درمان ترس از دخول

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

درمان ترس از دخول موضوعی است که در صورت ابتلا به این اختلال ‌باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. در نظر داشته باشید که این ترس بیماری نیست که به‌خودی‌خود بهبود یابد. بی‌توجهی به درمان آن می‌تواند مشکلات بسیاری را در رابطه شما و همسرتان ایجاد نماید. بسیاری از افراد به دلیل احساس خجالت و شرم از بیان این بیماری و یا به دلیل ناآگاهی نسبت به اینکه آن‌ها به یک کژکاری جنسی مبتلا هستند، برای درمان ترس از دخول اقدامی انجام نمی‌دهند.

در حالی که این مشکل قابل درمان است و با بهبود آن می‌توانید رابطه جنسی عالی را با همسر خود تجربه نمایید. به همین خاطر ما در این مطلب راجع به اختلال واژینیسموس و همین‌طور روش‌های مختلفی که برای درمان آن وجود دارد صحبت خواهیم کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان ترس از دخول می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ترس از دخول چیست؟

ترس از دخول یا واژینیسم نام یک اختلال جنسی نسبتاً رایج در میان خانم‌ها است. اصلی‌ترین نشانه این بیماری این است که به دلیل انقباض غیرطبیعی عضلات واژن در خانم‌ها امکان برقراری رابطه جنسی از بین می‌رود و یا رابطه با درد بسیار زیاد برای خانم همراه خواهد بود.

واژینیسموس می‌تواند با دلایل مختلفی ایجاد شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اضطراب و نگرانی از برقراری رابطه جنسی اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید انقباض عضلات یکی از نشانه‌های اضطراب است و به همین خاطر ترس از برقراری رابطه جنسی به هر دلیلی، می‌تواند باعث انقباض واژن و ناتوانی فرد در برقراری رابطه جنسی شود.

بیشتر بخوانید : واژینیسموس چیست

بی‌توجهی به درمان ترس از دخول

همان‌طور که گفته شد دلایلی همچون خجالت و یا ناآگاهی از وجود چنین اختلالی معمولاً باعث خواهد شد که فرد برای درمان ترس از دخول اقدامی انجام ندهد. علاوه بر این ممکن است برخی از خانم‌ها این تصور را داشته باشند که در صورت بی‌توجهی به این موضوع به‌تدریج بهبود پیدا خواهند کرد.

این درحالیست که ترس از دخول یک اختلال در کارکرد جنسی می‌باشد و معمولاً به دلیل اضطراب روانی بالا یا وجود مشکلات فیزیولوژیک ایجاد شده و درنتیجه به‌خودی‌خود قابل‌درمان نیست. بی‌توجهی به درمان این بیماری می‌تواند مشکلات جانبی بسیاری را به همراه داشته باشد که برخی از آن‌ها عبارتند از

? باقی ماندن این اختلال در فرد

? لذت نبردن از رابطه جنسی

? بروز مشکلاتی در رابطه جنسی با همسر که می‌تواند ارتباط عاطفی و زندگی مشترک شما را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد.

? افزایش احتمال بروز خیانت از جانب همسر به دلیل ناتوانی در برقراری رابطه جنسی

? بروز بیماری‌های روحی به دلیل مشکلاتی که به دنبال این اختلال برای فرد ایجاد می‌شوند.

? با افزایش سن توانایی انعطاف‌پذیری و بهبود عضلات بدن نیز کاهش پیدا کرده و این موضوع می‌تواند مشکلاتی را در درمان فرد ایجاد نماید.

برای آشنایی با سایر انواع مشکلات جنسی زنان کلیک کنید.

نقش مردان در درمان ترس از دخول

اگرچه واژینیسموس یک بیماری زنانه است بااین‌حال مردان به‌عنوان شریک جنسی، نقش بسیار مهمی در درمان این بیماری دارند. همان‌طور که گفته شد اصلی‌ترین علت بروز واژینیسموس اضطراب فرد از برقراری رابطه جنسی است. این اضطراب معمولاً با تصوراتی نظیر دردناک بودن رابطه جنسی، احساس خجالت از برقراری چنین رابطه‌ای و یا تداعی خاطرات تلخ درزمینهٔ مسائل جنسی ایجاد می‌شود.

درصورتی‌که مردان بتوانند پیش از برقراری رابطه جنسی از طریق راهکارهایی مانند پیش نوازی به همسر خود آرامش داده و او را به لحاظ روانی و جسمی برای برقراری رابطه جنسی آماده کنند، کمک شایانی به درمان ترس از دخول همسر خود داشته‌اند.

به خاطر داشته باشید همسر شما عمداً و یا به دلیل بی‌علاقگی به شما از رابطه جنسی گریزان نیست بلکه او دچار یک مشکل جدی است و به کمک شما برای بهبود در این زمینه نیاز دارد. بدرفتاری با همسر و یا تحت‌فشار گذاشتن وی برای برقراری رابطه جنسی صرفاً باعث وخامت اوضاع خواهد شد. شما می‌توانید با کمک گرفتن از روانشناسان متخصص درزمینهٔ مسائل جنسی آگاهی خود را درزمینهٔ نیازهای جنسی زنان افزایش دهید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

بهترین روش‌های درمان ترس از دخول

روش‌های مختلفی برای درمان ترس از دخول وجود دارد که برخی از آن‌ها به درمان مشکلات فیزیولوژیک و برخی دیگر به بررسی مشکلات روان‌شناختی در فرد می‌پردازند. گاهی نیز ممکن است فرد به استفاده از هر دو جنبه درمانی نیاز داشته باشد. درصورتی‌که نشانه‌های اختلال واژینیسموس را در خود یا فردی دیگر مشاهده می‌کنید، بهتر است برای دریافت تشخیص قطعی و شروع درمان به یک متخصص مراجعه نمایید. در ادامه مهم‌ترین روش‌های درمان را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

1. روان‌درمانی

درصورتی‌که دلیل ناتوانی فرد در برقراری رابطه جنسی اضطراب باشد، درمان‌های روان‌شناختی اصلی‌ترین راهکارهای موثر برای درمان ترس از دخول هستند که باید موردتوجه قرار بگیرند. این درمان‌ها معمولاً شامل دو بخش خواهد بود.

در قسمت اول با استفاده از تکنیک‌هایی نظیر آرام‌سازی به فرد آموزش داده می‌شود که کنترل عضلات خود را در دست داشته باشد و درنتیجه از انقباض عضلات واژن جلوگیری کند. (این روش‌ها به بیمار رابطه افکار با واکنش‌های عضلات را نشان می‌دهد تا جایی که بیمار بیشترین کنترل را روی افکار و عضلاتش به دست می‌آورد).

در قسمت دوم درمان ترس از دخول درصورتی‌که احساس شود مشکلات فرد ریشه در باورها و افکار اشتباه دارد، به وی کمک می‌شود تا با استفاده از جلسات روان‌درمانی افکار ناکارآمد را کنار گذاشته و باورهای مناسب‌تری را جایگزین نماید. ازجمله این باورها می‌توان به احساس گناه از برقراری رابطه جنسی و یا ترس شدید از بارداری اشاره کرد.

روانشناسان می‌توانند با ترتیب دادن جلسات مشترک با زوجین اطلاعات آقایان را نیز در ارتباط با واژینیسم و راه‌های از بین بردن این بیماری افزایش دهند و راهکارهای مناسبی را درزمینهٔ شیوه برقراری ارتباط جنسی یا پوزیشن‌های مناسب برقراری رابطه برای درمان ترس از دخول ارائه دهند. برای شروع درمان و دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

2. درمان ترس از دخول | استفاده از دستگاه RF

یکی از درمان‌های فیزیولوژیک برای بهبود واژینیسم استفاده از دستگاه RF است. این دستگاه با استفاده از امواج الکترومغناطیس، تغییراتی را در عضلات واژن ایجاد کرده و از این طریق مانع انقباض آن‌ها یا به‌عبارت‌دیگر ایجاد واژینیسم خواهد شد.

3. استفاده از تمرینات کگل

کگل نام تمریناتی است که برای تقویت عضلات کف لگن و واژن استفاده می‌شود. انجام مرتب تمرینات کگل میزان اراده فرد در کنترل وضعیت عضلات واژن را افزایش می‌دهد و از این طریق او می‌تواند مانع انقباض بیش‌ازحد عضلات واژن شود. این تمرین روشی کمکی برای درمان ترس از دخول است.

4. تزریق بوتاکس

بوتاکس نام ماده‌ای سمی است که معمولاً برای شل شدن و کاهش انقباضات عضلانی از آن استفاده می‌شود. در مواردی که فرد دچار واژینیسم شدید باشد، می‌توان با تزریق این ماده به عضلات واژن برای مدتی مانع انقباض آن‌ها شد. البته این روشی قطعی برای درمان ترس از دخول نیست. چرا که ریشه این اختلال در ذهن است که با رواندرمانی رفع می‌شود.

5. درمان ترس از دخول | ژل لوبریکنت

ژل لوبریکنت نام دارویی است که باعث مرطوب شدن بیشتر واژن و بهبود کیفیت رابطه جنسی خواهد شد. معمولاً در افرادی که اولین رابطه جنسی را تجربه می‌کنند و از این ارتباط  واهمه دارند یا در برخی شرایط دیگر می‌توان از این ژل برای کاهش انقباضات واژن نیز استفاده کرد.

سخن آخر

خیلی از خانم ها حتی از وجود اختلال ترس از دخول خود اطلاعی ندارند. آن‌ها با ورود به زندگی مشترک دچار مشکلات زیادی می‌‌شوند. معمولا به خاطر شرم و حیا نیز برای درمان ترس از دخول شان هیچ اقدامی نمی‌کنند. متاسفانه ادامه این وضعیت موجب از هم پاشیدن ازدواج‌ها نیز می‌شود. حال آنکه این وضعیت قابل رفع بوده و کافی است برای درمان ترس از دخول به متخصصین روانشناسی مجرب مراجعه نمایید. پس همین حالا با شماره های درج شده تماس گرفته و درمان را شروع نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان ترس از دخول می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

برای درمان ترس از دخول باید به چه متخصصی مراجعه کرد؟

درمان ترس از دخول دارای دو بعد روان‌شناختی و فیزیولوژیک است. به همین خاطر متخصصین روانشناسی و زنان به‌عنوان تیم درمانی برای بهبود این شرایط عمل می‌کنند.

چه روش‌های روان‌شناختی برای درمان ترس از دخول وجود دارد؟

درمان روان‌شناختی واژینیسم شامل دو بخش است که دریکی از آن‌ها بر افکار منفی و ناکارآمد بیمار راجع به رابطه جنسی تمرکز می‌شود و در بخش دوم با استفاده از تمرینات آرام‌سازی به فرد کمک می‌شود تا کنترل عضلات خود را در دست بگیرد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫2 دیدگاه ها

  1. من چهار ماهه ازدواج کردم ولی هنوز نتونستم با شوهرک رابطه برقرا کنم راستش دلم میخواد ولی نمیدونم چرا وقتی میخواد کاری کنه پاهام قفل میشه و سفت
    لطفا کمکم کنید.

    1. سلام این موضوع برای خیلی از خانم های ایرانی پیش میاد . ریشه این مسائل به تابو ها و تربیتی است که به زنان از طرف جامعه و خانواده تحمیل شده اما خوب این موضوع بر روی اکثر زنان وجود داره و همه اون ها رو درگیر نمی کنه. در این زمان باید به داستان زندگی هر کس توجه کرد، اینکه چه حوادث و رویدادهایی در زندگی اون رخ داده تا نسبت به مسائل جنسی و حتی ارتباط با شوهر انقدر ترس و اضطراب وجود داشته باشه. حتما لازمه شما رو بیشتر مورد ارزیابی قرار بدیم . لطفا با شماره های درج شده تماس بگیریدو از کارشناس درخواست وقت مشاوره فردی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره