در قرار اول چه کنیم ؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

قرار اول همیشه مهم ترین زمان برای معرفی خود است. رفتار و برخورد شما در قرار اول چگونگی پیشروی رابطه را رقم می‌زند. هیچ‌کس نمی‌تواند اهمیت اولین قرار در شکل‌گیری یک رابطه را نادیده بگیرد. یک قانون معروف در روان‌شناسی معتقد است که همیشه اولین‌ها با قدرت بیشتری در ذهن هرکدام از ما ثبت می‌شود. به همین خاطر همگی تلاش می‌کنیم تا در قرار اول از هر جهت خوب به نظر برسیم.

اما گاهی اوقات این کار دشوار می‌شود. وقتی شناختی از طرف مقابل نداریم یا هنگامی که برای اولین‌بار است که بر سر یک قرار دوستانه می‌رویم احتمالاً بیشتر دستپاچه می‌شویم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا مهم‌ترین نکاتی که برای قرار اول باید به آن‌ها توجه کنید را بررسی کنیم. با همه این‌ها اگر احساس می‌کنید که در زمینه صحبت‌کردن با جنس مخالف ضعیف هستید بهتر است راجع به این موضوع مشاوره رابطه دختر و پسر بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرار اول می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

قرار اول

قرار اول کجا بریم

در قرار اول احتمال خیلی زیاد راحت نباشید. در این قرار دو طرف همیشه دست پاچه می‌شوند و ملاقات پر استرسی را سپری خواهند کرد. اما به مرور زمان از فرد جدید لذت خواهید برد و در دراز مدت علاقه بین شما شکل خواهد گرفت.

همیشه قرار اول سخت و دشوار است اما لحظه ای به یاد ماندنی خواهد بود. زمانی که تمام نکات را رعایت کنیم، قرار اول برای ما لذت بخش و البته مفید خواهد بود. زیرا در این ملاقات دو طرف به شناخت یکدیگر می‌رسند. در این مقاله نکات مهمی را ذکر کرده ایم. در صورت علاقه تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فروشگاه آرامیس

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

برای قرار اول چه بپوشیم ؟

اولین سؤالی که باید به آن جواب بدهیم این است که ظاهر ما برای قرار اول چطور باید باشد. یادتان باشد ظاهر شما اولین چیزی است که دیگران می‌بینند. در واقع بخش مهمی از قضاوت‌های ما راجع به یکدیگر بر اساس ظاهر و نوع پوشش خواهد بود. پس لباس پوشیدن برای قرار اول را می‌توانیم یکی از مهم‌ترین موضوعات در جذب طرف مقابل بدانیم. تا جای ممکن سعی کنید که در قرار اول از لباس‌های رایج استفاده کنید.

یادتان باشد که شما هنوز چیزی از سلیقه طرف مقابل نمی‌دانید. به همین خاطر سعی کنید لباس‌هایی را انتخاب کنید که در عرف جامعه و توسط اکثریت پذیرفته شده است. استفاده از لباس‌های بیش از حد اسپرت یا بیش از حد رسمی را برای قرار اول کنار بگذارید. این کار ممکن است باعث پیش‌داوری‌هایی در ذهن طرف مقابل‌تان بشود که بعدها به سختی بتوانید آن را تغییر بدهید.

علاوه بر شکل لباس پوشیدن به آراسته بودن ظاهرتان نیز توجه داشته باشید. مرتب بودن موها و آراستگی صورت یکی دیگر از مسائلی است که باید رعایت کنید. در این رابطه نیز همان‌طور که گفتیم بهتر است جانب اعتدال را نگه دارید. آرایش‌های بیش از حد، مدل‌های موی کاملاً فانتزی و یا استفاده بیش از حد از زیورآلات از آن دسته مسائلی هستند که بهتر است حداقل در قرار اول آن‌ها را فراموش کنید.

برای آشنایی با چگونگی و زمان تعیین حد و مرز در رابطه کلیک کنید.

در قرار اول چه بگوییم ؟

ظاهر اولین مرحله در آشنایی با طرف مقابل است. پس از اینکه لباس‌هایتان را برای قرار اول آماده کردید باید به این فکر کنید که در دیدار اول چه بگویید ؟ اولین قانونی که برای صحبت‌کردن در قرار اول باید به آن توجه کنید این است که بحث را از حرف‌های کلی آغاز کنید. به‌مرورزمان و با جلو رفتن صحبت‌هایتان می‌توانید وارد مسائل ریزتر شوید. برای مثال صحبت‌کردن از اینکه چرا این مکان را برای اولین قرار ملاقات انتخاب کرده‌اید؛ یا پرسیدن این سؤال که آیا طرف مقابل تاکنون به اینجا آمده یا خیر می‌تواند موضوعات خوبی برای شروع صحبت باشند. از جمله مسائل دیگری که می‌توانید در اولین دیدار از آن‌ها صحبت کنید عبارتند از.

? راجع به اتفاقاتی که در طول روز برای‌تان افتاده صحبت کنید.

?در ارتباط با شغل طرف مقابل، علاقه‌ای که به کارش دارد و همین‌طور محیط کاری او یا خودتان صحبت کنید.

? راجع به رشته تحصیلی خود یا طرف مقابل صحبت کنید.

?در ارتباط با زادگاه و همین‌طور محل زندگی‌تان صحبت کنید.

? از خانواده، تعداد اعضای خانواده و خواهر و برادرها و مسائلی از این دست صحبت کنید.

دومین قانون صحبت‌کردن در قرار اول این است که به هیچ عنوان وارد موضوعات ارزشی یا هرچیزی که ممکن است حرف‌زدن از آن طرف مقابل را ناراحت کند نشوید. برای مثال صحبت‌کردن راجع به مسائل جنسی، گذشته خود یا طرف مقابل و همین‌طور اعتقادات را تا حد ممکن به زمانی موکول کنید که شناخت شما از یکدیگر بیشتر شده باشد.

حتما مقاله دوستی به قصد ازدواج را بخوانید.

برای قراراول کجا برویم؟

یکی دیگر از سؤالات مهم راجع به اولین قرار محل دیدار است. بهترین حالت این است که از طرف مقابل بپرسید دوست دارد این قرار کجا باشد. این کار علاوه بر اینکه انتخاب را برای شما راحت می‌کند تأثیر مثبتی نیز در ذهن طرف مقابل به جا می‌گذارد. اما به‌طورکلی بهترین فضا برای قرار اول جایی است که شما بتوانید به‌راحتی با هم صحبت کنید. به همین خاطر کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها تبدیل به یکی از معروف‌ترین مکان‌ها برای قرارهای اشنایی شده‌اند. علاوه بر این فضا، مکان‌هایی مثل پارک‌ها یا جاده‌های سلامت که امکان قدم زدن را برای شما فراهم می‌کنند نیز می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

دست دادن در قرار اول

در قرار اول به طرف مقابل دست بدهیم یا خیر؟ این یکی از پرتکرارترین سؤالاتی است که ذهن جوانان و به‌خصوص دخترخانم‌ها را درگیر خودش کرده است. در پاسخ به این سؤال باید گفت که هیچ قانون خاصی برای این کار وجود ندارد. اما نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که به شرایط فرهنگی خود و طرف مقابل دقت کنید. بعضی از فرهنگ‌ها دست دادن را موضوعی عادی می‌دانند. اما در بعضی از فرهنگ‌های دیگر این کار به‌خصوص در قرار اول خیلی هم پسندیده نیست. پس اصلی‌ترین موضوعی که باید به آن نگاه کنید عرف جامعه و همین‌طور راحتی خودتان است.

اما به‌ طور کلی این موضوع را در نظر داشته باشید که شما همیشه برای صمیمی‌ تر کردن رابطه خود وقت دارید. اما اشتباهات شما به‌ خصوص در اولین ملاقات برای آشنایی احتمالا تا همیشه در ذهن طرف مقابل باقی می‌ماند. پس سعی کنید رابطه خود را تا جای ممکن رسمی‌ تر شروع کنید و به‌ تدریج آزادی بیشتری را در آن وارد کنید. برای آشنایی بیشتر با بایدها و نبایدهای دوستی دختر و پسر کلیک کنید.

نکات مهمی که در قرار اول همه باید رعایت کنند!

در قرار اول همه افراد باید برخی از نکات را رعایت کنند که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

? دلیل قرار را بدانید.

? خونسرد و خوش گذران باشید.

? مکان خنثی انتخاب کنید.

? ملاقات کوتاه داشته باشید.

? 6 دانگ حواس خود را به رفتارها جمع کنید.

? بیش از حد در رابطه با زندگی خصوصی خود صحبت نکنید.

? به زبان بدن خود دقت کنید.

? خودتان باشید.

? سوالات خود را از قبل آماده کنید.

? تصمیم قاطعانه بگیرید.

? کنجکاو باشید.

? خودنمایی نکنید.

? لباس مناسب بپوشید.

? ارتباط درست برقرار کنید.

? به اعصاب خود مسلط باشید.

? مراقب علائم هشدار دهنده باشید.

? علاقه خود را پنهان نکنید.

در قرار اول باید در رابطه با موضوعات زیر صحبت کنید

در قرار اول چه بگوییم

برای همه ما پیش می‌آید که در قرار اول باید راجع به چه مسائلی صحبت کنیم؟ رفتار درست در این شرایط چیست؟ در این بخش مقاله راجع به موضوعاتی که باید در قرار اول صحبت کنید، توضیح داده ایم.

? در روزهای خالی خود چه کاری انجام می‌دهید؟

یکی از سوالاتی که در قرار اول باید بپرسید، انجام کار در روزهای خالی است. اگر فرد مقابل شما کسی است که تمام روز هفته مشغول کار است، باید در روزهای خالی برای کارهای مهم اقدام کند. با پرسیدن این سوال از کارهای مهم شریک احساسی خود مطلع خواهید شد.

? برای اینکه خوشحال شوید چه کاری انجام می‌دهید؟

این سوال را حتما در قرار اول بپرسید، برای خوشحالی خود چه کاری انجام می‌دهید؟ این سوال دید شما را به علایق و ارزش های شخص مقابل باز می‌کند. و گفتگوی جالبی را با پرسش این سوال پیش خواهید گرفت.

? خارج از شغل خود چه تخصصی دارید؟

از سوال هایی که در قرار اول باید بپرسید این است که خارج از شغل خود چه تخصصی دارید؟ با این سوال متوجه علایق و تخصص فرد مقابل در حوزه های فعالیتی متفاوت خواهید شد.

? در مورد خود واقعی تان صحبت کنید

همیشه در قرار اول از شخص مقابل بخواهید که درباره خود واقعی اش با شما صحبت کند. اینکه کجا بوده، کجا است و برای آینده تصمیم دارد که چه کاری انجام دهد. در رابطه با اهداف آینده و حقایق زندگی از او سوال بپرسید.

? برای سرگرمی چه کاری انجام می‌دهید؟

برای اینکه متوجه علایق شخص مقابل شوید از او سوال کنید که در قرار اول برای سرگرمی چه کاری را دوست دارد انجام دهد؟ کتاب می‌خواند، ورزش می‌کند، فیلم می‌بیند یا … . با این سوال به لیست علایق فرد دست پیدا خواهید کرد.

قرار اول آشنایی و اهمیت مشاوره

قرار اول آشنایی با کمک روانشناس بهتر پیش می‌رود. پیدا کردن فرد مناسب برای شروع یک رابطه، درخواست کردن از او برای یک دیدار و همین‌ طور جلو بردن یک رابطه برای بسیاری از ما کار خیلی راحتی نیست. دشواری اعتماد کردن به دیگران یا ناتوانی در صحبت‌ کردن با جنس مخالف از جمله مسائلی هستند که خیلی از جوانان با آن مشکل دارند. اما اگر فکری به حال این مسائل نکنید احتمالاً تنهایی شما هم پایان پیدا نمی‌کند. خیلی از جوانان نیز دقیقاً به‌خاطر همین مشکلات فرصت آشنایی با کسی که دوستش دارند را از دست می‌دهند.

کمک‌ گرفتن از مشاورین متخصص یکی از بهترین راهکارهایی است که برای برطرف‌کردن این مشکل می‌توانید استفاده کنید. مشاورین به شما کمک می‌کنند تا مشکلات زمینه‌ای مثل نداشتن اعتمادبه‌نفس یا ضعف در صحبت‌کردن را برطرف کنید. و بتوانید یک رابطه مناسب را شروع کنید. به‌علاوه شما در طول رابطه‌تان و هر زمانی که با مشکلی مواجه می‌شوید می‌توانید با کمک از مشاور مشکلات را برطرف کرده و رابطه خود را به سمت بهتر شدن حرکت بدهید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ قرار اول بسیار مهم است. در این قرار حتما با دقت به رفتار های شخص مقابل دقت کنید و خودتان باشید. اگر در این قرار با استرس روبرو شدید، طبیعی است. اما اگر شدت استرس شما بیش از اندازه بود حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قرار اول می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

پس از قرار اول چه زمانی باید دوباره با طرف مقابل صحبت کنیم؟

این که ارتباط بعدی شما چه زمانی باشد تا حد زیادی به این بستگی دارد که قرار اول چطور پیش رفته است. شما می‌توانید پس از جدا شدن از طرف مقابل به او پیام بدهید و از او بابت زمانی که در کنار هم بوده‌اید تشکر کنید؛ به‌علاوه برای برنامه‌ریزی دیدار مجدد می‌توانید چند روز بعد مجدداً اقدام کنید.

چطور از یک نفر درخواست کنم که یکدیگر را ببینیم؟

بهترین راه این است که خواسته خود را به‌سادگی و با صداقت بیان کنید. اما اگر احساس می‌کنید از این کار خجالت می‌کشید یا هر مشکل دیگری با مطرح‌کردن درخواستتان دارید بهتر است از یک مشاور در این زمینه کمک بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره