افزایش طول عمر | 8 راه برای افزایش طول عمر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

افزایش طول عمر خواسته همه افراد است. تقریبا اکثر انسان ها علاقه دارند تا عمر زیادی داشته باشند و تمامی تجربه های دنیا را کسب کنند. برای افزایش طول عمر روش هایی وجود دارد که اگر از امروز آغاز کنید؛ طول عمر بیشتری را تجربه خواهید کرد. به طور کلی هیچ راه قطعی برای افزایش طول عمر وجود ندارد، اما کسانی که به دنبال تغییر سبک زندگی و تنوع هستند، بیش از بقیه عمر می‌کنند.

منظور از تغییر سبک زندگی، تنظیم رژیم غذایی سالم، فعالیت های فیزیکی و تحرک مناسب و حفظ یا افزایش تعاملات اجتماعی است. زمانی که این موارد را به بهترین نحو خود انجام دهید، طول عمر بیشتری خواهید داشت. البته که روش هایی برای سلامت روان جهت افزایش طول عمر نیز باید انجام دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، حتما از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

افزایش طول عمر

افزایش طول عمر چیست؟

امروزه با تغییراتی که در سبک زندگی به وجود آمده، میانگین عمر افراد نیز کاهش پیدا کرده است. اما همچنان افرادی نیز هستند که به دنبال راه هایی برای افزایش طول عمر هستند. در ابتدا این افراد باید به این نکته توجه کنند که هیچ راه قطعی برای افزایش طول عمر وجود ندارد. اما با تغییر سبک های زندگی می‌توانید عمر مفید تر، طولانی تر و البته سالم تری را سپری کنید. شایان ذکر است که تنها با رعایت مواردی که در مقاله ذکر شده است؛ نباید انتظار قطعی از افزایش طول عمر داشته باشید.

افزایش طول عمر به منظور تغییر روند زندگی است. اگر شما فردی هستید که زندگی ناسالمی را پیش رو گرفته اید؛ نباید انتظار طول عمر بالا داشته باشید. در این مقاله سعی کرده ایم مواردی که باعث افزایش طول عمر می‌شود را ذکر کنیم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

راه و روش های افزایش طول عمر

راه های افزایش طول عمر

اگر به دنبال راه قطعی افزایش طول عمر هستید؛ باید به شما بگوییم که متاسفانه چنین چیزی ممکن نیست. اما راه و روش هایی برای افزایش طول عمر وجود دارد. که در این بخش مقاله به توضیح آن پرداخته ایم.

? ورزش روزانه را فراموش نکنید

برای افزایش طول عمر حتما باید به صورت روزانه ورزش کنید. امید به زندگی زمانی افزایش می‌یابد که برای سلامت جسمانی خود اهمیت و ارزش قائل باشید. افرادی که به طور منظم در طول هفته 3 ساعت ورزش می‌کنند؛ 7 سال بیشتر از افراد دیگر عمر می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زندگی سالم کلیک کنید.

? برای افزایش طول عمر، نخ دندان را به فراموشی نسپارید

شاید برای شما جالب باشد، اما یکی از روش های افزایش طول عمر، استفاده از نخ دندان است. با استفاده از نخ دندان، از بیماری لثه و تجمع باکتری در دهان جلوگیری می‌کنید. اگر باکتری ها افزایش یابد، به داخل خون وارد شده و عفونت بدن را فرا می‌گیرد. بیماری لثه ششمین بیماری شایع است که 11 درصد جمعیت دنیا را در بر می‌گیرد. بیماری لثه علاوه بر افرایش بیماری های قلبی؛ خطر مرگ و میر زیادی نیز دارد.

? با دوستان خود وقتان را سپری کنید

برای افزایش طول عمر و افزایش امید به زندگی، با دوستان و خانواده وقت سپری کنید. هرچه ارتباط مناسب تری با خانواده و عزیزان داشته باشید، مرگ و میر نیز کاهش می‌یابد. صله رحم و ارتباط دیگران باعث کاهش استرس می‌شود. حتی افرادی که دارای روابط هدفمند و معنادار هستند، طول عمر بیشتری دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه صله رحم کلیک کنید.

? مدیریت استرس را آموزش ببینید

به طور کلی استرس باعث ترشح هورمونی به نام کورتیزول می‌شود. که این هورمون نیز باعث افزایش ضربان قلب و تنگی نفس می‌شود. اگر استرس در طولانی مدت وجود داشته باشد، باعث بروز اضطراب، افسردگی، بیماری قلبی و فشار خون بالا می‌شود. به همین دلیل برای افزایش طول عمر، بهترین راه کنترل و مدیریت استرس است. از درمان هایی مانند ذهن آگاهی، یوگا، مدیتیشن و تمرینات تنفسی کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تمرین تنفس کلیک کنید.

? جهت افزایش طول عمر، خود را از خورشید محروم نکنید

یکی از راه های افزایش طول عمر، استفاده از نور خورشید است. بدن همه انسان ها نیازمند ویتامین D است. بنابراین باید به صورت روزانه بیرون بروید و بیشتر در معرض نور خورشید باشید. البته استفاده بیش از حد نور خورشید نیز خوب نیست. و باعث پیری پوست یا بیماری های دیگر می‌شود (پیشنهاد می‌شود که برای سلامت پوست تان ورزش صورت را هم انجام دهید).

همچنین کمبود ویتامین D نیز خطر مرگ و میر را افزایش می‌دهد. ویتامین د برای رشد استخوان ها، انقباضات غیر ارادی عضلات، تبدیل گلوکز خون به انرژی و … لازم است. و کمبود این ویتامین باعث پوکی استخوان، بیماری های قلبی، ام اس، سرطان و دیبابت نوع 2 می‌شود.

برای افزایش طول عمر بهترین راه استفاده از نور خورشید به مدت 15 الی 20 دقیقه است. و مصرف مکمل های ویتامین د و غذاهای سرشار از این ویتامین نیز موثر است.

برای آشنایی با یک برنامه رژیم غذایی سالم کلیک کنید.

? قند کمتری مصرف کنید

معمولا افرادی که گیاهخواری اصولی در پیش گرفته اند، طول عمر بیشتری دارند. البته گیاهخواری به منظور حذف گوشت از سبد غذایی نیست. با کاهش قند و شکر، کاهش چربی های اشباع شده در غذاهای حیوانی و جلوگیری از چاقی، به افزایش طول عمر خود کمک خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زندگی بدون هدف کلیک کنید.

? از رفتارهای پر خطر اجتناب کنید

شایع ترین علل مرگ و میر در انسان ها، انجام رفتارهای پر خطر است. برای افزایش طول عمر باید از چنین رفتارهایی دوری کنید. در ادامه به رفتارهای پر خطر اشاره کرده ایم.

? فشار خون بالا 4 تا 5 سال عمر را کاهش می‌دهد.

? سیگار باعث کاهش 5 تا 7 سال عمر می‌شود.

?بی تحرکی طولانی مدت 2 تا 4 سال عمر را کاهش می‌دهد.

? مواد مخدر 5 تا 7 سال عمر را کاهش می‌دهد.

? عدم تحرک بدنی 5 تا 7 سال عمر را کاهش می‌دهد.

?دیابت نوع 2 باعث کاهش عمر به مدت 7 تا 10 سال می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه امید درمانی کلیک کنید.

? تلویزیون را خاموش کنید | افزایش طول عمر

برای افزایش طول عمر بهتر است که تماشای تلویزیون را به حداقل برسانید. تماشای بیش از اندازه تلویزیون باعث افزایش وزن شده و شما را نیز غیر فعال می‌کند. عدم تحرک و تماشای تلویزیون در ساعات طولانی باعث آسیب به گردن و کمر می‌شود. و در نهایت منجر به افسردگی و اضطراب می‌شود. بر اساس تحقیقات، افرادی که 6 ساعت در روز را صرف تماشای تلویزیون می‌کنند؛ 5 سال کمتر از افراد دیگر عمر می‌کنند.

کلام آخر

برای افزایش طول عمر راه و روش های زیادی وجود دارد. اما نباید توقع عمر جاودان داشته باشید. در این مقاله روش هایی را برای طول عمر به شیوه جسمانی و روحی نام بردیم. اما به این موضوع توجه کنید که اگر به سلامت روانی خود اهمیت بیشتری دهید، طول عمر بیشتری نیز خواهید داشت. در زمینه سلامت روان حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افزایش طول عمر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره