بازی با احساسات دختر ها یا مردان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

بازی با احساسات ممکن است در روابط عاطفی و از سوی هر دو جنس انجام شود، اما مطابق آمار مردان بیشتر با احساسات زنان بازی می‌کنند. انسان‌ها در زندگی خود با افراد بسیاری در ارتباط هستند و ممکن است به برخی از آن‌ها به دلایل مختلفی وابستگی عاطفی پیدا کنند. حقیقتی انکارناپذیر این است که همیشه آدم‌ها در روابط خود صادق نیستند و قصدشان به بازی گرفتن احساسات طرف مقابل است. از آنجایی که رابطه‌‌های عاطفی، قدرت تشخیص را کم می‌کنند، طبیعی است که نتوانید راستگویی یا برعکس فریبکاری طرف مقابل‌تان را تشخیص دهید. در ادامه نشانه‌های کسی که قصد بازی با احساسات شما را دارد را آورده‌ایم. اگر در چنین شرایطی قرار گرفته‌اید خود را ملامت نکنید در عوض با دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر موضوع را حل و فصل نمایید.

بازی با احساسات به چه معناست؟

به بازی گرفتن احساسات اقدامی غیراخلاقی و غیرانسانی است و می‌تواند بسیار مخرب باشد. هم مردان و هم زنان باید در روابط عاطفی خود مراقب باشند تا احساساتشان توسط هیچ کسی به بازی گرفته نشود. تشخیص این موضوع ساده نیست و معمولا کسانی که احساسات دیگران را به بازی می‌گیرند، سعی می‌کنند در این کار بسیار ماهرانه عمل کنند.

اگر در یک رابطه عاطفی هستید، بهتر است ابتدا با تعریفی از به بازی گرفتن احساسات آشنا شوید. اگر کسی در زندگی شماست که از نظر عاطفی به او وابسته هستید و گمان می‌کنید طرف مقابل نیز احساسی مشابه شما دارد؛ ولی در واقعیت اینطور نباشد، در واقع او احساسات شما را به بازی گرفته است.

گرفتار شدن در یک عشق یک طرفه شاید تعریف مناسبی از بازی گرفتن احساسات باشد. در چنین رابطه‌های عاطفی خواسته‌های دو طرف با یکدیگر فرق دارد و کسی که با احساسات نفر دوم بازی می‌کند، در خواسته‌ها و نیت‌های خود صداقت ندارد.

نشانه های بازی با احساسات چیست؟

با وجود اینکه تشخیص به بازی گرفتن احساسات کار ساده‌ای نیست، اما با توجه به برخی نشانه‌ها و علائم می‌توان این موضوع را تشخیص داد. در ادامه سعی داریم به نشانه‌های بازی با احساسات اشاره‌ای داشته باشیم. برای آشنایی با نشانه های رابطه بی سرانجام کلیک کنید.

داشتن رفتارهای ضد و نقیض

کسانی که در یک رابطه عاطفی به دنبال بازی با احساسات طرف مقابل هستند، معمولا خواسته‌های‌شان به برطرف کردن نیازهای خودشان خلاصه می‌شود. در واقع برای آن‌ها اهمیتی ندارد که طرف مقابل از او چه می‌خواهد و فقط می‌خواهند نیازها و خواسته‌های خودشان را ارضا کنند.

این دسته از افراد دارای رفتارهای ضد و نقیض هستند و با کمی دقت در عملکرد آن‌ها می‌توان متوجه شد که قصدشان دقیقا چیست. منظور از رفتارهای ضد و نقیض این است که مهربانی و یا رفتار خوش آن‌ها فقط مختص به برخی زمان‌های به خصوص باشد.

بازی با احساسات | نداشتن صداقت در رابطه

از دیگر نشانه های بازی با احساسات نداشتن صداقت در رابطه است. منظور از نداشتن صداقت در رابطه این است که او شما را به همان اندازه که ابراز می‌کند، دوست ندارد. در واقع این افراد تظاهر به چیزهایی می‌کنند که حقیقت خلاف آن‌ها است و سعی دارند با احساسات دروغین طرف مقابل را فریب دهند.

نداشتن صداقت، دروغگویی و رفتارهای ضد و نقیض باعث می‌گردد که فرد در برخی زمان‌ها برای برقراری رابطه مشتاق بوده و در برخی زمان‌ها که خواسته‌هایش برآورده نمی‌شود، نسبت به طرف مقابل تمایلی نداشته باشد.

این دسته از افراد سعی نمی‌کنند که یک رابطه عاشقانه را گرم و پابرجا نگه دارند و فقط ترجیح می‌دهند خروجی رابطه، ارضای نیازهای آن‌ها باشد.

بیشتر بخوانید : دوستی دختر و پسر

چه زمان‌هایی در کنار شماست؟

از مهم‌ترین راه‌هایی که می‌توانید متوجه شوید هدف طرف مقابل از بودن در کنار شما و برقراری رابطه عاطفی چیست، این است که توجه کنید او چه زمان‌هایی تمایل دارد در کنار شما باشد.

اگر او فقط حاضر باشد زمان‌هایی که به نفعش است و به اهداف و خواسته‌هایش می‌رسد، در کنار شما باشد اما در دیگر زمان‌ها که شما به او احتیاج دارید، شانه خالی می‌کند و به دنبال بهانه تراشی است، باید کمی بیشتر درباره بودن با او فکر کنید.

بازی با احساسات | ارزیابی احساسات و رفتارهای خود

بهتر است برای اینکه به پاسخ سوال خود پیرامون بازی با احساسات تان از سوی طرف مقابل برسید، احساسات و رفتارهای خودتان را نیز ارزیابی کنید.

به عنوان مثال می‌توانید به این فکر کنید که آیا شما از احساسی که طرف مقابل نسبت به شما دارد، اطمینان دارید یا خیر؟ آیا او با کارهایش توانسته اعتماد شما را جلب کند و یا هر بار رفتاری انجام داده که شما را ناامید کرده است؟

البته باید در نظر نیز داشته باشید که در بیشتر مواقع فرد به دلیل رابطه‌هایی که در گذشته داشته است و روابط ناسالمی که تجربه کرده، نمی‌تواند به پاسخ درستی برسد و به عبارتی همه افراد را با یک دیدگاه قضاوت می‌کند. اگر نمی‌توانید احساسات خود را در مورد طرف مقابل‌تان ارزیابی کنید و حساسیت شما بر روی این مسئله زیاد شده است، توصیه می‌شود حتما از یک مشاور و یا روانشناس کمک بگیرید تا گذشته تلخی که تجربه کرده‌اید، بر روی آینده‌تان تاثیری نداشته باشد.

عدم مطابقت بین حرف و عمل

کسانی که سعی دارند با احساسات طرف مقابل بازی کنند، حرفی را به زبان می‌آورند که طرف مقابل تمایل دارد آن‌ها را بشنود.

به همین دلیل معمولا حرف و عمل این دسته از افراد با یکدیگر مطابقت ندارد. آن‌ها در ظاهر حرفی را برای دلخوشی طرف مقابل می زنند، اما در واقعیت و در عمل رفتاری مخالف با آن را انجام می‌دهند.

متخصص ایجاد احساس گناه

معمولا کسانی که از احساسات دیگران سوء استفاده می‌کنند، سعی می‌کنند خواسته‌ها و انتظارات خود را از طرف مقابل به گونه‌ای درخواست کنند که آن‌ها نتوانند نه بگویند و آن را رد کنند.

مثلا ممکن است از طرف مقابل خواسته‌ای داشته باشند که غیر منطقی و آزار دهنده است و طرف مقابل میلی به پذیرش آن نداشته باشد. در این گونه موارد فرد سعی می‌کند تمام تلاش خود را برای ایجاد احساس گناه کند. معمولا این افراد شرایط را طوری رقم می‌زنند که فرقی نمی‌کند شما چه می‌خواهید، در هر حال این شما هستید که مقصرید.

بازی کردن نقش قربانی

بودن در یک رابطه عاطفی با شخصی که احساسات شما را به بازی گرفته است، باعث می‌شود که شما همیشه احساس گناه داشته باشید و او نیز همیشه نقش قربانی را بازی می‌کند.

کسی که با احساسات طرف مقابل بازی می‌کند، هیچ وقت مقصر نیست و حتی عامل اصلی اشتباهاتش نیز دیگران هستند.

نداشتن تعهد

معمولا کسیانی که با احساسات دیگران بازی می‌کنند، در رابطه عاطفی خود هیچ گونه تعهدی ندارند. تصمیمات دو نفره رابطه‌های عاطفی توسط این افراد هیچ وقت قطعی نمی‌شود.

کسانی که با احساسات طرف مقابل بازی می‌کنند، نمی‌دانند که از یک رابطه چه خواسته‌ای دارند و نمی‌خواهند طرف مقابل را هم از دست دهند و نه به طور کلی در رابطه با او می‌مانند.

سخن آخر

اگر در یک رابطه عاطفی و احساسی هستید که فقط احساس می‌کنید طرف مقابل از احساسات شما سوء استفاده می‌کند و آن را به بازی گرفته است، سعی کنید هر چه سریع‌تر خودتان را از رابطه و عشق یک طرفه‌ای که گرفتار شده‌اید، نجات دهید. برای مرور رابطه با چند سوال کلیک کنید.

توصیه می‌شود در رابطه‌های این چنینی با منطق تصمیم بگیرید و به آشفتگی‌های عاطفی خود پاسخ ندهید. باید با کسب آگاهی از این دسته از افراد فاصله بگیرید، چراکه با بودن در کنارشان نمی‌توانید مانع این موضوع شوید که از احساسات شما سوء استفاده نشود.

در صورتی که گرفتار رابطه‌های یک طرفه‌ای شده اید که طرف مقابل سعی در سوء استفاده احساسی از شما دارد و نمی‌توانید آگاهانه و با کنترل شرایط، اوضاع را مدیریت کنید، حتما از مشاوره با روانشناس و افراد آگاه استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بازی با احساسات می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره