استرس ترافیک | 5 روش رهایی از استرس ترافیک

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

استرس ترافیک اغلب در شهرهای بزرگ و کلان شهر ها مشاهده می‌شود. همه کسانی که در کلان شهرها زندگی می‌کنند باید ترافیک را در نظر بگیرند تا دیر به مقصد نرسند. اما خیلی اوقات با وجود برنامه ریزی برای دوری از حرکت در ساعات ترافیک؛ باز هم ازدحام غیرقابل پیش بینی باعث بد قولی می‌شود. در این شرایط احساس بدی به فر وارد می‌شود؛ بد قولی ها و دیر شدن ها استرس ترافیک را افزایش می‌دهد.

استرس ترافیک همراه با خود علائمی مانند تپش قلب، تعریق، عصبانیت و … به همراه دارد. اما قبل از اینکه با چنین وضعیتی به مقصد برسید؛ باید آرامش خود را دریافت کنید. برای کنترل استرس و کاهش عصبانیت در ترافیک از روانشناس کمک بگیرید برای این منظور روی مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استرس ترافیک می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

استرس ترافیک چیست؟

استرس ترافیک چیست؟

ترافیک همیشه معضلی است که مردم دنیا با آن درگیر هستند. گاهی این ترافیک ها به قدری افزایش می‌یابد که سلامت روانی افراد را تحت الشعاع قرار می‌دهد. به طور کل ترافیک بر سلامت روانی و جسمانی افراد اثر می‌گذارد. حتی بر اساس مطالعات اگر فرد خود پشت فرمان در ترافیک نباشد، تنها صدای ترافیک نیز می‌تواند استرس افراد را افزایش دهد.

افرادی که سابقه پریشانی های روانی دارند، بیشتر از دیگران با استرس ترافیک در معرض خطر هستند. افرادی که به اختلال استرس پس از سانحه مبتلا هستند، استرس ترافیک را با حساسیت بیشتری تجربه می‌کند. در این مقاله تمامی جوانب استرس ترافیک را بررسی کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

چرا در ترافیک خشم رو تجربه می‌کنیم؟

بر اساس مطالعات دو دلیل بزرگ برای استرس ترافیک وجود دارد. در این بخش مقاله راجع به این دو دلیل عمده صحبت کرده ایم.

? اثرات استرس ترافیکی

استرس ترافیک اثرات زیادی دارد که تنها به روان محدود نمی‌شود. افرادی که چنین استرسی را تجربه می‌کنند، باید مراقب جسم و سیستم ایمنی خود باشند. کسانی که زمان زیادی را پشت ترافیک سپری می‌کنند؛ بیشتر در معرض بیماری هستند. بر اساس تحقیقات؛ استرس می‌تواند خطر بیماری های قلبی را افزایش دهد.

? رانندگان بی چهره

یکی از دلایل استرس ترافیک، رانندگان بی چهره است. شما نمی‌توانید افرادی که راننده هستند را مقصر ترافیک بدانید. و عامل اصلی این ترافیک را نمی‌توان شناسایی کرد. به همین دلیل هر عصبانیت، استرس و خشمی که دارید؛ به رانندگان نسبت می‌دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عوارض استرس و فشار روانی کلیک کنید. 

برای رهایی از استرس ترافیک چه کاری باید انجام داد؟

همه کسانی که شاغل هستند نمی‌توانند به دلیل ترافیک شغل خود را تغییر دهند. اما چگونه باید از قید و بند ترافیک رها شویم؟ روش هایی برای رهایی از استرس ترافیک وجود دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

✨ از وسایل حمل و نقل عمومی کمک بگیرید

اولین کاری که بهتر است جهت رهایی از استرس ترافیک انجام دهید؛ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. با کمک وسیله عمومی هم در زمان خود صرفه جویی کرده اید؛ و هم فشار روانی اول صبح را تجربه نخواهید کرد.

✨ ساعت ترافیک را بدانید

یکی از کارهایی که باعث کاهش استرس ترافیک می‌شود؛ آگاهی از ساعت اوج ترافیک است. برای این کار بهتر است که چند بار ساعت های مختلفی را امتحان کنید تا به نتیجه خوبی از ساعت آرام تر برسید. سپس از همان ساعت برای رفت و آمد خود کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل عصبانیت کلیک کنید. 

✨ زودتر از خانه خارج شوید

برای اینکه استرس ترافیک را تجربه نکنید، باید زودتر از خانه خارج شوید. زمانی که زودتر از منزل حرکت می‌کنید، نگران دیر کردن و بد قولی نمی‌شوید.

✨ به موسیقی گوش دهید

برای اینکه استرس ترافیک حال شما را بدتر نکند؛ می‌توانید از موسیقی، پادکست و کتاب صوتی استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که این موسیقی ها باید آرام بخش باشد. چیزهایی گوش دهید که به شما آرامش هدیه دهد؛ نه اینکه سلب آرامش کند.

✨ دیدگاه خود را تغییر دهید

برای اینکه از استرس ترافیک رهایی یابید؛ باید دیدگاه خود را تغییر دهید. در واقع باید اتومبیل سواری را به تفریح تبدیل کنید. و به جای اینکه رانندگی باعث استرس شما شود؛ تفریح روزانه می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم استرس کلیک کنید. 

نکات ضروری برای غلبه بر استرس ترافیک

نکات ضروری برای غلبه بر استرس ترافیک

اگر در ترافیک گیر کرده اید و استرس ترافیک حالت های روانی و جسمانی شما را تحت تاثیر قرار داده است، باید برای آرامش خود اقدام کنید. در این بخش مقاله نکاتی که باعث غلبه بر این نوع استرس می‌شود را توضیح داده ایم.

? برای اینکه از استرس ترافیک رها شوید؛ توجه خود را به موزیک، پادکست و … منحرف کنید.

? افکار استرس زا را از خود دور کنید. و با نگرش مثبت به مقصد نزدیک شوید.

? با خود به شیوه منطقی صحبت کنید تا از میزان استرس شما دور شود.

? غذای سالم میل کنید و با شکم خالی از خانه بیرون نزنید.

? بر جاده متمرکز شوید و ایمنی را رعایت کنید.

? روش های مدیتیشن را آموزش ببینید.

? تکنیک تنفس را به خوبی تکرار کنید.

? از روانشناس برای آگاهی از روش های آرام سازی کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل استرس کلیک کنید. 

کلام آخر

همه انسان ها حداقل یک بار استرس ترافیک را تجربه کرده اند. گاه شرایطی پیش می‌آید که افراد عجله دارند اما ترافیک اجازه رسیدن به مقصد نمی‌دهد. که همین امر باعث افزایش ضربان قلب، حال بد و … می‌شود. بهتر است که برای سلامت روان خود ابتدا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. اما برای رهایی از استرس ناشی از ترافیک؛ توصیه می‌کنیم که از روانشناس کمک بگیرید تا راهکارهای مناسب را به شما ارائه دهد. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استرس ترافیک می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

برای رهایی از استرس ترافیک چه باید کرد؟

برای اینکه استرس ترافیک را کاهش دهید باید برخی از راهکار ها مانند: استفاده از وسایل عمومی، تعیین ساعت ترافیک، تغییر دیدگاه و … استفاده کنید.

برای غلبه بر استرس ترافیک چه باید کرد؟

افکار استرس زا را از خود دور کنید و با نگرش مثبت به مقصد نزدیک شوید، از روانشناس برای آگاهی از روش های آرام سازی کمک بگیرید، تکنیک تنفس را به خوبی تکرار کنید و روش های مدیتیشن را آموزش ببینید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره