواده موفق را نیز بخوانید.

جلب اعتماد و رضایت پدر و مادر پس از اشتباه

همانطور که اشاره کردیم، گاهی افراد مرتکب خطا و اشتباهی می‌شوند که تمایل دارند پس از ارتکاب آن، مجدد رضایت و اعتماد پدر و مادر خود را جلب کنند. در ادامه به راهکارهایی که سبب جلب رضایت پدر و مادر پس از اشتباه می‌شود، اشاره کرده‌ایم:

? جبران اشتباهات گذشته

هر انسانی ممکن است در زندگی مرتکب اشتباهاتی شود. آنچه که پس از اشتباه کردن اهمیت دارد، این است که فرد به اشتباه خود پی ببرد و سعی کند اشتباه خود را جبران نماید. زمانی که پدر و مادر ببینند که فرزندشان در پی جبران اشتباهاتش می باشد، حتما از او راضی و خشنود می‌شوند.

? عذر خواهی

سعی کنید مسئولیت کارهای اشتباه خود را بپذیرد و اگر کار اشتباه شما سبب ناراحتی پدر و مادرتان و یا آسیب به آن‌ها شده است، عذر خواهی کنید.

با عذر خواهی کردن شما این فرصت را دارید که به والدین خود توضیح دهید و به آن‌ها بگویید که از اشتباهاتتان درس گرفته‌اید و قصد دارید آن را جبران کنید. جلب رضایت پدر و مادر با یک عذر خواهی شاید ساده بیاید اما واقعا نتیجه بخش است.

سخن آخر

در تمامی لحظه‌های زندگی، تشکر و قدردانی از پدر و مادرتان را فراموش نکنید و سعی کنید سپاسگذار زحمات آن‌ها باشید.

سپاسگذاری از زحمات والدین، این موضوع را به آن‌ها می‌رساند که شما بزرگ شده‌اید و در مسیر درستی قدم برمی‌دارید و همین موضوع می‌تواند سبب اعتماد و جلب رضایت پدر و مادر تان شود.

در نظر داشته باشید ممکن است اعتماد یا جلب رضایت پدر و مادر پس از ارتکاب یک اشتباه سخت و یا زمانبر باشد، اما مطمئن باشید قلب پدر و مادر مهربان‌ترین قلب‌ها نسبت به شما است و پس در این مسیر صبور باشید.

در صورتی که برای جلب رضایت پدر و مادر به راهنمایی‌های بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از مشاوران و روانشناسان مرکز ذهن نو کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جلب رضایت والدین می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره