کودک نق نقو | 6 روش برخورد با کودک نق نقو

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

کودک نق نقو هر پدر و مادری را کلافه می‌کند. رفتار با این کودکان بسیار چالش بر انگیز و دشوار است. اما علت این نق نقو بودن چیست؟ بارزترین دلیل آن؛ ناتوانی کودک در بیان احساسات و هیجانات است. زمانی که به فرزند خود بیان احساسات و همدلی را آموزش دهید؛ این رفتار را کمتر مشاهده خواهید کرد. ولی تحمل رفتار و برخورد با کودک نق نقو نیازمند صبر بالایی است.

اینکه شما باید دائم گوش شنوایی برای کودک نق نقو باشید دشوار است. اما اگر صبور نباشید؛ در بزرگسالی فرزندی با اضطراب بالا و افسرده خواهید داشت. این دست افراد در جامعه با هر چیزی مشکل دارند و دائم در حال شکایت هستند. اگر فرزند شما همیشه در حال غر زدن است، به او کمک کنید که با دید بهتری به مسائل نگاه کند. بهتر است از روانشناس و مشاورین متخصص در این حوزه راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک نق نقو می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کودک نق نقو کیست؟

کودک نق نقو کیست؟

از نظر شما کودک نق نقو چه کسی است؟ به چه کودکانی نق نقو می‌گویند؟ به طور کل برخی از کودکان با ذات و خلق ناسازگار متولد می‌شود. و اگر والدین رفتار مناسبی با آنها نداشته باشند؛ و بیان احساسات را آموزش ندهند، کودک با مشکلات بسیار زیادی در آینده روبرو خواهد شد.

به عنوان والدین وظیفه دارید که کودک نق نقو را به روش مناسبی تربیت کنید. زیرا در بزرگسالی مشکلات برای خود شما دشوار خواهد شد. به همین جهت حتما روش تربیتی مناسبی را انتخاب کنید. در این مقاله تمامی جوانب کودک نق نقو را سنجیده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

روش های رفتار و برخورد با کودک نق نقو

روش های مختلفی برای رفتار با کودک نق نقو وجود دارد. و والدین باید با این روش ها آشنا باشند. برای آشنایی با روش های برخورد با کودک نق نقو این بخش مقاله را به خوبی مطالعه کنید.

? احساسات کودک خود را به رسمیت بشناسید

اولین کاری که در رفتار با کودک نق نقو باید انجام دهید، شناخت احساسات فرزند است. شاید به عنوان یک انسان خسته و کلافه شوید؛ دائم سر کودک داد بزنید و هم پای نق زدن های او گریه کنید. اما این روش برخورد تنها باعث آسیب به کودک می‌شود. به همین جهت با دقت نگاه کنید که کودک در چه شرایطی از خود واکنش و احساسات نشان می‌دهد. این شرایط را بسنجید و در نظر داشته باشید تا کمتر فرزند خود را در این موقعیت قرار دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جلب توجه در کودکان کلیک کنید.

? حل مساله را به کودک آموزش دهید

یکی از کارهایی که باید در برخورد با کودک نق نقو انجام دهید؛ آموزش حل مساله است. فرزند خود را تشویق کنید تا مسائل را با روش و توانایی های خود حل کند. مهارت های حل مساله را آرام آرام به کودک آموزش دهید. مثلا اگر در حال نق و غر بود؛ به او بگویید با این رفتار هیچ چیزی سر جای خود قرار نمی‌گیرد، بهتره اقدام به عمل کنی. با این روش می‌تونی به خواسته خودت برسی.

? جوانب مثبت را به او نشان دهید

برای رفتار با کودک نق نقو باید جوانب مثبت را به او نشان دهید. مثلا اگر کودک در حال عصبانیت بر سر موضوع چمن زنی در پارک بود. به او بگویید که درک می‌کنم که الان ناراحتی؛ اما امروز قبل از اینکه مامورد چمن زنی بیاد؛ کلی تو پارک بازی کردی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اقدامات لازم هنگام خواسته های نامطلوب کودک کلیک کنید.

? آرام باشید

در برخورد با کودک نق نقو باید آرامش خود را حفظ کنید. حفظ آرامش در وهله اول برای خود شما صبر به وجود می‌آورد و در اقدام دوم کودک را متوجه اشتباه خود می‌کند. زمانی که به نق زدن های کودک توجه نکنید، کم کم این رفتار را ترک می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی کودکان کلیک کنید.

? به فرزند خود محبت کنید

برای اینکه کودک نق نقو را آرام کنید؛ باید به او محبت کنید. محبت به کودک به منظور بغل کردن، بوسیدن و … است. زیرا گاهی دلیل این نق زدن ها بی توجهی والدین است.با این کار از شدت رفتارهای نامناسب او کم خواهید کرد.

? از روانشناس کمک بگیرید

با کمک روانشناس می‌توانید روش های برخورد با کودک نق نقو را آموزش ببینید. روانشناس کودک بر اساس شناسایی شخصیت کودک به شما راهکارهای مناسب را ارائه می‌دهد.

حتما مقاله آموزش پدر و مادر را بخوانید.

برای پیشگیری از نق زدن کودک چه باید کرد؟

برای پیشگیری از نق زدن کودک چه باید کرد؟

کودک نق نقو داشتن را هیچ زن و مردی دوست ندارد. به همین جهت بهتر است تا از این رفتار کودک پیشگیری کنید. در این بخش مقاله روش های پیشگیری از نق زدن کودک را توضیح داده ایم.

➰ قبل از نق زدن به او توجه کنید.

➰ مراقبت بی حوصلگی، مریضی و خستگی کودک باشید.

➰ به احساس درماندگی کودک توجه کنید.

➰ نیازهای جسمی کودک را مورد توجه قرار دهید.

➰ با صدای آرامی کودک خود را تشویق کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح با کودک کلیک کنید.

کلام آخر

برای رفتار و برخورد با کودک نق نقو والدین در ابتدا باید رفتارهای خود را مد نظر داشته باشند. باید توجه کنید که چه رفتاری انجام می‌دهید، چگونه برخورد می‌کنید و با همسر خود به چه سبکی صحبت می‌کنید. زیرا کودک از شما می‌آموزد و بر اساس رفتارهای شما از خود واکنش نشان می‌دهد. در این زمینه از روانشناس و مشاورین کودک راهنمایی بگیرید تا تربیت اصولی پیش بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک نق نقو می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره