لذت نبردن از رابطه در زنان و مردان چه عللی دارد؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

لذت نبردن از رابطه یکی از مشکلات اساسی زندگی مشترک محسوب می‌شود. عوامل زیادی بر این موضوع دخیل هستند. از طرفی زوجین با گذشت مدتی از رابطه خود دیگر به رابطه جنسی اهمیت نداده و برای آنها تبدیل به عادت می‌شود. عدم لذت از رابطه همیشه به معنای عدم ارگاسم و یا اختلالات جنسی دیگر نیست. گاهی افراد با اینکه ارگاسم را تجربه می‌کنند؛ اما از زندگی جنسی خود راضی نیستند. این مورد گاهی مربوط به همسر است و گاهی فرد به دلیل مشکلات خود، از رابطه لذت نمی‌برد. طبیعی است که در ابتدای رابطه، افراد از یکدیگر به اندازه کافی شناخت نداشته و دچار سردرگمی می‌شوند. اما اگر برای طولانی مدت این حس را تجربه کنند؛ باید برای برطرف کردن آن، به دنبال راهکار باشند. برای دریافت مشاوره جنسی تلفنی و حضوری کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه لذت نبردن از رابطه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

لذت نبردن از رابطه

در رابطه جنسی، دو طرف باید از رابطه لذت برده و به فکر برطرف کردن نیازهای یکدیگر باشند. لذت نبردن از رابطه نشانه ای از وجود مشکلات دیگری در رابطه است که زوجین باید برای برطرف کردن آنها اقدام کنند. زنان و مردان هردو احتمالا در برهه ای از زمان این احساس را تجربه خواهند کرد. اما با ادامه یافتن آن برای مدت زمان طولانی، مشکلات دیگری نیز در رابطه به وجود خواهد آمد. در این مقاله به بررسی دلایل این مشکل در مردان و زنان و همچنین راهکارهای آن، می‌پردازیم.

دلایل لذت نبردن از رابطه در زنان

لذت نبردن از رابطه در زنان

لذت نبردن از رابطه به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. مردان و زنان در رابطه جنسی معیارهایی دارند که در صورت عدم رعایت آنها دچار بی میلی شده و یا لذت کافی را نمی‌برند. برخی از این دلایل میان مردان و زنان مشترک بوده و برخی دیگر اختصاصی تر هستند. برخی از دلایل شایع میان زنان، برای عدم لذت از رابطه، شامل موارد زیر می‌شوند.

?واژینیسموس

با ابتلای زنان به واژینسموس، طبیعی است که آنان لذت نبردن از رابطه را تجربه کند. واژینیسموس یکی از اختلالات جنسی زنان است که در آن، زنان ترس از دخول داشته و یا هنگام رابطه جنسی، درد زیادی را تحمل می‌کنند. آنها معمولا هیچ مشکل جسمانی ندارند اما به دلیل عوامل روانی مختلف، از رابطه جنسی امتناع می‌کنند. بروز واژینیسموس، دلایل مختلفی دارد. اما این اختلال درمانپذیر بوده و زنان می‌توانند با مراجعه به روانشناس این اختلال را از بین ببرند. برای اطلاع از روش های درمان واژینیسموس کلیک کنید.

?عدم رعایت بهداشت در همسر

معمولا زنان در مورد بهداشت شخصی حساس تر بوده و سریعتر نسبت به همسر خود بی میل می‌شوند. رعایت بهداشت در رابطه جنسی، بسیار مهم است. هم زنان و هم مردان باید برای برقراری رابطه جنسی، نکات بهداشتی را رعایت کنند. یکی از دلایل لذت نبردن از رابطه در زنان، مربوط به این موضوع است. پیشنهاد می‌شود زنان این موضوع را با همسر خود در میان گذاشته و از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنند. برای اطلاع از تاثیر بوی بدن در جذابیت جنسی کلیک کنید.

?لذت نبردن از رابطه بدلیل افسردگی

افسردگی یکی از اختلالات روانی بوده که میل جنسی افراد را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. یکی دیگر از دلایل لذت بردن از رابطه در زنان، ابتلای آنها به انواع افسردگی است. در این شرایط، زنان احتمالا فقط به خاطر همسر، رابطه جنسی خود را ادامه می‌دهند و در واقع خود از آن هیچ لذتی نمی‌برند. برای افسردگی راه های درمانی زیادی وجود دارد. همچنین خود رابطه جنسی باعث بالارفتن میزان دوپامین در مغز شده که با احساس شادی برای افراد همراه است.

برای آشنایی با راه های درمان دلزدگی زناشویی کلیک کنید.

?بی توجهی به خواسته ها

همه افراد خواسته ها و نیازهایی در رابطه دارند که از همسر خود انتظار دارند تا آنها را برطرف کند. برخی از مردان در رابطه با خودخواهی فقط به ارگاسم خود توجه کرده و بعد از آن رابطه را رها می‌کنند. معمولا زنان دیرتر از مردان به ارگاسم می‌‌رسند؛ همین موضوع موجب سرخوردگی و لذت نبردن از رابطه می‌شود. بهتر است افراد از زمان و حتی نوع ارضای جنسی همسر خود، آگاه بوده و به آن احترام بگذارند.

دلایل لذت نبردن از رابطه در مردان

مردان نیز با وجود شرایطی، لذت نبردن از رابطه را تجربه می‌کنند. وجود مشکل در زندگی جنسی مردان، روابط آنها با دیگران را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. به همین دلیل باید این عوامل را شناسایی کرده و آنها را برطرف نمایند. برخی از این شرایط، شامل موارد زیر می‌شوند.

?خستگی و فشار روانی

مردان به دلیل اینکه فشار کاری و روانی بیشتری را در طول روز تجربه می‌کنند؛ بیشتر احتمال دارد که دچار خستگی روانی شده و لذت نبردن از رابطه را تجربه کنند. رابطه جنسی نیاز به تمرکز داشته و افراد باید آرامش داشته باشند. افرادی که در حین رابطه جنسی به مسائل دیگر فکر می‌کنند؛ معمولا به ارگاسم نمی‌رسند و یا مشکلات دیگری را تجربه می‌کنند.

?زودانزالی

یکی از شایع ترین اختلالات جنسی در مردان زودانزالی است. مردانی که دچار زودانزالی هستند نمی‌توانند لذت کافی را از رابطه جنسی دریافت کنند. همچنین همسران آنان نیز احتمالا از این موضوع ناراضی خواهند بود. زودانزالی یکی از دلایل لذت نبردن از رابطه است که هم بر عملکرد مردان و هم زنان تاثیر می‌گذارد.

معمولا همسران افرادی که مبتلا به زودانزالی هستند؛ از خودارضایی برای تجربه ارگاسم استفاده می‌کنند و یا مجبور به نشان دادن ارگاسم نمایشی هستند. برای اطلاع از عوامل موثر بر زودانزالی و راه های درمان آن کلیک کنید.

?اعتیاد به خودارضایی یا تماشای پورن

برخی از مردان حتی با وجود داشتن همسر، به خودارضایی و تماشای فیلم های پورن، وابستگی داشته و گاها فقط از این طریق به ارگاسم می‌رسند. در این شرایط نه تنها فرد لذت نبردن از رابطه را تجربه می‌کند بلکه دچار اختلالات جنسی مختلف شده و به رابطه خود نیز آسیب می‌زند. ‎ برای اطلاع از روش های رفع مشکل نداشتن رابطه بعد ازدواج کلیک کنید.

راه هایی برای افزایش لذت در رابطه

برطرف کردن لذت نبردن از رابطه

برطرف کردن نیاز جنسی، باید با لذت همراه باشد. باورهای اشتباهی در این زمینه وجود دارد که لذت جنسی را برای برخی تبدیل به احساس گناه و یا موضوعی بی اهمیت می‌کند. لذت نبردن از رابطه مسئله ای طبیعی نیست و افراد باید در راستای آن اقداماتی انجام دهند.

?تمرکز بر رابطه حتی خارج از اتاق خواب

یکی از راهکارهای موثر در این زمینه، تقویت ارتباط با همسر، خارج از اتاق خواب است. زوجین باید فارغ از داشتن رابطه جنسی باکیفیت، با یکدیگر صمیمی بوده و علاقه داشته باشند. با وجود داشتن فعالیت های مشترک زیاد و همچنین ارتباط موثر، لذت نبردن در رابطه پیش نخواهد آمد و افراد رابطه ای خوب را تجربه می‌کنند. صحبت کردن یا حتی فکر کردن در مورد مسائل جنسی، ذهن افراد را آماده کرده و می‌توانند راحت تر با آن کنار بیایند. این موضوع نیاز با مهارت های مختلفی دارد که افراد می‌توانند برای یادگیری آنها از یک مشاور کمک بگیرند.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

?کمک گرفتن از مشاور

لذت نبردن از رابطه، یکی از نشانه های عدم شناخت کافی از بدن همسر و حتی روحیات اوست. این موضوع نیاز به زمان و انرژی کافی دارد. به طور کلی گاهی افراد به دلیل عدم اطلاعات کافی در زمینه جنسی و یا حتی زناشویی، در رابطه خود دچار می‌شوند. با اینکه هیچکدام از آنها مشکلی در عملکرد ندارند. در این شرایط باید از سکستراپیست یا روانشناس کمک بگیرند. روانشناس با آموزش مهارت هایی در زمینه های مختلف از بروز لذت نبردن از رابطه، جلوگیری می‌کند.

سخن پایانی

دریافت آموزش های کافی در زمینه مسائل جنسی، تا حد زیادی از لذت نبردن از رابطه، جلوگیری می‌کند. بیشتر افراد در زمینه رابطه جنسی نیاز به راهنمایی و اطلاعات دارند. همچنین با صحبت کردن در این مورد م با همسر، می‌توانند مشکل خود را برطرف کنند. اما در صورتیکه این شرایط فراهم نباشد؛ می‌توانند از یک روانشناس کمک گرفته و مشکل خود را با او درمیان بگذارند.

برای دریافت مشاوره در زمینه لذت نبردن از رابطه می‌توانید در هر ساعت از روز برای زوج درمانی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره