خواستگاری دختر از پسر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

خواستگاری دختر از پسر برای بسیاری از افراد یک تابو و رفتار غیرطبیعی است. در فرهنگ ما از گذشته تاکنون همیشه آقایون برای خواستگاری پیش قدم بوده اند. اما این بدان معنا نیست که آنها همیشه باید برای ازدواج با شما پا پیش بگذارند. گاهی دو طرف به یکدیگر علاقه مندند اما نمی‌دانند چگونه این مساله را مطرح کرده و درخواست ازدواج کنند.

البته خواستگاری دختر از پسر، چون هنوز به طور کامل در فرهنگ کشورها رایج نیست؛ بهتر است دختران اصولی را رعایت کرده و با در نظر گرفتن تمام جوانب برای آن اقدام کنند. به طور کلی ازدواج، تصمیم بزرگ و مهمی در زندگی محسوب می‌شود به همین دلیل دو طرف باید به طور کامل برای آن آماده باشند. برای آشنایی با آداب خواستگاری کلیک کنید.

خواستگاری دختر از پسر

خواستگاری دختر از پسر از هر نظر بی اشکال است. اما همچنان عده زیادی معتقدند که خانم باید صبر کند تا زمانی که این درخواست از طرف آقا مطرح شود. حتی معتقدند در میان زوج هایی که ابتدا دختر درخواست ازدواج داده است؛ احتمال جدایی و بروز مشکلات بیشتر است. اما اینگونه نیست. زندگی مشترک با عشق آغاز می‌شود و هیچ کس از مشکلات و چالش های آینده آن خبر ندارد. ما در این مقاله علل مخالفت خواستگاری دختر از پسر و چگونگی انجام این کار به بهترین نحو را بررسی کرده‌ایم.

برای اطلاع از نحوه برگزاری جلسه خواستگاری کلیک کنید.

علل عدم استقبال از خواستگاری دختر از پسر

عدم استقبال از خواستگاری دختر از پسر

جالب است بدانید که نه تنها خواستگاری دختر از پسر از طرف خانواده و جامعه، مورد تایید نیست؛ بلکه گاهی خود پسران نیز نسبت به این موضوع بی علاقه هستند. اما گاهی خانواده به دلیل روحیات خود دختر با این موضوع موافق نیست. دختران معمولا روحیات حساس تری دارند و در مقابل شنیدن جواب نه ، ضعیف تر هستند.

خود دختران نیز هنوز به طور کامل نمی‌توانند این موضوع را قبول کنند. در واقع از اینکه این درخواست در آینده زندگی مشترک برایشان ایجاد دردسر کند؛ می‌ترسند. به هر حال بهتر است افراد در رابطه خود تلاش کنند و به باورهای غلط توجهی نداشته باشند.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

چگونگی خواستگاری دختر از پسر

دختر و پسر بعد از مدتی در رابطه با هم احساس راحتی کرده و در مورد مسائل مختلفی صحبت می‌کنند. اما مساله ازدواج با موضوعات دیگر متفاوت است و نیاز به زمان و تفکر بیشتری دارد. خواستگاری نیز چه از طرف دختر و چه از طرف پسر، آدابی دارد که باید رعایت شوند. برای مطرح کردن درخواست ازدواج، فقط علاقه کافی نیست و افراد باید موضوعات دیگر را نیز در نظر بگیرند.

برای مثال چه مدت از رابطه آنها می‌گذر یا هدف آنها از رابطه چه بوده است! در این قسمت چند نمونه از عوامل موثر بر خواستگاری دختر از پسر را مطرح خواهیم کرد. برای اطلاع از نشانه های عشق دختر به پسر کلیک کنید.

?شناخت کافی از پسر داشته باشید

شناخت کافی از شریک خود نیاز به زمان و انرژی دارد. برای مثال قطعا از کسی که یک هفته او را می‌شناسید؛ شناختی ندارید. به همین دلیل همانطور که پیش تر هم گفته شد؛ اجازه دهید مدتی از رابطه بگذرد و بعد برای درخواست ازدواج اقدام کنید. شاید با شناخت بیشتر او علاقه خود را از دست دادید یا متوجه شدید که او بهترین گزینه برای شما نیست. در مواردی هم برعکس، با شناخت بیشتر خواستگاری دختر از پسر راحت تر خواهد شد. برای مطرح کردن درخواست خود عجله نداشته باشید و به خوبی رفتارهای پسر را تحلیل کنید.

?اطمینان از داشتن شرایط ازدواج

در مورد خواستگاری دختر از پسر، این مورد بسیار اهمیت دارد. چرا که گاهی خود پسر نیز علاقه به ازدواج دارد. اما به خاطر نداشتن شرایط لازم برای آن از شما خواستگاری نمی‌کند. وقتی در چنین شرایطی شما پیش دستی می‌کنید و زودتر از او درخواست ازدواج می‌دهید؛ او نه تنها ناراحت و شرمنده می‌شود، بلکه احتمال جواب رد دادن نیز بیشتر است. به همین دلیل توصیه می‌شود که در ابتدا از آمادگی روانی و موقعیتی او برای ازدواج اطمینان حاصل کنید.

?قبل از خواستگاری دختر از پسر ارتباط خود را با او بیشتر کنید

بهتر است خواستگاری دختر از پسر، اولویت آخر باشد و تا حد امکان این در خواست توسط پسر مطرح گردد. اما اگر به قدر کافی با اوصمیمی نیستید یا از علاقه او به خودتان اطمینان ندارید؛ در ابتدا ارتباط خود را با او بیشتر کنید. وقتی شما زمان بیشتری را با یکدیگر می‌گذرانید و صمیمیت نیز بیشتر می‌شود؛ بیشتر احتمال خواستگاری او از شما وجود دارد یا در صورت مطرح شدن این موضوع توسط شما، او قبول خواهد کرد.

?از دیگران کمک بگیرید

با اینکه برای خواستگاری دختر از پسر، دو طرف باید با یکدیگر صحبت کرده و ارتباط داشته باشند؛ اما برای اینکار می‌توانید از دیگران نیز کمک بگیرید. برای مثال از دوستان مورد ازدواج تان درخواست کنید تا نظر او را در مورد ازدواج با شما بپرسند. در واقع واسطه قرار دادن افراد برای کسانی که ترس از نه شنیدن داشته یا اعتماد به نفس کافی را ندارند؛ بهترین گزینه است. حتی می‌توانید از دیگران در مورد او تحقیق کرده و بیشتر با او آشنا شوید.

برای آشنایی با انواع روش های ابراز علاقه دختر به پسر کلیک کنید.

?پیشنهاد خود را به صورت مستقیم مطرح کنید

برای خواستگاری دختر از پسر به مقدمه چینی نیز نیاز است. در ابتدا باید نظر او را به صورت غیرمستقیم بپرسید. اما برای درخواست ازدواج باید به صورت رودرو و مستقیم با او صحبت کنید. البته اگر این کار برای شما راحت نیست؛ می‌توان از تماس تلفنی یا پیام نیز کمک گرفت. البته این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام تماس تلفنی یا پیام به دلیل اینه قادر به دیدن حالت چهره یا زبان بدن طرف مقابل تان نیستید؛ بیشتر احتمال برداشت اشتباه یا سوتفاهم وجود دارد.

پیشنهاد می‌کنیم که حتما برای آشنایی با سوالات قبل از ازدواج کلیک کنید.

خواستگاری دختر از پسر و پاسخ نه شنیدن

نه شنیدن در خواستگاری دختر از پسر

طبیعی است که از نه شنیدن بترسید. اما فراموش نکنید که این حس فقط مختص به شما نیست. بلکه پسران نیز هنگام خواستگاری از نه شنیدن هراس داشته یا حتی فردی که این جواب را می‌دهد هم حس خوبی ندارد. اما با شنیدن نه، نباید خود را ببازید. در واقع شما تلاش خود را برای هدفمند کردن رابطه کرده اید و باید مسائل دیگر را به شریک خود بسپارید.

رد شدن خواستگاری دختر از پسر، به معنای پایان رابطه نیست. به همین دلیل از او دلیل پاسخش را بپرسید و در این مورد صحبت کنید. اگر دلایل او، منطقی بود و نشان داد که هنوز هم به ادامه رابطه فکر می‌کند؛ به دنبال راهکار باشید. حتی می‌توان از یک مشاور هم کمک گرفت.

سخن پایانی

رایج نبودن خواستگاری دختر از پسر، به معنای اشتباه بودن آن نیست. اما دختران باید قبل از هر چیز شرایط و روحیات خود را در نظر بگیرند. با توجه به مطالبی که در متن هم به آنها اشاره شد؛ از علاقه و شرایط پسر نیز اطمینان حاصل کرده و وقتی تمام جوانب را در نظر گرفتید؛ برای این درخواست اقدام کنید. در این مسئله عجول نباشید و حتما در مورد این کار با دیگران مشورت کنید. روانشناس نیز برای اطمینان شما از تصمیم درست، بسیار موثر خواهد بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه خواستگاری دختر از پسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

نحوه خواستگاری دختر از پسر چگونه است؟

دختران باید از قبل، در مورد این تصمیم فکر کنند. از پسر شناخت کافی داشته باشند؛ از دیگران کمک گرفته و ارتباط خود را با پسر بیشتر کنند. همچنین در هنگام مطرح کردن این درخواست به صورت مستقیم با او صحبت کرده یا از تماس تلفنی و پیام کمک بگیرند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره