کلاس های تابستانی برای کودکان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

کلاس های تابستانی برای کودکان یک فرصت مناسب برای یادگیری مهارت های مختلف و گذراندن اوقات فراغت شان است. هرساله با نزدیک شدن فصل تابستان بسیاری از والدین به دنبال کلاس های مناسب برای فرزندشان هستند تا از این تعطیلات سه ماهه بیشترین استفاده را ببرند. گاهی خود کودک نیز برای آنها اشتیاق زیادی داشته و یا حتی از علاقه خود مطلع است. این کلاس ها در زمینه ها مختلف برگزار شده و تنوع زیادی دارند. اما نباید این نکته را فراموش کنید که همه آنها برای فرزند شما مناسب نیستند. چرا که باید در این مورد به سن فرزند، علاقه او و حتی شرایط کلاس توجه داشته و در این زمینه دچار افراط نشوید. همچنین در این زمینه می‌توانید از مشاور کودک نیز کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کلاس‌های تابستانی برای‌کودکان می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کلاس های تابستانی برای کودکان

از آنجایی که کودکان در سه ماه تابستان زمان زیادی داشته و انرژی آنها نیز بالاست؛ نمی‌توانند کل این زمان را در خانه مانده و تنها با خانواده وقت بگذرانند. از طرفی آنها نیاز دارند تا مهارت های دیگری علاوه بر مدرسه آموخته و در مکانهای دیگری نیز حضور یابند. خوشبختانه امروزه دسترسی به این کلاس ها برای بیشتر افراد فراهم بوده و خانواده ها می‌توانند فرزند خود را در آنها ثبت نام نمایند.

البته گاهی والدین در این مورد دچار افراط شده و فشار زیادی در این زمینه به فرزند خود وارد می‌کنند. چرا که تصور می‌کنند هرچه کودک در کلاس های بیشتری شرکت کند؛ بهتر خواهد بود. در صورتی که گاهی تعدد این کلاس ها تنها فشاری مضاعف بر افراد است. برای اطلاع از راه های پر کردن اوقات فراغت کودکان کلیک نمایید.

مهارت های نرم و سخت در کلاس های تابستانی برای کودکان

مهارت های کلاس های تابستانی برای کودکان

در مورد کلاس های تابستانی برای کودکان با دو نوع مهارت مختلف روبرو هستیم. مهارت های سخت آن دسته از مهارت ها هستند که زمینه ساز حضور در موقعیت های شغلی بوده خروجی آنها نیز قابل مشاهده است. مانند برنامه نویسی، تعمیرات موبایل، تعمیرات خودرو و… . اما مهارت های نرم بیشتر بر خلاقیت و وضعیت روانی کودکان متمرکز هستند. این کلاس ها بیشتر جنبه تئوری داشته شامل کلاس هایی مثل محاسبات ذهنی با چرتکه، رباتیک، زبان انگلیسی و… می‌شوند. برای اطلاع از راه های پیدا کردن سرگرمی برای کودک کلیک نمایید.

لیست کلاس های علمی برای تابستان

معمولا کلاس های تابستانی کودکان به سه دسته علمی، ورزشی، هنری و مهارتی تبدیل می‌گردد. در این قسمت به ذکر این کلاس‌ها خواهیم پرداخت.

لیست کلاس های ورزشی برای تابستان کودکان

کلاس های ورزشی که کودکان در تابستان می‌توانند در آنها شرکت کنند؛ شامل فوتبال، بستکبال، والیبال، تنیس، شنا، آمادگی جسمانی، اسکیت، کشتی، دفاع شخصی، بوکس، ژیمناستیک و شطرنج هستند.

کلاس های هنری و مهارتی برای تابستان کودکان

این دسته از کلاس‌ها بسیار پرطرفدار بوده و کودکان می‌توانند متناسب با سن خود در آنها شرکت نمایند. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شوند.

  • نقاشی
  • خوشنویسی
  • کلاس های موسیقی
  • مجسمه سازی
  • سفالگری
  • نگارگری
  • فن بیان
  • تفکر انتقادی
  • هوش و خلاقیت
  • مهارت های حرکتی
  • افزایش اعتماد به نفس

مزایای حضور در کلاس های تابستانی برای کودکان

شرکت کردن در کلاس های تابستانی برای کودکان از آن جهت اهمیت دارد که مزایای زیادی برای کودکان داشته و موضوعات زیادی را به آنها می‌آموزد. در این قسمت به توضیح برخی از این مزایا پرداخته ایم. برای اطلاع از راه های تخلیه انرژی کودک در خانه کلیک نمایید.

بیشتر شدن دانش کودکان در زمینه های مختلف

کودکان در سنین پایین، تجربیات کمی داشته و به غیر از مدرسه در محیط های آموزشی دیگری حضور نداشته اند. از این رو حضور در این کلاس ها می‌تواند فرصت مناسبی برای افزایش دانش و آگاهی کودکان در زمینه های مختلف باشد.

برقراری ارتباط با محیط های آموزشی

حضور در این کلاس ها به صورت مستمر باعث می‌شود تا کودکان احساس راحتی بیشتری نسبت به فضاهای آموزشی کرده و با آنها ارتباط بگیرند. این موضوع برای آینده آنان نیز بسیار مفید خواهد بود.

بیشتر شدن مهارت ها

هرچه کودک در این کلاس ها مهارت های بیشتری را بیاموزد؛ اعتماد به نفس او نیز افزایش پیدا کرده و می‌تواند عملکرد بهتری در فضاهای دیگر داشته باشد.

کسب تجربه علمی

بسیاری از این کلاس ها دارای جلسات علمی و پروژه های تیمی می‌باشند که به افزایش هوش و سواد کودک کمک بزرگی می‌کنند. این تجربیات در زمان مدرسه نیز کمک بزرگی به کودکان خواهند بود.

تقویت ارتباطات اجتماعی

از آنجایی که بیشتر این کلاس ها گروهی هستند؛ با حضور در آنها ارتباطات اجتماعی کودکان بسیار تقویت شده و نحوه عمل کردن در جمع ها را می‌آموزند. در واقع یکی از اهداف اصلی کلاس های تابستانی برای کودکان همین است.

معایب شرکت در کلاس های تابستانی برای کودکان

با اینکه شرکت در کلاس های تابستانی برای کودکان فواید زیادی داشته و فرصت های زیادی را در اختیار آنها قرار می‌دهد؛ اما گاهی به دلیل زیاد بودن تعداد این کلاس ها و یا فشارزیادی که هرکدام از آنها بر کودک وارد می‌کنند؛ می‌توانند آسیب زا باشند. در چنین شرایطی کودک به طور کلی از ادامه دادن آنها خسته و پشیمان شده و انگیزه از خود نشان نمی‌دهند. در بیشتر موارد این حالت به دلیل فشار زیادی که والدین بر کودکان وارد می‌کنند؛ اتفاق می‌افتد.

از این رو بهتر است والدین در این زمینه تنها خواسته های خود را در نظر نگرفته و یا دچار چشم و هم چشمی با دیگران نشوند. از طرفی حتما با یک روانشناس نیز مشورت نمایند.

نکاتی در زمینه کلاس های تابستانی برای کودکان

نکات کلاس های تابستانی برای کودکان

نکات دیگری که باید در ارتباط با کلاس های تابستانی برای کودکان در نظر گرفته و برای ثبت نام در هریک به آنها توجه داشته باشید؛ شامل موارد زیر هستند.

✨این کلاس های باید دارای نظم بوده و به طور مرتب برگزار شوند

✨برخورداری از محیط مناسب

✨استفاده از اساتید شایسته

✨برخورداری از محتوای مفید برای کودکان

✨مرتبط بودن کلاس با علاقه کودک

✨توجه به سن کودک

سخن پایانی

به طور کلی مزایای حضور در کلاس های تابستانی برای کودکان بر معایب آن غلبه داشته و همواره به نفع کودک خواهند بود. اما حضور در آنها نیازمند برخی از اصول و قواعد است. والدین باید پیش از ثبت نام فرزند خود در این کلاس ها اطلاعات لازم را در مورد آنها کسب کرده و همچنین نظر خود کودک را نیز در این مورد بدانند. همچنین حتما با یک روانشناس کودک نیز صحبت کرده و با او مشورت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کلاس‎های تابستانی‌برای کودکان می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره