آموزش های بعد از ازدواج

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

امروزه کتاب‌های زیادی در زمینه آموزش های بعد از ازدواج تالیف شده‌اند و بسیاری از متخصصین در این حوزه برای زوجین کارگاه برگزار می‌کنند. اما این آموزش‌ها چه مسائلی را شامل می‌شوند؟ آیا مواردی نظیر آموزش جنسی و کسب شناخت در مورد ویژگی‌های رفتاری همسر مربوط به قبل از ازدواج نیستند؟ برخلاف باورهای عمومی یادگیری در مورد داشتن یک زندگی مشترک موفق به قبل از ازدواج محود نمی‌شود و زن و شوهرها همواره باید در جهت ارتقای کیفیت زندگی خود بکوشند. از همین رو ما در ادامه به توضیحات کامل‌تری در مورد آموزش های بعد از ازدواج پرداخته‌ایم. بهره بردن از مشاوره روانشناسی به شما در کاهش مشکلات بعد از ازدواج کمک کننده خواهد بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه آموزش های بعد از ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج  با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

اهمیت آموزش های بعد از ازدواج

کسب اطلاعات در مورد نحوه ساختن یک زندگی موفق و مهارت‌های مربوط به آن به دوران قبل از ازدواج محود نمی‌شود. برای اینکه بتوانید در طول سالیان طولانی رابطه‌ای پایدار و رضایت بخش با همسر خود داشته باشید لازم است که دائما اطلاعات خود را به روز کرده و در جنبه‌های مختلف آموزش ببینید.

برای مثال نحوه برخورد با مشکلات جنسی، افزایش مهارت همدلی، ایجاد توانمندی بیشتر در خود برای درک دیدگاه متفاوت و سایر مسائلی از این دست از جمله مواردی هستند که باید بعد از ازدواج مورد بررسی قرار بگیرند؛ چرا که برخورداری از این مهارت‌ها از ایجاد شکاف‌های عمیق در زندگی پیشگیری کرده و در نتیجه به بهبود روابط زناشویی شما کمک می‌کند. با این حال برای پیشبرد زندگی آمادگی‌های قبل ازدواج نیز بسیار اهمیت دارد، از این رو به همگان مشاوره ازدواج توصیه می‌شود.

انواع آموزش های بعد از ازدواج

انواع آموزش ها بعد ازدواج

بسیاری از افراد قبل از مراجعه نزد روانشناس برای مشاوره زوج درمانی یا شرکت در کارگاه‌های مرتبط با زوجین در مورد نوع آموزش‌های ارائه شده سوال می‌پرسند. در واقع آن‌ها می‌خواهند بدانند که باید در چه زمینه‌هایی مهارت خود را بالا ببرند و راجع به چه چیزهایی صحبت کنند. اگر شما نیز در این باره کنجکاو هستید ما در ادامه به مهم‌ترین موارد در این زمینه اشاره کرده‌ایم. حتما درباره نکات همسرداری بخوانید.

1- نحوه مدیریت ارتباط با خانواده همسر

بسیاری از افراد هنگامی که ازدواج می‌کنند نقش خانواده همسر در کیفیت زندگی مشترک را دست کم می‌گیرند. با این حال این مسئله اهمیت خود را بعد از ازدواج بیشتر نشان خواهد داد. در آموزش های بعد از ازدواج روانشناس به شما می‌آموزد که چگونه مرزها و حریم‌های زندگی شخصی‌تان را در مقابل خانواده‌های خود حفظ کنید. در حقیقت آنچه اهمیت دارد این است که بتوانید به پختگی لازم در زمینه استقلال از خانواده دست یابید و امنیت و آرامش را برای خانواده جدید تامین کنید. برای آشنایی با پیامدهای اطاعت از والدین بعد ازدواج کلیک کنید.

2- نحوه برخورد با مشکلات جنسی

با وجود همه اطلاعاتی که ممکن است قبل از ازدواج در مورد رابطه جنسی به دست بیاورید احتمال برخورد با مشکلاتی در این زمینه همواره وجود دارد. از همین رو بسیار اهمیت دارد که پس از ازدواج در زمینه علل بروز اختلالاتی هم چون بی میلی جنسی، ناتوانی در رسیدن به ارگاسم، زود انزالی و دیر انزالی اطلاعات به دست بیاورید و بدانید که هنگام مواجهه با آن‌ها باید چه برخوردی از خود نشان دهید. حتما مقاله آموزش سکس را بخوانید.

متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی با رفتارهای آزاردهنده‌ای نظیر سرزنش یا تمسخر به همسر خود پاسخ می‌دهند که این امر اعتماد به نفس فرد مقابل را تا حد زیادی تهدید می‌کند و می‌تواند باعث افت هرچه بیشتر عملکرد او شود. لازم است بدانید که امروزه برای هریک از این مشکلات درمان‌های روانشناختی خاصی وجود دارد که متخصصین حوزه سکس تراپی می‌توانند به شما کمک نمایند آن‌ها را درمان نمایید.

3- حفظ صمیمت با فروکش کردن عواطف شدید

یکی از مشکلات عمده زوجین پس از ازدواج این است که با فروکش کردن عواطف و هیجانات اولیه احساس می‌کنند از یکدیگر فاصله گرفته‌اند و دیگر نمی‌توانند همانند گذشته به یکدیگر عشق بورزند. بسیار اهمیت دارد که با آگاهی از این موضوع برای مواجهه با آن آمادگی داشته باشید و بتوانید اقدامات مورد نیاز را در برخورد با آن‌ها انجام دهید. برای مثال اختصاص دادن زمان‌هایی برای انجام فعالیت‌های لذت بخش و مشترک یا مشخص کردن ساعت‌های مشخصی برای ابراز نیازها و خواسته‌های خود به شما کمک می‌کند تا بتوانید کیفیت رابطه خود را حفظ نمایید.

4- یادگیری مهارت ارتباط موثر از جمله آموزش های بعد از ازدواج

بسیاری از زن و شوهرها نمی‌توانند به درستی با یکدیگر صحبت کنند. آن‌ها در مواجهه با مشکلات زندگی یا از حرف زدن با یکدیگر اجتناب می‌کنند و یا هنگام صحبت کردن رفتارهای پرخاشگرانه‌ای نظیر بالا بردن تن صدا، حرف زدن با نیش و کنایه و تیکه پرانی به یکدیگر را از خود نشان می‌دهند. روانشناسان در آموزش‌های بعد از ازدواج به شما می‌آموزند که چگونه یک گفت‌وگوی سالم را شروع کنید و چگونه اختلافات و تعارضات خود را به شیوه‌ای مسالمت آمیز حل و فصل نمایید.

5- آمادگی برای تربیت هماهنگ فرزندان

یکی از نکات بسیار مهم و کلیدی در سلامت روان فرزندان هماهنگی سبک تربیتی پدر و مادر با یکدیگر است. در بسیاری از آموزش های بعد از ازدواج اصول آمادگی برای بچه دار شدن و پرورش یک سبک تربیتی نزدیک به هم از جمله اهداف اصلی محسوب می‌شود.

سخن آخر

هر مرد و زنی درست بعد از ورود به خانه مشترک متوجه تعارضات و چالش های زیادی می‌شوند. شاید دوران آشنایی طولانی باشد، اما زندگی مشترک چیز دیگری است. با تصورات قبل ازدواج تفاوت زیادی دارد. نمی گوییم بد است، خیر. بلکه می گوییم متفاوت است. شما زوج عزیز باید آموزش های بعد از ازدواج را هم جدی بگیرید. اختلاف نظرات را ساده نگیرید و روش تان برای حل آن ها را تغییر دهید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آموزش های بعد از ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج  با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا پرورش مهارت کنترل خشم نیز در برنامه های آموزش بعد از ازدواج قرار دارد؟

بله، در آموزش مهارت‌های بین فردی اکثر درمانگران مسئله خشم و نحوه مدیریت آن در رابطه با همسر را مورد بررسی قرار می‌دهند. همچنین اگر در این زمینه با مشکلات گسترده‌ای روبه‌رو هستید می‌توانید علاوه بر کارگاه‌های آموزشی به مراکز مشاوره مراجعه کرده و از یک روانشناس برای مدیریت این موضوع کمک بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره