ورزش صورت | 5 نوع ورزش صورت

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ورزش صورت برای جوانسازی پوست بسیار موثر است. ورزش های مختلف برای صورت از نظر متخصصان پوست در ایالت شیکاگو مورد تائید قرار گرفته اند. طبق نظر محققان، تمرین ها و ورزش های صورت بعد از کمی تکرار و تمرین باعث قوی شدن عضلات و رفع افتادگی گونه ها می‌شود. بنابراین صورت افراد با ورزش های مخصوص بسیار جوان تر به صورت لیفت شده تبدیل می‌شود. به طور کلی ماهیت همه ورزش ها این است که با تمرین و تکرار عضلات بدن را سفت کنند. ورزش صورت نیز همین کار را انجام می‌دهد. و برای جوانسازی و سفتی صورت استفاده می‌شود. در این مقاله راجع به انواع ورزش صورت توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید. 

جهت دریافت مشاوره فردی کلیک کنید. 

ورزش صورت چیست؟

حدودا 57 عضله کوچک در صورت، پوست سر و گردن وجود دارد که برای سفتی و عضله سازی این محل ها باید ورزش انجام شود. زمانی که ورزش صورت انجام دهید، عضلات صورت به تدریج سفت و حالت لیفت به خود می‌گیرد. البته به خاطر داشته باشید که در کنار ورزش صورت باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید تا تاثیرات را دو چندان ببینید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ورزش ذهن کلیک کنید. 

ورزش صورت صرفا برای پیری و افتادگی پوست نیست. و در زمنیه های چاقی صورت نیز استفاده می‌شود. برای چاق شدن صورت به جای استفاده از قرص های با عوارض زیاد، ورزش را جایگزین کنید. با تمرینات یوگای صورت به راحتی می‌توانید صورت زیبا، سفت و مبارز با پیری داشته باشید. برای اطلاع از انواع صورت ورزش صورت در بخش بعدی مقاله همراه ما باشید. 

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

ورزش یا یوگای صورت چیست؟

یوگا یا ورزش صورت

یوگا یا ورزش صورت یک روش جایگزین بوتاکس جهت جوان سازی و پیشگیری از پیری صورت است. اغلب افرادی که به طور مکرر از یوگای صورت استفاده کردند؛ نتایج رضایت بخشی را اعلام کردند. ورزش صورت یا یوگای صورت شامل تکنیک های طب فشاری، انواع ماساژ برای عضلات، تمرینات خاص ریز و درشت است.

با تمرین و تکرار این ورزش ها می‌توانید چین و چروک و حتی غبغب صورت را کاهش دهید. به خاطر داشته باشید که در کنار ورزش باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و از سبک مناسبی استفاده کنید. و با صورت خود بازی نکنید. برای مثال اخم نکنید و به صورت خود تا جای ممکن خط نیندازید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ورزش یوگا کلیک کنید. 

فواید یوگای صورت

یوگای صورت باعث سلامت و درخشندگی پوست شما می‌شود. از دیگر فواید یوگا یا ورزش صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

? کاهش استرس

? بهبود سلامت روان 

?پیشگیری از سر درد

? گردش خون 

? افزایش کیفیت خواب

?آزاد سازی سینوس ها 

? تقویت عضلات ضعیف

? کاهش علائم پیری

?افزایش تمرکز و آگاهی

? کاهش دندان قروچه ها 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زندگی سالم کلیک کنید. 

انواع ورزش صورت 

انواع ورزش صورت

ورزش صورت انواع مختلفی دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

? برجسته سازی گونه

برای ورزش صورت انگشتان خود را روی گونه ها قرار دهید. دهان خود با باز کنید و شکل O ایجاد کنید. با فشار انگشت روی گونه، به عضلات گونه به آرامی فشار وارد کنید. به مدت 5 ثانیه این وضعیت را ادامه دهید و برای هر گونه در 10 الی 15 ست تکرار کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های افزایش طول عمر کلیک کنید. 

? لاغری صورت با ورزش 

ورزش صورت جهت لاغری باید با تمرینات دهانی کار دارد. در این ورزش ابتدا سر خود را به عقب خم کنید و چانه تان را به جلو بکشید. تا جای ممکن گونه هایتان را با دهان به داخل بکشید. این وضعیت را به مدت 5 ثانیه نگه دارید و در 10 الی 15 ست تکرار کنید. 

? لیفت ابروها

یکی از روش های ورزش صورت، لیفت ابروها است. در این روش ابتدا باید انگشت اشاره را وسط ابرو قرار دهید. در حالی که با انگشتان خود به ابرو فشار می‌آورید و مقاومت می‌کنید؛ ابروان خود را به آرامی بالا و پایین بیاورید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم استرس کلیک کنید. 

? زاویه فک با ورزش

یکی از ورزش صورت، زاویه سازی برای فک است. در این روش باید سر خود را به عقب خم کنید و به بالا نگاه کنید. تا جای ممکن لب پایینی را روی لب بالایی بکشید. در این صورت باید کشش را در عضلات فک نزدیک به گوش احساس کنید. به مدت 10 ثانیه این حرکت را نگه دارید و در 10 الی 15 ست تکرار کنید. 

? رفع خطوط خنده 

ورزش صورت مورد علاقه همه افراد، رفع خطوط خنده است. در این شرایط باید دهان خود را ببندید و گونه هایتان را از هوا پر کنید. و هوا را از گونه چپ به راست و از راست به چپ حرکت دهید. این روش را باید به مدت 30 ثانیه تکرار کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل استرس در موقعیت های مختلف کلیک کنید. 

کلام آخر

همانطور که در این مقاله گفته شد، ورزش صورت باعث کاهش چین و چروک و پیری زودرس می‌شود. اما این روش به تنهایی کار ساز نیست. و افراد در کنار ورزش صورت باید به رژیم غذایی سالم نیز دقت کنند. جدای این دو موضوع، استرس مزمن باعث عدم موثری این ورزش می‌شود. جهت رفع استرس و کاهش مشکلات زندگی حتما از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ورزش صورت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

انواع ورزش صورت چه کاربردهایی دارد؟

ورزش صورت برای لیفت ابروها، زاویه سازی، لاغری و چاقی صورت و برجسته سازی گونه ها کاربرد دارد.

فواید یوگای صورت چیست؟

یوگا یا ورزش صورت فواید زیادی دارد که شامل کاهش استرس، بهبود سلامت روان، پیشگیری از سر درد، گردش خون، افزایش کیفیت خواب، آزاد سازی سینوس ها، تقویت عضلات ضعیف و … می‌شود.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره