علت خیانت به همسر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

علت خیانت به همسر چیست؟ تقریبا همه افرادی که با خیانت همسرشان مواجه می‌شوند با این موضوع مشغله ذهنی پیدا می‌کنند که چرا این اتفاق افتاده و چه عاملی زندگی مشترکشان را به این نقطه رسانده است؟ روانشناسان بر این باورند که خیانت بیماری رابطه بوده و عوامل مختلفی زمینه‌ساز آن هستند. در واقع یک عامل به تنهایی منجر به خیانت نمی‌شود بلکه علل مختلف در تعامل با یکدیگر این اتفاق را رقم می‌زنند. از جمله فاکتورهای موثر در خیانت زناشویی می‌توان به داشتن سبک زندگی نادرست در دوران مجردی، نداشتن رابطه صمیمانه با همسر و عوامل تحریک کننده در محیط اجتماعی اشاره کرد. با آگاهی از دلایل خیانت و کمک گرفتن از روانشناس می‌توانید از بروز آن پیشگیری نمایید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره خیانت همسر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه علت خیانت به همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دلایل و علت خیانت به همسر

دلایل و علت خیانت به همسر

مواجه شدن با خیانت همسر یکی از استرس‌زا ترین تجربیات مرتبط با زندگی زناشویی است که می‌تواند برای هردو طرف ماجرا آسیب‌های فراوانی را به همراه بیاورد. در این شرایط فرد آسیب دیده معمولا با این موضوع اشتغال ذهنی پیدا می‌کند که علت خیانت به همسر چیست؟ در جواب به این سوال بسیاری از افراد خود را قربانی هوسرانی فرد مقابل می‌دانند و برخی دیگر ممکن است خود را مقصر بدانند یا فکر کنند برای رابطه کم کاری کرده‌اند. روانشناسان بر این باورند که خیانت نوعی بیماری در رابطه زوجین است که در اثر علل و عوامل مختلف به وجود می‌آید. در حقیقت این مشکل پدیده‌ای تک علیتی نیست و فاکتورهای مختلفی در پدیدآیی آن نقش دارند. در ادامه به مهم‌ترین دلایل بروز خیانت در رابطه زناشویی اشاره کرده‌ایم:

?عوامل مرتبط با دوران مجردی

سبک زندگی افراد در دوران مجردی می‌تواند عامل تعیین کننده‌ای در میزان تعهد و پایبندی به زندگی زناشویی و حتی پیش بین خوبی در مورد علت خیانت به همسر باشد. افرادی که قبل از ازدواج دائما در روابط بی قید و بندی بوده‌اند و چارچوب مشخصی برای ارتباط با جنس مخالف نداشته‌اند، نمی‌توانند به یک باره بعد از ازدواج عادت‌های خود را تغییر دهند. در این شرایط احتمال اینکه پس از مدتی به سبک زندگی تنوع طلبانه خود برگردند تا حد زیادی وجود دارد. برای اطلاع از راه های کشف خیانت همسر کلیک کنید.

?علت خیانت به همسر | طی نشدن درست دوران عقد یا نامزدی

یکی دیگر از انواع علت خیانت به همسر اتفاقاتی است که در دوران عقد و نامزدی می‌افتد. دوران عقد یا نامزدی نقش مهمی در کیفیت زندگی مشترک دارند. در حقیقت شما در این دوران رابطه خود را پی ریزی کرده و پس از ازدواج آن را مستحکم خواهید کرد. افرادی که دوران نامزدی یا عقد مناسبی نداشته‌اند ممکن است همواره برای تجربه روابط عاشقانه قبل از ازدواج کنجکاو باشند و همین عامل آن‌ها را به سمت روابط دیگر سوق بدهد.

فروشگاه آرامیس

?عوامل مرتبط با محیط اجتماعی

علت خیانت به همسر تنها به عوامل درون فردی یا ارتباطی مربوط نمی‌شود بلکه محیط اجتماعی که فرد در آن قرار دارد نیز می‌تواند تا حد زیادی در این مسئله تاثیر گذار باشد. برای مثال داشتن شغلی که در آن فرد ارتباطات بسیار زیادی به جنس مخالف دارد یا داشتن دوستانی که همواره فرد را برای برقراری روابط فرازناشویی ترغیب می‌کنند از جمله عوامل بسیار مهمی هستند که می‌توانند در بروز خیانت نقس داشته باشند.

?علت خیانت به همسر | نداشتن تفریحات سالم

بسیاری از افراد آنچنان در وظایف شغلی و زندگی زناشویی خود غرق می‌شوند که دیگر خود را فراموش می‌کنند و همین موضوع علت خیانت به همسر می‌شود. این افراد معمولا بی وقفه کار کرده و به اوقات فراغت خود اهمیتی نمی‌دهند. این در حالی است که نیاز به تفریح یکی از نیازهای اصلی همه انسان‌هاست. اگر این نیاز به شیوه درستی ارضا نشود ممکن است به تمایلات نادرستی منجر گردد و الگوهای رفتاری غلطی را رقم بزند که از جمله آن‌ها می‌توان به برقراری ارتباط‌های سطحی با جنس مخالف برای تجربه لذت آنی اشاره کرد.

 ?نبود صمیمیت کافی در ارتباط با همسر

برخی از زن و شوهرها تنها در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند اما از نظر روانی فاصله زیادی میان‌شان وجود دارد. آن ها نمی‌توانند همانند دو دوست همدم یکدیگر باشند و فعالیت‌های لذت بخشی را با هم انجام دهند. همین مسئله باعث می‌شود که شکاف عاطفی عمیقی میان‌شان شکل بگیرد و احتمال بروز علت خیانت به همسر نیز افزایش یابد. برای آشنایی بیشتر با انواع روابط فرازناشویی کلیک کنید.

 ?اختلاف‌های حل نشده در طول زمان

بسیار اهمیت دارد که بتوانید هر مشکلی را به موقع حل کنید و تعارض‌هایتان را از طریق گفت و گوی موثر با یکدیگر در میان بگذارید. توجه داشته باشید که بار روانی مشکلات به مرور زمان روی هم انباشته شده و در نهایت به احساس خشم و ناراحتی عمیق منجر می‌شود. این شرایط شما را تا حد زیادی در برابر روابط ناسالم آسیب پذیر کرده و می‌تواند زمینه بروز خیانت را فراهم سازد. در واقع با حل کردن مشکلات می‌توان از بروز علت خیانت به همسر پیشگیری کرد.

 ?علت خیانت به همسر | تکانشگری و فقدان دوراندیشی

تکانشگری نوعی ویژگی شخصیتی است که باعث می‌شود افراد در لحظه، بدون فکر و دور اندیشی عمل کنند. افرادی که تکانشگری بالایی دارند، پیامدهای رفتار خود را در نظر نمی‌گیرند و معمولا با گذشت مدت کوتاهی از رفتارهایی که انجام داده‌اند پشیمان می‌شوند. این افراد بیش از سایرین ممکن است که خود را در روابط فرازناشویی و غلط درگیر سازند. برای کسب اطلاعات در زمینه درمان خیانت کلیک کنید.

?مشکلات جنسی

یکی دیگر از اساسی ترین انواع علت خیانت به همسر، مشکلات جنسی زوجین با یکدیگر است. در واقع از آنجایی که رابطه جنسی، نقش مهمی در روابط زوجین با یکدیگر دارد؛ به همین دلیل بروز هرگونه مشکل در آن می‌تواند منجر به خیانت و جدایی گردد. بهتر است افراد برای برطرف کردن این مسائل، حتما از روانشناس کمک بگیرند.

?اعتیاد

علت خیانت به همسر ، به دلیل اعتیاد نیز اتفاق می‌افتد. اعتیاد یکی از طرفین، شرایط ادامه دادن زندگی مشترک را سخت کرده و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. وقتی افراد راهی برای جدایی ندارند؛ دست به خیانت زده و روش های نامناسب را انتخاب می‌کنند.

?شبکه های اجتماعی و علت خیانت به همسر

امروزه به دلیل شیوع گسترده شبکه های اجتماعی، این موضوع به شکل مخربی بر روابط زوجین تاثیر گذاشته و منجر به بروز علت خیانت به همسر می‌گردد. در واقع در این شبکه ها، افراد زندگی خود را با دیگران مقایسه کرده و به همسن دلیل همواره انتظارات بیشتری از همسر خود دارند.

?انتقام گیری

در برخی موارد علت خیانت به همسر، انتقام گیری از اوست. در واقع تلاش می‌کنند تا مقابله به مثل کنند. برای مثال اگر یکی از آنها خیانت کرده باشد؛ دیگری نیز برای جبران کار او دست به خیانت می‌زند. اما اینکار اصلا درست نبوده و شرایط رابطه را پیچیده تر می‌کند.

?هیجان طلبی

انواع علت خیانت به همسر

از تاثیر دوران مجردی بر علت خیانت بر همسر، صحبت کردیم. اما گاهی افراد به دلیل اینکه در دوران مجردی خود تجربه های مختلفی را کسب نکرده اند و یا زمانی برای آن نداشته اند؛ در رابطه زناشویی به دنبال کشف این احساسات و هیجانات هستند. به همین دلیل باید در دوران مجردی، به جوانان کمی آزادی عمل داد.

?میزان هوش هیجانی افراد

از دیگر انواع علت خیانت به همسر، می‌توان به پایین بودن میزان هوش هیجانی آنها اشاره کرد. در واقع افراد در صورتی که از توانایی برخوردار نباشند؛ نمی‌توانند ارتباط موثری با یکدیگر داشته باشند، از این دست به خیانت می‌زنند.

سخن پایانی

علت خیانت به همسر در همه زوج ها یکسان نیست. با اینکه تقریبا عوامل مشابهی بر آنان موثر هستند؛ اما نمی‌توان نسخه واحدی برای همه آنان پیچید. از همین رو بهتر است به جای مقایسه کردن زندگی خود با دیگران و یا استفاده از روش های نامناسب، در این مورد از یک روانشناس کمک گرفته و با او مشورت نمود. همچنین تلاش زوجین نیز برای بهبودی شرایط، اهمیتی زیادی دارد. از همین رو هر دو باید در این زمینه همکاری نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه علت خیانت به همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا خیانت قابل جبران است؟

خیانت یک رویداد بسیار آسیب‌زا در رابطه زناشویی است که می‌تواند خسارات روحی و روانی مختلفی را برای هر دو طرف به وجود بیاورد. به طوری که هرکدام احساس کنند این ارتباط هرگز همانند سابق نمی‌شود. با این حال امروزه روانشناسان متخصص در حیطه زوج درمانی روش‌های مختلفی را برای بهبود این وضعیت به کار می‌بندند. این روش‌ها به زوجین کمک می‌کنند رابطه خود را از نو بسازند و فرصت دیگری در اختیار هم قرار دهند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره