تاثیر بوی بدن در جذابیت جنسی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تاثیر بوی بدن در جذابیت جنسی چقدر است؟ بوی بدن نقش بسیار مهمی در جذابیت جنسی و کشش افراد نسبت به هم دارد. طبق تحقیقاتی که انجام شده، مردانی که قدرت بویایی آن‌ها دچار مشکل است، احساسات و امیال جنسی کمتری نسبت به بقیه دارند. افرادی که بر اثر حادثه حس بویایی خود را از دست داده‌اند، دچار تغییر در عملکرد جنسی شان می‌شود. به طور کلی ناتوانی در بویایی با افسردگی ارتباط دارد و این مسأله روی روابط جنسی تأثیر بدی می‌گذارد. انسان‌ها حتی بر اساس بو شریک عاطفی خود را انتخاب می‌کنند. بر اساس یک گزارش علمی که در یکی از نشریات کشور انگلستان چاپ شده است، بوی بدن برخی از زنان بیشتر از بقیه برای مردان جذاب و خوشایند است. برای کسب اطلاعات بیشتر برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

تاثیر بوی بدن بر جذابیت و رابطه جنسی

بسیاری از افراد علاقه خاصی نسبت به بوی همسر یا معشوق خود پیدا می‌کنند. همین بو می‌تواند عامل پیوند آن‌ها باشد. همانطور که بوی خوب بدن می‌تواند تأثیر خوبی در روابط افراد و جذابیت جنسی به وجود آورد، بوی بد بدن نیز میتواند مهمترین عامل انزجار از رابطه و مرگ یک احساس باشد.

برخی افراد به دلیل بوی بد از رابطه جنسی با همسرشان لذت نبرده و نمی‌توانند آن طور که باید به همسرشان نزدیک شوند. بنابراین ممکن است ارگاسم دروغین داشته باشند. در بسیاری از موارد، عفونت‌واژن باعث بوی بد در رابطه جنسی است. گاهی نیز به علت ترکیب بوی بدن زن و شوهر با هم، انفعالات شیمیایی رخ داده و بوی ناخوشایندی به وجود می‌آید. معمولأ زنان و مردان متوجه بوی خوب یا بد بدن های‌شان هستند اما ممکن است این بو در بعضی افراد تندتر و ناخوشایندتر باشد. در صورتی که بوی بد بدن برای‌تان قابل تحمل نیست می‌توانید به پزشک مراجعه کنید. برای آشنایی با انواع روش های تحریک همسر کلیک کنید.

علل بوی بد بدن و کاهش جذابیت جنسی

1- رعایت نکردن بهداشت

عدم رعایت بهداشت و شستشوی نامناسب بدن، مخصوصا در فصل گرما اولین دلیل بوی بد بدن است. حمام کردن، اصلاح موهای زائد، استفاده از لوازم بهداشتی و خوشبوکننده ها می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

2- تغذیه نامناسب

تغذیه نامناسب یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل بوی بد بدن است. موادی مانند سیر و ادویه‌ها باعث بروز مشکلاتی در دستگاه گوارش شده و بوی بد دستگاه گوارش به وسیله عرق به بیرون منتشر می‌شود و رابطه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در نتیجه تغذیه مناسب، رسیدگی به سلامت بدن، ورزش و تحرک بهتر شدن بوی بدن و بالا رفتن جذابیت جنسی شما نزد همسر می‌شود.

3- تاثیر بوی بدن در جذابیت جنسی | بیماری

در بعضی موارد بیماری‌های عفونی و پوستی باعث بوی بد بدن هستند. عفونت های واژن و تغییرات هورمونی در زنان از عوامل ایجاد بوی بد بدن می‌باشد. در نتیجه افراد می‌توانند به پزشک مراجعه کرده و مشکل را درمان کنند.

4- تحریک های جنسی با ساختارهای بدنی و بویایی

زنانی که حساسیت بیشتری به بو دارند، ارگاسم های بیشتری را در طول رابطه جنسی تجربه می کنند. همچنین مردانی که به بوها حساسیت بیشتری دارند، در رابطه جنسی فعال‌تر بوده و لذت بیشتری می‌برند. بررسی‌ها نشان داده حساسیت‌های بویایی روی روابط جنسی زوجین تأثیر خوب دارد. مثلأ بوی خاص قسمت‌هایی از بدن مانند ترشحات واژن، اسپرم و عرق می‌تواند کیفیت رابطه جنسی را کمتر کرده و جذابیت جنسی را افزایش دهد.

توصیه می‌شود حتما مقاله شناخت بدن همسر را بخوانید.

به همسرمان بگوییم بدنش بوی بد می دهد یا نه ؟

اگر همسر شما بدنش بو می‌دهد، هیچ گاه این موضوع را پنهان نکنید. زیرا این بوی بد ممکن است باعث حالت تهوع شما شود و به مرور در رابطه تان مشکل ایجاد کند. بنابراین سعی کنید همان ابتدای ازدواج در نهایت احترام این موضوع را به او گفته و از او بخواهید راه‌هایی را امتحان کند. اما اگر نمی‌توانید این موضوع را با او در میان بگذارید ، خودتان دلایل آن را بررسی کنید. مثلأ برای او لوازم بهداشتی و خوش بو کننده تهیه کنید و یا اینکه رژیم غذایی سالم و ورزش کردن را به او پیشنهاد دهید.

برای آشنایی با اصول برقراری رابطه جنسی کلیک کنید.

سخن پایانی

قدرت بویایی در مسائل اجتماعی و خانوادگی و به خصوص روابط جنسی تأثیر بسزایی دارد. مثلا بوی طبیعی بعد از استحمام برای همسر شما جذابیت جنسی زیادی دارد. جالب است بدانید بوی به خصوص تن مردان به واسطه وجود ماده ای در بیضه ها بعد از حمام بیشتر می‌شود. این بو زنان را تجریک کرده و برای آن‌ها جذابیت جنسی ایجاد می‌کند. پس توصیه می‌شود درخواست رابطه و نزدیکی بعد از حمام صورت بگیرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر بوی بدن در جذابیت جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی جنسی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره