مشاوره رابطه دختر و پسر | ضرورت مشاوره درباره دوستی دختر و پسر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مشاوره رابطه دختر و پسر یکی از انواع خدماتی است که روانشناسان متخصص در حیطه زوج درمانی می‌توانند به مراجعین خود ارائه دهند. در این سبک از مشاوره درمانگر به شما کمک می‌کند تا شناخت و درک بهتری از شریک خود به دست بیاورید و مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود ببخشید. در صورتی که الگوی رفتاری غلطی میان دختر و پسر وجود داشته باشد درمانگر می‌تواند آن‌ها را شناسایی کرده و در مورد مزایا و معایب ادامه رابطه بینش کامل‌تری را فراهم کند. با توجه به اهمیت موضوع در ادامه بیشتر درباره مشاوره روابط دختر و پسر صحبت خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

مشاوره رابطه دختر و پسر

مشاوره رابطه دختر و پسر

 

مشاوره رابطه دختر و پسر یکی از انواع خدمات روانشناسی است که متخصصان در حیطه زوج درمانی به مراجعین خود ارائه می‌دهند. در این سبک از مشاوره شما می‌توانید در مورد کیفیت رابطه خود بینش بیشتری کسب کنید و با دیدگاهی عقلانی مزایا و معایب ادامه دادن ارتباط را بسنجید.

همچنین درمانگر در مشاوره رابطه دختر و پسر به شما کمک می‌کند تا الگوهای رفتاری غلط میان خود را شناسایی کنید و با یادگیری مهارت‌های ارتباطی رضایت‌مندی بیشتری را میان خود تجربه نمایید. در صورتی که در ارتباط قبل از ازدواج با تعارض خاصی مواجه شدید یا می‌خواهید از مشاوره پیش از ازدواج بهره ببرید می‌توانید از این خدمات روانشناسی کمک بگیرید. برای آگاهی بیشتر درباره روند دریافت مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

موارد کاربرد مشاوره رابطه دختر و پسر

در ارتباط میان دختر و پسر تعارضات مختلفی می‌تواند اتفاق بیافتد؛ که با دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر قابل حل می‌باشد. از جمله مشکلاتی که می‌توانید در مورد آن‌ها از یک روانشناس کمک بگیرید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

? نبود درک متقابل در رابطه و ناتوانی در ابراز احساسات و عواطف

? احساس طرد شدن در رابطه و نگرانی در مورد تداوم آن

?مواجه شدن با برخی بدرفتاری‌ها در رابطه نظیر سرزنش گری، قضاوت زودهنگام و خشونت

? برای طی کامل مراحل شکست عشقی

? درگیری با موضوعاتی نظیر بی‌اعتمادی و خیانت

? شک و تردید در مورد ادامه دادن به رابطه و ازدواج کردن

?نداشتن شناخت کافی از یکدیگر

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

اهداف مشاوره رابطه دختر و پسر چیست؟

مشاوره رابطه دختر و پسر برای رسیدن به اهدافی صورت می‌گیرد. این اهداف به دلیل شناخت هرچه بیشتر زوجین از یکدیگر صورت می‌گیرد. در ادامه به اهداف مشاوره رابطه دختر و پسر اشاره کرده ایم.

برای آشنایی با بایدها و نبایدهای دوستی دختر و پسر کلیک کنید.

? احترام دو طرفه

برقراری احترام دو طرفه از اهداف مشاوره رابطه دختر و پسر است. رابطه ای که با بی احترامی، ناسزا و گاهی با عشق باشد، رابطه ای سمی است. اگر احترام متقابل وجود نداشته باشد، به مرور رابطه پایان می‌یابد. مشاوره رابطه دختر و پسر به زوجین کمک می‌کند تا احترام خود را حفظ کنند.

? حفظ شادی در رابطه

حفظ نشاط و شادی در رابط از دیگر اهداف مشاوره رابطه دختر و پسر است. زندگی بالا و پایینی های زیادی دارد، اما مشاورین رابطه به شما کمک خواهند کرد تا شادی و نشاط را در زندگی در کنار تمام مشکلات حفظ کنید.

? انتظارات واقع بینانه

یکی از مهم ترین دلایل و اهداف مشاوره رابطه دختر و پسر، انتظارات واقع بینانه است. دو نفر از دو خانواده متفاوت با دو تربیت متضاد از هم قصد ارتباط با یکدیگر دارند. در این شرایط قطعا مشکلات ریز و درشتی رخ خواهد داد. اصل کار مشاوره رابطه دختر و پسر در این زمینه، از بین بردن انتظارات واقع بینانه است. در واقع به شما آموزش داده می‌شود که چه انتظاراتی باید داشته باشید یا اصلا چه انتظاراتی اشتباه است.

? گفت و گوی سالم

از مهم ترین اهداف مشاوره رابطه دختر و پسر، کمک به برقراری گفت و گوی سالم است. مشاورین به شما کمک می‌کنند تا در حین صمیمیت، احترام و اعتماد، مکالمه ای سالم داشته باشید.

? مدیریت رابطه

مدیریت رابطه و اختلافات از دیگر اهداف مشاوره رابطه دختر و پسر است. مشاوره رابطه زوجین به افراد کمک می‌کند تا در صورت مشکلات و اختلافات با چه شیوه و راهکاری برخورد کنند.

? احترام به قوانین

در هر رابطه ای باید مرزبندی و قوانینی شرح شود. احترام به این قوانین توسط مشاوره رابطه دختر و پسر آموزش داده می‌شود. احترام به قوانین باعث پیشرفت در زندگی و رابطه می‌شود.

⚪ احترام به حریم شخصی

رابطه سالم نیازمند احترام به حریم شخصی است. همانطور که در رابطه سالم باید به استقلال فردی اهمیت داد. مشاوره رابطه دختر و پسر به زوجین کمک می‌کند تا به حریم شخصی و استقلال فردی یکدیگر احترام بگذارند.

ویژگی های رابطه سالم

رابطه عاطفی سالم مشخصه های معینی دارد. اکثر افرادی که رابطه عاطفی سالمی دارند، از مشاوره رابطه دختر و پسر کمک گرفته اند. جهت اطلاع از اینکه رابطه سالمی دارید یا خیر، موارد زیر به رابط سالم اشاره دارد.

? زوجین از یکدیگر حمایت می‌کنند.

? برای پیشرفت یکدیگر تلاش می‌کنند.

?آماده تغییر هستند.

? هر دو در راس رابطه قرار دارند و هیچ کس برتر نیست.

? یکدیگر را راهنمایی می‌کنند، اما خبری از کنترل گری نیست.

?حریم شخصی و استقلال فردی حفظ می‌شود.

? درخواست های خود را به راحتی بیان می‌کنند.

? هر دو از مدیریت اختلافات آگاه هستند.

چه زمانی باید به مشاوره رابطه دختر و پسر مراجعه کرد؟

اقدام به دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر از یک جایی آغاز می‌شود. اگر در رابطه با مشکلاتی نظیر اشارات زیر مواجهه شدید، حتما از مشاوره رابطه دختر و پسر کمک بگیرید.

◼ اعتیاد

◼ بیماری مزمن

◼خشم

◼ اضطراب

◼ ترس

◼بی اعتمادی

◼ خیانت

◼پریشانی

◼ غم و اندوه

◼ از دست دادن دوستان

◼روابط اجتماعی خیلی محدود

◼ کنترل گری

◼ دروغ

◼دعوا

◼ رفع نیازهای یک طرفه

◼ عدم مسئولیت پذیری

◼جلوگیری از پیشرفت

◼ بی احترامی

◼ مکالمه ناسالم

◼مقاوت در برابر خواسته ها

مسائلی که در مشاوره رابطه دختر و پسر بررسی می‌شوند

در مشاوره رابطه دختر و پسر، درمانگر می‌تواند موضوعات مختلفی را مورد بررسی قرار دهد. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سابقه روابط قبلی، کیفیت ارتباطات خانوادگی، ارزیابی ویژگی‌های شخصیتی، سابقه مشکلات روانشناختی، ارزیابی الگوی رفتاری زوجین با یکدیگر و بررسی انتظارات طرفین از یکدیگر و شناسایی تعارضات اصلی را نام برد. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

مشاوره رابطه دختر و پسر | نحوه برگزاری جلسات

جلسات مشاوره رابطه دختر و پسر می‌تواند به دو صورت انفرادی و یا مشترک برگزار شود. این مسئله تا حد زیادی به رویکرد خود درمانگر مربوط می‌شود. مدت جلسات انفرادی معمولا 45 دقیقه و زمان جلسات مشترک 90 دقیقه خواهد بود. همچنین تعداد جلسات مورد نیاز بستگی به ارزیابی روانشناس از مشکلات موجود دارد. برخی افراد که برای موضوعاتی ساده مراجعه می‌کنند ممکن است دریافت 2 یا 3 جلسه مهارت آموزی برای آن‌ها کافی باشد اما برخی دیگر به تعداد جلسات بیشتری برای حل مشکلات و اختلافات نیاز دارند.

نحوه فرآیند مشاوره رابطه دختر و پسر

نحوه فرآیند مشاوره رابطه دختر و پسر

 

مشاوره رابطه دختر و پسر الگوی خاصی دارد. مشاورین از ابتدای شروع رابطه تا زمانی که مراجعه کرده اید، شما را مورد بررسی قرار می‌دهند. نحوه فرآیند مشاوره رابطه دختر و پسر به شرح زیر است.

? نحوه ملاقات

اولین سوال و بررسی که توسط مشاوره رابطه دختر و پسر انجام می‌شود، نحوه ملاقات دختر و پسر است. اینکه کجا و به چه طریقی رابطه شما زوجین شکل گرفته است.

? قرار دوستانه

دومین اقدام مشاوره رابطه دختر و پسر، آشنایی با قرارهای دوستانه شما است. روانشناس باید از این موضوع آگاه شود که اولین کلمات رد و بدل شده شما به چه صورت است.

? بررسی احساسات

سومین اقدام مشاوره رابطه دختر و پسر، بررسی احساسات و ایجاد علاقه است. زمانی که یکدیگر را برای بار اول مشاهده کردید، چه اتفاقی افتاد و چه احساسی را تجربه کرده اید.

برای کسب اطلاعات درباره روانشناسی عشق کلیک کنید.

? برقراری رابطه

در وهله چهارم مشاوره رابطه دختر و پسر مطلع خواهد شد که چه رابطه ای برقرار کرده اید. آیا رابطه جنسی نیز جزوی از ارتباط شما بوده است؟

? تعهد

آخرین اطلاعاتی که مشاوره رابطه دختر و پسر کسب می‌کند، میزان جدیت، هدف و تعهد شما از رابطه است. اینکه میزان تعهد دختر و پسر در رابطه به چه شیوه ای است. و جدیت رابطه از نظر هر دو چه شکلی است.

مدیریت رابطه عاطفی خارج از ازدواج

برای مدیریت رابطه عاطفی خارج از ازدواج باید در اقدام اول از مشاوره رابطه دختر و پسر بهره بگیرید. در وهله دوم باید شرایط دوستی و رابطه را برای یکدیگر روشن کنید. تفاوت های فرهنگی، خانوادگی، اجتماعی، شغلی و … همگی در رابطه عاطفی اختلافات و مشکلاتی را به وجود می‌آورد. دو فرد با تربیت متفاوت و جدا از هم قصد ادامه رابطه دارند. قطعا با اختلاف نظرهای گوناگونی مواجهه خواهند شد.

با دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر حتما برای این مشکلات راه حل هایی پیدا خواهید کرد. استفاده از راهکارهای مشاورین رابطه، کیفیت رابطه افزایش می‌یابد و تمامی سوءتفاهمات رابطه برطرف خواهد شد.

آیا مشاوره رابطه فقط برای کسانی است که هنوز ازدواج نکرده اند؟

مشاوره رابطه دختر و پسر برای تمامی افراد است. چه کسانی که ازدواج نکرده اند و تنها در رابطه ای در راه آشنایی هستند. چه کسانی که ازدواج کرده اند و چندین سال است که متاهل اند. مشاوره رابطه صرفا برای افراد مجرد نیست. آیا افرادی که ازدواج کرده اند با یکدیگر ارتباط برقرار نمی‌کنند؟ برای اینکه رابطه سالمی داشته باشید. به یکدیگر احترام بگذارید و رابطه خوبی را پیش ببرید، باید از مشاورین رابطه و روانشناسان کمک بگیرید. با کمک مشاوره رابطه، علاوه بر اینکه به رابطه تان کمک کرده اید، آرامش خود را نیز تضمین کرده اید.

چه کسانی صلاحیت دادن مشاوره رابطه را دارند؟

مشاوره رابطه دختر و پسر تنها باید توسط افرادی انجام شود که از بار علمی زیادی برخوردار باشند. افرادی که از لحاظ آکادمیک مدرک روانشناسی و مشاوره دارند. و تجربه زیادی در پایدار ماندن روابط داشته اند.

مشورت با همسایه، خاله و عمه را به منظور مشاوره رابطه دختر و پسر برداشت نکنید. هر فردی که به نام مشاور و روانشناس شروع به کار می‌کند، باید شماره نظام روانشناسی داشته باشد. و از بار علمی بالایی برخوردار باشد.

مشاوره رابطه دختر و پسر در ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو از افرادی با تجربه سالانه و تحصیلات آکادمیک جهت ارتباط با مراجعین عزیز استفاده می‌کند. خدمات این مرکز در رابطه با تمامی زمینه های روانشناس از جمله مشاوره رابطه دختر و پسر است.

مشاوره رابطه دختر و پسر ذهن نو به صورت کاملا تخصصی به روابط شما رنگ و بو می‌بخشند. برای مشکلات زوجین راهکارهایی را ارائه می‌دهند. از دیگر خدمات خوب مرکز مشاوره ذهن نو، خدمات به صورت حضوری و تلفنی است. برای کسانی که علاقه به مراجعه حضوری دارند و افرادی که تنها شرایط مشاوره آنلاین دارند، خدمات ارائه داده می‌شود.

برای اطلاع از تفاوت زن و مرد کلیک کنید.

جهت بهبود رابطه پس از مشاوره رابطه دختر و پسر چه اقداماتی لازم است؟

تنها با مشاوره رابطه دختر و پسر کیفیت رابطه افزایش نخواهد یافت. بنابراین جهت بهبودی رابطه، دختر و پسر نیز باید اقداماتی را انجام دهند. در این بخش مقاله راجع به اقدامات زوجین پس از مشاوره رابطه دختر و پسر به نکاتی اشاره کرده ایم.

? در اقدام اول باید تجربیات روانشناس و بار علمی درمانگر را بررسی کنید.

? از فرد مجرب و متخصص کمک بگیرید.

?در اتاق درمان، مشکلات خود را صریح و واضح توضیح دهید.

? زوجین هر دو باید در جلسات حضور داشته باشند.

? اگر تمرینات پس از جلسه داشتید، کوتاهی نکنید.

?برای بهبود رابطه باید به نکات روانشناس دقت کنید.

? اگر یکی از زوجین به تنهایی به درخواست درمانگر به اتاق درمان رفت، پس از جلسه او را سوال پیچ نکنید.

سخن آخر

با توجه به مسائل گفته شده در رابطه با مشاوره رابطه دختر و پسر، باید به این مسئله تاکید کرد که مشاوره زوج درمانی تنها به افرادی که ازدواج کرده‌اند اختصاص ندارد بلکه شما برای مدیریت روابط پیش از ازدواج نیز می‌توانید از این خدمات مشاوره بهره‌مند شوید. روانشناسان بالینی و روانشناسان خانواده از جمله درمانگرانی هستند که در این حوزه تخصصی قادرند به شما یاری برسانند.

علاوه بر دقت کردن به سابقه تحصیلی در نظر گرفتن اعتبار مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید و تجربیات بالینی روانشناس نیز از جمله فاکتورهایی است که باید قبل از دریافت مشاوره در مورد رابطه دختر و پسر به آن‌ها دقت کنید چرا که امروزه بسیاری از افراد و منابع ناموثق اقدام به ارائه مشاوره‌های غلط در این زمینه می‌کنند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که با آگاهی گام بردارید. برای اطلاع بیشتر درباره روند دریافت مشاوره زوج درمانی کلیک کنید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره رابطه دختر و پسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

برای دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر به چه متخصصی مراجعه کنم؟

روانشناسان بالینی و متخصص در حیطه زوج درمانی از جمله درمانگرانی هستند که می‌توانند در این حوزه به شما یاری برسانند.

آیا در مشاوره روابط دختر و پسری می‌توان در مورد آینده رابطه نیز تصمیم گیری کرد؟

بله همانند مشاوره قبل از ازدواج در این نوع از مشاوره نیز درمانگر می‌تواند به شما کمک کند تا مزایا و معایب ادامه دادن به این ارتباط را بسنجید و از جنبه‌های مختلف آینده آن را ارزیابی نمایید. البته این مسئله را به خاطر بسپارید که یک درمانگر حرفه‌ای هرگز به جای شما تصمیم نمی‌گیرد و در نهایت این مسئله را به خودتان واگذار می‌کند تا تصمیم نهایی را اتخاذ کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره