مادری کردن برای همسر | رفتار مادرانه با همسر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مادری کردن برای همسر ریشه در باورها و سبک تربیتی فرد دارد. ایفای نقش مادر برای همسر به مرور رابطه را خسته کننده خواهد کرد. کمک و رسیدگی به شوهر کاملا درست است. اما فقط تا زمانی که با همسر مانند کودک رفتار نکرده اید. رسیدگی های افراطی به همسر علاوه بر تضعیف رابطه باعث می‌شود تا همسرتان به این روش عادت کند و از زیر بار مسئولیت ها و وظایف شانه خالی کند.

خانم هایی که این چنین رفتاری دارند معمولا وقت رسیدگی به کارهای خود را ندارند و تمام روز را صرف انجام مسئولیت های همسر خواهد کرد. این روش رفتاری نه تنها درست نیست، بلکه در آینده شما را با مشکلات روانی و جسمانی روبرو می کند. حرص های بیش از حد باعث اضطراب و وسواس خواهد شد. و بدون تفکر و صرف انرژی برای حل مسائل بعد از مدتی متوجه هدر رفتن سال های جوانی تان خواهید شد. این مساله شما را دلشکسته تر خواهد کرد. برای آشنایی با نشانه های خانواده سالم کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

مادری کردن برای همسر

مادری کردن برای همسر و شوهر ، ذهن نو

خانم هایی هستند که تمام زمان خود را صرف مادری کردن برای همسر می‌کنند. مادری کردن زمانی بیشتر می‌شود که همسر بی مسئولیت و نابالغ داشته باشید. برخی از خانم ها تمام وظایف همسر را به دوش می‌کشند و در تلاش هستند تا کارهای همسر خود را بدون نقص نشان دهند.

مادری کردن برای همسر را اینگونه مثال می‌زنم “قبل از خواب تمام وسایل مورد نیاز برای فردای همسر را آماده می‌کنید، وعده های غذایی سالم برای همسر تهیه می‌کنید، لباس های همسر را اتو و آماده می‌گذارید. صبح همسر خود را بیدار می‌کنید و او را اجبار به صرف صبحانه می‌کنید. و قبل از خداحافظی با همسر تمام وسایل را دوباره چک می‌کنید تا همسرتان در محل کار با مشکل مواجه نشود.”

فروشگاه آرامیس

تمام این کارهایی که مادری کردن برای همسر به شمار می‌رود، به تدریج شما را فرسوده و خسته خواهد کرد. کمک به همسر خوب و درست است. اما زمانی که کمک ها افراطی و به گونه ای باشد که همسر احساس والد- فرزندی داشته باشد رابطه را خسته کننده خواهد کرد. با فراموشی کلیدها، خواب ماندن همسر، بد سلیقه گی در خرید لباس و … اتفاق ناگواری دامن گیر شما نخواهد شد. برای کسب اطلاعات درباره این موضوع که آیا رفتار شما مانند مادری برای همسر است یا خیر نیاز به ارزیابی روانشناس دارید.

حتما درباره نحوه و میزان اهمیت وقت گذاشتن برای همسر کلیک کنید.

نشانه های مادری کردن برای همسر

احتمالا از اینکه برای همسرتان مادری می‌کنید آگاه نیستید. اما رفتارهایی از شما سر خواهد زد که نشان از مادری کردن برای همسر است. در ادامه نشانه هایی از مادری کردن برای همسر نام برده ایم.

  • سبک گفتگو با همسرتان مانند بچه ها است.
  • تن صدایتان مادرانه است.
  • هنگام مسافرت وسایل همسرتان را شما جمع می‌کنید.
  • لباس های همسر را برای مراسمات شما انتخاب می‌کنید.
  • مدل موی لباس اش را انتخاب می‌کنید.
  • بشقاب همسر خود را زیر نظر دارید و برای تغذیه او سخت گیری می‌کنید.
  • همیشه برای رفع نیازهای همسرتان تلاش می کنید.
  • تلاش برای تغییر همسر دارید.
  • یاد آوری تمام قرار ملاقات ها، داروها و … بر عهده شما است.
  • بیش از حد از او محافظت می‌کنید.
  • علاقه دارید تمام فعالیت های همسر خود را بدانید.
  • کثیف کاری های همسرتان را تمییز می‌کنید.
  • لباس های همسرتان را شما تهیه می‌کنید.
  • همیشه مراقب اشیای همسر مانند کلیدها، کیف پول، عینک و … هستید.
  • صبح ها همسرتان را از خواب بیدار می‌کنید. (در صورتی که خودش علاقه ای به این رفتار ندارد)

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه درست رفتار با همسر کلیک کنید.

چگونه مادری کردن برای همسر را تمام کنیم؟

مادر یا همسر؟ ایفای نقش مادرانه برای همسر خیلی از آقایان را کلافه می‌کند. آن ها میگویند که “ازدواج کردم تا همدم و همسر داشته باشم، مادر دارم و نیازی نیست تا همسرم حکم مادری برام اجرا کنه!” اگر متوجه شده‌اید که همسرتان مسئولیت و وظیفه کارها را بر گردن شما انداخته است این نتیجه کار خود شماست. از ابتدای رابطه با رفتار مادرانه او را به این رفتار عادت داده اید. بنابراین برای پایان دادن به این رفتارها باید به نکات زیر توجه کنید.

 1.احترام به همسر را فراموش نکنید

احترام شاه کلید هر رابطه ای است. با احترام به همسر او را تحسین می‌کنید و به نوعی اعتماد را در او جلب خواهید کرد. برای پایان دادن به مادری کردن برای همسر لازم است تا او را تحسین کنید و آگاه شود که خودش از پس تمام کارها بر خواهد آمد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چگونگی اعتماد به همسر کلیک کنید.

2. به تقویت نقاط قوت همسر بپردازید

دومین راه برای رهایی از مادری کردن برای همسر، تقویت نقاط قوت اوست. در شناسایی نقاط قوت او کوشا باشید و تقویت کنید. زمانی که شما همسرتان را بابت فعالیت هایش تشویق و تشکر کنید به نوعی علاقه به انجام وظایف نشان خواهد داد.

3. با همسر خود مکالمه داشته باشید

در رابطه با بی مسئولیتی و عدم انجام وظایف با او صحبت کنید. برای پایان دادن به مادری کردن برای همسر لازم است تا وظایف او را خیلی محترمانه گوشزد کنید. با مثال شروع کنید و بگویید “وقتی که کارهای خانه و بچه ها را انجام می‌دم باید وظایف و کارهای توام پیگیری کنم، این موضوع واقعا باعث خستگی من میشه. بهتر نیست تقسیم وظایف کنیم تا فشار کمتری به من وارد بشه؟”. با حفظ آرامش و خونسردی وظایفش را بگویید و به خودش بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه صحیح صحبت با همسر کلیک کنید.

4. از روانشناس خانواده کمک بگیرید

ایفای نقش مادرانه برای شوهر ، ذهن نو

بهترین و کارآمدترین روش، کمک از روانشناس خانواده است. همراه همسر به روانشناس مراجعه کنید و از او کمک بگیرید. مشاورین در حوزه مادری کردن برای همسر بهترین راهکارها را ارائه خواهند داد و کار را برای شما روان تر می‌کنند. همین حالا برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

5. قوانین زیر را در نظر داشته باشید

  • اگر همسرتان وظایفش را به خوبی انجام نداد لطفا دخالت نکنید. تنها به گوشزد اکتفا کنید و به سراغ سر و سامان دادن کارهای همسر نروید.
  • او را آگاه کنید تا مانند افراد بالغ، توانا و کارآمد رفتار کند.
  • با لحن مادرانه با همسر صحبت نکنید.
  • مسئولیت های زندگی را با همسر تقسیم بندی کنید.
  • از کارهایی که قبلا انجام می‌دادید لیستی تهیه کنید و روزانه آن را مطالعه کنید.
  • صبور باشید و با خونسردی این عادت را در همسر تقویت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اعتماد به همسر کلیک کنید.

کلام آخر

مادری کردن برای همسر چه آسیب هایی به رابطه وارد می‌کند؟ چه روش هایی رفتار مادری با همسر محسوب می‌شود؟ برای آگاهی از پاسخ سوالات نیاز به کمک از روانشناس دارید. راهکارهای ارائه شده در این مقاله اگر مفید نبود با دریافت مشاوره خانواده آن ها را تکمیل کنید. برای آگاهی از روش های مناسب در روابط مخصوص خود با روانشناس و مشاورین در این حوزه مشورت کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مادری کردن برای همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره