شوهر همش سرش تو گوشیه | شوهرم همش گوشی دستشه

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

استفاده بیش از حد از گوشی توسط شوهر یکی از رفتارهای ناشایست در زندگی زناشویی محسوب می‌شود. اگرچه امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و فضای مجازی بسیاری از افراد به ابزارهای ارتباطی و همچنین این پلتفرم ها اعتیاد پیدا کرده اند؛ اما در زندگی زناشویی شرایط کاملا متفاوت است. در واقع در این حالت علاوه بر احتمال اعتیادهای رفتاری باید مشکلات زناشویی و ارتباطی را نیز بررسی نمود. این موضوع امروزه بسیار همه گیر شده و حتی در مواردی بسیار عادی جلوه می‌کند. اما زوجین باید با کمک یک روانشناس ریشه این مشکل را شناسایی کنند. برای دریافت مشاوره ازدواج تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استفاده بیش از حد از گوشی توسط همسر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

شوهرم همش گوشی دستشه

طبیعی است که زوجین با دیدن چنین رفتاری در همسر خود احساس نگرانی کنند. اما استفاده بیش از حد از گوشی توسط شوهر همیشه هم به معنی خیانت نیست. به هر حال روابط افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این موضوع گاهی به قدری جدی می‌شود که شوهر تلفن همراه خود را به همسر ترجیح داده و جدایی صورت می‌گیرد.

به طور کلی استفاده افراطی از هر چیزی مشکل ساز می‌شود. چنین فردی حتی اگر از همسر خود جدا شود؛ در جامعه به دلیل استفاده بیش از اندازه از تلفن همراه مشکلات دیگری را تجربه می‌کند. از این رو باید به این موضوع ریشه ای بررسی و برطرف شود. برای اطلاع از راه های برخورد با بی توجهی مرد به زن کلیک کنید.

علت استفاده بیش از حد از گوشی توسط شوهر

علت استفاده بیش از حد از گوشی توسط شوهر

استفاده بیش از حد از گوشی توسط شوهر دلایل مختلفی دارد. در بیشتر موارد زنان خود را مقصر این موضوع می‌دانند. اما اینکار تنها به آنان آسیب زده و تفاوتی در اصل موضوع ایجاد نمی‌کند. برخی از دلایل این موضوع شامل موارد زیر می‌شود. برای اطلاع از تاثیر شبکه های مجازی بر روابط زناشویی کلیک کنید.

◀اعتیاد به گوشی همراه

یکی از اصلی ترین دلایل استفاده بیش از حد از گوشی توسط شوهر اعتیاد به تلفن همراه است. برخی از افراد به طور کلی به گوشی و لپ تاپ خود معتاد هستند و این موضوع ربطی به همسرشان ندارد. چنین افرادی باید به طور مرتب گوشی خود را چک کرده و یا آن را در دست داشته باشند.

◀اعتیاد به بازی کردن

از آنجایی که مردان بیشتر از زنان به بازی های کامپیوتری علاقمند هستند؛ طبیعی است که به دلیل بازی کردن به صورت مداوم تلفن همراه خود را در دست داشته باشند. در واقع آنان تنها برای بازی کردن از تلفن همراه استفاده کرده و اینکار دلیل دیگری ندارد.

◀فرار از واقعیت

به طور کلی از دلایل اعتیادهای رفتاری می‌توان به فرار از واقعیت و یا کاهش استرس اشاره کرد. افرادی که به چنین رفتارهایی اعتیاد پیدا می‌کنند؛ نیاز دارند که برای مدت زمان هرچند کوتاه به واقعیت فکر نکنند. از این رو به تلفن همراه و یا چنین وسایلی پناه می‌برند.

◀خیانت

خیانت نیز از دلایل دیگر استفاده بیش از حد از گوشی توسط شوهر است. در مورد مردانی که همواره در حال صحبت کردن با تلفن همراه و یا پیام دادن هستند؛ باید احتمال خیانت را در نظر داشت.

نشانه های تاثیر استفاده بیش از حد از گوشی توسط شوهر

استفاده بیش از حد از گوشی توسط شوهر با نشانه هایی همراه است. در واقع برخی از زنان در این مورد دچار شک و تردید شده و تصور می‌کنند که خودشان در این مورد حساس شده اند. اما با وجود چنین نشانه هایی مطمئن باشید که میزان استفاده همسرتان از تلفن همراه به اندازه نیست.

  • نادیده گرفتن و بی توجهی
  • اطلاع از علائم اعتیاد به گوشی
  • عذرخواهی نکردن
  • بدون گوشی لذتی از فعالیت های دیگر نمی‌برد
  • اضطراب در اثر اخباری که در گوشی می‌خواند
  • برای کاهش استرس از گوشی استفاده می‌کند
  • دعواکردن به دلیل فضای مجازی
  • کم حرفی مردان

مقابله با استفاده بیش از حد از گوشی توسط شوهر

مقابله با استفاده بیش از حد از گوشی توسط شوهر

معمولا اولین کاری که در مورد استفاده بیش از حد از گوشی توسط همسر به فکر زنان می‌رسد؛ چک کردن تلفن همراه همسر و یا نقض حریم شخصی اوست. اما اینکار درست نبوده و می‌تواند منجر به بروز مشکلات بیشتری گردد. از این رو بهتر است علاوه بر خیانت احتمالات دیگر را نیز در نظر گرفته و از روش های دیگر نیز استفاده نمایید. برای اطلاع از پیامدهای چک کردن گوشی همسر کلیک کنید.

🔸صحبت کردن در این مورد

در ابتدا در رابطه با استفاده بیش از حد از گوشی توسط همسر ، با او صحبت کنید. در واقع دلیل را از خود او جویا شوید. در چنین شرایطی احتمالا او چنین وضعیتی را انکار کرده و یا حتی پنهانکاری می‌کند. اما به هر حال باید بداند که شما از چنین وضعیتی آگاه بوده و یا حتی ناراحت هستید.

🔸برای همسر جذاب تر باشید

شاید دلیل استفاده بیش از حد از گوشی توسط همسر این باشد که دیگر برای او جذابیتی ندارید. به همین دلیل به دنبال امتحان کردن راه های دیگری است. از این رو بر روی رفتارها و یا حتی ویژگی های ظاهری خود کار کرده و کمی تغییر کنید. اینکار شاید باعث شود که همسر توجهش را معطوف به شما کند.

🔸در این مورد قانون گذاری کنید

بهتر است در مورد استفاده از تلفن همراه در خانه قوانین را وضع نمایید. برای مثال بگویید که در خانه حق داری که دو ساعت از موبایلت استفاده کنی. البته این قانون باید برای هردو نفر باشد. سعی کنید وقت خود را با انجام کارهای دیگری پر نمایید.

🔸انجام کارهای هیجان انگیز در طول روز

زمانی که افراد در طول روز و با همسر کارهای پرهیجانی انجام داده و وقت خود را به خوبی پر کنند؛ دیگر همسر زمانی برای چک کردن تلفن همراه خود به طور مداوم ندارد. از همین رو می‌توانید تفریحات جدیدی را پیدا کرده و با همسر خود آنها را امتحان نمایید.

🔸در مورد اعتیاد به تلفن همراه زیاد صحبت نکرده و بی احترامی نکنید

زمانی که به طور مداوم در مورد استفاده بیش از حد از گوشی توسط همسر با او صحبت کرده و یا حتی به این دلیل او را سرزنش کنید؛ او نیز لجبازی کرده و شاید این رفتار خود را بیشتر کند. همچنین اینکار باعث نمی‌شود تا او رفتار خود را ترک کند. از این رو بهتر است به جای این روش، او را ترغیب به درمان نمایید.

🔸از موبایل در زمینه های مفید استفاده کنید

به طور کلی هر چیزی روش استفاده درست و نادرست دارد. از تلفن همراه می‌توان به درستی استفاده کرده واز مزایای آن بهره برد. برای مثال با استفاده از تلفن همراه می‌‌توان در هر مکانی موسیقی گوش کرد؛ اجناسی را به صورت غیرحضوری سفارش داد، قبوض را پرداخت کرد و… بهتر است تنها در این زمینه ها از تلفن همراه خود استفاده نمایید. در غیر این صورت نه تنها وقت خود را تلف می‌کنید؛ بلکه در حال آسیب زدن به سلامت روان خود و دیگری هستید.

حتما درباره رفتار صحیح با همسر کلیک کنید.

سخن پایانی

استفاده بیش از حد از گوشی توسط همسر ، کمی نگران کننده است. اما در این زمینه می‌توان اقداماتی انجام داد و این موضوع را برطرف نمود. زوجین باید در این زمینه با یکدیگر همکاری کرده و همچنین حتما از یک مشاور نیز کمک بگیرند. اینکار یک نوع اعتیاد رفتاری است که تنها توسط روانشناس درمان می‌شود. به همین دلیل حتما در این مورد با متخصص مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استفاده بیش از حد از گوشی توسط همسر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره