زندگی مجردی خوب است یا خیر؟ | 5 دلیل برای انتخاب زندگی مجردی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

‌زندگی مجردی یکی از سبک‌های زندگی است؛ که امروزه بسیار باب شده است. جوانان زیادی در کلان شهرها به دور از خانواده زندگی می‌کنند. این جوانان به دلایل مختلفی از خانواده فاصله می‌گیرند؛ و زندگی به تنهایی را ترجیح می‌دهند. گاهی این زندگی‌مجردی با حداقل امکانات است و گاه بسیار مجلل‌تر از زندگی‌های خانوادگی می‌باشد.

برخی از جوانان با حداقل امکانات با یک درآمد معین برای خود زندگی می‌سازند. اما سوال اصلی اینجاست که زندگی مجردی خوب است یا خیر؟ در این مقاله راجع به معایب، مزایا و دلایل زندگی مجردی صحبت کرده ایم. با بررسی مزایا و معایب زندگی‌مجردی می‌توانید انتخاب کنید که آیا این سبک زندگی برای شما مناسب است؟ حتی برای انتخاب سبک زندگی می‌توانید از روانشناس و مشاورین راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

زندگی مجردی

در کشور ایران حدود ۳۵ درصد از مردان مجرد هستند؛ و به صورت تنها زندگی می‌کنند. در گذشته زندگی مجردی باب نبود؛ اما امروزه افراد بسیار زیادی را مشاهده می‌کنیم که به تنهایی زندگی می‌کنند. این جوانان زندگی‌مجردی را به زندگی متاهلی ترجیح می‌دهند و از خانواده خود فاصله می‌گیرند. افرادی که زندگی مجردی را انتخاب می‌کنند، دوست دارند که همیشه آزاد باشند و کسی آنها را کنترل نکنند.

معمولاً جوانان ترس از ازدواج دارند و به همین دلیل زندگی به تنهایی را ترجیح می‌دهند. اما دلایل گوناگونی نیز وجود دارد که جوانان را از زندگی متاهلی دور می‌کند. در این مقاله راجع به دلایل، معایب و مزایای زندگی مجردی توضیح داده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

زندگی مجردی خوب است یا خیر؟

تبدیل فرصت زندگی مجردی

به طور کلی نمی‌توان زندگی مجردی را  بد یا خوب شمرد. اگر جوانانی که زندگی مجردی را انتخاب می‌کنند؛ تمامی اصول اخلاقی را رعایت کنند و دست از پا خطا نکنند؛ زندگی‌مجردی به آنها آسیبی وارد نمی‌کند. اما امروزه جوانانی که زندگی مجردی را برگزیده‌اند؛ بیشتر تمایل به ارتباط نامناسب با جنس مخالف، استعمال دخانیات، مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی دارند. اما زندگی سالم در هر نوع سبک زندگی باعث پیشرفت می‌شود. و بالعکس زندگی ناسالم آسیب های فراوانی را به همراه خواهد داشت. در نتیجه خوبی و بدی زندگی‌مجردی به سبک انتخابی شما باز می‌گردد.

دلیل تمایل جوانان به زندگی مجردی چه چیزهایی می‌باشد؟

زندگی مجردی به دلایل بسیار متفاوتی انتخاب می‌شود. در این بخش مقاله راجع به دلایل تمایل جوانان و زندگی مجردی بیشتر توضیح داده‌ایم.

? اختلاف با والدین

یکی از عمده دلایل انتخاب زندگی مجردی در بین جوانان، اختلاف با والدین می‌باشد. به دلیل اینکه جوانان امروزی با خانواده‌های خود تفاوت در عقاید و نظرها دارند. در خانواده اختلافات بسیار زیادی را تجربه می‌کنند. به همین دلیل برای کسب آرامش خود ترجیح به زندگی به تنهایی می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلاف با پدر و مادر کلیک کنید.

? ترس از تعهد

یکی دیگر از دلایل انتخاب زندگی مجردی، ترس از تعهد است. بسیاری از جوانان به دلیل اینکه زندگی متاهلی را پر از سختی و تعهد می‌دانند؛ از آن فرار می‌کنند. این جوانان معمولاً مسئولیت پذیر نیستند و فرد متعهدی نمی‌باشند. به همین دلیل زندگی مجردی را انتخاب می‌کنند. و ترجیح می‌دهند که زندگی بدون تعهد داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از تعهد کلیک کنید.

? کسب آرامش

از دیگر دلایل انتخاب زندگی مجردی، کسب آرامش می‌باشد. جوانان امروزی زندگی با خانواده را کسالت بار تلقی می‌کنند. به همین دلیل سعی دارند تا برای کسب آرامش با خانواده زندگی نکنند. و به انجام کارهای مورد علاقه خود به تنهایی بپردازند. در برخی از خانواده ها نیز به قدری تنش و استرس وجود دارد که فرزندان از خانه فراری می‌شوند. و در اولین فرصت با کمترین امکانات برای زندگی مجردی اقدام می‌کنند.

? کسب استقلال

کسب استقلال از دیگر دلایل انتخاب زندگی مجردی است. برخی از نوجوانان و جوانان زندگی را به دلیل استقلال مالی و شخصیتی که در خانواده خود امکان پذیر نبود، انتخاب می‌کنند. برخی از خانواده ها به دلیل دخالت های نابجا فرزندان را از خود دور می‌کنند. و همین رفتار آنها باعث عدم صمیمیت و تقویت اعضای خانواده با یکدیگر می‌شود. در چنین شرایطی هرگز انتظار زندگی با والدین از فرزندان نداشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی کلیک کنید.

? تفاوت نسل ها

یکی دیگر از دلایل انتخاب زندگی مجردی، تفاوت نسل‌ها می‌باشد. به دلیل اینکه نسل جدید افکار، گرایش و علایقش نسبت با نسل قدیم که پدر مادرهایشان می‌باشد؛ متفاوت شده است. از پدر مادر خود فاصله می‌گیرند و زندگی‌مجردی را انتخاب می‌کنند. برای جلوگیری از این مشکلات خانواده ها باید خودشان را بروزرسانی کنند تا عقاید و افکار تقریبا یکسانی با فرزندانشان داشته باشند.

مزایای زندگی مجردی چیست؟

زندگی مجردی خوبی‌های خود را نیز دارد در این بخش مقاله به مزایای این سبک زندگی پرداخته‌ایم.

? یکی از مزایای زندگی‌مجردی این است که شما یاد می‌گیرید که چگونه باید مستقل شوید.

? اینکه هرگز نگران از دست دادن همسر خود نیستید.

?هر موقع که اراده کنید یا بخواهید با دوستان خود به سفر می‌روید یا آنها را ملاقات می‌کنید.

? قوانین‌تان را خودتان تایید می‌کنید و کسی نیست که برای شما حد و مرز مشخص کند.

?زندگی شما در این شرایط تحت تاثیر رابطه نیست و رسیدن به اهدافتان راحت‌تر می‌شود.

? شما آزادی بیشتری دارید.

?یاد می‌گیرید که چگونه باید با ناامیدی‌های خود کنار بیاید.

? در این نوع زندگی‌ها بیشتر به خودتان اهمیت می‌دید.

?همچنین شخصیت شما به شیوه درستی رشد می‌کند.

?با زندگی مجردی پول زیادی پس انداز می‌کنید و لازم نیستش که برای همسر یا شریک احساسی خود هزینه خرج کنید.

? شما مجبور به تحمل یا حل مشکلات فردی شریک احساسی یا همسر نیستید.

? کیفیت خواب شما بالاتر است.

?تمامی وقت خود به درستی استفاده می‌کنید.

?از بزرگترین مزایای زندگی‌مجردی این است که استرس شما بسیار کمتر از زندگی متاهلی می‌باشد.

برای آشنایی با علت ایجاد حسرت دوران مجردی کلیک کنید.

معایب زندگی مجردی چیست؟

معایب زندگی مجردی

زندگی مجردی علاوه بر اینکه مزایای بسیار زیاد و باب میل جوانان امروزی دارد. از معایب کمی نیز برخوردار نیست. در این بخش مقاله راجع به معایب زندگی‌مجردی صحبت کرده ایم.

? زندگی‌مجردی از لحاظ اسلام امر پسندیده‌ای نیست و دین اسلام زندگی متاهلی را امری با ارزش و پسندیده تلقی می‌کند.

? فشار اجتماعی برای شما بسیار بیشتر است. زیرا در زندگی متاهلی ازدواج باعث پیشرفت و ترقی شما می‌شود.

? از دیگر معایب زندگی‌مجردی این است که افراد همیشه احساس تنهایی می‌کنند و در بیشتر مواقع نیاز به شریک احساسی دارند.

?افرادی که زندگی مجردی دارند، معمولاً منزوی‌تر از دیگران هستند.

? احساس شما سرکوب می‌شود و نمی‌توانید آنها را به درستی ابراز کنید.

? صمیمیت و عشقی وجود ندارد و همیشه احساس کمبود خواهید کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مجرد ماندن کلیک کنید.

کلام آخر

زندگی مجردی خوب است یا خیر؟ پاسخ به این سوال در افراد مختلف بسیار گوناگون است. عده ای از افراد زندگی‌مجردی را انتخاب می‌کنند. اما عده زیادی زندگی متاهلی را اولویت قرار می‌دهد. برای انتخاب زندگی‌مجردی یا متاهلی بهتر است که حتماً از یک روانشناس کمک بگیرید. زیرا روانشناسان و مشاورین به شما کمک می‌کنند که بر اساس ویژگی شخصیتی خود زندگی مجردی یا متاهلی را انتخاب کنید. همه انسان ها برای زندگی متاهلی ساخته نشده اند و بهتر است که به دلیل ویژگی های شخصیتی خاص، زندگی‌مجردی داشته باشند. جهت آگاهی در این زمینه راهنمایی های روانشناس را جدی بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زندگی مجردی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره