خیانت نامزد | علائم و دلایل خیانت در دوران نامزدی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

خیانت نامزد یکی از سخت ترین اتفاقات برای هر فردی است. کسی که تمام رویاها و آینده را با او برنامه ریزی کرده بودید اینک با فرد دیگری به شما خیانت کرده است. دلایل متعددی از جمله بی احترامی، احساس تنهایی، عدم اطمینان، ارضای نیازهای جنسی و … برای خیانت نامزد وجود دارد. اما همه ما از این موضوع مطلع هستیم که خیانت هیچ دلیل قابل توجیهی ندارد. اصولا خیانت با نشانه‌هایی همراه است که قابل تشخیص هستند و باعث لو رفتن خیانت فرد می‌شود.

هرگز برای تصمیم گیری به جز روانشناس و مشاورین، از دیگری کمک نگیرید. زیرا با نظرات مختلفی روبرو خواهید شد که سرشار از سردرگمی است. زمان تصمیم گیری برای ماندن یا جدایی روانشناس به شما کمک خواهد کرد و راهکارایی را برای تصمیم گیری شما ارائه خواهد داد. برای دریافت خدمات مشاوره خیانت کلیک کنید. حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

خیانت نامزد

نامزدی اولین دوره برای آشنایی و ازدواج است. این موضوع را ابتدای راه روشن کنیم که هرگز با خیانت نامزد در دوران نامزدی غصه نخورید، شناخت نامزد در این دوران بهتر است تا زمانی که با فرزند جدا شوید. دختران و پسران در این دوره به منظور شناخت و آشنایی با یکدیگر برای ازدواج قدم بر می‌دارند. اگر در این دوران خیانت یا رفتار نامناسبی مشاهده شد باید از روانشناس کمک جدی بگیرید و آینده خود را تباه نکنید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

نشانه های خیانت نامزد

نشانه های خیانت نامزد

خیانت نامزد در دوران عقد و نامزدی به تدریج اتفاق می‌افتد و به صورت یهویی با آن مواجهه نخواهید شد. پنهان کاری ها و رفتارهای عجیب نهایتا به خیانت ختم می‌شود. در این دوران جهت فهم خیانت نامزد نشانه هایی وجود دارد که با دقت به آن خیانت را تشخیص خواهید داد. در ادامه در رابطه با نشانه های خیانت نامزد اشاره کرده ایم.

  • نامزد هیج تلاشی برای حل مشکلات رابطه نمی‌کند.
  • علاقه ای به شکل گیری ازدواج ندارد.
  • مشکلات جدید به رابطه اضافه می‌کند.
  •  نسبت به نامزد خود بی توجه است.
  •  از نامزد خود دوری می‌کند.
  • زمان های زیادی را برای شما سپری نمی‌کند.
  • شما را مورد سرزنش قرار می‌دهد.
  • از ظاهر، اندام، رفتار و خانواده شما دائم در حال ایراد گرفتن است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نامزدم بلد نیست نازمو بکشه کلیک کنید.

دلایل خیانت نامزد

دلایل متعددی برای خیانت نامزد وجود دارد اما این موضوع را در نظر داشته باشید که خیانت به هیچ وجه قابل توجیه نمی‌باشد. باید ابتدا دلیل خیانت نامزد خود را بدانید و سپس اقدام به برخورد کنید. در ادامه در رابطه با علت خیانت نامزد اشاره کرده‌ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت خیانت به همسر کلیک کنید.

1. مقایسه نامزد با دیگران

یکی از اصلی ترین دلیل خیانت نامزد، مقایسه او با دیگر افراد است. زمانی که نامزد خود را با دیگران مقایسه کنید، اعتماد به نفس و علاقه او نسبت به شما کاهش می‌یابد. اگر رفتارهای اشتباه، بی احترامی، بد خلقی و نادرستی داشته باشید بیشتر در معرض مقایسه قرار خواهید گرفت. همه افراد خواهان همسری مهربان، وفادار و خوش اخلاق هستند و اگر با تندی با نامزد خود رفتار کنید، برای کسب ابراز علاقه با خیانت روبرو خواهید شد.

2. احساس تنهایی

یکی از اصلی ترین دلایل ازدواج افراد فرار از تنهایی است. انسان ها به صورت ذاتی در جستجوی محبت و توجه هستند. زمانی که این توجه در دوران نامزدی شکل نگیردباعث خیانت نامزد خواهد شد. باید به عنوان یک نامزد همیشه همراه همسر خود باشید و به او توجه داشته باشید. اگر رفتارهای بی توجهی، بی اهمیتی و عدم محبت از خود بروز دهید با اتفاق زیبایی روبرو نخواهید شد.

3. آشنایی با افراد دیگر

یکی از دلایل خیانت نامزد فرصت آشنایی و امتحان افراد دیگر است. زمانی که فرد قابل اعتمادی را به همسری خود نگرفته باشید باید منتظر خیانت و شیطنت های او نیز باشید. در موارد قبلی که ذکر شد هر دو طرف مقصر خیانت نامزد هستند. اما در این مورد تنها نامزد مقصر است و دلیلی برای مقصر شمردن شما وجود ندارد. باید به خاطر داشته باشید که هنگام انتخاب همسر، فرد قابل اعتماد و مطمئنی را پسند کنید.

4. ارضای نیازهای جنسی

در دوران نامزدی اکثر خانواده ها از برقراری ارتباطات جنسی فرزندان در این دوران هراسان هستند.  اما این موضوع را به خاطر داشته باشید که یکی از دلایل خیانت نامزد، رفع نیازهای جنسی است. زمانی که خانم به نیازهای جنسی آقا اهمیتی نمی‌دهد، آقا برای رفع نیازهای خود اقدام به خیانت می‌کند. با روش هایی نه صرفا رابطه جنسی همسر و نامزد خود را دلگرم به زندگی کنید.

5. عدم اطمینان به نامزد

پنجمین دلیل خیانت نامزد، عدم اطمینان به او است. زمانی که به نامزد خود اعتماد نداشته باشید و او را تکیه گاه خود ندانید به اعتماد به نفس و لطمه وارد خواهید کرد. خانم ها به دنبال تکیه گاه و آقایان در جستجوی افتخار هستند. اگر این دو موضوع شکل نگیرد خیانت نامزد با درصد بالاتری رخ خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلافات دوران نامزدی کلیک کنید.

6. بی احترامی به نامزد

دوران نامزدی را دوران طلایی برای شناخت همسر می‌گویند. در این شرایط تمامی شخصیت افراد نمایان می‌شود و سازگاری یا عدم سازگاری با همسر در این دوران مشخص می‌شود. بی احترامی یکی از دلایل خیانت نامزد است. افراد برای خود شخصیت و درجه قائل هستند، زمانی که به شخصیت، خانواده و رفتار نامزد خود توجه نکنید و با بی احترامی برخورد کنید نباید انتظار اتفاقات خوب داشته باشید.

رفتار با خیانت نامزد

رفتار با خیانت نامزد

از قدیم گفته اند که بخشش کار بزرگان است. یکی از اصولی ترین و مهم ترین رفتارها بخشیدن است. قبل از بخشش نامزد خود ابتدا باید از این موضوع اطمینان داشته باشید که آیا نامزد شما از کار کرده خود پشیمان است یا خیر؟ سپس با نامزد خود به گفتکو بپردازید و دلیل خیانت نامزدتان را بررسی کنید.

  • با خیانت نامزد هرگز خود را سرزنش نکنید و مقصر جلوه ندهید. خیانت امری غیر قابل توجیه است و اگر هم شما اندکی مقصر باشید دلیل بر خیانت وجود ندارد.
  • زمانی که خیانت نامزد رخ می‌دهد، نفر سوم مقصر این اتفاق نیست پس به جای تفکر در رابطه با فرد سوم رابطه تمرکز خود را بر مسائل دیگر بگذارید.
  • دلایل خیانت نامزد خود را منطقی نبینید. اینکه به شما خیانت شده است را بپذیرید اما دلایل همسرتان را برای فراموش کاری استفاده نکنید.
  • زمان زیادی را صرف تفکر در رابطه با خیانت نامزد نکنید. به جای این کار به دنبال راهکار برای برخورد باشید.
  • سعی کنید تا جای ممکن خیانت نامزد خود را جار نزنید. همه از این موضوع آگاه هستیم که خیانت امری پیچیده و سخت است. اما جار زدن و آمار زندگی را به دیگران دادن باعث سلب آرامش شما خواهد شد.
  • به قصاوت و رفتار دیگران توجهی نکنید. اهمیتی ندارد که دیگران درباره شما چه چیزی می‌گویند. تصمیم گیری شما باید عاری از نظر دیگران باشد.
  • قبل از اینکه تصمیم گیری عجولانه داشته باشید سعی کنید که به خوبی فکر کنید و زمان زیادی را برای مرور اتفاقات صرف کنید تا تصمیم عجولانه ای نگیرید.
  • برای مدتی رابطه خود را با نامزدتان محدود کنید. نه برای بدتر کردن شرایط بلکه در این شرایط هر دوی شما آسیب دیده اید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه امتحان کردن نامزد و همسر کلیک کنید.

کلام آخر

خیانت نامزد به ندرت باعث بخشش می‌شود. معمولا همه افراد نسبت به خیانت گارد دارند و توجیهی برای اینکار نمی‌بینند. در این شرایط شخصیت فرد مقابل کاملا زیر سوال رفته و با آسیب های روانی دست و پنجه نرم می‌کند. حال تصمیم گیری با خود فرد است. آیا نامزدش را ببخشد یا رابطه را تمام کند. قطعا تصمیم گیری در این شرایط سخت و دشوار است. اما با کمک از روانشناس و بررسی دلایل خیانت نامزد می‌توانید تصمیم درستی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت نامزد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره