امتحان کردن نامزد و همسر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آیا امتحان کردن نامزد برای به دست آوردن شناختی واقعی ضرورت دارد؟ بسیاری از دختران پس از برقراری رابطه عاطفی با نامزد و همسر خود، ممکن است در مورد او دچار شک و تردید بشوند و بخواهند به نوعی او را امتحان کنند، تا از صداقت و یا عشق و علاقه اش اطمینان پیدا کنند. انتخاب بسیاری از دختران در چنین شرایطی این است که شماره نامزد خود را به دوست‌شان می‌دهند و از او می‌خواهند تا اینکار را برایش انجام دهد.

بدیهی است این روش اصلا مناسب نیست و حتی می‌تواند پیامدهای منفی بسیاری را نیز به دنبال داشته باشید. در صورتی که شما نیز تمایل دارید میزان صداقت شریک عاطفی خود را بسنجید و اقدام به امتحان نامزد تان نمایید، برای اطلاع از راهکارهای موثر حتما برای مشاوره رابطه اقدام نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه امتحان کردن نامزد یا همسر یا دوست پسر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره آنلاین با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

نکات مهم قبل از امتحان کردن نامزد

امتحان دوست دختر یا دوست پسر

همانطور که اشاره کردیم امتحان نامزد با راهکارهای پیش پا افتاده همچون دادن درخواست دوستی با خط‌های ناشناس به او، روش چندان مناسبی برای اینکه متوجه بشوید آیا فردی که با او در یک ارتباط عاطفی هستید، می‌تواند برای زندگی آینده شما مناسب باشد یا خیر، نیست. حتی اینکار می‌تواند موجب ناراحتی طرف مقابل و دیدگاهی منفی نسبت به شما شود.

بنابراین حتی اگر دچار احساس شک و تردید نسبت به نامزد خود شده‌اید، لازم است به برخی نکات مهم توجه داشته باشید و سپس اقدام به امتحان نامزد خود نمایید. برای آشنایی با معایب و مضرات دوستی دختر و پسر کلیک کنید.

1.دلیل شک شما چیست؟

ابتدا با خودتان فکر کنید و به این سوال پاسخ دهید که چرا به شریک عاطفی و نامزد خود شک کرده‌اید؟ آیا دلیل شما برای اینکار صرفا مطمئن شدن از وفاداری او است و یا اینکه رفتاری از او سرزده و یا تماس و یا پیام مشکوکی در تلفن همراه او مشاهده کرده‌اید که موجب شک و تردید شما شده است.

اگر احساس شک و تردید شما از عشق‌تان پیشی گرفته است بهتر است با او صحبت کنید و اما اگر شک شما بی‌مورد است و بیش از اندازه به یکدیگر علاقه‌مند هستید، بهتر است به او فرصتی بدهید و از احساسات منفی خود عبور کنید.

2.نتیجه امتحان کردن نامزد چیست؟

اگر تصمیم به امتحان دوست پسر خود گرفته‌اید، بد نیست کمی در مورد نتیجه آن نیز فکر کنید. اگر نامزد تان متوجه شود که تمامی موضوع از سوی شما برنامه‌ریزی شده است، چه واکنشی خواهد داشت؟

مسلم است او از این مساله ابراز ناراحتی خواهد کرد و از اینکه شما به او اعتماد ندارید، احساس منفی دریافت می‌کند. بنابراین اگر شما به شریک عاطفی خود علاقه‌مند هستید، لازم است احساسات او را نیز در نظر بگیرید.

3. واقعا به جز امتحان کردن نامزد خود، راه‌حل دیگری ندارید؟

امتحان کردن نامزد یا دوست پسر به هر دلیلی که انجام شود، نتیجه یک واکنش هیجانی است که هیچ منطقی پشت آن وجود ندارد. اصلا احتمال دارد نامزدتان از همان ابتدا متوجه شود که تمامی اینکارها از جانب شماست و به همین دلیل به پیام‌های ناشناس خود پاسخی ندهد. بنابراین راهکار امتحان نامزد به این روش، چندان هم نتیجه درستی ندارد و نمی‌تواند خیال شما را در مورد آینده آسوده کند و اگر کمی منطقی باشید، متوجه خواهید شد که اینکار صرفا صورت مسئله را پاک می‌کند و مشکلی را حل نخواهد کرد.

اگر نامزد تان سابقه خیانت دارد و یا بی‌وفایی کرده است، شما نمی‌توانید با امتحان کردن شرایط را تغییر دهید. اگر این موضوع را از شما پنهان کرده است مطمئن باشید در آینده نیز اینکار را انجام خواهد داد. پس اگر به این موضوع واقف هستید، مچ گیری را کنار بگذارید و یا او را ببخشید و کمک کنید دوباره رابطه شکل بگیرد و یا اگر تحمل این موضوع برایتان دشوار است، رابطه‌تان را تمام کنید. برای آن که بتوانید این مساله را برای همیشه حل کنید حتما از مشاوران کمک بگیرید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

به جای امتحان کردن نامزد چه کنیم؟

بسیاری از افراد تمایل دارند بدانند آیا روش‌های جایگزینی برای امتحان کردن نامزد وجود دارد. در پاسخ به این سوال باید گفت بله از روش‌های دیگری نیز می‌توان نامزد را امتحان کرد، فقط کافی است به نشانه‌ها توجه کنید.

1️⃣ تماس‌های مداوم

اگر نامزد شما دائما و حتی در سخت‌ترین شرایط کاری هم به یاد شماست و با شما از مشغله‌های کاریش صحبت می‌کند اما تمایل دارد در فواصل میان کاری و زمان استراحتش با شما صحبت کند، نیازی به امتحان نامزدتان ندارید.

2️⃣ امتحان کردن نامزد با بررسی پنهان کاری های او

آقایانی که صادق هستند، هیچ چیزی را برای بی‌خبری از شریک عاطفی خود بهانه نمی‎‌کنند. گوشی خود را بدون مشکل و بدون رمز در اختیار نامزد خود قرار می‌دهند و زمانی که گوشی به دست می‌گیرند، مردد و نگران نیستند.

3️⃣ حمایت همیشگی

مردان وفادار به هیچ عنوان از عزیزان خود بدگویی نمی‌کنند و حتی در مواقع دعوا نیز مرزهای بی‌احترامی و بی‌حرمتی را نمی‌شکنند. شما برای امتحان کردن نامزد / همسر یا دوست پسر خود باید به شرایط و جوانب مختلف توجه کنید. برای مثال بگو مگوهای میان زوجین نباید جدی گرفته شود، اما اگر با شریک عاطفی خود در مرحله آشنایی قرار دارید، به رفتارهای طرف مقابل به خصوص در زمان بحث و دعوا توجه کافی داشته باشید. اگر او همواره حامی شماست و حمایت‌های همیشگی‌اش را از شما دریغ نمی‌کند، یعنی دوست‌تان دارد.

4️⃣ امتحان کردن نامزد با بررسی میزان علاقه

اگر نامزدتان بیش از هر شخص دیگری به شما علاقه مند است و دائما به فکر شما می‌باشد، می‌توانید به آینده با او اطمینان داشته باشید. دوست پسرانی که علاقه زیادی به طرف مقابل خود داشته باشند سعی می‌کنند با رفتارهای خود این موضوع را به طرف مقابل برسانند.

حتما مقاله مرور رابطه با چند سوال را بخوانید.

5️⃣ مورد توجه و اهمیت بودن شما

آیا اهمیت دادن نامزدتان به شما به این دلیل است که می‌خواهد لبخند شما را مشاهده کند و یا نه به این دلیل به شما توجه دارد چراکه در قبال آن چیزی را دریافت می‌کند. مردان وفادار و صادق شریک عاطفی خود را به خاطر آنچه که هست دوست دارند و او را باارزش می‌دانند.

6️⃣ امتحان کردن نامزد و دوست پسر | او به شما احترام‌ می‌گذارد

در صورتی که نامزدتان به شما علاقه داشته باشد، حتی در شرایطی که ناراحت است و یا با نظرات شما مخالف می‌باشد، بازهم به شما احترام می‌گذارد. در واقع مردان وفادار و عاشق تحت هر شرایطی به تعهدات خود عمل می‌کنند، حتی اگر شما خواسته‌ای از آن‌ها نداشته باشید.

7️⃣ معرفی شما به دوستان و خانواده

اگر نامزدتان شما را برای زندگی آینده بخواهد، حتما شما را به خانواده و دوستانش معرفی خواهد کرد. بنابراین یکی از راه‌های امتحان کردن نامزد این است که به رفتارهای او وقتی در کنار خانوداه و یا دوستانش می‌باشد، دقت کنید و از این طریق متوجه بشوید که او چه احساسی از معرفی شما به خانواده‌اش دارد.

اگر او در کنار دوستانش رفتاری متفاوت با شما دارد، حتما دلیل اینکار را از او بپرسید. اگر واقعا به شما علاقه دارد، نباید در رفتار او تغییری ایجاد شود. اگر او از معرفی شما به خانوداه و یا دوستانش اجتناب می‌کند، شاید به دلیل کم اهمیت بودن شما برای او است. برای آشنایی با نشانه ها و پی بردن به دوستی به قصد ازدواج کلیک کنید.

8️⃣ امتحان کردن نامزد و دوست پسر | یکی بودن حرف و عمل

کسانی که حرف و عمل آن‌ها یکی نیست، به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند. بنابراین برای امتحان کردن نامزد به این موضوع توجه داشته باشید که اگر شریک عاطفی‌تان حرفی می‌زند، حتما به آن عمل کند. تناقض در رفتار معانی خوبی نخواهد داشت.

9️⃣ بررسی رفتار با خانواده

سعی کنید به رفتار نامزد خود با خانواده‌اش توجه کنید، کسی که به عزیزترین افراد زندگی خود احترام بگذارد و برای‌شان ارزش قائل باشد، قطعا در آینده نیز با شما رفتار درستی خواهد کرد.

در غیر این صورت می‌تواند این بدرفتاری‌ها و یا ارزش قائل نشدن‌ها وارد زندگی شما نیز بشود. بنابراین یکی از راه‌های امتحان کردن نامزد توجه به رفتار او با خانواده‌اش می‌باشد.

? از گذشته او بپرسید

شخصیت آدم ها به ندرت رفتارشان تغییر می کند. شما با پرس و جو درباره گذشته آدم ها می‌توانید رفتار آینده آن‌ها را پیش بینی کنید. اگر در روابط و دوستی هایش موردی می بینید که مورد پسند تان نیست، می‌تواند برای خود شما هم اتفاق بیافتد. پس نسبت به آن ها هشیار باشید.

سخن آخر

برای اینکه از میزان وفاداری دوست پسرتان مطلع شوید، نیازی نیست لباس‌ها، ماشین و یا گوشی تلفن او را چک کنید و یا برای امتحان کردن دوست پسر از راهکارهای مختلفی استفاده کنید، فقط کافی است از عشق و محبت او نسبت به خودتان اطمینان پیدا کنید.

گاهی ممکن است مردان به دلیل  داشتن مشغله‌های کاری زیاد از اختصاص زمان کافی برای شریک عاطفی خود غافل شوند، اما این موضوع به معنای خیانت و یا بی‌وفایی نیست؛ بنابراین لازم است که در شرایط مختلف موقعیت را درک کنید. در صورتی که با توجه به مواردی که در این مقاله از سایت ذهن نو ارائه کردیم، نمی‌توانید مشکل خود را حل کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت مشاوره تخصصی با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه امتحان کردن نامزد یا همسر یا دوست پسر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره آنلاین با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره