سوء استفاده پسر از دختر | پسری که قصد سو استفاده دارد

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

سوء استفاده پسر از دختر به چه دلیل اتفاق می‌افتد؟ احتمالا شما شاهد فروپاشی ناگهانی یک رابطه عاطفی بوده اید. در این مواقع معمولا دختران آسیب بیشتری می‌بینند. در یک رابطه، نباید دنبال مقصر بود اما در این مقاله به طور اختصاصی در مورد پسرانی صحبت خواهیم کرد که به اشکال مختلف سواستفاده گر هستند. رابطه عاطفی شاید به هر دلیلی به پایان برسد؛ اما وقتی یکی از آن دو نفر مورد ظلم قرار می‌گیرد، شرایط سخت‌تر خواهد شد. در ادامه به طور اختصاصی درباره سوء استفاده از دختر به اشکال مختلف پرداخته‌ایم. شما برای جلوگیری از این مساله حتما برای مشاوره رابطه اقدام کنید.

سوء استفاده پسر از دختر

سوء استفاده پسر از دختر به دلایل و شکل های مختلفی اتفاق می‌افتد. گاهی پسر با نقشه قبلی و کاملا فکر شده، وارد زندگی دختر می‌شود. یا شاید بعد از مدتی پسر به این نتیجه برسد که این رابطه هیچ سودی برای او ندارد و باید کاری کند! اینکه هدف فرد از رابطه چیست به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما قطعا هیچکس برای مورد سواستفاده واقع شدن وارد رابطه نمی‌شود. با نوشتن این مقاله، قصد بدبین کردن دختران نسبت به پسران را نداریم و هدف فقط آگاهی رسانی بیشتر در این مورد است.

برای آشنایی با نشانه های دوستی به قصد ازدواج کلیک کنید.

علت سوء استفاده پسر از دختر چیست؟

در این قسمت به پاسخ سوالی که در ابتدا مطرح شد می‌پردازیم. فراموش نکنید که این اتفاق به صورت کاملا برعکس یعنی از طرف دختران هم شاید اتفاق بی‌افتد. اما این مشکل برای دختران بیشتر رخ داده و پیامدهای مخرب تری به جا گذاشته است. علل سوء استفاده پسر از دختر، معمولا شخصی هستند و گاهی دختر مرتکب هیچ اشتباهی نمی‌شود. اما به هر حال رابطه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

⭕انتقام گیری

گاهی پسر به دلیل اینکه در روابط عاطفی گذشته خود دچار شکست شده است یا خود نیز مورد سواستفاده قرار گرفته، تصمیم به انتقام از دیگران می‌گیرد. در چنین شرایطی فرد نسبت به همه بدبین شده و در واقع قصاص قبل از جنایت می‌کند. سوء استفاده پسر از دختر به این دلیل بسیار رایج است.

⭕اختلالات روانی

برخی از افراد از اینکه دیگران را آزار دهند؛ لذت می‌برند. ابتلا به اختلال سادیسم خفیف می‌تواند از دلایل آن باشد. سوء استفاده پسر از دختر گاهی چنان به صورت زیرکانه اتفاق می‌افتد که دختر متوجه آن نمی‌شود. یا شاید به اشتباه نشانه ها را به عنوان علاقه تلقی کند. برای آشنایی بیشتر با اختلال سادیسم کلیک کنید.

⭕خلاء عاطفی

سوء استفاده پسر از دختر، همیشه ملموس یا قابل مشاهده نیست. بعضی از پسران به دلیل عقده کمبود محبت از طرف خانواده، این خلا را به شکل دیگری پر می‌کنند. برای مثال همیشه در حال گدایی محبت هستند و با روشهای مختلف جلب توجه می‌کنند. علت این موضوع کاملا به سابقه خانوادگی فرد بر می‌گردد.

⭕تقلید از دیگران

شاید پسر به دلیل فشار همسالان یا حتی تقلید از آن‌ها دست به انجام چنین کاری بزند. امروزه برای برخی از پسرانی که هنوز به بلوغ فکری نرسیده اند؛ سواستفاده گری، یک وسیله قدرت نمایی محسوب می‌شود. آنان این رفتار را نوعی افتخار می‌دانند و با اطرافیان خود در این مورد با احساس غرور صحبت می‌کنند.

سوء استفاده پسر از دختر و نشانه های افراد سود استفاده گر

خیلی از دختران پیش از شروع یک رابطه عاطفی، به دنبال نشانه ها و علائم یک پسر سواستفاده گر می‌گردنند. به طور کلی باید گفت نمی‌توان این نشانه ها را به همه تعمیم داد یا به هیچکس اعتماد نکرد. احتمالا با گذشت مدتی از رابطه متوجه برخی مسائل خواهید شد. برای جلوگیری از بازی با احساسات دخترها یا مردان کلیک کنید.

⏹افراد متعهدی نیستند.

⏹بهانه گیری می‌کنند.

⏹خیانت. برای آشنایی با نشانه های خیانت مردان کلیک کنید.

⏹فرار از مسئولیت

⏹ارتباط فیزیکی زیاد

⏹درخواست های متعدد

⏹نادیده گرفتن احساسات شما

اشکال مختلف سوء استفاده پسر از دختر

وقتی حرف از سوء استفاده پسر از دختر می‌شود؛ معمولا همه به طور ناخودآگاه، فقط به جنبه جنسی آن فکر می‌کنند. اما سواستفاده، جنبه های دیگری نیز دارد. برای مثال سواستفاده مالی یا احساسی. آسیب های ناشی از این سوء استفاده ها در بیشتر موارد نیاز به مداخله درمانی و مشاوره روانشناسی دارد.

?سواستفاده جنسی

برخی از رابطه ها فقط با هدف برطرف کردن نیازهای جنسی، شکل می‌گیرد. اگر یکی از طرفین از این موضوع بی اطلاع باشد؛ سواستفاده محسوب می‌شود. سوء استفاده پسر از دختر در زمینه جنسی شامل تماس فیزیکی زیاد، شوخی های جنسی، خودخواهی در رابطه جنسی یا وادار کردن شخص برای رابطه جنسی می‌شود. سواستفاده جنسی، قطعا تجاوز محسوب می‌شود. برای درک بهتر حتما مقاله سوء استفاده جنسی را بخوانید.

?سواستفاده احساسی | سوء استفاده پسر از دختر

در این شرایط پسر، مدام از طرف دختر توقع ابراز احساسات و محبت دارد. او محبتی که از خانواده خود دریافت نکرده است را با سواستفاده گری جبران می‌کند. سوء استفاده پسر از دختر فقط محدود به این قضیه نمی‌شود. پسرانی که مدام وعده وعیدهای الکی به دختر داده یا به او قول ازدواج و چیزهای بزرگ را هم می‌دهند؛ در حال سواستفاده هستند. دروغگویی نیز یکی دیگر از جنبه های سواستفاده احساسی است.

?سواستفاده مالی

سواستفاده مالی، یکی دیگر از انواع سوء استفاده پسر از دختر است. در این مواقع معمولا سراغ دختران پولدار می‌روند. اینکار یا با نقشه قبلی انجام می‌شود یا در حین رابطه فرد به طرق مختلف درخواست پول می‌کند. حتی اگر وضع مالی دختر چندان هم خوب نباشد؛ بازهم هدف رابطه برای پسر پول است. برخی تصور می‌کنند که این یک کلیشه برعکس است و همیشه دختران دنبال منفعت مالی هستند. در حالی که خیلی از دخترانی که از این جهت مورد سوء استفاده واقع شده اند هرگز از این موضوع به کسی حرفی نمی‌زنند.

سوء استفاده جنسی با وعده ازدواج

یکی دیگر از روش های پسران برای سوء استفاده از دختر ها دادن وعده ازدواج است. پسران وعده ازدواج می‌دهند تا بتوانند به مقاصد خود برسند. شاید در ظاهر طوری نشان دهند که واقعا قصد ازدواج دارند و حتی اقداماتی هم در این مسیر بکنند، اما همه این کارها و حرف ها فقط برای رسیدن به منافع خودشان است. این منافع را در قسمت قبلی توضیح داده ایم. آن ها برای ارضای نیاز روانی و جسمی و مالی خود، دروغ های بزرگی به دختران می‌دهند.

برای عضویت در صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

عوارض سوء استفاده برای دختر

دخترانی که قربانی سواستفاده می‌شوند؛ طبیعی است که تا مدت ها نتوانند به شخص دیگری اعتماد کنند. سوء استفاده پسر از دختر،عواقب روانی زیادی برای دختر دارد و شاید مبتلا به افسردگی و ترس از رابطه شود. دختران روحیات حساس تری از پسران دارند و برای بازگشت به زندگی عادی به زمان بیشتری احتیاج خواهند داشت. قطعا دختران نیز باید در این مورد احتیاط کرده و نشانه هارا جدی بگیرند.  در صورت بروز چنین اتفاقی در زندگی از یک روانشناس کمک بگیرید.

کمک گرفتن از مشاور

هم برای پسران سواستفاده گر و هم برای دختران قربانی کمک گرفتن از مشاور، بسیار موثر خواهد بود. برطرف کردن تروما های قدیمی و آسیب های روانی از وظایف درمانگر است که آن را با روش های مختلفی انجام می‌شود. همیشه به راحتی نمی‌توان به رابطه پایان داد مخصوصا اگر سواستفاده در ازدواج صورت گیرد. به همین دلیل باید به دنبال راه های دیگری مثل مراجعه به روانشناس بود.

سخن پایانی

سوء استفاده پسر از دختر باعث احساسات منفی دختر، نسبت به خودش و کاهش اعتماد به نفس او می‌شود. با اینکه او مقصر نیست. یا اینکه مدام رفتارهای شریک خود را توجیه می‌کند چرا که مطمئن نیست مورد سواستفاده واقع شده است. در چنین شرایطی گوشزد های دوستان یا حمایت خانواده، تلنگر خوبی خواهد بود. تا وقتی در یک رابطه سمی هستید؛ نمی‌توانید درست فکر کنید یا تصمیم بگیرید. پس حتما از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سوء استفاده پسر از دختر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

نشانه های سوء استفاده پسر از دختر چیست؟

از نشانه های پسر سواستفاده گر می‌توان به تعهد نداشتن، بی مسئولیتی، تماس فیزیکی زیاد، خیانت، دلیل تراشی و… اشاره کرد.

علت سوء استفاده پسر از دختر چیست؟

خلا عاطفی، تقلید از دیگران، انتقام جویی و اختلالت روانی از علل سواستفاده پسر از دختر هستند.

سوء استفاده از دختر به چه شکلی انجام می‌شود؟

معمولا همه با شنیدن کلمه سواستفاده به یاد سواستفاده جنسی می‌افتند؛ اما سواستفاده جنبه های دیگری مثل احساسی و مالی نیز دارد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره