نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج چه عوارضی برای زن و شوهر دارد؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج از جمله عواملی است که باعث نارضایتی زوجین شده و می‌تواند به طلاق منجر گردد. با این حال این موضوع نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد چراکه گاهی علل نداشتن رابطه جنسی از عواملی نظیر اختلالات روانی و یا مصرف برخی داروها نشات می‌گیرد که این مسئله در کوتاه مدت بوده و فرد می‌تواند بعد از مدتی رابطه لذت بخشی را تجربه نماید اما اگر این رفتار مداوم باشد لازم است که برای درمان اقداماتی صورت گیرد. در ادامه به دلایل نداشتن رابطه و پیامدهای آن در کنار راهکارهایی برای بهبود رابطه زوجین بعد از ازدواج اشاره خواهیم کرد. بهره بردن از مشاوره جنسی به زوجین کمک می‌کند تا رابطه لذت بخشی را تجربه نمایند.  

برای دریافت مشاوره در زمینه نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

بیشتر بخوانید : عدم تفاهم جنسی با همسر

علل نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج

هر زن و مردی ممکنه نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج را تجربه کنند. گاه عوامل خارجی مثل ماموریت و یا بیماری موجب نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج می‌شود. معمولا زوج ها در این شرایط نیز دچار آسیب می‌شوند، اما زمانی که نبود رابطه به خاطر مشکلات فردی و بین فردی است؛ میزان آسیب بیشتر می‌باشد. در ادامه به برخی از علل نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج پرداخته‌ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

? افسردگی و اختلالات روانی

افرادی که از اختلال افسردگی رنج می‌برند معمولا غمگین و بی حوصله به نظر می‌رسند و احساس لذت و شادی ندارد. این افراد میل به تنهایی داشته و از اجتماع گریزان هستند. همه این عوامل تهدید کننده سلامت روان هستند و به نوبه خود تاثیرات منفی بر رابطه جنسی بین زن و شوهر می‌گذارند. همچنین دیگر اختلالات روانی نیز از جمله وسواس می‌تواند باعث نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج شود.

فروشگاه آرامیس

? تجربه تجاوز جنسی از علل نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج

یکی از علل نداشتن رابطه جنسی را می‌توان در تجربه تجاوز جنسی جست و جو کرد. وقتی فرد مورد تجاوز قرار می‌گیرد روح و روان او بهم می‌‌ریزد و از هر اتفاقی که به یاد آورنده آن تجاوز باشد و خاطره آن اتفاق تلخ را در وی زنده کند، فرار می‌کند. در این شرایط لازم است که ابتدا با همسر خود گفت‌وگو کنید تا بدانید چه شرایطی یادآور خاطرات تلخ است و از آن دوری کنید.

? سکس نکردن به دلیل عوارض جانبی داروها

مصرف داروهایی چون داروی ضد افسردگی و داروی فشار خون دارای عوارض جانبی مختلفی است که از جمله آن سردی در روابط میان زوجین می‌باشد. این مسئله در نتیجه باعث می‌شود تمایل به رابطه کاهش یابد.

حتما برای جلوگیری از عادی شدن رابطه بعد ازدواج کلیک کنید.

? مشکلات هورمونی از علل نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج

اختلال‌های تیروئید، تومورهای غده هیپوفیز و در نتیجه کاهش تولید هورمون تستوسترون از جمله عواملی هستند که می‌توانند در نداشتن رابطه جنسی در هر زمان و یا بعد از ازدواج نقش داشته باشند.

? مشکلات عاطفی و ارتباطی

وجود درگیری‌های لفظی و رفتاری بین زن و شوهر امری طبیعی خواهد بود اما در صورتی که این رفتار باعث نشود که از یکدیگر فاصله بگیرند و نسبت به هم بی میل شوند. در واقع وقتی مدام درگیری و دعوا بر سر موضوعات مختلف وجود داشته باشد، زن و شوهر از هم دوری می‌کنند و روابط سردی بین آن‌ها حاکم می‌شود.

بیشتر بخوانید : دلزدگی زناشویی

? اهمیت داشتن رابطه جنسی چقدر است؟

داشتن رابطه جنسی با همسر از ارکان‌های مهم زندگی زناشویی و حفظ ارتباط صمیمانه بین آن‌هاست. رابطه جنسی در واقع دارای تاثیرات مثبتی بر سلامت جسم و روح زوجین بوده و ترک آن پیامدهای ناگواری از جمله طلاق و بیماری‌های روحی و روانی را در پی خواهد داشت. همچنین رابطه جنسی نشانگر میزان تعلق زوجین به همدیگر است که می‌تواند در آینده در سبک فرزندپروری آنان نیز اثرگذار باشد. معمولا زوجینی که به دلایل مختلفی رابطه جنسی ندارند و یا رابطه آنان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست سطح رضایت از زندگی پایین تری را تجربه می‌کنند. 

عوارض نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج برای مردان و زنان

افزایش استرس

ایجاد رابطه جنسی موجب افزایش فعالیت مغز، افزایش قدرت جسمی و کاهش تولید هورمون‌های اضطراب و استرس می‌شود. زن و شوهر به واسطه رابطه عشقی خود از شر استرس‌ها نجات می‌یابند. در طول مدت برقراری رابطه جنسی هورمون‌هایی مانند استروژن، پرولاکتین و تستوسترون ترشح می‌شود که موجب می‌گردد بدن در حال آرامش قرار بگیرد. در حالی که نداشتن این رابطه سبب افزایش استرس و اضطراب می‌شود.

کاهش اعتماد به نفس به خاطر سکس نداشتن

عدم برقراری رابطه جنسی باعث کاهش اعتماد به نفس فرد می‌شود. تصور اینکه زوج قادر به کسب رضایت جنسی همسرش نیست و نمی‌تواند آنطور که همسرش می‌خواهد رابطه جنسی برقرار کند سبب کاهش اعتماد به نفس وی می‌شود. عدم داشتن اعتماد به نفس باعث بی میل شدن به رابطه جنسی می‌شود و زن و شوهر را نسبت به همدیگر سرد و بی میل می‌کند.

بیماری‌های قلبی از پیامدهای نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج

به دلیل اینکه رابطه جنسی نیاز به توانایی زیاد داشته و قلب در حین برقراری رابطه جنسی به نوعی ورزش می‌کند، شما از سلامت بیشتری برخوردار خواهید بود. در صورتی که رابطه جنسی صورت نگیرد احتمال افزایش بیماری‌های قلبی بالا می‌رود.

عفونت‌های ادراری

با انجام رابطه جنسی، عفونت‌های دستگاه ادرار از مجرای ادراری خارج می‌شود. در صورتی که رابطه جنسی صورت نپذیرد، عفونت‌های ادراری از بدن خارج نشده و تشدید می‌یابند. 

برخی عوارض رفتاری نیز ممکن است به دنبال داشته باشد، مثل خودارضایی همسر، در این شرایط حتما برای رفع این مساله باید به درمانگر مراجعه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شرایط رفع خودارضایی همسر کلیک کنید.

برای آشنایی با سایر علت کم شدن میل جنسی کلیک کنید.

راهکارهایی برای بهبود رابطه زوجین و داشتن رابطه جنسی

نداشتن رابطه جنسی مسئله ساده و کم اهمیتی نیست. چه بسا تداوم یک زندگی مشترک بر پایه ایجاد آن استوار باشد. بنابراین می‌بایست اقدامات لازم برای شکل گیری زمینه ایجاد رابطه جنسی انجام گیرد.

  • ابراز محبت به همسر و در آغوش کشیدن وی
  • مصرف غذاهای گرم
  • گفتگو کردن با یکدیگر
  • افزایش مهارت‌های زندگی
  • عدم مقایسه کردن همسرتان با دیگران
  • اهمیت به آراستگی ظاهر
  • درمان بیماری‌های روحی و روانی

در صورتی که با وجود راهکارهای گفته شده بازهم از نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج رنج می‌برید و نتوانستید رابطه خود را با همسرتان بهبود بخشید می‌توانید با مراجعه به روانشناس و سکس تراپیست در بهبود وضعیت خود و همسرتان گام بردارید. در واقع روانشناس با توجه به تجربه و علمی که دارد با ارائه راهکارهای مختلف باعث بهبود رابطه‌تان خواهد شد. برای دریافت زوج درمانی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

نقش کیفیت رابطه عاطفی زوجین بر رابطه جنسی چگونه است؟

زن و شوهرهایی که عاشقانه همدیگر را دوست دارند و به عواطف هم اهمیت می‌دهند میل بیشتری به سمت لمس کردن یکدیگر و ایجاد رابطه جنسی دارند. در مقایسه با این حالت می‌توان به رابطه‌هایی اشاره کرد که پر از چالش و درگیری هستند. عدم دوست داشتن همسر و وجود اختلافات بین آن‌ها باعث می‌شود روز به روز از همدیگر فاصله بگیرند و به ایجاد رابطه جنسی بی میل گردند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

یک دیدگاه

  1. نه عزیزم این نشد شما مطالبی رو تو این نوشته ژورنالیستی بر زبان اوردی که باب میل حکومت باشه شمای نویسنده خیانت کردی از عوامل اصلی بی میلی جنسی ننوشتی اما عوامل اصلی چی هست ؟؟ یک؛ محدودیت های اسلام در انتخاب همسر که باعث میشه از روی لباس زن انتخاب کنی و بعد هم تازه بدنشو ببینی و عیب ها و در دراز مدت زده بشی دو؛ زشتی ذاتی زنان ایرانی و پر مو بودن بدنشان و اینکه به ظاهرشان رسیدگی نمی کنند سه ذات ازدواج که دراز مدته و هر رابطه دراز مدتی دلزدگی همزاه میاره چهار اینکه دختراهای ابرانی سکس در اولویت ژندگی شون نیس اونا شوهر میکنند تا از خونه بابا فرار کنند باید اینا رو مینوشنی گلم عشقم نه این چرت و پرت ها روووو که انگاری یه ا***د نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره