دوستی به قصد ازدواج

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

دوستی به قصد ازدواج چنانچه سالم و هدفمند باشد می‌تواند منجر به یک ازدواج پایدار شود. معمولا اکثر دختران پس از وارد شدن در رابطه‌ای با جنس مخالف، به فکر ازدواج هستند، اما در شروع یک رابطه بایستی که دو طرف هدف خود را از برقراری دوستی مشخص کنند، تا اگر قصدشان ازدواج است، بتوانند برای شناخت یکدیگر وقت کافی بگذارند و سریع‌تر تشکیل زندگی دهند.

پس در رابطه قصد شما فقط مهم نیست، باید به نشانه‌ها و رفتارهای طرف مقابلتون توجه بیشتری کنید تا آسیب کمتری ببینید. در ادامه به تمامی جوانب دوستی به قصد ازدواج پرداخته‌ایم. در صورت وجود هرگونه مساله در رابطه‌تان می‌توانید مشاوره رابطه دختر و پسر دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوستی به قصد ازدواج می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دوستی به قصد ازدواج

با توجه به تغییر انتظارات زوج‌های جوان از یکدیگر و افزایش آمار طلاق، بسیاری از افراد بر این باورند که دو طرف قبل از شروع یک رابطه باید به شناخت کافی از یکدیگر رسیده باشند تا تصمیم خود را برای ازدواج قطعی کنند، اما لازم است اشاره کنیم که این نوع آشنایی برای ازدواج نیز مورد قبول همه نیست.

در این روزها دوستی ها با اهداف مختلفی شکل می‌گیرد، اما اگر شما تمایل دارید قبل از ازدواج با دختر و یا پسر مورد نظر خود آشنا شوید و خواهان یک دوستی به قصد ازدواج هستید، بهتر است از همان ابتدا هدف خود را از رابطه مشخص کرده و به طرف مقابل بگویید.

به هدف و مسیری که رابطه‌تان در پیش گرفته توجه کنید تا اگر قصد طرف مقابل‌تان ازدواج نیست، بتوانید به موقع خود را نجات دهید؛ چراکه در آینده ممکن است شما به او وابسته شوید و جدایی‌تان با صدمات روحی و عاطفی همراه باشد، اما اگر به عنوان یک پسر نمی‌دانید چطور همسری انتخاب کنید و یا رابطه ای سالم شروع کنید، حتما مقاله چطور زن بگیرم را بخوانید.

فروشگاه آرامیس

برقراری رابطه دوستی به قصد ازدواج و مشکلات آن

وجود کشش به جنس مخالف در هر انسانی طبیعی است، به طوری که وقتی فرد با جنس مخالف خود ارتباط می‌گیرد، هورمون خاصی در مغز او ترشح می‌شود که میزان آن با افزایش تعامل و ارتباط نیز افزایش می‌یابد.

میزان و نوع کشش به جنس مخالف در دختران و پسران با یکدیگر تفاوت دارد، به طوری که این کشش در پسران بیشتر با کشش جنسی و در دختران با وابستگی عاطفی همراه است که در دوستی‌های طولانی مدت باعث می شود که دوستی از حالت شناخت خارج شود.

اهداف دوستی شما چیست؟

یکی از واقعیت هایی که در جامعه امروز وجود دارد، این است که متاسفانه جوانان و به ویژه آقایان به دلایل مختلفی از جمله شرایط اقتصادی و … تمایلی به ازدواج ندارند. اما تمایل به ازدواج نداشتن، به معنای این نیست وارد رابطه دوستی نشوند.

به همین دلیل است که در ابتدا برای شروع یک رابطه با یک دختر به بهانه ازدواج با او آشنا می‌شوند، اما رابطه آن‌ها به ازدواج ختم نمی‌شود. بنابراین دختران وقتی در شرایطی هستند که پسری با قصد ازدواج به آن‌ها پیشنهاد دوستی می‌دهد، باید در نظر داشته باشند همگی این پیشنهادها واقعی نیست و باید این موضوع را در اوایل رابطه و قبل از بروز آسیب‌های عاطفی تشخیص دهند.

پسری که خواهان دوستی به قصد ازدواج نیست ؟

نشانه های پسری که قصد ازدواج ندارد

اگر شما دختری هستید که قصد ازدواج برای شروع یک رابطه برای‌تان مهم است، باید بتوانید وقتی پسری به شما پیشنهاد دوستی می‌دهد، قصد و هدف او را متوجه شوید. در این قسمت از مقاله راهکارهایی ارائه کرده‌ایم، که می‌توانید تشخیص دهید که آیا پسر مورد نظر، با پیشنهاد دوستی به قصد ازدواج دارد یا خیر. پیشنهاد می‌شود مقاله چطور شوهر پیدا کنیم را هم بخوانید.

⭕ تقاضای رابطه جنسی 

در جامعه و فرهنگ ایرانیان، برقراری رابطه جنسی دختران قبل از ازدواج نامناسب است. این موضوعی است که تمامی افراد و حتی پسران به خوبی از آن آگاه هستند.

پسری که دوستی به قصد ازدواج را با دختری شروع می کند، قبل از ازدواج و به عبارتی قبل از رسمی شدن رابطه‌شان به او پیشنهاد برقراری رابطه جنسی نمی‌دهد. بنابراین اگر پسری که با او در ارتباط هستید، اصرار بر برقراری رابطه جنسی با شما دارد بهتر است در مورد او تجدید نظر کنید. و حتما مقاله چرا همه پسرها سکس می خوان را بخوانید.

⭕ نشانه های متضاد با دوستی به قصد ازدواج | دوستی با دیگر دختران 

اگر فردی که با او آشنا شده‌اید با توجیه روشن فکر بودن از دوستی‌های قبل از شما صحبت می‌کند، می‌تواند هشداری باشد که او به دنبال دوستی به قصد ازدواج نیستند.

چراکه نه همیشه اما اکثرا دختران بر ازدواج تاکید و اصرار دارند و پسرانی که بدون این قصد وارد رابطه دوستی شده باشند، برای فرار ترجیح می‌دهند رابطه را به پایان برسانند.

⭕ صحبت نکردن از ازدواج

اگر در زمان‌هایی که در حال صحبت با دوست پسر خود هستید، حرف ازدواج به میان می‌آید، او طفره می‌رود و با دلایل مختلف توجیه می‌کند، نشانه خوبی است که متوجه شوید او فقط می‌خواهد با شما وقت بگذراند و تصمیمی بر ازدواج ندارد. طفره رفتن او از صحبت درباره آینده و زندگی مشترک در تضاد کامل با دوستی به قصد ازدواج است.

برای اینکه مطمئن شوید رفتارهای پسری دوستی به قصد ازدواج نیست می‌توانید او را در موقعیتی قرار دهید که اعتراف کند. معمولا این دسته از افراد پس از قرار گرفتن در موقعیت سعی می‌کنند دروغ بگویند و یا عصبی و بی قرار می‌شوند و جواب قطعی نمی‌دهند. این رفتارها ممکن است شما را برای قطع رابطه به شک بیاندازد، بهتر است در این مواقع حتما از کمک متخصصین استفاده نمایید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

⭕ نشانه های متضاد با دوستی به قصد ازدواج | نداشتن شرایط اولیه ازدواج

برخی از پسران پس از شروع یک رابطه تمایل به ازدواج با طرف مقابل را دارند، اما شرایط اولیه ازدواج را ندارند. این دسته از افراد در حال گذراندن سربازی و یا در حال تحصیل هستند و در واقع شغل و درآمد مشخصی ندارند.

پسرانی که شرایط اولیه ازدواج ندارند، بر وضعیت خود واقف هستند به همین دلیل می‌دانند که توانایی شروع و اداره یک زندگی مستقل را نخواهند داشت و هدفی به جز ازدواج را برای شروع یک رابطه دنبال می‌کنند.

⭕ تاخیر خواستگاری رسمی

یکی از ویژگی‌های پسرانی که دوستی به قصد ازدواج دارند، این است که برای رسیدن به دختری که می‌خواهند با او برای زندگی‌شان اهداف مشترک داشته باشند، هر کاری می‌کنند.

بنابراین اگر پسری که با او در ارتباط هستید پس از گذشت مدت طولانی و کسب شناخت نسبت به یکدیگر، خواستگاری کردن را به تاخیر می‌اندازد و برای اینکار شرایط مختلف و یا مخالفت خانواده را عنوان می‌کند، باید بدانید که او از دوستی با شما قصد ازدواج ندارد.

⭕ نشانه های متضاد با دوستی به قصد ازدواج | شما را به خانوده‌اش معرفی نمی‌کند

پسری که بخواهد با دختر مورد علاقه‌اش ازدواج کند، سریعا او را به خانواده‌اش معرفی می‌کند. بنابراین اگر در رابطه دوستی با پسری هستید که او شما را به خانواده‌اش معرفی نکرده است، بهتر است بدانید که او برنامه‌ای برای ازدواج با شما ندارد و نمی‌خواهد خانواده‌اش این موضوع را بدانند.

⭕ نداشتن برنامه‌ برای آینده

بدیهی است که وقتی با شخصی وارد رابطه دوستی می‌شوید، باید با او برای آینده برنامه ریزی کنید و اهداف مشترک زندگی‌تان را مشخص کنید.

اگر دوست پسر شما هیچ گاه از برنامه‌های آینده حرفی نمی‌زند و در مقابل برنامه ریزی‌های شما نیز عکس العملی ندارد، باید برای‌تان زنگ خطری باشد که شما در برنامه‌های آینده او جایگاهی ندارید.

⭕ نشانه های متضاد با دوستی به قصد ازدواج | ابراز علاقه سریع

برخی از پسران که با اهداف مختلفی به جز ازدواج رابطه‌های دوستی را شروع می‌کنند، برای اینکه به عبارتی دل طرف مقابل را به دست آورند، سریع ابراز علاقه می‌کنند.

شما باید از این ابراز علاقه سریع و ناگهانی متوجه شوید که او فقط قصد دارد سریع‌تر به شما نزدیک شود تا به اهدافی که در ذهنش است برسد. گفتن جمله عاشقانه و دوست دارم سخت نیست، اما شما باید واقعی بودن آن را متوجه شوید. فقط کافی است بدانید عشق ذره ذره در وجود انسان شکل می‌گیرد.

برای اشنایی با راه های تبدیل دوستی به ازدواج کلیک کنید.

تصمیم گیری درباره دوستی به قصد ازدواج

اگر سعی دارید برای داشتن یک ازدواج خوب، با فردی دوست شوید و پس از کسب شناخت کافی از یکدیگر، تصمیم خود را برای ازدواج قطعی کنید، بهتر است در هر مرحله‌ای که احساس کردید او شما را برای ازدواج نمی‌خواهد، رابطه‌تان را تمام کنید تا از آسیب‌های روحی و عاطفی که ممکن است ایجاد شود، جلوگیری کنید.

همواره به یاد داشته باشید که شما با ارزش هستید و اگر قرار است با پسری وارد رابطه دوستی شوید، او باید شما را برای برقراری رابطه عاطفی و عاشقانه و در نهایت زندگی مشترک بخواهد. اگر دوستی به قصد ازدواج باشد، آرامش شما نیز بیشتر خواهد بود.

بنابراین سعی کنید برای داشتن یک دوستی هدفمند با پسرانی که شرایط اولیه ازدواج را ندارد و فقط قصد دارند یک دوستی پنهانی را بدون اطلاع از خانواده‌‌هایشان تشکیل دهند، وارد رابطه نشوید. برای آشنایی با معایب و مزایای ازدواج های ناشی از دوستی دختر و پسر کلیک کنید.

در صورتی که در رابطه‌های دوستی قبل از ازدواج با شرایط خاصی هستید، می‌توانید برای دریافت راهنمایی و مشاوره با روانشناسان مرکز مشاره ذهن نو در تماس باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوستی به قصد ازدواج می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره