عشق بی قید و شرط به چه معناست؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

عشق بی قید و شرط نمونه ای از داشتن حس امنیت و دوست داشته شدن بدون هیچ شرایطی است. در واقع این موضوع تنها به روابط عاشقانه محدود نشده و از زمان کودکی آغاز می‌گردد. بسیاری از رفتارهای ما در دوران بزرگسالی از عشقی نشات می‌گیرد که از والدین خود دریافت کرده ایم. حتی دوست داشتن شریک عاطفی‌مان نیز مستلزم همین موضوع است. از طرفی این احساس کاملا دو طرفه بوده و باید به همان اندازه که از دیگران انتظار داریم تا بدون قید و شرط ما را دوست بدارند؛ خود نیز این احساس را به آن‌ها منتقل کنیم. طبیعی است که اگر در دوران کودکی در معرض این احساس قرار نگرفته باشیم؛ نمی‌توانیم اینکار را برای دیگری نیز انجام دهیم. به همین دلیل مطلع بودن از این موضوع اهمیت دارد. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق بی قید و شرط می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

عشق بی قید و شرط

بسیاری از افراد عشق و دوست داشتن خود را محدود به موضوعی در طرف مقابل می‌کنند. برای مثال به فرزند خود می‌گویند اگر اینکار را انجام دهی دوست دارم. و یا تنها اگر شریک عاطفی آنها برای آنها هدیه های گران قیمت بخرد؛ به او ابراز احساسات کرده و او را دوست می‌دارند. اما در این شرایط، نه تنها به طرف مقابل آسیب هایی وارد می‌کنید؛ بلکه خودتان نیز عشق و علاقه کافی را دریافت نخواهید کرد.

گرچه که همه این موارد جزو شخصیت طرف مقابل هستند؛ اما باید یه نفر را با تمام خوبی ها و بدی هایش پذیرفت. در این شرایط ما به دیگری اهمیت می‌دهیم؛ با اینکه هیچ انتظاری از او نداریم. برای آشنایی بیشتر با روانشناسی عشق کلیک کنید.

مثال هایی از عشق بی قید و شرط

مثال عشق بی قید و شرط

ما می‌توانیم شاهد بروز عشق بی قید و شرط در جنبه های مختلفی از زندگی خود باشیم. برای مثال این موضوع در روابط میان والدین و فرزندان، زوجین و حتی دوستان منعکس می‌شود. اگر به طرف مقابل خود عشق بی قید و شرط نداشته باشیم؛ با کوچک‌ترین مشکلی او را رها کرده و یا دیگر به او اهمیتی نمی‌دهیم. فراموش نکنید که زندگی پستی بلندی های زیادی دارد و همواره به آسانی نمی‌گذرد. بهتر است خود را به جای طرف مقابل گذاشته و کمی در این مورد فکر کنید. برای آشنایی با ویژگی های عشق واقعی کلیک کنید.

عشق بی قید و شرط در مقابل عشق مشروط

عشق مشروط، همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد به معنی محدود کردن علاقه خود تنها به یک موضوع مشخص است. در واقع همواره و در هر شرایطی طرف مقابل خود را دوست ندارید. تنها زمانی که باب میل شما رفتار کرده و یا برای شما نفعی دارد؛ به او نزدیک می‌شوید. داشتن عشق مشروط مخصوصا در مورد کودکان بسیار آسیب زننده بوده و آنها را دچار مشکلاتی می‌کند.

البته برخی بر این باورند که با داشتن عشق مشروط نسبت به فرزند، او مسائلی را درک کرده و ارزش ها و هنجارها را درونی می‌کند. همچنین این بدان معنا نیست که خود را مجبور کنیم تا در هر شرایطی طرف مقابل خود را دوست داشته باشیم؛ بلکه این حس باید از اعماق وجود ما باشد  تبدیل به باور گردد.

نقش کنترل در عشق بی قید و شرط

فراموش نکنید که عشق مشروط از کنترلگری ناشی می‌شود. در واقع شما طرف مقابل خود را دوست دارید؛ چرا که قادر به کنترل کردن او هستید. در بیشتر موارد افراد متوجه این موضوع در خود نیستند. همچنین به این دلیل است که عشق مشروط منجر به روابط سالمی بین افراد نمی‌گردد. اما در عشق بی قید و شرط نیازی به کنترل کردن و زیر نظر گرفتن همه چیز نیست. شما به دیگران اعتماد کرده و به آنها آزادی عمل می‌دهید.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

عشق بی قید و شرط امکانپذیر است؟

اما سوال اصلی اینجاست که اصلا عشق بی قید و شرط وجود دارد و یا انکانپذیر است؟ در جواب باید گفت بله. این چیزی نیست که به راحتی به آن دست پیدا کنید و یا حتی شکل دادن آن در خود بسیار دشوار است. شاید تصور کنید که دوست داشتن فردی بدون قید و شرط به معنی رها کردن خود و رفتاری ناسالم در رابطه است. اما این کاملا اشتباه است. در ابتدا باید این روحیه را تنها در خود تقویت کرده و بعدا از دیگران چنین انتظاری داشته باشید.

برای این موضوع باید یاد بگیرید که افراد را بخشیده و همچنین ذهن خود را از قید و بندهای اضافی در زمینه دوست داشتن رها کنی. در این حالت خود نیز آرامش بیشتری را تجربه خواهید کرد. برای اطلاع از روش های مهربانی با کودک کلیک کنید.

نشانه های دریافت عشق بی قید و شرط از طرف مقابل

نشانه های عشق بی قید و شرط

دریافت عشق بی قید و شرط از طرف شخص دیگری با نشانه هایی همراه است. در واقع اطلاع از این علائم می‌تواند به شما کمک کند تا در ابتدای رابطه از این موضوع مطمئن شده و در این مورد تصمیم بگیرید. همچنین این موارد در مورد رابطه والدین و فرزند نیز صدق می‌کند. برخی از این نشانه های شامل موارد زیر می‌شود. برای اطلاع از نشانه های وفادار بودن به عشق کلیک کنید.

?طرف مقابل به دنبال سازش است

?داشتن برنامه های طولانی مدت برای رابطه

?پایداری خلق و خو

?صداقت دارد

?حمایتگر و تشویق کننده است

?محرم اسرار است

چگونگی داشتن عشق بی قید و شرط

همچنین برای اینکه ویژگی عشق بی قید و شرط را در خود نیز تقویت کنید؛ می‌توانید از راهکارهایی در این زمینه نیز بهره گیرید. فراموش نکیند که هر چه طرف مقابل در این مورد تلاش می‌کند و یا شما از او چنین انتظاری دارید؛ باید خود نیز کارهایی را در این مورد انجام دهید. برای مثال علاوه بر هدیه گرفتن، شما نیز هدیه دهید، گاهی پیش قدم شوید، قضاوت نکنید و در نهایت اینکه عشق خود را به شکل های مختلف ابراز کنید. طرف مقابل باید در ابتدا از این موضوع اطلاع یابد تا او نیز اقدام کند. برای اطلاع از راه های محبت به همسر کلیک کنید.

مرز بین عشق بی قید و شرط و مورد سواستفاده واقع شدن

برخی از افراد از عشق بی قید و شرط طرف مقابل سواستفاده کرده و در واقع در او توهم ایجاد می‌کنند. و یا تنها از دیگری انتظار دارند که عشق بی قید و شرط داشته باشد. برای مثال به طرف مقال می‌گویند اگر واقعا من را دوست داری؛ اینکار را انجام بده. که معمولا هم این کار باب میل دیگری نیست. در واقع علاقه را اهرم فشاری قرار داده و بدین وسیله طرف مقابل را مورد سواستفاده قرار می‌دهند. این موضوع نباید باعث از بین رفتن عشق بی قید شرط شما نسبت به اطرفیان شود. بلکه باید از چنین افرادی فاصله گرفته و از احساسات خود مراقبت کنید.

سخن پایانی

در آخر اینکه عشق بی قید و شرط باید از درون افراد نشات گیرد و نباید خود و یا دیگری را مجبور به اینکار کرد. بهتر است در این مورد ذهن خود را باز کرده و به خوبی فکر کنید. همچنین با دیگران نیز در مورد آن صحبت کرده و یا به آنها کمک کنید. در این زمینه حتی می‌توان از مشاور نیز کمک گرفت. تقویت این موضوع در خود پیامدهای بسیار مثبتی در زندگی ایجاد کند که نباید از آنها غافل شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق بی قید و شرط می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره رابطه دختر و پسر با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره