حوصله ام سر رفته | 6 کار برای وقتی که حوصله ات سر رفته

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

حوصله ام سر رفته چیکار کنم؟ خیلی از مواقع وجود دارد که حوصله ما سر میره. و نیاز داریم تا ایده های جذابی برای رفع این بی حوصلگی داشته باشیم. این ایده ها باید به شیوه ای باشد که هم وقت ما را پر کند و هم لذت بخش باشد. سر رفتن حوصله اغلب زمانی رخ می‌دهد که محیط سرگرم کننده و جذابی برای شما وجود نداشته باشد. این بی حوصلگی اول از ذهن آغاز می‌شود و به تدریج به بدن و احساسات شما منتقل می‌شود.

اغلب زمانی که می‌گویید حوصله ام سر رفته، از خود نشانه هایی را بروز می‌دهید. بسیاری از افرادی که بی حوصله می‌شوند، در رده سنی نوجوانی قرار دارند. به دلیل تغییرات هورمونی، نوجوانان بیشتر از دیگران دچار سردرگمی می‌شوند. برای اینکه از چنین موضوعاتی رها شوید؛ حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. تا به شما کمک کند روش های برخورد با بی حوصلگی را آموزش ببینید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زندگی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

حوصله ام سر رفته، چیکار کنم؟

حوصله ام سر رفته، چیکار کنم؟

شاید فکر کنید که بی حوصلگی فقط در زمان هایی است که بیکار هستید. اما خیلی از مواقع که در حال انجام کار هستید؛ ممکن است بی حوصله و سردرگم شوید. در واقع ابتدا از لحاظ ذهنی، سپس از لحاظ بدنی و به مرور به واسطه احساسات این بی حوصلگی را تجربه خواهید کرد. حتی اگر به اندازه کافی استراحت کرده باشید؛ باز هم بی حوصله خواهید بود.

همیشه همه افراد به دنبال راه هایی برای پاسخ به سوال ” حوصله ام سر رفته چه بکنم ” هستند. ولی راهی برای آن پیدا نمی‌کنند. اما روش های متفاوتی وجود دارد که باعث جلوگیری از این بی حوصلگی می‌شود. در این مقاله راجع به روش های متنوع برای جلوگیری از بی حوصلگی توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

چیکار کنم حوصلم سر نره؟

همانطور که گفته شد، برخی از اوقات به دنبال این هستیم که چیکار کنیم حوصلمون سر نره؟ اصلا راهی برای رفع این حال است؟ بله روش های وجود دارد که باعث میشه حوصله ما سر نره. در این بخش مقاله راجع به این روش ها و تکنیک ها صحبت کرده ایم.

✔️ به کلاس ورزشی بروید.

✔️ وسایل دکوری برای منزل درست کنید.

✔️به بیرون بروید و چرخ بزنید.

✔️ فیلم مورد علاقه خود را گوش دهید.

✔️ موسیقی مورد علاقه تان را گوش دهید.

✔️کتاب بخونید.

✔️ برای رسیدگی به پوست خود اقدام کنید.

✔️ برقصید.

✔️آشپزی کنید.

✔️ دکور خانه را تغییر دهید.

✔️ کلاس موسیقی ثبت نام کنید.

✔️به مرتب کردن خانه بپردازید.

✔️ به حمام بروید.

✔️ کمی آرایش کنید.

✔️بازی های آنلاین انجام دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت بی حوصلگی کلیک کنید. 

6 پاسخ به حوصله ام سر رفته

روش های جلوگیری از بی حوصلگی

حوصله ام سر رفته، چیکار کنم؟ روش هایی برای جلوگیری از بی حوصلگی وجود دارد که در این بخش مقاله راجع به آن اشاره کرده ایم.

✨ خودتان را آماده کنید

اولین قدم، آمادگی خود برای احساس جمله حوصله ام سر رفته است. همیشه به خاطر داشته باشید که زندگی سرشار از پستی و بلندی است. خودتان را به زندگی واگذار نکنید و برای بهبود سلامت روان تلاش کنید.

✨ از زمان سنج استفاده کنید | حوصله ام سر رفته

حوصله‌ام سر رفته چیکار کنم؟ از زمان سنج کمک بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند که هیجان را حتی در مواقع استرس زا نیز داشته باشید. مثلا خود را به چالش بکشید و بگویید که در چند دقیقه چه هیجان و احساسی را از خود بروز خواهید داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گوشه گیری در افسردگی کلیک کنید. 

✨ تعادل داشته باشید

حوصله ام سر رفته باید چه کاری انجام دهم؟ باید که تعادل داشته باشید. باید به خود آگاهی برسید و برای جلوگیری از این کار؛ تعادل داشته باشید. برای فرار از بیکاری هر کاری که می‌خواهید و به سرتان می‌زند را انجام دهید.

✨ ورزش را در روتین زندگی قرار دهید

حوصله ام سر رفته چیکار کنم؟ ورزش را در روتین زندگی خود قرار دهید. ورزش همیشه باعث رفع بی حوصلگی می‌شود. بهتر است که روی آن متمرکز شوید و برای چند ساعت با ورزش خود را سرگرم کنید. برای ورزش لازم نیست که حتما ورزش های سنگین داشته باشید. پیاده روی روزانه به راحتی می‌تواند حوصله شما را به جا آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حوصله ندارم کلیک کنید. 

✨ بر افکار خود متمرکز شوید | حوصله ام سر رفته

حوصله ام سر رفته، چیکار کنم؟ بر افکار خود متمرکز شوید. گاهی به جای اینکه نگران موضوعات دیگری شوید؛ بر افکار خود متمرکز شوید. کارهایی را انجام دهید که فکر شما را جمع می‌کند و کمک کننده است.

✨ از روانشناس کمک بگیرید

یکی از کارهایی که در پاسخ “به حوصله ام سر رفته ” موثر است، دریافت کمک از روانشناس می‌باشد. روانشناس شما را راهنمایی می‌کند تا روش های خوبی برای رفع بی حوصلگی انجام دهید. هم چنین روحیات شما را می‌سنجد تا در صورت بروز هر نوع پریشان حالی؛ برای درمان اقدام کنید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سرگرمی های ساده جذاب کلیک کنید.

کلام آخر

اغلب افراد در موقعیت های متفاوت بی حوصله می‌شوند. و دائم در حال گله مندی از این هستند که حوصله ام سر رفته چیکار کنم؟ در این شرایط باید از روانشناس کمک بگیرید تا دیگه حوصله تان سر نرود. با کمک روانشناس می‌توانید این راهکارها را انجام دهید و سرگرم شوید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زندگی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

وقتی حوصله ام سر رفته چه باید بکنم؟

اگر دائم حوصله تان سر می رود از روانشناس کمک بگیرید، بر افکار خود متمرکز شوید، ورزش را در روتین روزانه خود قرار دهید، تعادل داشته باشید، از زمان سنج استفاده کنید و گروه های اجتماعی تان را حفظ کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره