نشانه های خیانت مردان | علائم و حالات مرد بعد از خیانت

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

جستجوی نشانه های خیانت مردان در اینترنت (یا هر طریق دیگر) و توجه به رفتار و حالات مردان بعد از خیانت یکی از واکنش‌های طبیعی است که هر خانمی با دیدن تغییر رفتار یا تجربه یکبار خیانت انجام می‌دهد. معمولا شوهران این زنان، آن‌ها را فردی شکاک و بدبین خطاب می‌کنند و دائم به خاطر چک کردن‌های بی مورد با او بحث و جدال دارند.

خوب قبل از هر چیز پیشگیری بهتر از درمان است، اگر فکر می‌کنید ممکن است مورد خیانت قرار بگیرید به جای پیگیری نشانه های خیانت همسرتان به دنبال راهی برای مستحکم کردن رابطه تان باشید، اما اگر مورد خیانت واقع شدید حتما برای دریافت مشاوره خیانت همسر تلفنی اقدام نمایید. پیشنهاد می‌کنیم برای رفع شک با علائم خیانت در مردان آشنا شوید؛ توجه داشته باشید که وجود علائم زیر دلیل قطعی خیانت نیست. 

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه های خیانت مردان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

علائم و نشانه های خیانت مردان

نشانه های خیانت شوهر

خوب است همه خانم‌ها با نشانه های خیانت مردان آشنا باشند و نسبت به تغییرات رفتاری همسر خود توجه بیشتری نشان دهند. اما در عین حال باید به این نکته نیز اشاره کرد که این نشانه‌ها می‌تواند به دلایل دیگری نیز ایجاد شود ( مقاله مردان وفادار را بخوانید) و یا ممکن است همسر شما بدون وجود هیچ‌یک از این نشانه‌ها درحال خیانت به شما باشد. آنچه در این بخش با یکدیگر بررسی خواهیم کرد صرفا نشانه‌های شایعی هستند که در بسیاری از مردان دیده شده‌اند.

▪️ رفتارهای خارج از عادت

تغییر روال زندگی شما و همسرتان از حالت عادی از جمله نشانه های خیانت مردان است. شاید ساده‌ترین تغییری که بتوانیم به آن اشاره کنیم تغییر در ساعت رفت و آمد همسرتان باشد. ممکن است ناگهان تصمیم بگیرد که به ظاهر خود برسد، سفر برود، حریم شخصی داشته باشد و یا هر رفتار دیگری که پیش از این در همسرتان وجود نداشته اما به ناگهان و بدون هیچ دلیل مشخصی شروع می‌شود، می‌تواند نشانه‌ای از خیانت باشد.

▪️ بی توجهی به همسر از نشانه های خیانت مردان

سرد شدن رابطه عاطفی میان شما و همسرتان در بسیاری از اوقات نشاندهنده این است که پای فرد دیگری در میان است. البته این مسئله می‌تواند به دنبال هرگونه مشکل یا دلخوری در زندگی شما نیز پیش بیاید اما اگر به صورت ناگهانی و بدون دلیل خاصی همسرتان نسبت به شما سرد شده و حتی وقتی دلیلش را از او می‌پرسید جواب قانع کننده‌ای نصیبتان نمی‌شود، بهتر است خیانت را به عنوان یک گزینه در ذهن داشته باشید. البته بی توجهی غیر از نشانه های خیانت مردان می توان به دلیل خستگی، مشغله فکری، فشار مالی و…. نیز باشد. پس عجولانه تصمیم نگیرید.

برای اطلاع از زمان خطرات تعریف مرد از زنان دیگر کلیک کنید.

▪️ بی میلی نسبت به رابطه جنسی از حالات مردان بعد از خیانت

کمتر شدن تمایل همسرتان به برقراری رابطه جنسی و یا تغییر در رفتارها و عادات جنسی او می‌تواند نشاندهنده این باشد که همسرتان با فردی به غیر از شما در ارتباط است. بیمیلی به رابطه از شاخص ترین نشانه های خیانت مردان است. اما برای اطمینان از صحت آن شما حتما باید عوامل دیگر را هم بررسی کنید. متخصصان خانواده در این مورد به طور کامل راهنمایی تان می کنند.

▪️ رفتارهای خودشیفته از نشانه های خیانت مردان

یکی از نشانه‌های رفتاری مردانی که به همسرانشان خیانت می‌کنند، رفتارهایی است که در اصطلاح به آن‌ها خودشیفتگی می‌گوییم. اگر همسرتان از آن دسته آدم‌هایی است که به ظاهر خود بسیار اهمیت می‌دهد، عکس‌های زیادی را از خودش در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کند و یا سعی می‌کند در هر جمعی توجه دیگران را به خود جلب کند، بهتر است با دقت بیشتری او را زیرنظر داشته باشید؛ این گروه از مردان معمولا با احتمال بالاتری به سراغ روابط فرازناشویی می‌روند زیرا نسبت به جذابیت و مقبولیت خود اعتماد بالایی دارند.

▪️ دعوا و قهرهای طولانی مدت با همسر

بهانه جویی و دعوا یا قهر کردن‌های طولانی مدت بدون تلاش برای آشتی و بهبود رابطه می‌تواند یکی از نشانه های خیانت مردان باشد. این دست مردان گویی از این شکاف راضی بوده و برای از بین بردن آن تلاش واقعی نمی کنند. آن ها دائم با انداختن توپ در زمین شما به دنبال ادامه دادن این قهر هستند. این مورد از جمله نشانه های خیانت مردان است چرا که آن ها در این شرایط به احتمال کمتری در تله شما خواهند افتاد.

حتما مقاله چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند را بخوانید.

▪️ نشانه های خیانت مردان | بیان ضعف‎ های همسر

اگر همسرتان اخیرا معایب شما را مرتب گوشزد می‌کند و یا از ظاهر و رفتارتان ایراد می‌گیرد، شاید بهتر باشد به حضور زنی دیگر در زندگی او شک کنید. ایراد گرفتن‌های مکرر و یا درخواست از شما برای اینکه به شکل دیگری لباس بپوشید یا رفتار کنید می‌تواند از نشانه های خیانت مردان باشد.

▪️ تمایل زیاد به تنها ماندن

یکی از محسوس ترین نشانه های خیانت مردان تمایل آن ها به تنها ماندن است. گاه می بینیم این مردان همسر خود را به همراه دوستان و خانواده اش به سفری دور میفرستد. و یا تمایلی به همراهی همسرش در مهمانی ها و سایر موقعیت ها ندارد. در واقع این مردان به دنبال فرصتی هستند تا از شما دور باشند. این گونه وقت کافی برای بودن با معشوقشان خواهند داشت. البته این رفتار در کنار سایر نشانه های خیانت مردان می تواند وجود این مساله را اثبات کند.

▪️ رمز گذاری و حساسیت زیاد نسبت به گوشی همراه

همسرتان تا پیش از این هم شاید روی موبایلش رمز تعریف کرده بود اما اهمیتی نمیداد که شما از آن رمز مطلع اید یا نه. قبلا به راحتی به گوشی همسرتان دسترسی داشتید و در صورت پیشامدی به راحتی موبایلش را در اختیار شما می‌گذاشت. اما مدتی است رمز گوشی او را نمی دانید و یا دائم عوض می کند. همیشه موبایلش را نزدیک خودش نگه می‌دارد و اجازه استفاده از آن را به سختی به شما می‌دهد. این نوع رفتارها نشانه های خیانت مردان است.

اما توصیه می کنیم که حتما درباره پیامدهای چک کردن گوشی همسر نیز بخوانید.

▪️ حساسیت شدید نسبت به ظاهر و پوشش همسر

“کافر همه را به کیش خود پندارد”. حساسیت های شدید نسبت به پوشش شما از نشانه های خیانت مردان محسوب می شود. این مردان در اصطلاح روانشناسی دچار فرافکنی می شوند. به این صورت که رفتارهای خیانت خودشان را به شما اتلاق می دهند. آن ها حتی ممکن است شما را متهم به خیانت نیز بکنند. این گونه رفتارها در واقع ناشی از نوعی مکانیسم دفاعی به نام فرافکنی است.

▪️ نشانه های خیانت مردان | تحقیر همسر

مردانی که خیانت می کنند ، با این فکر و احساس که دیگر نیازی به همسرشان ندارند، شروع به تحقیر او می‌کنند. بعد از مدتی خانم اعتماد به نفسش را از دست می دهد و شوهر به تمام خواسته هایش می رسد. او حال معشوقه ای دارد که تمام اوقات خوش اش با اوست. از طرفی همسری دارد که قادر به شکایت کردن از اوضاع نیست؛ اما به تمام امور خانه و خانواده رسیدگی می کند.

▪️ ناهمخوانی دخل و خرج ها

از نشانه های خیانت مردان می‌توان به ولخرجی های او اشاره کرد. مدتی است هیچ پاداش و اضافه حقوقی نگرفته است. مدت هاست حقوق او افزایش نداشته و شما مجبورید با مبلغ بسیار کم امورات زندگی را بگذرانید. اینکه پول هایش کجا و چگونه صرف می شود اصلا مشخص و منطقی نیست. تمامی این ها می تواند نشانه هایی از خیانت شوهر باشد.

▪️ دروغگویی از نشانه های خیانت مردان

در مورد رفت و آمد، جایی که هست، آدم هایی که کنارش حضور دارند، دوستان و هر نوع اتفاق ساده ای ممکن است مردان دروغگو تر شوند. برای مثال او در کنار معشوقه اش نهار صرف کرده، اما نمی تواند به همسرش بگوید بیرون نهار خورده (چرا که شرایط مالی توجیه پذیر نخواهد بود)، پس وقتی به خانه می آید ادعا می کند که از صبح گرسنه است و این گونه ترحم همسر را نیز می خرد. این دست مردان دائم برای پوشش یک دروغ مجبور به گفتن دروغی دیگر هستند. مسلما این دروغ ها روزی عیان خواهد شد.

برای آشنایی با نشانه های مرد دروغگو کلیک کنید.

▪️ خشن تر شدن شوهر

خشن تر شدن از جمله نشانه های خیانت مردان است. مردانی که خیانت می کنند در برابر همسرشان شفقت کمتری از خود نشان می دهند. بنابراین به راحتی می توانند دل او را بشکنند. این مساله آسیب زا ترین پیامد خیانت است. چرا که از بین رفتن پیوند عاطفی زن و شوهر است که آن ها را روزبروز از یکدیگر دورتر می کند. پس در صورت  برملا شدن خیانت احتمال جدایی و از هم پاشیدن زندگی نیز بیشتر خواهد شد.

 خیانت یعنی چه؟

خیانت یعنی شریک عاطفی شما هرآنچه را که باید صرفا در انحصار شما باشد را با فرد دیگری شریک شود. این مسئله می‌تواند از جلب توجه و ابراز احساس تا رابطه جنسی را شامل شود. در نتیجه برخلاف تصور بسیاری از افراد که خیانت را صرفا محدود به رابطه جنسی می‌دانند هرگونه توجه به فردی به غیر از شریک عاطفی، خیانت محسوب می‌شود. جهت اطلاع از آثار و انواع روابط فرازناشویی کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

خصوصیات مرد خیانتکار

احساس مرد خیانتکار

  • پنهان کاری و دروغگویی‌های مداوم مرد خیانتکار
  • نداشتن رابطه خوب یا سالم با والدین به خصوص مادر
  • فراموشکاری و حواس پرتی
  • خودشیفتگی
  • عزت نفس و اعتماد به نفس پایین
  • تغییر ناگهانی (چه تغییر خوب چه تغییر بد)
  • روی آوردن به اعتیاد و کارهای خلاف
  • قدرت کلامی و به اصطلاح زبان بازی قوی
  • داشتن تاخیرهای زیاد چه در رفتن به خانه و چه در جواب دادن
  • کاهش میل جنسی به همسر
  • مشکلات مالی و یا حساب بانکی مخفی
  • ایرادگیری
  • حساسیت بیش از حد (به اصطلاح همه چیز زود به آن‌ها برمی‌خورد)
  • فرار کردن از صحبت
  • بی تفاوتی نسبت به فرزندان
  • داشتن حریم شخصی سفت و سخت
  • رسیدن بیش از حد به ظاهر و تیپ
  • بی احترامی
  • اصرار برای دور کردن همسر از خانه

مقاله پیشنهادی شوهرم با زنان دیگر چت می کند .

بعد از اطمینان از نشانه های خیانت مردان چه کنیم؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از خانم‌ها پیش می‌آید این است که اگر این نشانه‌ها در همسرم وجود داشت یا متوجه ارتباط او با دیگران شدم، باید چه عکس‌العملی نشان دهم. (پیشنهاد می شود مقاله برخورد با خیانت مردان مطالعه شود) درصورتی که صرفا به رفتار همسرتان مشکوک هستید و احتمال می‌دهید که او به شما خیانت کند بهتر است نسبت به رفتارهای وی دقت بیشتری داشته باشید و تا پیش از پیدا کردن دلایل محکم راجع به این موضوع قضاوت نکنید. اما در صورتی که یقین دارید همسرتان به شما خیانت می کند می‌توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید.

✔️به خودتان زمان بدهید

آگاهی و اطمینان از علائم و نشانه های خیانت مردان ، ضربه روحی دردناکی است که برای مدتی شما را درگیر هیجانات مختلف خواهد کرد. شما مجموعه‌ای از احساسات غم، خشم و استیصال را تجربه خواهید کرد. بهتر است در این مدت هیچ تصمیمی نگیرید و به خودتان برای ناراحت بودن حق بدهید.

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از خانم‌ها در این دوره مرتکب می‌شوند تصمیم‌گیری‌های احساسی و یا انکار احساسات است. به احساساتتان اجازه ابراز شدن بدهید. اگر علی رغم گذشت یک مدت زمان نسبتا مناسب همچنان احساس می‌کنید نمی‌توانید بر هیجانات خود غلبه کنید بهتر است راجع به این مسئله با یک مشاور صحبت کنید.

✔️به دنبال علت باشید

وقتی به دنبال نشانه‌ها هستید بهتر است به دنبال علت آن هم باشید. چرا که در بسیاری از مواقع با پیدا کردن علت در همان ابتدا می‌توانید از پیشروی موضوع جلوگیری کنید. این گونه فرصت بازسازی رابطه را راحت‌تر به دست خواهید آورد.

✔️برای آینده تصمیم بگیرید

وقتی هیجانات‌تان کمتر شد سعی کنید برای آینده ارتباط با همسرتان یک تصمیم منطقی بگیرید. این تصمیم می‌تواند بخشیدن همسر و ادامه زندگی یا پایان دادن به رابطه شما باشد. اما فراموش نکنید که تمامی ابعاد تصمیم‌تان را به دقت بسنجید. به ویژه اگر صاحب فرزند هستید بهتر است به سرنوشت و آسیب روحی آن‌ها نیز با دقت بیندیشید.

✔️از یک مشاور کمک بگیرید

در جریان شک به نشانه های خیانت مردان و تصمیم گیری برای آینده رابطه و همین طور پیاده کردن تصمیماتتان بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. اعضای خانواده و یا دوستان شما معمولا به دلیل علاقه‌ای که به شما دارند نمی‌توانند در چنین شرایطی شما را به خوبی و بدون جانبداری راهنمایی کنند.

مشاورین علاوه بر اینکه می‌توانند در این دعوا بی‌طرفانه قضاوت کنند از علم و تجربه کافی برای مشورت دادن به شما نیز برخوردارند. به ویژه اگر تصمیم به ادامه زندگی گرفته‌اید بهتر است از مشاور بخواهید به شما کمک کند که چطور این موضوع را فراموش کرده و زندگی بهتری برای خود و همسرتان فراهم کنید. دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

سخن آخر

نشانه های خیانت مردان برای خیلی از خانم ها روشن است، اما توانایی اثبات آن را ندارند. همین موضوع باعث می شود که نتوانند برخورد و تصمیم درستی در این باره بگیرند. اغلب خانم ها بدون مدرکی معتبر احساسی برخورد کرده و با موجی از انکارها و تنش ها روبرو می شوند. این وضعیت آن ها را آشفته کرده و روابط زناشویی شان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برای دوری از چنین پیامدهایی منفی توصیه می کنیم درباره نشانه های خیانت مردان مطالعه داشته تا بتوانید حداقل برای خودتان حقیقت روشن کنید. در قدم بعدی بهتر است به جای واکنش های آنی با متخصصین خانواده مشورت نمایید. در این شرایط می توانید در برابر نشانه های خیانت مردان بهترین بازخورد را داشته باشید.

متخصص به شما کمک می کند که با توجه به شرایط موجود تصمیمی مناسب بگیرید. چه شما قصد جدایی و چه قصد ادامه رابطه را داشته باشید، باز هم برای رفع علل خیانت و اقدامات لازم در این زمان حساس نیاز به مشورت متخصصان دارید. درمانگران خانواده با در نظر گرفتن مسائلی که از چشمان شما پنهان مانده در صدد رفع مساله کمک تان خواهند کرد. پس کافی است برای دریافت این خدمات با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه های خیانت مردان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا خیانت مردان نشانه های قطعی و قابل تشخیصی دارد؟

خیر، نشانه های خیانت در مردان مجموعه‌ای از رفتارها هستند که اگر آن‌ها را در همسرتان مشاهده می‌کنید بهتر است با دقت بیشتری زندگی مشترکتان را زیر نظر داشته باشید. اما نمی‌توان آن‌ها را به عنوان نشانه‌های قطعی خیانت در نظر گرفت. ممکن است دلایل دیگری برای بروز این تغییرات در رفتار همسرتان وجود داشته باشد.

در صورت مشاهده نشانه های خیانت در همسرم باید چه عکس‌العملی نشان دهم؟

سعی کنید دلیل این رفتارها در همسرتان را پیدا کنید. ممکن است این تغییرات به دلیل دلخوری از یک موضوع یا مشغله‌های کاری ایجاد شده باشد. درصورتی که متوجه شدید چنین دلایلی وجود ندارد و همسرتان در حال خیانت به شماست بهتر است از یک مشاور خانواده برای تصمیم‌گیری صحیح کمک بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫4 دیدگاه ها

    1. انسان موجود پیچیده ایه و نمیشه برای رفتارهاش فرمول مشخصی نوشت ، این نشانه های ذکر شده طبق تحقیقات در بیشتر مردان دیده شده، اما مثال نقض هم حتما وجود خواهد داشت و قطع به یقین نیست. برای همین در صورتی که شک به خیانت و یا نگرانی درباره عدم تعهد یکی از زوجین پیش می آید ، مشاوره خانواده و زوج درمانی پیشنهاد می شود.

  1. سلام من حدود یه ماه پیش مقاله اتون رو خوندم چون به شوهرم شک داشتم ولی بعدش که بیشتر دقت کردم شکم متاسفانه واقعی بود نمیدونم الان باید چیکار کنم خیلی به هم ریختم تروخدا کمک کنید بعد ازین که فهمیدم خیانتشو خودشم اعتراف کرد حالا من باید چیکار کنم

    1. سلام این که چطور می خوایید با این مساله کنار بیایید و یا اصلا شاید قرار نباشه کنار بیایید کاملا به خود شما و رابطه اتون ارتباط داره. خیلی موقع ها زوج ها تو این شرایط هیجانی تصمیم میگیرن وبعدا پشیمان میشن. خیانت نشون میده که در رابطه و یا حداقل یکی از طرفین مسائلی وجود داره که باید حل و فصل بشه پس خارج شدن از این ازدواج و یا ماندن در آن بدون بررسی و درمان نمیتونه نتیجه بخش باشه. توصیه می کنیم حتما با شماره های درج شده تماس گرفته و مشاوره خیانت و خانواده دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره