افسردگی ناشی از ورشکستگی | 3 آسیب ورشکستگی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

افسردگی ناشی از ورشکستگی یا روانشناسی مردان ورشکسته باعث بروز آسیب های بسیاری در سلامت مردان می‌شود. و به طور کلی سلامت آنها را کاهش می‌دهد. ورشکستی عارضه سخت و دشواری است که تحمل آن مناسب برای هر فردی نیست. اینکه تمامی دارایی و تلاش های چند ساله خود را طی مدت زمان کوتاهی از دست بدهید، همراه با افسردگی است. البته که افسردگی بهترین بازخورد با این وضعیت است! گاهی مردان ورشکسته تصمیم به خودکشی می‌گیرند؛ زیرا تحمل این حجم از سختی، دشوار است.

ورشکستگی مشکلات زیادی مانند طلاق، مشکلات خانوادگی، تغییرات حرفه ای و تجاری به همراه دارد. علاوه بر اینکه خود فرد با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم خواهد کرد، سبک زندگی و خانوادگی او نیز با مشکل روبرو خواهد شد. در این شرایط خانواده باید حمایت خود را از فرد نشان دهد تا مشکلات با شدت کمتری به او رخنه کند. برای بهبود افسردگی ناشی از ورشکستگی بهتر است که از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی ناشی از ورشکستگی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

افسردگی ناشی از ورشکستگی

علت افسردگی مردان ورشکسته

ورشکستگی باعث ایجاد تغییرات در سبک زندگی، روابط اجتماعی و سلامت روانی می‌شود. به دلیل اینکه فرد تلاش های سالانه خود را در مدت زمان کوتاهی از دست می‌دهد؛ شوک بزرگی به او وارد می‌شود. که همین امر افسردگی ناشی از ورشکستگی را در مردان به دنبال دارد.

جدا از اینکه این عارضه همراه با پریشانی های روانی است؛ سبک زندگی گذشته فرد نیز به سختی با تغییر روبرو خواهد شد. افرادی که با مشکل ورشکستگی روبرو می‌شوند؛ نمی‌توانند مانند قبل خرید کنند و عادت های پر خرجی خود را ترک کنند. این موضوع مشکل ساز خواهد شد و چالش های فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

افسردگی ناشی از ورشکستگی باید فورا تحت درمان قرار بگیرد. زمانی که این موضوع را جدی نگیرید؛ خطرات جبران ناپذیری را با خود به همراه خواهد داشت. این مشکل به پیگیری های مداوم نیازمند است. در این مقاله راجع به افسردگی مردان ورشکسته به طور کامل توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

آسیب های همراه با افسردگی ناشی از ورشکستگی

همانطور که گفته شد؛ ورشکستگی یک معضل و عارضه بزرگ است. که افراد زیادی با آن درگیر هستند. معمولا زمانی که با مشکلات و پریشانی های روانی این عارضه مقابله نکنید؛ خطرات و آسیب های بسیاری را تجربه خواهند کرد. در این بخش مقاله راجع به مشکلات و آسیب های افسردگی مردان ورشکسته صحبت کرده ایم.

? خشم

یکی از آسیب هایی که همراه با افسردگی مردان ورشکسته بروز می‌یابد، خشم است. این افراد با کوچکترین موضوعات و چالش ها خشم خود را نشان می‌دهند و  عصبانیت آنها بروز می‌یابد. این افراد آستانه تحمل پایین دارند و هر چیزی می‌تواند خشم آنها را نمایان کند. باید افراد باید خشم خود را کنترل کنند زیرا مشکلات فراوانی مانند ضعف بدن، ابتلا به بیماری های قلب و عروقی، ابتلا به سردرد های میگرنی و کاهش مقاومت بدن در مقابل عفونت ها را تجربه می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افسردگی در مردان کلیک کنید.

? افسردگی ناشی از ورشکستگی | استرس

یکی از آسیب های افسردگی ناشی از ورشکستگی در مردان، استرس است. این افراد بعد از ورشکستگی کمبود خواب را تجربه می‌کنند، تمرکز خود را از دست می‌دهند و نگرانی های آزار دهنده را تجربه می‌کنند. حتی استرسی که این افراد تجربه می‌کنند؛ به دلیل مسائلی مانند جایگاه شغلی این افراد استرس بیشتری را تجربه می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه غصه خوردن زیاد کلیک کنید.

? وحشت و ترس

از دیگر آسیب های ورشکستگی، ترس است. افسردگی ناشی از ورشکستگی همراه با ترس و وحشت نیز می‌باشد. بدهی های مانده؛ مشکلات مالی، کمبود مالی و … مردان ورشکسته را با مشکل روبرو می‌کند. این ترس و وحشت همراه با علائمی مانند سر درد؛ لرزش بدن، خشکی دهان، تپش قلب و تنگی نفس است. در این شرایط مردانی که با وضعیت تاهل ورشکست می‌شوند؛ ترس از جدایی و اتمام زندگی زناشویی را نیز دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افسردگی همسر کلیک کنید.

راهکارهای کنار آمدن با افسردگی ناشی از ورشکسته

کنار آمدن با افسردگی ناشی از ورشکستگی

ورشکستی یکی از اتفاقاتی است که هر فردی ممکن است تجربه کند. در صورتی که چنین اتفاقی رخ می‌دهد؛ همه اطرافیان باید فرد را درک کنند و با رعایت مشکلات روحی و جسمی، وضعیت شخص ورشکسته را بهبود دهند. در این بخش مقاله راجع به راهکارهای برخورد با افسردگی مردان ورشکسته توضیح داده ایم.

? خانواده و اطرافیان شخص باید او را درک کنند و با صبر برخورد کنند. به شخص مورد نظر آرامش دهند و اصلا به او فشار وارد نکنند.

? فرد ورشکسته باید این موضوع را بپذیر و به صورت منطقی با آن برخورد کند. و تمرکز اصلی خود را برای رفع این موضوع خرج کند.

? فرد باید احساسات خود را تحت کنترل قرار دهد. فرد ورشکسته باید امور مالی خود را تحت کنترل بگیرد و احساسات خود را مدیریت کند.

? برای شروع دوباره باید از اشتباهات گذشته خود درس بگیرد.

? برای کسب مهارت های جدید اقدام کند و برای رفاه مالی آینده به دنبال راهکار باشد.

?برای کاهش مسئولیت ها باید وظایف را تقسیم کند و هر کاری را به فرد متخصص بگذارد.

? فرد باید احساسات خود را بپذیرد و همه این هیجانات را تجربه کند.

? سرزنش خود را کنار بگذارید و دست از سرکوب خود بردارید.

?ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید که باعث کاهش احساسات منفی می‌شود.

? حتما از روانشناس و مشاورین متخصص در این حوزه راهنمایی بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های خروج از بحران مالی کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، افسردگی ناشی از ورشکستگی یک عارضه سخت است. افراد باید برای کاهش این سختی ها و دشواری ها بهتر است که خانواده با درک داشته باشند. خود فرد نیز باید بداند که این اتفاق رخ داده را بپذیرد و منطقی برخورد کند.

روانشناسی ورشکستی نیز این موضوع را در ابعاد مختلف بررسی می‌کند. برای کاهش مشکلات ورشکستی حتما باید از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی ناشی از ورشکستگی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره