آرد بازی برای کودک | 7 فواید آرد بازی برای کودک

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آرد بازی برای کودک یک بازی هیجان انگیز و مفید است. بهتر است که کودکان را به سوی این بازی سوق دهید. بازی با آرد به تقویت حس لاسمه و درک خاصیت مواد پودری می‌پردازد. اما اگر قصد تقویت حواس کودک را دارید حتما باید به ریخت و پاش او اهمیت ندهید. نسبت به بهم ریختگی بی تفاوت باشید تا کودک با آرامش به بازی بپردازد.

در آرد بازی برای کودک می‌توانید شکل رسم کنید و نقاشی بکشید. حتی در این بازی می‌توانید از رنگ های خوراکی پودری استفاده کنید تا کودک آرد های رنگی داشته باشید. آرد را داخل سینی بریزید و از کودک بخواهید تا با آن نقاشی بکشد. به او اجازه دهید که اسباب بازی های خود را داخل آرد بغلتاند تا با برف روبی و شخم زدن لذت ببرد. بعد از اتمام بازی نیز از کودک بخواهید که در جمع آوری وسایل بازی کمک کند. برای اطلاع از موارد بیشتر توصیه می‌کنیم از روانشناس راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آرد بازی برای کودک می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

آرد بازی برای کودک

آرد بازی برای کودک چگونه است؟

کودکان برای رشد و پرورش نیازمند دقت و تربیت بالای والدین هستند. با کمک آرد بازی می‌توانید کودک را راهنمایی کنید که نقاشی بکشد، شکل در بیاورد و با کمک وسیله های بازی مانند ماشین، به برف روبی و شخم زدن بپردازد. این بازی به تقویت حس لامسه کودک می‌پردازد. یکی از بهترین راه ها برای افزاش توانایی های حسی کودکان، آرد بازی و خمیر بازی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تخلیه انرژی کودک در خانه کلیک کنید.

اما آرد بازی برای کودک نباید با وسواس باشد. بهتر است که والدین بدون نگرانی کودک خود را مشغول کنند. مثلا برای اینکه کودک به بازی با آرامش بپردازد بهتر است که زیر انداز بزرگ پهن کنید تا نگران بهم ریختگی های خانه نیز نشوید. به کودک اجازه دهید که در آرد غلت بزند و غر نزنید. این بازی آنها را شگفت زده خواهد کرد و مهارت های لازم را آموزش خواهد داد. آرد بازی برای کودک از فواید بسیاری برخوردار است که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فواید آرد بازی برای کودک

فواید آرد بازی برای کودک

آرد بازی برای کودک سرشار از فواید است و باعث تقویت حس های کودک می‌شود. در این بخش مقاله راجع به آرد بازی برای کودک صحبت کرده ایم.

? بهبود رشد مغز

بهبود رشد مغز یکی از فواید آرد بازی برای کودک است. استفاده از حواس بهترین روش برای یادگیری و رشد کودک است. کودک با کمک آرد بازی بو را متوجه می‌شود؛ طعم را می‌چشد، احساس را درک می‌کند و حس برخورد آرد به انگشتان را دریافت می‌کند. با کمک این بازی مغز فرزند خود را تقویت خواهید کرد. علاوه بر آن درک دنیای پیرامون برای کودک رخ می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حواس پنج گانه کودکان کلیک کنید.

? تقویت ارتباط عاطفی | آرد بازی برای کودک

یکی از فواید آرد بازی برای کودک، تقویت ارتباط عاطفی است. کودکان در این بازی خلاقیت را تجربه خواهند کرد. هنگام بازی با کودک همراه شوید و روابط عاطفی ایجاد کنید. مثلا به او کمک کنید که شکل های مختلف رسم کند و بدون نگرانی از ریخت و پاش بازی کند. زمانی که کودک را حمایت کنید؛ احساس امنیت و ارتباط عاطفی برقرار خواهید کرد. که همین توجه و برقراری ارتباط به رشد کودک کمک می‌کند.

? آموزش ویژگی های حسی

با آرد بازی برای کودک می‌توانید به ویژگی های حسی او کمک کنید. مثلا به کودک بگویید که با کمک آردبازی می‌توانیم فلان شکل را رسم کنیم. یا اگر آب روی آرد بریزیم خمیر درست می‌شود. و با خمیر می‌توانیم عروسک درست کنیم. حتی توصیه می‌شود مواد غذایی که با آرد درست می‌شود را به کودک توضیح دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بازی کودکان کلیک کنید.

? کمک به حل مسائل پیچیده

با کمک آرد بازی برای کودک می‌توانید به حل مسائل پیچیده کمک کنید. این مدل بازی ها به کودک کمک می‌کند تا درک و فهم بهتری نسبت به محیط پیرامون خود داشته باشد. و به شیوه ساده ای در تجزیه و تحلیل وظایف به کودک کمک می‌کند. این بازی به ذخیره سازی اطلاعات توسط مغز نیز کمک می‌کند. و به تقویت درک و حفظ اطلاعات می‌پردازد. کودک با کمک این بازی توانایی حل مساله خود را تقویت می‌کند.

? کاهش استرس | آرد بازی برای کودک

از دیگر فواید آرد بازی برای کودک، کاهش استرس است. با کمک این بازی آرامش را به فرزندان خود هدیه می‌دهید. و با کاهش استرس نیز کودک مهارت های زبانی را پیش می‌گیرد. با کمک این بازی کودک به کنترل خشم و مدیریت استرس می‌پردازد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه پر کردن اوقات فراغت کودکان کلیک کنید.

? تقویت هماهنگی های بین چشم و دست

با کمک آرد بازی برای کودک به تقویت هماهنگی بین دست و چشم بپردازید. برای تقویت این موارد بهتر است که آموزش درست کردن خمیر را به کودک آموزش دهید. تا با ورز دادن و مشاهده هماهنگی بین این او اعضا تقویت شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهارت های ارتباطی کودکان کلیک کنید.

⚪ کسب آرامش

در آرد بازی برای کودک به او آرامش را هدیه می‌دهید. زمانی که کودک دستان خود را به داخل آرد فرو می‌برد؛ آرامش را دریافت می‌کند. فعالیت های حسی به خوبی می‌تواند به آرامش سیستم عصبی کودک کمک کند. بنابراین توصیه می‌شود که از این بازی تا زمان ارضای نیازهای کودک استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آرام کردن کودک کلیک کنید.

کلام آخر

آرد بازی برای کودک یک بازی مفید برای تقویت مغز، کاهش استرس، تقویت حواس و … است. اگر قصد بازی و تقویت مهارت های ضروری در زندگی را دارید؛ توصیه می‌شود که آرد بازی را جدی بگیرید. با کمک آرد بازی راحت تر می‌توانید این مهارت ها را تقویت کنید. اما در صورتی که آرامش خود را حفظ کنید و سر این قضیه و کثیف کاری کودک را دعوا نکنید. زیرا قصد ما کمک به کسب آرامش توسط کودک است. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. توصیه داریم حتما درباره روانشناسی کودکان بخوانید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آرد بازی برای کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره